Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten 3 weken USA? SUV of Camper?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Kosten 3 weken USA? SUV of Camper?

Bericht door BSP »

Mijn vrouw en ik hebben met een stel vrienden besloten om in de zomer van 2009 met zijn vieren 3 weken naar de USA te gaan. De bedoeling is om te starten in bijv. LA, en dan in 3 weken naar Miami te rijden. Het eerste idee was om een camper te huren, maar we vragen ons af of het niet beter is om een ruime SUV te nemen. Zo slapen we apart, en hebben we toch af en toe wat privacy, en je kunt je nu eenmaal makkelijker verplaatsen (en parkeren) in een SUV. En de SUV zal wat zuiniger met de brandstof omspringen dan een camper.

Nu vraag ik me dus een aantal dingen af, waarvan ik hoop dat ik door jullie hulp wat meer duidelijkheid krijg.

- voor- en nadelen SUV/Camper.
- geschatte kosten voor 3 weken. Dan bedoel ik de standaard kosten, zoals auto of camperhuur, brandstof, eten/boodschappen, en overnachtingen.

We gaan nu een reisplan opzetten, zodat we weten wat we willen zien, waar we heen willen, hoeveel km's we gaan rijden e.d Aan de hand daarvan is het natuurlijk ook makkelijker om een nauwkeurigere onkostenprognose te maken...Maar er zijn hier genoeg mensen die dit al eens gedaan hebben, en we zouden gewoon al graag een idee hebben waar we aan moeten denken.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Na 2x met een SUV en 1x met en camper te hebben gereisd gaat onze voorkeur toch echt uit naar een camper.
Toch zou ik nooit met vrienden 3 weken lang in 1 camper willen zitten, ik zou echt wel wat privacy willen hebben.

In grote steden vond ik de camper niet handig, ook de 'Going to the Sun Road' in Glacier konden we niet rijden omdat de camper te groot was. Maar wij hadden wel 4 weken lang al onze spullen bij ons, hoefden niet met koffers te slepen en stonden op de mooiste plekjes in de natuur.
Als we weer naar het westen gaan zullen we weer een camper huren. Volgend jaar gaan we naar Florida en daar heb ik dan toch liever weer een SUV.

Carola
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

De discussie RV versus auto/hotel is hier wel vaker gevoerd, en is beslist in een gelijkspel qua kosten.
Zo ook zal het in jullie geval niet veel uitmaken (qua kosten dan)

LA miami is trouwen 2800 mijl, in het meest gunstige geval, is vrij veel in 3 weken tijd, ik ga er vanuit dat jullie onderweg ook nog e.e.a. willen zien/bekijken.

Prijzen van huurauto's kan je zien op http://www.usareisen.de voor de richtprijzen van campers kan je kijken op:
http://www.cruiseamerica.com
http://www.elmonte.com
http://www.moturis.com
http://www.roadbearrv.com

Overnachtingen zullen voor de standaard motels zo uitkomen op $50,00-$100,00 per nacht per kamer.

Hou ook rekening met hoge drop-off kosten voor de camper (en denk ook voor de auto)
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 15 aug 2007, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Privacy telt voor ons inderdaad ook zwaar mee in de beslissing. 3 weken in dezelfde ruimte is gewoon erg lang, en je kunt met een SUV wel echt overal komen, wat met een Camper soms toch iets moeilijker is...
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Bushmaster schreef: LA miami is trouwen 2800 mijl, in het meest gunstige geval, is vrij veel in 3 weken tijd, ik ga er vanuit dat jullie onderweg ook nog e.e.a. willen zien/bekijken.
Dat is pakweg 1000 mijl per 7 dagen, gezien mijn eerdere bezoeken aan de USA valt dat wel mee...
Bushmaster schreef: Overnachtingen zullen voor de standaard motels zo uitkomen op $50,00-$100,00 per nacht per kamer.
Ook daarmee kun je natuurlijk het zo duur maken als je zelf wilt, ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer heb betaald voor een motel dan $ 60-70.
Bushmaster schreef: Hou ook rekening met hoge drop-off kosten voor de camper (en denk ook voor de auto)
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, ik meen hier al eens te hebben gelezen dat dat erg verschilt per maatschappij? Dat moet ik zeker eens goed na kijken.

Poesjes
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat je hier net zoveel voorstanders voor een camper als een SUV zult vinden (ik zou trouwens voor de SUV gaan :D )

Maar geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om met vrienden in één camper te gaan reizen, hoe goede vrienden het ook zijn.

Niet alleen om het verlies aan privacy maar ook omdat je elkaar pas goed leert kennen als je een paar weken op elkaars lip zit. En dat kan soms heel verkeerd uitpakken, is mijn ervaring. Het is toch belangrijk dat je je elke avond even kunt afzonderen.

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou nooit samen met vrienden een camper huren, hoe goed je het ook samen kunnen vinden.
Wij hebben dit jaar 2 weken van onze vakantie samen gereisd met Jan en Marjan, hekkie en JHek, hebben het onzettend gezellig gehad en verschillende dingen samen gedaan, maar toch ook wel eens apart op pad. Heb je eens wat anders te vertellen bij het kampvuur. :D

Volgend jaar zullen we het w.s. deels weer het zelfde doen, maar hebben ieder onze eigen camper.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik zou, als je voor een camper kiest, dan voor 2 kleine campers kiezen. Zo heb je gezelligheid aan elkaar op de stopplekken en privacy als je gaat slapen of douchen.
Wij denken er ook wel eens aan om met vrienden te gaan maar gaan dan zeker ook met twee (bescheiden) campers.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BSP schreef:
Bushmaster schreef: Hou ook rekening met hoge drop-off kosten voor de camper (en denk ook voor de auto)
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, ik meen hier al eens te hebben gelezen dat dat erg verschilt per maatschappij? Dat moet ik zeker eens goed na kijken.
Voor de auto hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Zo betaal je bij National (via usareisen.de kun je bij deze maatschappij huren) slechts $ 199,00 drop-off kosten. Waar je de auto ook inlevert. De huurprijs is dan misschien wel iets hoger maar dat kun je mooi uitzoeken als je bijv. bij usareisen.de bij verschillende verhuurmaatschappijen een prijsopgave opvraagt, dat kun je online doen.

Succes met de voorbereiding. Lijkt mij ook erg leuk om eens een coast-to-coast reis te maken. Die ga ik ook zeker nog een keer maken. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Hmm... :? Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de huurprijzen van campers....want ook al heb je een camper, je zult toch ook nog voor de overnachting op het RV park moeten betalen? Dan is het wel wat duurder dan een flinke SUV lijkt me...correct me if I'm wrong!

Poesjes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

BSP schreef:Hmm... :? Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de huurprijzen van campers....want ook al heb je een camper, je zult toch ook nog voor de overnachting op het RV park moeten betalen? Dan is het wel wat duurder dan een flinke SUV lijkt me...correct me if I'm wrong!
Als je prijzen en perioda van reizen noemt kunnen de ervaren camperreizers wel aangeven of dat redelijke dan wel ripoff prijzen zijn 8)
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Ik heb wat verschillende periodes bekeken, bijv. 3 weken in sept dit jaar, 3 weken in juli/augustus volgend jaar (waar mogelijk). In 2009 kan ik nog niets bekijken, dat is nog ietsjes te ver weg :wink:

Poesjes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

BSP schreef:Ik heb wat verschillende periodes bekeken, bijv. 3 weken in sept dit jaar, 3 weken in juli/augustus volgend jaar (waar mogelijk). In 2009 kan ik nog niets bekijken, dat is nog ietsjes te ver weg :wink:
Dat is hoogseizoen dan betaal je voor een camper de hoofdprijs.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Road Bear heeft zijn prijzen al bekend gemaakt tot en met april 2009. Dat is een eind vooruit hoor! Als je op tijd boekt krijg je 15 procent vroegboekkorting en bij meer dan 21 dagen ook nog 5 procent long-term korting. Dat tikt aardig door!

Vraag gewoon eens offerte aan bij bijv. Tioga Tours, die hebben die prijzen.

Road Bear zit trouwens weer niet in Florida, maar de andere verhuurders zullen ook best interessante aanbiedingen hebben.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Als we dan voor campers zouden kiezen, dan zouden het 2 kleintjes moeten worden. En dan heb je dus toch 2x camperhuur, 2x rv park, 2 x brandstof, 2x insurance...ben bang dat het camperverhaal dus afvalt....Dan maar op zoek naar een GROTE SUV...zoals de Lincoln Navigator, Ford Expedition, GMC Yukon XL, of zelfs Hummer H2 of H3...1x autohuur, 1x brandstof, alleen 2 motelkamers...

Poesjes
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

BSP schreef:Als we dan voor campers zouden kiezen, dan zouden het 2 kleintjes moeten worden. En dan heb je dus toch 2x camperhuur, 2x rv park, 2 x brandstof, 2x insurance...ben bang dat het camperverhaal dus afvalt....Dan maar op zoek naar een GROTE SUV...zoals de Lincoln Navigator, Ford Expedition, GMC Yukon XL, of zelfs Hummer H2 of H3...1x autohuur, 1x brandstof, alleen 2 motelkamers...
Je kan natuurlijk kosten besparen door één slaapkamer te nemen :D
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

a4plus schreef:
Je kan natuurlijk kosten besparen door één slaapkamer te nemen :D
:hilarious:

Poesjes
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het lijkt me dat één ruime auto met overnachtingen in hotels/motels goedkoper uit zal komen dan twee (kleine) campers met 2x staangeld.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het lijkt me dat één ruime auto voor 4 personen met overnachtingen in hotels/motels in totaal goedkoper uit zal komen dan twee kleine campers en tweemaal campingtarieven.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Ja, daar zijn we inmiddels ook wel achter ja. Het wordt dus in ieder geval een ruime SUV :lol:

Het lijkt me, afgaande op de online prijzen, dat Hertz een stuk goedkoper is dan de overige aanbieders. Mis ik nog iets in die online quote's? Ik begrijp dat er nog een drop-off fee, verzekeringen e.d. bij komt, maar dat is bij elke maatschappij zo.

En Hertz heeft ook de #1 Club. Aanmelden hiervoor kan alleen voor US citizens, maar zijn er andere manieren om bijvoorbeeld voor aanbiedingen of kortingen in aanmerking te komen? ANWB lidmaatschap ofzo? :lol:

Edit; ANWB lidmaatschap geeft 10% bij Hertz :D
Laatst gewijzigd door BSP op 16 aug 2007, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Poesjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer