Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sparen in de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
sudbury
Amerika-newbie

sparen in de VS

Bericht door sudbury »

Gegroet,

Ik heb een vraagje over het bankwezen in de VS en meer bepaald over het sparen(savings). Ik bezit een aanzienlijk kapitaal en zou eventueel een bedrijf of zaak willen starten/kopen in de VS als ik er met de DV lotterij niet in slaag daar te komen.
Mijn vraag gaat over de belasting die je moet betalen op de intrest van je spaarcentjes. Volgens mijn familie in de VS (die daar bitterweinig over weten wegens geen spaarcentjes) word dit aanzien als inkomsten. Klopt dit enzo ja als je dan aan 30 of 40 percent belast wordt worden de intresten op de spaarcentjes dan ook zoveel belast?
Hier in Belgie betalen we maar 15 percent (nog zeker 15 teveel :( )
Mvg

Sudbury
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Als je die centjes in een savingsaccount stopt, moet de rente als inkomsten beschouwd worden .Dat wordt dan gewoon opgeteld met je andere inkomsten.
Als je dan bijvoorbeeld in de 35% bracket zit,dan betaal je nog 35%.
Maar dan zijn nog andere oplossingen je kan tax free bonds kopen.
Google maar op tax free bonds.
Ik ken nog verschillende Nederlanders die hun centjes in Nederland houden en niets aan de Amerikaanse belasting dienst opgeven.
Ze pinnen het geld met een gewone bankcard als ze het nodig hebben .
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er is de laatste tijd veel ophef over de ineenstortende real estate markt.
Dit is echter nogal afhankelijk waar je woont. Zoals je hebt kunnen lezen in een ander topic zit in florida de markt op slot. Hier in zuidwest missouri is de markt ook niet meer wat ie geweest is maar het geeft juist de investeerder die cash te besteden heeft leuke mogelijkheden om real estate aan te schaffen tegen aantrekkelijke tarieven.
Een investering van $100,000 kan een jaarlijkse opbrengst van tegen de $10,000 opleveren, een 10% roi dus. Natuurlijk moet je daar wel belasting over betalen, maar daarentegen zitten er ook weer aantrekkelijke belastingvoordelen aan. Op een huis van 100000 dollar zit daar ongeveer een netto belastingvoordeel van 1000 dollar in de portemonnee aan. Andere voordelen zijn natuurlijk de waardevermeerdering (of vermindering, vaak tijdelijk) van huizen over een langere periode.

Wat voor businesses ben je geinteresseerd?
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Dit is een voorbeeld voor inkomsten belasting en zou dus ongeveer gelijk moeten zijn als je ongeveer $175.000 aan rente zou ontvangen,
( $ 7,000 - 0 ) x .10 : $ 700
( 28,400 - 7,000 ) x .15 : 3,210
( 57,325 - 28,400 ) x .25 : 7,231
( 87,350 - 57,325 ) x .28 : 8,407
( 100,000 - 87,350 ) x .33 : 4,175
Total: $ 23,723

This puts you in the 33% tax bracket; but as a percentage of your income, your tax is about 23.7%.

Als je voldoende geld hebt zou ik niet weten waarom je wilt wachten om de greencard lotterij te winnen, je start of koopt een bedrijf en dan kun je binnen een paar maanden daar zitten. Als je veel rente beurt laat je je geld in België, met een investeerders visum ben je niet wereldwijd belasting plichtig, maar met een greencard moet je je geld wat je in België hebt ook opgeven. Als je dus in een hoog tarief zit kan het voordeliger zijn om je geld (een deel) in België te laten tegen 15%.
sudbury
Amerika-newbie

bedankt

Bericht door sudbury »

Bedank allemaal voor de antwoorden. Het is me nu veel duidelijker.
Het beste is dus niets aan te geven aan de amerikaanse fiscus en met een belgische kaart te pinnen indien nodig. En ik die dacht dat wij in Belgie slecht af waren met onze 15 percent taks op intrest van spaarcentjes.

pbbi op jullie website staat dat jullie via partners ook bedrijven aanbieden in de rest van de states. Kunnen jullie me een lijst bezorgen met bedrijven te koop in Michigan? Liefst in the upper peninsula.

nogmaals bedankt mensen.

vriendelijke groet

Sudbury,
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Re: bedankt

Bericht door Tink »

sudbury schreef:Bedank allemaal voor de antwoorden. Het is me nu veel duidelijker.
Het beste is dus niets aan te geven aan de amerikaanse fiscus en met een belgische kaart te pinnen indien nodig.

vriendelijke groet

Sudbury,
Ehrm.... nee zo werkt dat niet.

Als je hier in de US zou wonen dan wordt je belast op je world wide income. Niet alleen op het geld dat je in de US hebt staan of hebt verdiend.

Dus die spaar centjes die jij in Belgie zorgvuldig hebt staan moet je wel degelijk opgeven, er is een internationale uitwisseling van bank gegevens bij belastingdiensten. Nederland en ook Belgie is verplicht spaartegoeden door te geven aan buitenlandse belastingdiensten.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Als je hier in de US zou wonen dan wordt je belast op je world wide income.
Klopt niet helemaal Tink, dit is afhankelijk van je visum. Heb je een greencard dan ben je wel belasting plichtig voor een wereldwijd inkomen, maar zit je er op een E2 dan niet. Vandaar maar reactie omdat dit voor sommige, zoals Sudbury, een verschil kan maken. Bij een E2 hoeft hij alleen de verdiensten die hij ontvangt vanuit zijn bedrijf in Amerika op te geven, al het andere is onbelangrijk.
En Sudbury, wat betreft je vraag, stuur me even rechtstreeks een mailtje.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

PBBI schreef:
Klopt niet helemaal Tink, dit is afhankelijk van je visum. Heb je een greencard dan ben je wel belasting plichtig voor een wereldwijd inkomen, maar zit je er op een E2 dan niet. Vandaar maar reactie omdat dit voor sommige, zoals Sudbury, een verschil kan maken. Bij een E2 hoeft hij alleen de verdiensten die hij ontvangt vanuit zijn bedrijf in Amerika op te geven, al het andere is onbelangrijk.
Is dat echt zo?
Wij hebben onze papieren in laten vullen destijds door een belastingdeskundige en onze spaartegoeden gingen er wel bij hoor.
Het is trouwens ook zo dat buitenlandse spaarbedragen boven de 15.000 Euro je moet melden, want anders kan er een behoorlijke boete volgen.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Staceybeesie schreef:Het is trouwens ook zo dat buitenlandse spaarbedragen boven de 15.000 Euro je moet melden, want anders kan er een behoorlijke boete volgen.
Ik kan hier niets van vinden op de IRS.gov site Petra, heb je misschien een link naar documentatie op het web?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

PeeJay schreef:
Staceybeesie schreef:Het is trouwens ook zo dat buitenlandse spaarbedragen boven de 15.000 Euro je moet melden, want anders kan er een behoorlijke boete volgen.
Ik kan hier niets van vinden op de IRS.gov site Petra, heb je misschien een link naar documentatie op het web?

/PeeJay
http://www.irs.gov/compliance/enforceme ... 04,00.html

Weet niet of dit een echt juiste link is, maar het was iets in die richting.

Het is dus 10.000 ipv 15.000.
Het heeft te maken met de patriot act als ik het goed onthouden heb.
Staceybeesie
Amerika-expert

sudbury
Amerika-newbie

Bericht door sudbury »

Tja ik moet het dus aangeven dan. Maar als ik dit niet doe dan is volgens mij de kans dat ze dit te weten komen zogoed als onbestaande. Feit is dat je in Belgie zelf moet aangeven hoeveel intresten je op spaarrekeningen hebt staan en dat pas belast wordt aan 15 percent vanaf 50000 Euro of 1600 euro intrest. Gevolg elke beetje bij geld zijnde belg heeft verschillende spaarrekeningen zelfs bij dezelfde bank. En de banken zijn niet verplicht deze gegevens door te geven. Om nog maar te zwijgen over de miljarden euro's die op luxemburgse,een zwitsere bankrekeningen staan waar geen enkele belgische instantie van af weet.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Staceybeesie schreef: Deze link is iets duidelijker.
Thanks...
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

PBBI schreef:
Ook als je op een non-immigrant visa in de US bent zoals een H1-B of een ander visa dan wordt je belast op je world wide income. Wellicht dat de bewuste E2 de uitzondering op de regel is.
Wij betalen al 6 jaar belasting op deze manier en hebben een H1-B, belasting wordt door een accountant ingevuld bekend met internationaal belasting stelsels en bewuste treaty's die landen onder elkaar afgesproken hebben.

Het is dus niet alleen voor een Green Card zo, en in mijn veronderstelling gold die regel voor elk US resident en/of citizen, onafhankelijk van je visa.

Zie ook het artikel in een ander draadje: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=7280
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Er is een verschil tussen aangeven en werkelijk belasting betalen. In principe moet iedereen die langer dan 183 dagen in een bepaald jaar in Amerika is geweest een aangifte doen. Ben je dus 3 weken op een visa waiver geweest in januari en vraag je dan een toeristen visum aan en ga je in Juni weer voor 6 maanden dan moet je al een aangifte doen, officieel. Die $10.000 regeling is voor zover ik begrijp ook alleen een aangifte, meer bestemd om een vinger te krijgen achter crimineel geld dan iets anders. Als je de regeling leest staat er ook niets over betaling over een rente.

Maar ik zal het eens navragen voor alle zekerheid.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

PBBI schreef: Als je de regeling leest staat er ook niets over betaling over een rente.
Op het aangifte formulier moet je aangeven wat de waarde is van je buitenlandse rekening, je kunt kiezen uit minder dan $10k, tussen $10k en $100k, tussen $100k en $1000k, of meer dan $1000k. Dus het is inderdaad niet bedoelt voor rente-inkomsten bepaling.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

PBBI schreef:
Misschien een stomme vraag, maar wij hebben inkomen in Amerika met een E2 visum en we hebben inkomen in Nederland met 2 bedrijfjes. Hoeven we dan geen belasting te betalen wat we in Nederland verdienen?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer