Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sport in Amerika
-
Joker
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Sport in Amerika
Heb dit onderwerp geopend om te kijken of er misschien behoefte is aan informatie over Amerikaanse competities/sporten of misschien een discussieforum over sport in Amerika.
Heb je vragen of suggesties laat ze dan hier achter.
Heb je vragen of suggesties laat ze dan hier achter.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Welke sporten vind jij interessant, Joker? Sport is een belangrijk iets hier in de VS. 's Winters football en basketball, 's zomers baseball.
Leuke sporten om een wedstrijd in persoon te gaan zien, maar op tv vind ik basketball en baseball saai.
Leuke sporten om een wedstrijd in persoon te gaan zien, maar op tv vind ik basketball en baseball saai.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk wel een vraagje in het algemeen over alle competities.
Als ik naar de Europese competitties kijk wordt er vaak met het degradatie-promotie systeem gewerkt. Door slechte resultaten degradeer je naar een lagere competitie en de winnaars van lagere competities gaan een stapje hoger.
Ik de V.S. doet men dat naar mijn weten niet en vraag ik me weleens af, hoe werkt dat daar? Is het gewoon een kwestie van geld, wie geld heeft mag in de hoogste divisie spelen of hebben ze gewoon een vast aantal teams dat voor onbepaalde periode mee doet aan een competitie.
Misschien kun jij me helpen joker ?
Als ik naar de Europese competitties kijk wordt er vaak met het degradatie-promotie systeem gewerkt. Door slechte resultaten degradeer je naar een lagere competitie en de winnaars van lagere competities gaan een stapje hoger.
Ik de V.S. doet men dat naar mijn weten niet en vraag ik me weleens af, hoe werkt dat daar? Is het gewoon een kwestie van geld, wie geld heeft mag in de hoogste divisie spelen of hebben ze gewoon een vast aantal teams dat voor onbepaalde periode mee doet aan een competitie.
Misschien kun jij me helpen joker ?
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Het is meer een kwestie van geld .In baseball daar zijn the majorleagues,the AAA,AA en A leagues.The majorleagues hebben de duurste teams en hoogste salarissen.The Yankees zijn het rijkste en succesfull omdat zij beter kunnen betalen( Ajax,Feyenoord) Ook hebben zij andere teams in de AAA and AA leagues onder andere namen. De jongere spelers worden daar getrained en als ze goed worden mogen ze in the major league spelen.Maar daar is geen promotie systeem van the AAA league naar de majorleagues en geen degradatie systeem.The AAA teams spelen in kleinere steden.Ice hockey heeft een smilar system. Football en Basketball teams krijgen hun spelers van de college conferences. Bijna iedere grote universiteit heeft een een Football and Basketball team die in een conference spelen. De beste spelers gaan dan naar de professional leagues. De high schools hebben hun eigen teams en de beste spelers krijgen studiebeursen om voor de colleges te spelen(soms studeren ze nog daar ook)Daar is veel belangstelling voor de collegesports speciaal in de kleinere staten die geen pro teams hebben,maar wel a college or university.
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt marcuscj, het is nu een stuk duidelijker.
Van die universiteiten teams heb ik veel gehoord en gezien in films en dergelijke, dat schijnt nogal een rivaliteit te zijn. Ik vind trouwens studiebeurzen voor sporttalent wel wat ver gaan, maar dit ter zijde. Teams moeten toch op de een of andere manier goede spelers kunnen aantrekken, tenminste ik neem aan dat het hiervoor bedoelt is(de studiebeurzen) ?
Groeten Kansas Wizard
Van die universiteiten teams heb ik veel gehoord en gezien in films en dergelijke, dat schijnt nogal een rivaliteit te zijn. Ik vind trouwens studiebeurzen voor sporttalent wel wat ver gaan, maar dit ter zijde. Teams moeten toch op de een of andere manier goede spelers kunnen aantrekken, tenminste ik neem aan dat het hiervoor bedoelt is(de studiebeurzen) ?
Groeten Kansas Wizard
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Hoi Joker,
Zoals je ziet, zijn er nogal wat vragen over de rol die sport speelt in de VS. Ikzelf zou wel graag een artikel willen hebben over bijv. American football, waarbij zowel de regels uitgelegd worden als de plaats van de sport in de Amerikaanse samenleving.
Als je iets hierover hebt, mail het me gerust toe!
Zoals je ziet, zijn er nogal wat vragen over de rol die sport speelt in de VS. Ikzelf zou wel graag een artikel willen hebben over bijv. American football, waarbij zowel de regels uitgelegd worden als de plaats van de sport in de Amerikaanse samenleving.
Als je iets hierover hebt, mail het me gerust toe!
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Toen ik dit bericht nog eens doorlas schoot mij nog een vraag te binnen. Geld speelt dus een grote rol, met name vanwege torenhoge salarissen van spelers. In Europa is het al paar jaar de situatie zo dat clubs wat rustiger aandoen met het geld, omdat ze wat minder te besteden hebben (uitzonderingen nagelaten). Je ziet ook steeds meer dat clubs enorme schulden hebbenmarcuscj schreef:Het is meer een kwestie van geld.
Ik vroeg me eigenlijk af: Hoe gaat het financieel gezien met topclubs in de Verenigde Staten ? Is het daar ook een grote rotzooi of weten de clubs daar wel hun management op orde te houden. Als er financieel wanbeleid wordt gevoerd hoe wordt dit dan meestal opgelost ?
Groeten Kansas Wizard
De meeste eigenaars van de clubs zijn multi miljonairs of bilionairs. De meeste clubs verliezen geld . Maar het is meer of een hobby voor hun.Hier in Portland ,De Trailblazers and de Seattle Seahawks belong to Paul Allen ,de expartner of Bill Gates (net worth 22 bilion).Both teams lose money every year. Voor hem is het alleen zakgeld.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ook hier. Dan Snyder is de eigenaar van de Washington Redskins, hij heeft nu net de oude heel succesvolle coach teruggehaald, we zullen zien, want het team heeft het bar slecht gedaan de laatste jaren. Maar volgens mij zit het financieel wel snor met het team. Ze hebben ontzettend loyale fans en seizoen tickets zijn al vele jaren van tevoren uitverkocht.
En het ice hockey team, the Washington Capitals, doet het ook erbarmelijk. De eigenaar daarvan, Ted Leonsis, is de wanhoop nabij! Zeker als er ook nog een staking komt, dan kan het team wel opdoeken, volgens mij
.
De Baltimore Orioles zijn "ons" baseball team, hoewel DC al jaren aan een eigen team werkt. Cal Ripken zorgde voor grote opkomsten, maar nu is het allemaal wat rustiger.
En het basketball team, de Wizards, had een aantal jaren veel bekijks omdat Michael Jordan weer meespeelde, maar ook dat is nu afgelopen.
De DC teams staan er dus maar zeer matig voor. Heel wat anders dan toen ik hier pas kwam en Joe Gibbs met de Redskins allerlei successen behaalde. Hopelijk kan hij dat nu weer voor elkaar krijgen!
En het ice hockey team, the Washington Capitals, doet het ook erbarmelijk. De eigenaar daarvan, Ted Leonsis, is de wanhoop nabij! Zeker als er ook nog een staking komt, dan kan het team wel opdoeken, volgens mij
De Baltimore Orioles zijn "ons" baseball team, hoewel DC al jaren aan een eigen team werkt. Cal Ripken zorgde voor grote opkomsten, maar nu is het allemaal wat rustiger.
En het basketball team, de Wizards, had een aantal jaren veel bekijks omdat Michael Jordan weer meespeelde, maar ook dat is nu afgelopen.
De DC teams staan er dus maar zeer matig voor. Heel wat anders dan toen ik hier pas kwam en Joe Gibbs met de Redskins allerlei successen behaalde. Hopelijk kan hij dat nu weer voor elkaar krijgen!
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt !!!
Zo hebben we er in Europa ook eentje; Roman Abramovich, een steenrijke oliemagnaat die voor de lol een deel van geld in de club steekt. Chelsea is hierdoor weer vele topspelers rijker. Ik vind zulke ontwikkelingen niet altijd goed voor de sport, maar je kunt er dus weinig aan doen. In de V.S. is dit dus bij vrijwel iedere vereniging zo. Ach, geld zal nu eenmaal belangrijk blijven en ik ben bang dat in de toekomst het allleen nog maar erger wordt
!!!
Off-topic: Ik wil even vermelden dat ik schijt op Chelsea en Abramovich, omdat ze Arjen Robben van PSV hebben weggekocht. Hebben we bij PSV eens talent koopt die rijke kl**tz*k hem weg
. Zielig hoor, je macht(verkregen door geld) misbruiken.
Groeten Kansas Wizard
Zo hebben we er in Europa ook eentje; Roman Abramovich, een steenrijke oliemagnaat die voor de lol een deel van geld in de club steekt. Chelsea is hierdoor weer vele topspelers rijker. Ik vind zulke ontwikkelingen niet altijd goed voor de sport, maar je kunt er dus weinig aan doen. In de V.S. is dit dus bij vrijwel iedere vereniging zo. Ach, geld zal nu eenmaal belangrijk blijven en ik ben bang dat in de toekomst het allleen nog maar erger wordt
Off-topic: Ik wil even vermelden dat ik schijt op Chelsea en Abramovich, omdat ze Arjen Robben van PSV hebben weggekocht. Hebben we bij PSV eens talent koopt die rijke kl**tz*k hem weg
Groeten Kansas Wizard
-
Joker
- Amerika-newbie
- Contacteer:
In Amerika gaat het de sportbonden er vooral om het product sport zo aantrekkelijk mogelijk aan te bieden, waarbij de teams dus een soort vestigingen van de verschillende bonden zijn.
Het is daarom ook noodzakelijk de verschillen in kwaliteit zo klein mogelijk te houden, in de NBA (basketbal) en NFL (American Football) is het bijvoorbeeld zo geregeld dat de teams een maximum aan salaris mogen besteden, een zogenaamde “salary cap”. Een andere manier om slechte teams te helpen beter te worden is de “draft”, dit houdt in dat aan het einde van het seizoen het slechtste team als eerste een nieuwe speler uit de college competities (of high school) mag kiezen.
Wanneer je praat over de financiële resultaten van de teams in de VS moet je een onderscheidt gaan maken in de verschillende sporten. In het seizoen 2002-03 hebben bijv. alle NHL (ijshockey) teams in totaal een verlies geleden van $273 miljoen, 19 teams leden een gemiddeld verlies van $18 miljoen en de andere 11 teams maakten een gemiddelde winst van $6,4 miljoen. De meeste teams in de NBA en NFL daarentegen zijn allemaal vrij gezond en maken winst of draaien een klein verlies (opvallend dat precies de teams van Paul Allen financieel slecht draaien
). Het verschil kan misschien verklaard worden door het feit dat de NHL (nog) geen “salary cap” heeft en de NBA en NFL wel.
Over wanbeleid valt weinig te zeggen omdat dit eigenlijk nooit voorkomt (of heeft iemand toevallig een voorbeeld?). In Europa is de voorzitter meestal geen eigenaar van de club en worden verliezen dus niet uit zijn zak aangevuld. In Amerika daarentegen zijn alle teams eigendom van een bedrijf, een consortium van bedrijven/personen of van een persoon en zijn zij verantwoordelijk voor het aanvullen van eventuele verliezen. Wanneer een team niet genoeg omzet genereert verhuist dat team of naar een nieuw stadion in dezelfde stad (meestal grotendeels betaald door de gemeente) of naar een andere stad waar vraag is naar de betreffende sport.
PS.
• De Bailey/Portis deal is voor de Redskins een stap in de goede richting
• De Wizards hebben veel jong talent, maar leunen teveel op (de inmiddels geblesseerde) Stackhouse
• De Capitals, tssja gelukkig bestaan de Penguins nog
• De Orioles zitten in hetzelfde schuitje als de Blue Jays, goede ploegen temidden van Amerika’s grootste rivaliteit op sportgebied
Het is daarom ook noodzakelijk de verschillen in kwaliteit zo klein mogelijk te houden, in de NBA (basketbal) en NFL (American Football) is het bijvoorbeeld zo geregeld dat de teams een maximum aan salaris mogen besteden, een zogenaamde “salary cap”. Een andere manier om slechte teams te helpen beter te worden is de “draft”, dit houdt in dat aan het einde van het seizoen het slechtste team als eerste een nieuwe speler uit de college competities (of high school) mag kiezen.
Wanneer je praat over de financiële resultaten van de teams in de VS moet je een onderscheidt gaan maken in de verschillende sporten. In het seizoen 2002-03 hebben bijv. alle NHL (ijshockey) teams in totaal een verlies geleden van $273 miljoen, 19 teams leden een gemiddeld verlies van $18 miljoen en de andere 11 teams maakten een gemiddelde winst van $6,4 miljoen. De meeste teams in de NBA en NFL daarentegen zijn allemaal vrij gezond en maken winst of draaien een klein verlies (opvallend dat precies de teams van Paul Allen financieel slecht draaien
Over wanbeleid valt weinig te zeggen omdat dit eigenlijk nooit voorkomt (of heeft iemand toevallig een voorbeeld?). In Europa is de voorzitter meestal geen eigenaar van de club en worden verliezen dus niet uit zijn zak aangevuld. In Amerika daarentegen zijn alle teams eigendom van een bedrijf, een consortium van bedrijven/personen of van een persoon en zijn zij verantwoordelijk voor het aanvullen van eventuele verliezen. Wanneer een team niet genoeg omzet genereert verhuist dat team of naar een nieuw stadion in dezelfde stad (meestal grotendeels betaald door de gemeente) of naar een andere stad waar vraag is naar de betreffende sport.
PS.
• De Bailey/Portis deal is voor de Redskins een stap in de goede richting
• De Wizards hebben veel jong talent, maar leunen teveel op (de inmiddels geblesseerde) Stackhouse
• De Capitals, tssja gelukkig bestaan de Penguins nog
• De Orioles zitten in hetzelfde schuitje als de Blue Jays, goede ploegen temidden van Amerika’s grootste rivaliteit op sportgebied
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Joker, ja, die Caps, he. Het wordt helemaal een probleem als er een lockout komt in ice hockey. Volgens mij gooit Ted Leonsis dan het bijltje erbij neer
.
De Washingtonians zijn heel loyale fans, trouwens, ze blijven ook de verliezende teams oneindig trouw.
Wat ook nog een interessant iets is, en ik weet niet of dat bij Europese verenigingen zo is, is dat de spelers in vakbonden georganiseerd zijn.
De Washingtonians zijn heel loyale fans, trouwens, ze blijven ook de verliezende teams oneindig trouw.
Wat ook nog een interessant iets is, en ik weet niet of dat bij Europese verenigingen zo is, is dat de spelers in vakbonden georganiseerd zijn.
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Petra,
Jep, ook hier(Nederland) zijn de spelers verenigd in vakbonden wat betreft het voetballen dan. Ik weet niet of spelers hier massaal lid van zijn, maar er zijn er in ieder geval wel vakbonden. Af en toe laten ze weer eens wat van zich horen als er voorstellen worden gedaan omtrent algemene contract wijzigingen, maar voor de rest is het aardig stil rond deze vakbonden.
Ik weet niet hoe het buiten de landsgrenzen in Europa zit, maar ik geloof wel dat daar ook dergelijke vakbonden zijn !!!
Jep, ook hier(Nederland) zijn de spelers verenigd in vakbonden wat betreft het voetballen dan. Ik weet niet of spelers hier massaal lid van zijn, maar er zijn er in ieder geval wel vakbonden. Af en toe laten ze weer eens wat van zich horen als er voorstellen worden gedaan omtrent algemene contract wijzigingen, maar voor de rest is het aardig stil rond deze vakbonden.
Ik weet niet hoe het buiten de landsgrenzen in Europa zit, maar ik geloof wel dat daar ook dergelijke vakbonden zijn !!!
salary caps
Joker ,deze zogenaamde salarycaps zijn heel complex en waardeloos. Kijk naar de cijfers.Baseball (geen salarycap) --NY Yankees $180 mil----Tampa Bay $31mil ....Football (salarycap )NY Jets $87 mil ... Green Bay packers $39 mil ......Basketball( salarycap ) NY Knicks $85 mil ... LA Clippers $33 mil Daar is een groot verschil tussen de duurste en goedkoopste teams zelfs met een salarycap in Football en Basketball .NY teams zijn de rijkste. Gellukig winnen ze niet altijd
-
Joker
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Marcuscj, ik ben het niet met je eens dat de salary cap waardeloos is. Het is wel zo dat in de NBA manieren zijn om legaal boven de salary cap te zitten (sign and trade, midlevel exceptions) en dat het boetesysteem (het bedrag waarmee je de salary cap overschreidt je nog eens als belasting aan de NBA moet betalen) alleen in bepaalde gevallen van kracht wordt waardoor je meestal zonder consequenties onder de salary cap beperkingen uitkomt. De reden waarom de Clippers zo laag zitten is omdat ze de salary cap ruimte willen hebben om Kobe Bryant een maximum contract aan te bieden zodra hij een free agent is.
Het voorbeeld van de Packers klopt volgens mij niet helemaal, de salary cap in de NFL is komend seizoen $80,6 miljoen maar je moet een minimum van $67,3 miljoen uitgeven aan salarissen, en de Packers hebben het contract van Chad Clifton moeten aanpassen om onder de salary cap te komen.
Een salary cap in het honkbal heeft op zich weinig zin omdat de omzet van de Yankees en de Red Sox veel hoger liggen dan van de andere teams, als je hier een salary cap zou invoeren van $100 miljoen schiet je er niks mee op omdat teams zoals Tampa Bay, Oakland, Minnesota en Milwaukee niet genoeg inkomen kunnen genereren om dat te betalen. Revenue sharing helpt wel iets maar blijft een lap middel.
Het voorbeeld van de Packers klopt volgens mij niet helemaal, de salary cap in de NFL is komend seizoen $80,6 miljoen maar je moet een minimum van $67,3 miljoen uitgeven aan salarissen, en de Packers hebben het contract van Chad Clifton moeten aanpassen om onder de salary cap te komen.
Een salary cap in het honkbal heeft op zich weinig zin omdat de omzet van de Yankees en de Red Sox veel hoger liggen dan van de andere teams, als je hier een salary cap zou invoeren van $100 miljoen schiet je er niks mee op omdat teams zoals Tampa Bay, Oakland, Minnesota en Milwaukee niet genoeg inkomen kunnen genereren om dat te betalen. Revenue sharing helpt wel iets maar blijft een lap middel.
-
Joker
- Amerika-newbie
- Contacteer:
http://espn.go.com/nfl/columns/clayton_ ... 10617.html
http://www.askthecommish.com/salarycap/faq.asp
http://www.nfl.com/news/story/7115302
Voor nieuwtjes in de NBA kan je kijken op:
http://www.insidehoops.com
http://www.hoopshype.com
http://www.askthecommish.com/salarycap/faq.asp
http://www.nfl.com/news/story/7115302
Voor nieuwtjes in de NBA kan je kijken op:
http://www.insidehoops.com
http://www.hoopshype.com
-
stephanjolanda
- Amerika-ontdekker
Re: Sport in Amerika
Goeiedag,
Wij zijn van half aug. tot half sept in California.
Worden er dan sportwedstrijden (maakt niet uit wat) afgewerkt?
Ik heb begrepen dat het Baseball seizoen dan bezig is?
Alvast bedankt voor je reactie!
Wij zijn van half aug. tot half sept in California.
Worden er dan sportwedstrijden (maakt niet uit wat) afgewerkt?
Ik heb begrepen dat het Baseball seizoen dan bezig is?
Alvast bedankt voor je reactie!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7274 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf