Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat voor tent mee?
Wat voor tent mee?
Ik ben benieuwd wat voor een tent jullie gebruiken als je kampeert in Amerika.
Neem je je eigen tent mee en zo ja, wat voor soort tent is dat dan?
Wij hebben zelf een 2 pers. katoenen tent, deze weegt met stokken erbij al 15 kilo.
Neem je je eigen tent mee en zo ja, wat voor soort tent is dat dan?
Wij hebben zelf een 2 pers. katoenen tent, deze weegt met stokken erbij al 15 kilo.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn met z'n vijven en nemen deze tent mee

Hij weegt ong. 21 kg.
We hadden wel problemen omdat ie te groot was. In Yellowstone mochten we alleen in Bridge Bay op de camping staan. In Rocky Mountain NP moesten we 1 slaapcabine naast de grindbak zetten omdat ie anders niet paste. Voor de rest is het een prima tent en hij staat snel. We hebben er al veel plezier van gehad en een eventuele volgende keer gaat ie dan ook zeker weer mee.
Elly

Hij weegt ong. 21 kg.
We hadden wel problemen omdat ie te groot was. In Yellowstone mochten we alleen in Bridge Bay op de camping staan. In Rocky Mountain NP moesten we 1 slaapcabine naast de grindbak zetten omdat ie anders niet paste. Voor de rest is het een prima tent en hij staat snel. We hebben er al veel plezier van gehad en een eventuele volgende keer gaat ie dan ook zeker weer mee.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben twee keer deze tent meegenomen. Ging prima in de bagage. Het was geen katoen, dus niet erg zwaar, maar 15 kilo is ook nog te doen.

Als ik weer zou gaan kamperen zou ik een koepeltentje meenemen; makkelijker op te zetten. Vooral de haringen gaven op sommige plaatsen problemen.
Voor mensen die alleen iets zoeken om in te slapen: ik zag bij de ANWB een 4-seconden tent in de aanbieding.
Marianne

Als ik weer zou gaan kamperen zou ik een koepeltentje meenemen; makkelijker op te zetten. Vooral de haringen gaven op sommige plaatsen problemen.
Voor mensen die alleen iets zoeken om in te slapen: ik zag bij de ANWB een 4-seconden tent in de aanbieding.
Marianne
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben ooit een koepeltentje gekocht bij de Walmart, na bijna 3 vakanties in de VS hebben we 'm moeten begraven in de vuilnisbak
Het slechte weer in Shennandoahpark was de nekslag. Inmiddels hebben we een nieuwe van de ...jawel .... Walmart. Weegt bijna niks. Ik zou echt niet weten hoe wij een tent van 15 kilo zouden kunnen meenemen. Het luchtbed moest als handbagage mee, anders zouden we erg boven de 50lbs per tas zitten.
Dit is de nieuwe tent

Dit is de nieuwe tent

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mocht je van de tent langer plezier willen hebben dan een paar keer, adviseer ik een tent van ribstop te kopen. Dit zijn kwalitatief erg goede tenten en niet zwaar. Enige nadeel is dat je er wel wat meer voor moet neertellen, maar dan heb je ook wat. O.a. bij Bever Zwerfsport kun je ze kopen.
Succes!
Succes!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ik had even een vraagje aan de mensen die vaker met de tent gaan. Staan de meeste van jullie dan voor langere tijd op 1 plek, of gebruik je de tent ook om een rondreis te maken en de tent gecombineerd met motels/hotels te gebruiken???
Wat nemen jullie zoal mee als je met de tent gaat, ik bedoel het lijkt mij lastig om je hele camping gear mee te nemen in het vliegtuig?
Nog een laatste vraagje, wat kost een overnachting gemiddeld met de tent en is het in oktober ook nog te doen in de meeste national parks???
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Wat nemen jullie zoal mee als je met de tent gaat, ik bedoel het lijkt mij lastig om je hele camping gear mee te nemen in het vliegtuig?
Nog een laatste vraagje, wat kost een overnachting gemiddeld met de tent en is het in oktober ook nog te doen in de meeste national parks???
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij gebruiken meestal de tent als we langer dan 1 nacht ergens blijven. Afgelopen vakantie was dit dus 10 nachten camperen van de 35.
Wij hadden (met z'n vijven) een tent, 5 slaapmatjes en 5 slaapzakken mee. Ook een koelbox is handig. Wij hebben niet zelf gekookt maar wel regelmatig gebarbecued. Die vind je bijna op iedere kampeerplek.
Wat wij kwijt waren per overnachting staat allemaal op onze site per dag.
http://michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm
Elly
Wij hadden (met z'n vijven) een tent, 5 slaapmatjes en 5 slaapzakken mee. Ook een koelbox is handig. Wij hebben niet zelf gekookt maar wel regelmatig gebarbecued. Die vind je bijna op iedere kampeerplek.
Wat wij kwijt waren per overnachting staat allemaal op onze site per dag.
http://michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op de NPS-site (http://www.nps.gov) voor specifieke informatie per park. In de meeste parken heb je naast de normale campgrounds ook de mogelijkheid om in de backcountry te kamperen. Check de websites voor de regels. Je zult een permit nodig hebben.Bazeman schreef:Was nog iets vergeten te vragen![]()
Mag je in de meeste NP's wild kamperen, of zijn er bepaalde plekken waar je mag overnachten buiten de betaalde campings om????
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het plezierige van het reizen met auto en tent is dat je ook wel eens af kunt wisselen. Wij kampeerden altijd in de parken, en in de steden namen we een motel. Onderweg hing het ervan af of er een camping in de buurt was. Je kunt op die manier makkelijk rond trekken, ook zonder reserveringen. Voor de parken is reserveren in het hoogseizoen en in de weekenden wel aan te bevelen.Bazeman schreef:Ik had even een vraagje aan de mensen die vaker met de tent gaan. Staan de meeste van jullie dan voor langere tijd op 1 plek, of gebruik je de tent ook om een rondreis te maken en de tent gecombineerd met motels/hotels te gebruiken???
Wij namen tent, slaapzakken, matjes en kookgerei mee. Ter plekke kochten we een koelbox en een kooktoestel. Barbecues vind je op alle kampeerterreinen. Je kunt er ook voor kiezen om niet te koken; scheelt in de bagage. Maar het gaat allemaal best mee in het vliegtuig is mijn ervaring. Stoeltjes hebben we nooit meegenomen omdat je altijd een picknicktafel hebt.
Wat de kosten betreft: voor eenvoudige campings zo'n 10-20 dollar per nacht, op een KOA betaal je tegen de 30 dollar per nacht. Je hebt allerlei mogelijkheden voor kortingen.
Marianne
Van de 20 nachten hebben wij er 11 gekampeerd en 9 in hotel/motel/B&B.
Wij hadden de tent mee, slaapzakken, slaapmatjes en een waslijntje met knijpers, in Amerika hebben wij wat spulletjes gekocht: koelbox,
2 bekers/borden/bestek, maatbekertje en nog wat kleine dingetjes.
Bij Western Wanderer hebben we een gasstel, potten/pannen, grote messen/lepels, lantaarn, waterzak en een bijl gehuurd.
Dat vonden wij een praktische en redelijk goedkope tussenoplossing.
De spullen die we niet meer nodig hadden en niet mee wilden nemen naar huis hebben we aan onze buren op de laatste camping gegeven, die er erg blij mee waren.
Wij hadden de tent mee, slaapzakken, slaapmatjes en een waslijntje met knijpers, in Amerika hebben wij wat spulletjes gekocht: koelbox,
2 bekers/borden/bestek, maatbekertje en nog wat kleine dingetjes.
Bij Western Wanderer hebben we een gasstel, potten/pannen, grote messen/lepels, lantaarn, waterzak en een bijl gehuurd.
Dat vonden wij een praktische en redelijk goedkope tussenoplossing.
De spullen die we niet meer nodig hadden en niet mee wilden nemen naar huis hebben we aan onze buren op de laatste camping gegeven, die er erg blij mee waren.
Bedankt voor jullie reacties
@ Ceetje
Leuke tent, ik had hem al zien staan op de site van Walmart. Het is bijna dezelfde als die wij de vorige keer in het groen gekocht hadden, toen waren we met z'n vijfen met een camper en was de tent voor onze dochter en haar vriend om zo nu en dan wat privacy te hebben (wederzijds, maar 5 weken met je a.s. schoonouders in een camper is niet niks
).
Dat tentje hebben we sindsdien al menig keer gebruikt. Ook vorig jaar in Noorwegen/Zweden, dat was makkelijker dan onze grotere de Waard tent op te zetten. Het was alleen minder fijn als het 's nachts erg koud en/of vochtig was, dan had de tent wel érg veel ventilatie. Inderdaad is ook deze inmiddels aan vervanging toe.
We hebben er nu een kleinere de Waard (koningsstern, 15 kilo) bij, een 2 pers. maar ik weet niet of dat wel handig is in Amerika. Onze zoon heeft weliswaar een de Waard tentje (Duinpieper, 3,5 kilo) maar polyester lichtgewicht.
Normaal gesproken vind ik een katoenen tent lekkerder om in te slapen omdat die niet zo benauwd is als een polyester tent.
De duinpieper zal dan in ieder geval meegaan voor Mark, wij moeten nog beslissen.
foto Koningsstern in Schotland
foto Duinpieper links en Walmart tent rechts in Noorwegen
Het trekken met de tent zijn we wel gewend, vorig jaar in 4 weken slechts 2 keer 2 dagen op dezelfde camping gestaan. Dit jaar Schotland/Engeland 23 nachten, 1x boot en ± 17 campings.
We hebben verder redelijk licht kampeerspul, we zullen dan alleen een brandertje en een koelbox moeten kopen denk ik. Het gaslampje en het blijltje hebben we nog van de vorige keer. Alleen het bijltje zullen we waarschijnlijk wel niet mee mogen nemen naar Amerika.
@ Ceetje
Leuke tent, ik had hem al zien staan op de site van Walmart. Het is bijna dezelfde als die wij de vorige keer in het groen gekocht hadden, toen waren we met z'n vijfen met een camper en was de tent voor onze dochter en haar vriend om zo nu en dan wat privacy te hebben (wederzijds, maar 5 weken met je a.s. schoonouders in een camper is niet niks
Dat tentje hebben we sindsdien al menig keer gebruikt. Ook vorig jaar in Noorwegen/Zweden, dat was makkelijker dan onze grotere de Waard tent op te zetten. Het was alleen minder fijn als het 's nachts erg koud en/of vochtig was, dan had de tent wel érg veel ventilatie. Inderdaad is ook deze inmiddels aan vervanging toe.
We hebben er nu een kleinere de Waard (koningsstern, 15 kilo) bij, een 2 pers. maar ik weet niet of dat wel handig is in Amerika. Onze zoon heeft weliswaar een de Waard tentje (Duinpieper, 3,5 kilo) maar polyester lichtgewicht.
Normaal gesproken vind ik een katoenen tent lekkerder om in te slapen omdat die niet zo benauwd is als een polyester tent.
De duinpieper zal dan in ieder geval meegaan voor Mark, wij moeten nog beslissen.
foto Koningsstern in Schotland
foto Duinpieper links en Walmart tent rechts in Noorwegen
Het trekken met de tent zijn we wel gewend, vorig jaar in 4 weken slechts 2 keer 2 dagen op dezelfde camping gestaan. Dit jaar Schotland/Engeland 23 nachten, 1x boot en ± 17 campings.
We hebben verder redelijk licht kampeerspul, we zullen dan alleen een brandertje en een koelbox moeten kopen denk ik. Het gaslampje en het blijltje hebben we nog van de vorige keer. Alleen het bijltje zullen we waarschijnlijk wel niet mee mogen nemen naar Amerika.
Laatst gewijzigd door Eugeni op 18 aug 2007, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Toen wij met het bijltje in de ruimbagage uit Canada terugkwamen, werden we hier op Schiphol uit de rij gepikt. Ze hadden het gezien op de monitor en wilden precies weten wat het was en waarvoor. Ze waren verbaasd dat we er Canada mee uitgekomen waren. En wij hadden het, ons van geen kwaad bewust, in de koffer gestopt, omdat het toch wel een leuk en nog bruikbaar souvenir was.Rob schreef:Mag wel als je het maar in de ruimbagage doet, in de handbagage geeft problemenEugeni schreef: Alleen het bijltje zullen we waarschijnlijk wel niet mee mogen nemen naar Amerika.
Toen we naar Amerika gingen hebben we het maar niet meegenomen.
- Ceetje
- Amerikakenner
Ik kan alleen uit ervaring speken over de goedkope (<$30Raymond schreef:Mocht je van de tent langer plezier willen hebben dan een paar keer, adviseer ik een tent van ribstop te kopen. Dit zijn kwalitatief erg goede tenten en niet zwaar. Enige nadeel is dat je er wel wat meer voor moet neertellen, maar dan heb je ook wat. O.a. bij Bever Zwerfsport kun je ze kopen.
Succes!
@ Eugeni: hij heeft idd veel ventilatie (meer dan onze vorige) maar ze zijn zo handig. Voor "Europa" hebben wij een ook een soort de Waard met 450 haringen, nou ja zo lijkt het soms wel en ik moet er niet aan denken deze bijna elke dag op te zetten, nog afgezien van het gewicht van dit ding. Onze Amerika tent zou ik daarentegen niet willen gebruiken in Frankrijk, daarvoor is ie veel te klein.
Haringen valt nog wel mee, volgens mij 15 rondom, 10 rondom voor het grondzeil en slechts 3 stokken buiten de tent, geen stokken binnen. Afmeting binnen 240x215. We hebben er de hele vakantie in geslapen ideaal!Ceetje schreef:
@ Eugeni: hij heeft idd veel ventilatie (meer dan onze vorige) maar ze zijn zo handig. Voor "Europa" hebben wij een ook een soort de Waard met 450 haringen, nou ja zo lijkt het soms wel en ik moet er niet aan denken deze bijna elke dag op te zetten, nog afgezien van het gewicht van dit ding. Onze Amerika tent zou ik daarentegen niet willen gebruiken in Frankrijk, daarvoor is ie veel te klein.
Tent kant en klaar incl. slaapmatten/slaapzakken in 10 minuten. Onder de grote luifel konden we met z'n tweeën droog zitten (was soms wel nodig in Schotland). De grote tent bewaren we wel voor voor- en najaar, als we binnen willen zitten of met meer mensen zijn.
Voor Amerika wordt het, afgezien van het tentje van Mark, waarschijnlijk toch zo'n tent als die van jullie van de Walmart. 30 dolllar zag ik, dat is ook geen geld.
Herman heeft net onze tenten gewogen, incl. zware haringen en grondzeil komen beide tenten samen op 21 kilo daar komen dan nog de slaapzakken, matjes, pannen, bestek e.d. bij.
Daar mogen we ook wel rekening mee houden met wat voor een auto we huren, met 3 personen en al dat kampeerspul hebben we wel wat ruimte nodig. Daar komt dan in Amerika ook nog de koelbox bij en eventueel een stoeltje.
Daar mogen we ook wel rekening mee houden met wat voor een auto we huren, met 3 personen en al dat kampeerspul hebben we wel wat ruimte nodig. Daar komt dan in Amerika ook nog de koelbox bij en eventueel een stoeltje.
- Ceetje
- Amerikakenner
Wij hadden dit jaar een minivan gehuurd [elk jaar wordt ie groter van een chryster sebring naar een jeep liberty en nu een hyundai entourage
] en we waren met z'n tweeën: ideaal. Alle spullen hadden een eigen plek en niks hoefden we te stapelen. Behalve twee stoelen en koelbox kopen we ook twee grote plastic bakken: eentje voor voedsel en eentje voor kookspullen.
Als je uit de auto leeft vind ik het heel vervelend als je eerst alles moet optillen, omkeren of uit de auto tillen als je iets nodig hebt.
De tent van de Wm wordt verkocht als een 3 á 4 persoonstent, dat is alleen mogelijk als je een trio/quatro dwergen met anorexia bent, voor normale mensen is het een twee persoonstent

Als je uit de auto leeft vind ik het heel vervelend als je eerst alles moet optillen, omkeren of uit de auto tillen als je iets nodig hebt.

@bazeman,
wij hebben deze zomer ook gekampeerd (m/hotels in de steden), en ja, een rondreis waarbij we telkens één, max. 2 nachten ergens bleven. wij hadden een koepeltentje mee (16 haringen
), hoewel dat snel opgezet is moet je er toch rekening mee houden dat je best wat tijd kwijt bent elke dag. niet alleen aan tent opzetten / afbreken, maar gewoon ook aan in- en uitpakken. op den duur waren we dat wel een beetje beu...
wat betreft je vraag of het nog te doen is in oktober: dat lijkt me wel. vrienden van ons hebben het in elk geval eind september gedaan. en die vrienden hadden ons fleece-slaapzakjes aangeraden... nu, daar hebben wij het in sommige parken (in juli/augustus) behoorlijk koud mee gehad, ik zou toch wat meer meenemen dan dat! hou er rekening mee dat de nachten koud kunnen zijn, maar als je daarop voorzien bent moet het zeker lukken.
nadeel is ook dat het 's avonds redelijk vroeg donker zal zijn, dus je dagen worden kort, en in zo'n koepeltentje kan je dan niet heel veel meer doen... in de parken kan je soms naar een rangerpraatje of zo, maar als je ergens op een afgelegen camping zit, zit je avond er echt wel op als het donker is. dat hoeft niet erg te zijn, maar wel handig als je het beseft / er rekening mee kan houden in je beslissing al dan niet te gaan kamperen.
groetjes
plien
wij hebben deze zomer ook gekampeerd (m/hotels in de steden), en ja, een rondreis waarbij we telkens één, max. 2 nachten ergens bleven. wij hadden een koepeltentje mee (16 haringen
wat betreft je vraag of het nog te doen is in oktober: dat lijkt me wel. vrienden van ons hebben het in elk geval eind september gedaan. en die vrienden hadden ons fleece-slaapzakjes aangeraden... nu, daar hebben wij het in sommige parken (in juli/augustus) behoorlijk koud mee gehad, ik zou toch wat meer meenemen dan dat! hou er rekening mee dat de nachten koud kunnen zijn, maar als je daarop voorzien bent moet het zeker lukken.
nadeel is ook dat het 's avonds redelijk vroeg donker zal zijn, dus je dagen worden kort, en in zo'n koepeltentje kan je dan niet heel veel meer doen... in de parken kan je soms naar een rangerpraatje of zo, maar als je ergens op een afgelegen camping zit, zit je avond er echt wel op als het donker is. dat hoeft niet erg te zijn, maar wel handig als je het beseft / er rekening mee kan houden in je beslissing al dan niet te gaan kamperen.
groetjes
plien
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4414 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke