Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nog een route......

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
goldfish
Amerika-ontdekker
Contacteer:

nog een route......

Bericht door goldfish »

Hallo Allemaal,
Wij, Frank & Susanna gaan 29 aug voor de 3e keer naar Amerika
We zijn de vorige 2 keer in California, Nevada, Utah & Arizona geweest.
We kijken dagelijks op het forum en hebben al veel aan jullie tips gehad.
Deze keer gaan we voor het eerst naar New mexico & Colorado :D .
Zijn er nog dingen die we niet mogen missen of is het goed zo.
We rijden altijd best wel veel.
Deze route is 5800 mile en daar zaten we de vorige 2 keer ook op. Dus dat moet wel lukken... :shock:

We gaan ook een live verslag bijhouden ophttp://www.usa2007.web-log.nl

1 29/8 Amsterdam – San Francisco
2 30/8 San Francisco – Baker Beach - Sutro Ruins - Rondrijden – Sacramento
3 31/8 Sacramento - California State Capitol - Sacramento
4 1/9 Sacramento
5 2/9 Sacramento – Yosemite - Tioga pass - Mono Lake – Bishop
6 3/9 Bishop - Alabama Hills - Rondrijden Death Valley – Stove pipe wells DV
7 4/9 DV – Scotty’s Castle – Badwater - enz – Las Vegas
8 5/9 Las Vegas - Gold Butte - Lake Mead
9 6/9 Las Vegas – Red Rock Canyon - Green Valley Ranch - Hooverdam – Laughlin
10 7/9 Laughlin – Oatman – Hackberry - Route66 - Slide Rock SP - Sedona
11 8/9 Sedona – Apache Trail - Globe – Phoenix
12 9/9 Phoenix – Saquaro NP - Pima Air Space Museum - route Mt lemmon - Tucson
13 10/9 Tucson – Tombstone - Chiricahua NM - Silver City - Deming
14 11/9 Deming – White Sands NM - Alamogordo – Carlsbad
15 12/9 Carlsbad – Carlsbad Caverns NP - Bottemless Lakes SP – Roswell
16 13/9 Roswell – Verry Large Arrey – Albuquerque
17 14/9 Albuquerue – Petroglyph NM – Jeminez Springs – Santa Fe- Taos Pueblo – Taos
18 15/9 Taos – Pagosa Springs – Durango – Silverton – Ouray – Cortez
19 16/9 Cortez – Mesa Verde NP – Four Corners M – Muley Point – Page
20 17/9 Page – Raften, Horseshoe bend & Omgeving…. - Page
21 18/9 Page – Zion hele dag oa. Narrows - Weeping rock - L emerald pools – Springdale
22 19/9 Springdale – Rachel – Las Vegas
23 20/9 Las Vegas – Joshua Tree NP – PalmSprings – Pasadena – Anaheim
24 21/9 Anaheim – Disney of Universal Studios – Anaheim
25 22/9 Anaheim – Hollywood Sing – La Brea Tar Pits – Venice Beach – Malibu – SL Obisto
26 23/9 SL Obisto – Hearst Castle – Santa Cruz
27 24/9 Santa Cruz –Boardwalk - Sacramento
28 25/9 Sacramento – Twin Peaks – Fietsen Golden Gate - San Francisco
29 26/9 San Francisco – Amsterdam
30 27/9 Amsterdam weer thuis…….

Reisverslagen van onze vorige reizen

http://www.usa2004.web-log.nl
http://www.usa2006.web-log.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij houden ook wel van een beetje rijden maar 5800 miles in 30 dagen vind ik wel erg veel :shock:

5 2/9 Sacramento – Yosemite - Tioga pass - Mono Lake – Bishop

Dit vind ik echt zonde. Je hebt zo absoluut geen tijd om ook maar iets van Yosemite te zien.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie houden inderdaad van flink doorrijden! Ik word al moe als ik er naar kijk. Zoals Marjon al zegt is er geen tijd voor Yosemite, maar jullie zijn wellicht ook geen wandelaars?
DV – Scotty’s Castle – Badwater - enz – Las Vegas
8 5/9 Las Vegas - Gold Butte - Lake Mead
9 6/9 Las Vegas – Red Rock Canyon - Green Valley Ranch - Hooverdam – Laughlin
Red rock Canyon zou je ook kunnen doen als je van Death valley naar Las vegas rijdt. Neem dan de weg langs Badwater en Shoshone, dat is een mooie route en je komt dan langs Red Rock Canyon.
Cortez – Mesa Verde NP – Four Corners M – Muley Point – Page
Lees even hier verderop op het forum wat er over Mesa verde wordt geegd. Dit lijkt me niet haalbaar.

Marianne
goldfish
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door goldfish »

Yosemite hebben we vorig jaar goed bekeken, toen waren we er in mei en hebben we de watervallen gezien. Alleen was toen de Tiogapass gesloten. Het eerste jaar hebben we over de Tiogapass gereden maar toen was het al laat in de middag. Dus dat deel willen we nu goed bekijken.
We vertrekken om 8 uur uit sacramento en komen dan volgens S & T om 11 uur aan bij Yosemite, en dan om 15 uur er weer uit. 4 uurtjes moet dan toch genoeg zijn..
:oops: We stopen dan even bij mono lake en zijn dan om 17.30 in Bishop..

Denk dat het wel lukt en anders komen we wat later aan in Bishop, dat probleem hebben we wel vaker :oops:

susanna
goldfish
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door goldfish »

Hoi Marianne,

Nee we zijn geen echte wandelaars, een uurtje en af en toe een wat langere wandeling en dan hebben we het alweer gehad.
Ja het wordt soms wel wat doorrijden, maar er is ook veel te veel te zien.
Maar we kunnen het altijd nog aanpassen, we hebben alleen DV geboekt.
Vorig jaar stond het rondje Phoenix ook op de planning maar dat hebben we toen ook maar niet gedaan.
Red Rock Canyon ga ik meteen even aanpassen goeie tip.
En Mesa Verde lijkt mij nu ook een beetje krap, ga even puzzelen hoe we dat kunnen veranderen,

Thanks Susanna
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Vergeet niet om tussen Zion en Las Vegas een bezoek te brengen aan Valley of Fire State Park.
Verrassend mooi!
zie: http://www.pixagogo.com/2027635180 (dag 26)

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hmmm, lekker ritje. Jullie keus maar wat wil je nu eigenlijk weten? Er zijn nauwelijks lokaties aan toe te voegen want alles zit stampvol. In de praktijk zal je eerder bepaalde bezoeken over slaan. Is er een speciale reden voor het relatief lange bezoek aan Sacto? Zelfs aan het eind van de reis willen jullie er naartoe. Santa Cruz-Sacto-SF ontgaat mij geheel.
Ok eern paar opmerkingen:
6: 9/3. Bishop naar Stovepipe Wells. Beetje rondrijden: Bezoek Stovepipewells Dunes and Mosaic Canyon.
7: Naar Scotty's Castle. Vergeet Ubehebe Crater niet. Zorg dat je vroeg bij Scotty's Castle bent. Ik neem aan dat je de rondleiding wilt volgen. Met een bezoek aan Ubehebe Crater en ook nog aan bv Zabriskie Point, Artist Drive, Devils Golf Course en Furnace Creek visitor Center en ook nog Red Rock wordt dit een lange dag.
8: Wat wil je bij Lake Mead?
11. Sedona-Tonto Natural Bridges SP-Payson-Apache Trail-Apache Junction (Goldfield Ghosttown)-Phoenix. In Globe kom je niet. Apache Trail gaat direkt van Lake Roosevelt naar Apache Junction.
12. Als je toch naar Saguaro NP (west) gaat mag je Arizona Sonora Desert Museum beslist niet overslaan. Bv ipv Mt Lemmon
13. Naar Deming? Waarom niet even doorrijden naar Las Cruces? Veel betere accomodatie en misschien even lang La Mesilla, en Silver City is ook niet zoveel imo tenzij je naar Gila of Mogollon gaat maar dat neemt een extra dag. Ik zou zeggen geen Silver City of Deming en meteen naar Las Cruces.
15/16 Roswell? Even naar het Ufo museum en probeer een leuk hotel ergens tussen Lincoln (Billy the Kid) of Capitan (Smokey Bear). Ook nog een bierbrouwerij in Carrizozo, en in Socorro ook even stoppen. VLA is heen en weer rijden maar kan best op die dag.
17: Je slaat Santa Fe en Bandelier NM toch niet over? Daar zou ik Taos zo voor overslaan.
18. Taos (Santa Fe), van Taos even de brug over Rio Grande op us64-Chama-Pagosa-Durango...Nu ga je de fout in. Durango-Ouray-Telluride-Cortez is een behoorlijke bergroute en ik zou meer tijd aan Mesa Verde besteden dus deze omweg overslaan.
19. Monument Valley ipv Muley Point.
20. Wat versta je onder raften. Page heeft een smooth water raft zonder stroomversnellingen, over de Colorado River. Die "raft" duurt totaal 4.5 uur. Wel prachtig maar geen echte raft. En waar laat je Antelope Canyon? Is toch een hoogtepunt en Horseshoe Bend is een wandeling naar de rand en weer terug, niet echt een omgeving.
22. Rachel? Daar is niets, alleen brievenbussen en een kroeg/hotel en je moet weer terug naar LV. Beter een bezoek aan Valley of Fire SP op weg naar LV en je kan meteen ook langs Lake Mead rijden vanaf Valley of Fire.
23. Las Vegas-Joshua Tree Palm Springs. LV-LA is al 5 uur rijden en een bezoek aan Joshua Tree NP neemt ook tijd
25: Pfffff
26: San Luis Obispo-Hearst Castle-hw 1, Big Sur-Point Lobos-Carmel-Monterey-Santa Cruz en dan nog de boardwalk.... Zou je niet in Monterey overnachten en dan direkt naar SF de volgende dag en Sacramento overslaan? Heb je wat meer tijd voor SF.
Nou ja, als gezegd, een aardig rondje. Zal ik niet veroordelen hoor, we hebben wel gekkere dingen gedaan toen we "jong" waren maar nu niet meer.
Happy planning
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Qua afstanden is het wel te doen, maar er blijft volgens mij weinig tijd over om iets echt te zien. Ik zou zeker nog even gaan puzzelen.

Je zou wat 'uithoeken' kunnen skippen (teken de route op een totaaloverzicht):
- Carlsbad (voorkeur: regio Santa Fe)
- Durango
- Mesa Verde NP
- Joshua Tree NP (alleen doen indien jullie minder tijd besteden aan de regio Anaheim)
goldfish
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door goldfish »

Hoi Yeehaw,
Bedankt voor de tips.. Het is een drukke route, daar heb je gelijk in. Ik heb het even het een en ander in S&T gezet en dan is het met jou tips 600 Mile minder..Thanks :D Vooral het stuk colorado/ new mexico is een puzzel omdat alles daar nieuw is. We hebben niks geboekt en bekijken savonds wel waar we de volgende dag heengaan. Waar we slapen maakt dus niet zo veel uit. we zien het wel of we het zo redden, anders hebben we een goede reden om volgend jaar weer te gaan :roll: Ik heb de aanpassingen er even bij gezet, en ga nog even verder puzzelen
Yeehaw schreef:Hmmm, lekker ritje. Jullie keus maar wat wil je nu eigenlijk weten? Er zijn nauwelijks lokaties aan toe te voegen want alles zit stampvol. In de praktijk zal je eerder bepaalde bezoeken over slaan. Is er een speciale reden voor het relatief lange bezoek aan Sacto? Daar gaan we bij familie langs Zelfs aan het eind van de reis willen jullie er naartoe. Santa Cruz-Sacto-SF ontgaat mij geheel. Mi
Ok een paar opmerkingen:
6: 9/3. Bishop naar Stovepipe Wells. Beetje rondrijden: Bezoek Stovepipewells Dunes and Mosaic Canyon.
7: Naar Scotty's Castle. Vergeet Ubehebe Crater niet. Zorg dat je vroeg bij Scotty's Castle bent. Ik neem aan dat je de rondleiding wilt volgen. Klopt Met een bezoek aan Ubehebe Crater en ook nog aan bv Zabriskie Point, Artist Drive, Devils Golf Course en Furnace Creek visitor Center hebben we al gezien dus dat kost niet veel tijd en ook nog Red Rock wordt dit een lange dag.
8: Wat wil je bij Lake Mead .... geen idee even van dichtbij bekijken ??
11. Sedona-Tonto Natural Bridges SP-Payson-Apache Trail-Apache Junction (Goldfield Ghosttown)-Phoenix. In Globe kom je niet. Apache Trail gaat direkt van Lake Roosevelt naar Apache Junction. Ik had het rondje vanaf phoenix, maar dit is een beter idee
12. Als je toch naar Saguaro NP (west) gaat mag je Arizona Sonora Desert Museum beslist niet overslaan. Bv ipv Mt Lemmon ik heb even gekeken en het wordt het museum !
13. Naar Deming? Waarom niet even doorrijden naar Las Cruces? Veel betere accomodatie en misschien even lang La Mesilla, Wat is hier te beleven ? en Silver City is ook niet zoveel imo tenzij je naar Gila of Mogollon gaat maar dat neemt een extra dag. Ik zou zeggen geen Silver City Weet even niet meer wat we daar gingen doen :oops: of Deming en meteen naar Las Cruces. oke las cruces word het !
15/16 Roswell? Even naar het Ufo museum en probeer een leuk hotel ergens tussen Lincoln (Billy the Kid) of Capitan (Smokey Bear). Ook nog een bierbrouwerij in Carrizozo, en in Socorro ook even stoppen. VLA is heen en weer rijden maar kan best op die dag.
17: Je slaat Santa Fe en Bandelier NM toch niet over? Daar zou ik Taos zo voor overslaan. Santa fe gaan we heen en taos zien we wel....
18. Taos (Santa Fe), van Taos even de brug over Rio Grande op us64-Chama-Pagosa-Durango...Nu ga je de fout in. Durango-Ouray-Telluride-Cortez is een behoorlijke bergroute en ik zou meer tijd aan Mesa Verde besteden dus deze omweg overslaan. We gaan nu tot durango en niet naar boven..
19. Monument Valley ipv Muley Point. MV hebben we vorig jaar gezien
20. Wat versta je onder raften. Page heeft een smooth water raft zonder stroomversnellingen, over de Colorado River. Die "raft" duurt totaal 4.5 uur. Wel prachtig maar geen echte raft. En waar laat je Antelope Canyon? Vorig jaar gedaan maar gaan nu misschien naar lower en dat raften zien we nog wel :? Is toch een hoogtepunt en Horseshoe Bend is een wandeling naar de rand en weer terug, niet echt een omgeving.
22. Rachel? Daar is niets, alleen brievenbussen en een kroeg/hotel en je moet weer terug naar LV. Beter een bezoek aan Valley of Fire SP op weg naar LV en je kan meteen ook langs Lake Mead rijden vanaf Valley of Fire.
23. Las Vegas-Joshua Tree Palm Springs. LV-LA is al 5 uur rijden en een bezoek aan Joshua Tree NP neemt ook tijd zien we wel anders geen JT
25: Pfffff
26: San Luis Obispo-Hearst Castle-hw 1, Big Sur-Point Lobos-Carmel-Monterey-Santa Cruz en dan nog de boardwalk.... Zou je niet in Monterey overnachten We zien wel hoever we die dag komen :roll: en dan direkt naar SF de volgende dag en Sacramento overslaan? Heb je wat meer tijd voor SF.
Nou ja, als gezegd, een aardig rondje. Zal ik niet veroordelen hoor, we hebben wel gekkere dingen gedaan toen we "jong" waren maar nu niet meer.
Happy planning
Yeehaw
Bedankt Susanna
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer