Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Online Shop Hollandse producten
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Bovendien heb ik heel slechte ervaringen met het direct uit Nederland bestellen, maar dat was maar met een bedrijf, dus is geen maatstaf. Toch bestel ik sindsdien liever hier in de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Shop opzetten is erg makkelijk hoor,daar zijn standaard oplossingen voor.myste87 schreef:Grappig, mijn man had vorig jaar het idee opgepakt om een dergelijke shop te beginnen, puur een internet shop en verzending vanuit Nederland. Opzetten van de shop blijkt iets moeilijker te gaan dan verwacht maar ik merk dat er best wel een markt voor kan zijn.
Bekendheid krijgen is lastiger,Ebay zou kunnen helpen daarmee.
Ik speel ook nog steeds met het idee,maar het zijn producten waar ik geen verstand van heb,dat maakt het lastig.
Ja, OK, maar al het papierwerk etc wat erbij komt kijken, afdracht BTW etc etc, misschien doen wij te moeilijk en moeten wij gewoon gaan startenPete.Z schreef:Shop opzetten is erg makkelijk hoor,daar zijn standaard oplossingen voor.myste87 schreef:Grappig, mijn man had vorig jaar het idee opgepakt om een dergelijke shop te beginnen, puur een internet shop en verzending vanuit Nederland. Opzetten van de shop blijkt iets moeilijker te gaan dan verwacht maar ik merk dat er best wel een markt voor kan zijn.
Ik speel ook nog steeds met het idee,maar het zijn producten waar ik geen verstand van heb,dat maakt het lastig.
-
doreennicole
- Amerika-expert
je zal idd hele goede prijzen moeten aanbieden omdat de totalen met de hoge verzendkosten meer zouden kunnen worden dan de Amerikaanse bedrijven. ik ben erg benieuwd naar de eerste in NL gezeteld bedrijf dat dit aanbiedt. als het goedkoper is, krijg je een grote markt, want er zijn genoeg NL hier
SEEING IS BELIEVING
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar moet je gewoon een goede accountant voor nemen, en niet zelf gaan tobben.myste87 schreef:Ja, OK, maar al het papierwerk etc wat erbij komt kijken, afdracht BTW etc etc, misschien doen wij te moeilijk en moeten wij gewoon gaan startenPete.Z schreef: Shop opzetten is erg makkelijk hoor,daar zijn standaard oplossingen voor.
Je kan eerst klein beginnen, en opgeven als bijverdienste, als het aanslaat is het vroeg genoeg om je druk te gaan maken over de details.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
En verzenden naar bv Amerika is verassend goedkoop voor producten onder de 250 of 500 gram,wat dat aangaat valt het wel mee.
Ik vraag me alleen af welke beperkingen er zijn voor het versturen van voedsel en dergelijke.
Zal me deze week weer eens serieus er in gaan verdiepen, als er echt zo'n markt voor is.
Ik vraag me alleen af welke beperkingen er zijn voor het versturen van voedsel en dergelijke.
Zal me deze week weer eens serieus er in gaan verdiepen, als er echt zo'n markt voor is.
-
doreennicole
- Amerika-expert
het eerste waar ik me in zou verdiepen als ik hierover aan het nadenken was, is een prijsvergelijking. neem een willekeurig winkelmandje en tel de prijs op van de producten met de verzendkosten bij drie of meer bedrijven in de VS. doe hetzelfde voor de producten in NL en kijk wat het totaal zou zijn verstuurd vanuit Nl. doe dat voor een aantal verschillende combinaties en dan heb je je eerste idee of het de moeite waard zou zijn. als dat al duurder of even duur is als het huidige aanbod dan hoef je er helemaal niet aan te beginnen. is het goedkoper, dan moet je uit zien te rekenen hoeveel ruimte je hebt om het goedkoper te houden, en die ruimte heb je om je business te onderhouden.
een heel rudimentaire business planning, maar volgens mij valt het heel erg tegen. simpel voorbeeld, grof genomen. mijn laatste bestelling was iets van $60, met $11.99 aan verzenkosten. De NL tegenwaarde van de producten was waarschijnlijk niet veel minder dan 40 euro, met de huidge koers iets van $53. Om het voor mij aantrekkelijk te maken om bij jou te kopen ipv in de VS, zouden jouw verzendkosten minder dan $20 moeten zijn, voor 2-3 dagen leveringstijd. volgens mij lukt dat je niet. (en in deze vergelijking heb je nog geeneens je bedrijfskosten eruit, laat staan winst).
maar nogmaals, als het lukt ben ik een van de eerste klanten. je zal ook nog flinke deals moeten aanbieden ommensen van hun vertrouwde bedrijven in de VS naar een nieuw onbekend bedrijf over te krijgen.
SUCCES
een heel rudimentaire business planning, maar volgens mij valt het heel erg tegen. simpel voorbeeld, grof genomen. mijn laatste bestelling was iets van $60, met $11.99 aan verzenkosten. De NL tegenwaarde van de producten was waarschijnlijk niet veel minder dan 40 euro, met de huidge koers iets van $53. Om het voor mij aantrekkelijk te maken om bij jou te kopen ipv in de VS, zouden jouw verzendkosten minder dan $20 moeten zijn, voor 2-3 dagen leveringstijd. volgens mij lukt dat je niet. (en in deze vergelijking heb je nog geeneens je bedrijfskosten eruit, laat staan winst).
maar nogmaals, als het lukt ben ik een van de eerste klanten. je zal ook nog flinke deals moeten aanbieden ommensen van hun vertrouwde bedrijven in de VS naar een nieuw onbekend bedrijf over te krijgen.
SUCCES
SEEING IS BELIEVING
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat je vermoedelijk inderdaad zal nekken zijn de verzendkosten,aangezien veel mensen toch wat meer artikelen kopen, en je dan al snel boven de 2 kilo uitkomt, waar verzenden gewoon duur is.(2-5 kilo is ongeveer 43 dollar)
Ik ging uit van lichtere items,maar inderdaad, je zal al snel een "mandje" vol kopen.
De beste kans zou je hebben,denk ik, als je echt producten kan aanbieden waar in Amerika zelf niet aan te komen is, maar waar wel (veel) vraag naar is....lastig dus, lijkt mij, ik kan even niks vinden wat al niet aangeboden wordt.
Het krijgen van bekendheid, en dus klanten zal ook lastig zijn in het begin.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik er niets in zie, en me lekker bij mijn eigen handel hou, daar heb ik tenminste verstand van.
Mocht er toch iemand dat gat in de markt weten, laat het me vooral weten....ik verzend toch al ± 50 pakjes per week die kant op, dus dat is het probleem niet.
Ik ging uit van lichtere items,maar inderdaad, je zal al snel een "mandje" vol kopen.
De beste kans zou je hebben,denk ik, als je echt producten kan aanbieden waar in Amerika zelf niet aan te komen is, maar waar wel (veel) vraag naar is....lastig dus, lijkt mij, ik kan even niks vinden wat al niet aangeboden wordt.
Het krijgen van bekendheid, en dus klanten zal ook lastig zijn in het begin.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik er niets in zie, en me lekker bij mijn eigen handel hou, daar heb ik tenminste verstand van.
Mocht er toch iemand dat gat in de markt weten, laat het me vooral weten....ik verzend toch al ± 50 pakjes per week die kant op, dus dat is het probleem niet.
Re: Online Shop Hollandse producten
Hi doreennicole en anderen
Omdat ik ook wel eens wilde weten hoe het zat met al die online winkels met Nederlandse producten ben ik ze (letterlijk) eens nagelopen.
Voor de Nederlandse leveranciers heb ik met behulp van een voorbeeldbestelling een rangorde gemaakt. Het is verbazingwekkend wat sommige winkels durven te vragen. Voor de Amerikaanse leveranciers heb ik alleen gekeken naar de prijs van De Ruijter Hagelslag Melk 14 oz. Toch ook weer forse verschillen. Maar dan moet je ook kijken naar de verzendkosten natuurlijk. Ik heb alles samengevat op een gratis Googlepages site. Doe er je voordeel mee!
http://dutchfood.googlepages.com
Hartelijke groeten,
Roos
Omdat ik ook wel eens wilde weten hoe het zat met al die online winkels met Nederlandse producten ben ik ze (letterlijk) eens nagelopen.
Voor de Nederlandse leveranciers heb ik met behulp van een voorbeeldbestelling een rangorde gemaakt. Het is verbazingwekkend wat sommige winkels durven te vragen. Voor de Amerikaanse leveranciers heb ik alleen gekeken naar de prijs van De Ruijter Hagelslag Melk 14 oz. Toch ook weer forse verschillen. Maar dan moet je ook kijken naar de verzendkosten natuurlijk. Ik heb alles samengevat op een gratis Googlepages site. Doe er je voordeel mee!
http://dutchfood.googlepages.com
Hartelijke groeten,
Roos
Ik probeer zoveel mogelijk Nederlandse producten in de winkels in ons stadje te kopen, en als dat niet lukt, bij een online winkel in de VS. Ik heb een paar keer drop in NL besteld, maar sla de klantenservice van bedrijven in de US hoger aan (lees: de shop in NL intereseerde het totaal niet dat ze mij het verkeerde product gezonden hadden).
Er zijn niet veel producten, maar het lijkt langzaam meer te worden:
- prima nederlandse kaas (jong/jong belegen) bij Costco
- beschuit bij Publix
- maria biscuit bij Kroger ($1/pak) of bij Whole Foods
- drop bij Amazon (zeer beperkte keuze, en alleen zacht voor zover ik weet)
- bier op elke straathoek
(heineken, amstel, hoegaarden, grolsch, etc.)
- Ketel Een bij de slijter
Er zijn niet veel producten, maar het lijkt langzaam meer te worden:
- prima nederlandse kaas (jong/jong belegen) bij Costco
- beschuit bij Publix
- maria biscuit bij Kroger ($1/pak) of bij Whole Foods
- drop bij Amazon (zeer beperkte keuze, en alleen zacht voor zover ik weet)
- bier op elke straathoek
- Ketel Een bij de slijter
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Interessant, Roos, bedankt voor het werk! Ik wil toch wel even in de verdediging van de duurdere winkels schieten. De meesten daarvan zitten aan de westkust van de VS, terwijl de goedkopere aan de oostkust zitten. Daar zitten duizenden kilometers tussen, dus waarschijnlijk ook hogere kosten voor die winkels, die ze uiteraard aan hun klanten doorberekenen. Maar wel interessant om zo in een lijstje te zien.RJansen schreef: Het is verbazingwekkend wat sommige winkels durven te vragen. Voor de Amerikaanse leveranciers heb ik alleen gekeken naar de prijs van De Ruijter Hagelslag Melk 14 oz. Toch ook weer forse verschillen. Maar dan moet je ook kijken naar de verzendkosten natuurlijk.
Dit is mijn ervaring precies!KKop schreef:Ik heb een paar keer drop in NL besteld, maar sla de klantenservice van bedrijven in de US hoger aan (lees: de shop in NL intereseerde het totaal niet dat ze mij het verkeerde product gezonden hadden).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben wel verwend met mijn Hollandse winkel om de hoek. Uiteraard zijn ook hier de prijzen veel hoger dan bij de supermarkt in nederland, maar wel vergelijkbaar met de online winkels in de US. Het voordeel voor ons is dat we geen verzendkosten kwijt zijn. Nadeel is dat je dus met veel te veel de winkel uitloopt. 
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Het winkeltje "little Dutch girl" wat Petra noemde zit hier vlakbij, dus ik hoef nooit echt op iets mis te grijpen. Nu is er ook pas een nieuwe HEB geopend niet al te ver hier vandaan en die heeft zelfs een klein schap met Nederlandse producten zoals drop, pepermunt, tomatensoep, gevulde koeken, bokkepootjes, hagelslag, mayonaise, currysaus, etc.
Daarbij MOET ik minimaal 2 keer per jaar naar Nederland, dus dat is geen keuze.
Daarbij MOET ik minimaal 2 keer per jaar naar Nederland, dus dat is geen keuze.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Voor degenen die aan verzenden vanuit Ned. denken: ik hoor hier van bijna alle Ned. kruideniers toch regelmatig dat hun spullen soms vrij lang vastgehouden worden bij de douane.
Zo waren er ten tijde van het hoogtepunt van de gekke-koeien ziekte problemen met Calve mayonaise. Daar zat toch 'calf' in ? Het stond er zelfs op.
Zo waren er ten tijde van het hoogtepunt van de gekke-koeien ziekte problemen met Calve mayonaise. Daar zat toch 'calf' in ? Het stond er zelfs op.
-
Nooijen1982
- Amerika-newbie
Rookworsten schijnen ook moeilijk te zijn, maar het is mij toch gelukt. In totaal 5 rookworsten over laten komen met FedEx. Er is inderdaad een risico dat het pakketje gecontroleerd wordt, dat terzijde 
Als je graag rookworst eet, kom je een heel eind met worst van Johnsonville of Hillsboro.
De Vons waar wij vaak winkelen heeft een deli afd. en die hebben regelmatig warme worst te koop.
Het smaakt volgens mij niet veel anders dan Ned. worst. Vooral op een wit broodje.
De Vons waar wij vaak winkelen heeft een deli afd. en die hebben regelmatig warme worst te koop.
Het smaakt volgens mij niet veel anders dan Ned. worst. Vooral op een wit broodje.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5790 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 6 Reacties