Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

legaal worden zonder trouwen toch mogelijk

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Boedha

legaal worden zonder trouwen toch mogelijk

Bericht door Boedha »

Ik ben inmiddels met me vriendin in Texas en aangezien me vriendin voor de regering werkt heeft ze wat dingen uitgezocht.
Mijn vriendin wil na 2 foute huwelijken niet meer trouwen dus is ze gaan praten met de irs.
Ik kan op de volgende manier legaal worden, me vriendin moet me sponseren daarvoor moet je een min inkomen hebben van $1500 pm, zij verdiend ruim het dubbele dus dat zit wel goed daarna moet ik mijn vader een formulier laten tekenen dat ik zijn zoon ben.
Mijn vader is Nederlands maar woont inmiddels 27 jaar in Amerika en is inmiddels een resident alien.
Wanneer dit gedaan is krijg ik me greencard en kan ik hier gewoon legaal wonen en werken zonder te trouwen :D
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik hou me toch al heel wat jaartjes (zo'n beetje 10) met deze materie bezig. Het zou best kunnen dat je via je vader kunt emigreren maar dat zal dan nog heel wat jaren duren, en je vriendin kan je echt niet zomaar sponsoren zonder dat je bent getrouwd. En wat de IRS ermee te maken heeft? Of bedoel je wellicht INS, de vroegere naam van de USCIS (de immigratiemensen)?

Ik wil je hoop niet de bodem in slaan, maar ik vrees dat het niet helemaal zo rooskleurig is als jij nu denkt.....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt natuurlijk altijd proberen een bedrijfje op te richten of te kopen en op die manier legaal worden. Kost alleen wel wat.

Volgens mij kan je vader je alleen het land binnenhalen als je onder de 18 bent, daarboven zal het moeilijker worden.

Kan je vader geen Amerikaan worden? Na 27 jaar groene kaart heeft-ie ruim aan de voorwaarden voldaan en dat "toelatingsexamen' valt ook wel mee. Dan is het een familiehereniging en dan gaat het mogelijk sneller/makkelijker.

Beste is natuurlijk eens te gaan babbelen met een immigratieadvocaat. Eerste gesprek is meestal gratis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Dit is inderdaad een situatie waar ik ook nog niet eerder van had gehoord. In dit geval heb je je vader die daar al zit, wellicht heeft het daar iets mee te maken. Maar dan zou je gaan voor een green card gebaseerd op de relatie van je vader, en dat kan enkele jaren duren voordat dat rond is.
"I reject your reality, and substitute my own!"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vraag bij dergelijke 'constructies' altijd eens even dat zij heel dat proces op papier zetten, met een realistische schatting van het tijdsverloop, én de verklaring dat jij ondertussen zonder bijkomende visumaanvraag gewoon op je VWP in het land mag blijven. En dat ze dat even willen ondertekenen met hun naam en functie.
Als je dat in handen hebt, dan zou ik het al beter geloven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals Buckeye al schreef, heeft de IRS niets met immigratie te maken. Ik vind het allemaal wel erg makkelijk klinken! Als je vader echter permanent resident is, kan hij Amerikaan worden (en als hij met een Amerikaanse getrouwd is, Nederlands blijven). Daarna kan hij jou sponsoren voor een green card.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef: Als je vader echter permanent resident is, kan hij Amerikaan worden. (...)
Daarna kan hij jou sponsoren voor een green card.
Maar dat duurt allemaal wel wat langer en kan niet op een VWP, neem ik aan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Boedha

Bericht door Boedha »

Bedoelde ook uiteraard de INS maargoed, er zijn altijd mogelijkheden als je de juiste deuren weet.
Jij houd je misschien al 10 jaar bezig met de materie, me vriendin werkt al ruim 10 jaar voor de regering en woont 28 jaar in Amerika dus ze zal ook zeker wel weten waar ze het over heeft.
Anyway, ik hou jullie op de hoogte.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Nou, ik ben blij dat je in elk geval zo vriendelijk overkomt. :roll:

Maar goed, hou ons op de hoogte..... niet dat ik er veel van verwacht op basis van de info die jij ons tot nu toe hebt gegeven. Als je met een sponsor die $1500 per maand verdient de VS binnen zou kunnen komen in korte tijd zouden veel meer mensen dat doen, denk je ook niet? En hier is de wachttijd mocht je via je vader proberen een green card te krijgen: 2nd preference B: 9 jaar (1 juli 1998) (http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _3761.html).
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Ik zit hier ook met open mond het verhaal van Boedah te lezen en ben ook heel benieuwd naar de feiten, dus niet van horen zeggen!

Men kan elke dag iets bij leren nietwaar.... ?
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Boedha schreef:Bedoelde ook uiteraard de INS maargoed, er zijn altijd mogelijkheden als je de juiste deuren weet.
Jij houd je misschien al 10 jaar bezig met de materie, me vriendin werkt al ruim 10 jaar voor de regering en woont 28 jaar in Amerika dus ze zal ook zeker wel weten waar ze het over heeft.
Anyway, ik hou jullie op de hoogte.
En ik woon al 24 jaar in de VS en heb vele malen op allerlei verschillende manieren met de INS (nu trouwens USCIS) te maken gehad. Voor de regering werken wil natuurlijk helemaal niet zeggen, dat je ook maar iets van het immigratie beleid weet. "De regering" is hier een mammoet met honderdduizenden medewerkers. Ik ken, wonend in het gebied rond Washington, tientallen mensen, die "voor de regering werken". En allemaal hebben ze wel een beeld van hoe immigratie zou moeten werken, maar de daadwerkelijke regels... als puntje bij paaltje komt weten ze daar niets van. Maar ja, all the power to you, zoals ze hier zeggen. Moge jij de ene vis zijn, die door de mazen glipt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt altijd proberen om naar Irak gestuurd te worden met het Amerikaanse leger. Als je dat overleeft, kun je mogelijk snel Amerikaan worden.

Van een website voor militairen van uscis: je mag snel Amerikaan worden als:

After enlistment, were you lawfully admitted as a permanent resident of the United States, OR at the time of enlistment, reenlistment, or induction were you physically present in the United States or qualifying territory?

Let vooral op dat OR ....

Ik ben natuurlijk maar een leek, maar ik pluis redelijk vaak zinnen uit elkaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ter aanvulling, begrijp me niet verkeerd, ik heb er echt geen probleem mee als jij gelijk hebt en ik niet... maar zoals ik al zei, ik vraag me af of het wel zo eenvoudig kan gaan als jij denkt. Enfin dit wilde ik toch nog even toevoegen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BuckeyeRed schreef:Als je met een sponsor die $1500 per maand verdient de VS binnen zou kunnen komen in korte tijd zouden veel meer mensen dat doen, denk je ook niet?
Zo lang dat 20% boven de armoedegrens van die streek is, zou dat wel lukken. Maar in een streek waar het gemiddelde jaarinkomen niet eens 15.000 dollar is, zou ik van z'n leven niet willen leven!

Trouwens, ik heb dat ook niet gevonden:
http://www.census.gov/hhes/www/income/i ... emhi2.html
Je zit dan altijd al boven het dubbele...

Boedha, ik hoop voor jou dat je gelijk hebt, maar eerlijk gezegd denk ik dat wij jou hier over een paar weken niet meer gaan zien...
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik schreef net iets fout, want ik sprak over 20% boven de armoedegrens, maar het blijkt dus 25% te zijn:

Het onderstaande haalde ik van de website van USCIS:
Zie http://tinyurl.com/yl44e4 (het originele adres van USCIS bevatte 187 karakters)

• They must prove that they can support you at 125% above the mandated poverty line, by filling out an Affidavit of Support

Verder ook nog:

The relatives which may be sponsored as an immigrant vary depending on whether the sponsor is a U.S. Citizen or a lawful permanent resident.
• If the sponsor is a U.S. Citizen, they may petition for the following foreign national relatives to immigrate to the U.S:
• Husband or wife
• Unmarried child under 21 years of age
• Unmarried son or daughter over 21
• Married son or daughter of any age
• Brother or sister, if the sponsor is at least 21 years old, or
• Parent, if the sponsor is at least 21 years old.
• If the sponsor is a lawful permanent resident, they may petition for the following foreign national relatives to immigrate to the U.S.:
• Husband or wife, or
Unmarried son or daughter of any age.

Dus: ofwel trouw je niet, maar dan heeft je vriendin er verder niks mee te maken, en doet het er niet toe hoe laag haar inkomen is.
(tenzij je voor een verloofdenvisum wilt gaan, maar dat is ook trouwen hé)
Ofwel doe je het via je vader, maar dan mag je niet trouwen. En dan moet hij ook 25% boven de armoedegrens verdienen. (mogelijk meer, als hij nog andere personen ten laste heeft)
Maar: dat is een procedure die dus jaaaaaren duurt, en ondertussen mag jij niet in Amerika blijven op je VWP, dus moet je binnen de 90 dagen terug naar huis. Doe je dat niet, dan ben je in overtreding, en dan gaat je vader zijn aanvraag niet eens moeten doen, want dan kom jij wettelijk gezien niet meer in aanmerking voor dergelijke procedure.

Hier staan dus de bewijzen "op papier". Als jij nu ook dergelijke dingen in handen kan krijgen van die mensen bij de overheid die het goed weten, dan kan je er voor gaan. Zo niet: zorg dat je op tijd het land terug verlaat, of het spel is helemaal afgelopen voor jou.
Elke
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:
BuckeyeRed schreef:Als je met een sponsor die $1500 per maand verdient de VS binnen zou kunnen komen in korte tijd zouden veel meer mensen dat doen, denk je ook niet?
Zo lang dat 20% boven de armoedegrens van die streek is, zou dat wel lukken. Maar in een streek waar het gemiddelde jaarinkomen niet eens 15.000 dollar is, zou ik van z'n leven niet willen leven!

Trouwens, ik heb dat ook niet gevonden:
http://www.census.gov/hhes/www/income/i ... emhi2.html
Je zit dan altijd al boven het dubbele...

Boedha, ik hoop voor jou dat je gelijk hebt, maar eerlijk gezegd denk ik dat wij jou hier over een paar weken niet meer gaan zien...
Kastelke, het probleem is dat er nergens een ''je moet meer dan $1500 verdienen'' regel bestaat. De informatie die Boedha geeft klopt gewoon niet. Hoeveel iemand moet verdienen om een immigrant te kunnen sponsoren vind je hier:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1327.html

Ik ben bang dat Boedha in is voor een grote teleurstelling.... en zoals ik al zei, ik hoop voor hem dattie gelijk heeft en niet alle anderen die hier in dit draadje hebben gepost.... maar ik vrees dat jij met je laatste zin in de quote gelijk gaat krijgen. Echter ik wens hem alle succes.
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:Unmarried son or daughter of any age[/b]
Dat is dus de 2nd preference B waarover ik eerder sprak. Momenteel worden daarvoor aanvragen behandeld van rond 1 juli 1998.

Overigens als hij via z'n vader zou gaan mag hij wel trouwen zodra hij de VS binnen is en permanent resident is (maar dat zal hem wel niets uitmaken, aangezien ze toch geen plannen in die richting hebben).

Verder ben ik het geheel met je eens.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik ben bang dat die vriendin niet helemaal serieus is, want ze verkondigt duidelijk onwaarheden, of ze moet voor een onderdeel van de regering werken die buiten de regels om kan gaan i.e. in de groep van Bush of Cheney :wink:

maar even serieus, het lijkt alsof die vriendin hem onder valse voorwendselen daar houdt en hem dan net zo makkelijk kan droppen als ze er genoeg van heeft. hij gaat helemaal af op wat zij zegt en schijnt haar te vertrouwen, maar het zou hem goed doen om idd wat feiten op papier te krijgen. ik ben ook hel erg benieuwd naar die categorie waar hij onder zou kunnen vallen naar die alle immigratie lawyers in het land niet kennen..............

afgezien van mensen die niet willen trouwen, er is een heel netwerk van mensen die niet mogen trouwen (gays) die met immigratie wetgeving bezig zijn, en als deze loophole bestond zou het echt wel bekend zijn.
SEEING IS BELIEVING
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik begrijp niet helemaal waarom je vriendin nu ineens niet meer wil trouwen. In je voorstel topic schrijf je nog dat jullie trouwplannen hebben. Nu ben je in Amerika bij haar en nu wil ze ineens niet meer?

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=#145752

Marjon
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik denk dat ze gezien hebben dat dit een hele administratieve rompslomp is en nu een snelle weg proberen te verzinnen. of dat die vriendin bedacht heeft dat er toch een hoop meer aanzat dan ze dacht. mensen die het niet goed hebben bestudeerd denken vaak dat het makkelijk is om een land binnen te komen, zowel in NL als in de VS wil ik ze niet de kost hoeven te geven die roepen dat het land openstaat voor al die buitenlanders en dat ze veel te makkelijk binnenkomen. ik heb persoonlijk met de immigratiewetten in beide landen te maken gehad en ben in beide landen als vrijwilliger werkzaam geweest in met immigatrie gerelateerde organisaties en heb in beide landen veel vrienden gehad die door immigratieprocedures zijn gegaan, en weet dat het in geen van beide landen "makkelijk" is.

ook een kleine observatie: ik denk dat als de poster een vrouw was geweest en ze naar een vriend in Amerika zou gaan (met deze vage informatie) dat we ons eerder zorgen zouden maken over de onbetrouwbaarheid van de situatie en dat we ons bijv zouden afvragen of ze onder valse voorwendsels naar de VS gehaald werd. grappig dat we dat niet doen in dit geval. of toch?
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer