Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop meenemen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
join
Amerika-ontdekker

Laptop meenemen?

Bericht door join »

Hoi,

Nog ff een vraagje...
We zitten te twijfelen of we onze laptop meenemen naar de VS als opslagmedium voor foto's en film en om te kunnen internetten.
Wie heeft er ervaring in het meenemen van een laptop? Neem je hem dan mee als handbagage of gaat ie in de koffer?

Groet,
Ingrid.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Ingrid,

Ik heb al drie keer mijn laptop meegenomen en dit jaar hadden we er zelfs drie mee, één van mij, één van mijn man en de laatste van mijn zoon.

Ieder heeft zijn eigen laptop in de handbagage, je mag geen laptops in je koffer meenemen. Wij doen hem in onze bagagetrolley, maar je mag bij de meeste maatschappijen ook een aparte laptoptas meenemen. Alleen in Londen moet alles in één tas.

Gr,
Monique
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Zeker doen,ik ben het helmaal eens met Monique.
Gewoon meenemen als handbagage en internetten is makkelijk en in de meeste hotels gratis.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Gewoon meenemen, zeker als opslagmedium zal hij zeker van pas komen. Het is ook handig om een verslag bij te houden (online of offline) Gewoon in je handbagage, maar zorg wel dat je er makkelijk bij kan, want hij moet apart worden gescand bij de security checks en mag dan dus niet in je tas blijven zitten.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ook wij hadden onze 2 laptops meegenomen. We gebruikten ze als opslagmedium voor de foto's, maar ook om ons verslag bij te houden en af en toe eens iets op te zoeken op internet. Van de 17 hotels waar we overnacht hebben, hadden we maar bij 2 hotels geen internetverbinding.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Liesje68
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje68 »

Wij zijn ook van plan om onze laptop mee te nemen...

Nu vroeg ik mij af, laten jullie die overdag in de auto liggen? Steken jullie deze ergens speciaal in (-> tegen de warmte).
Of sleuren jullie die altijd mee als jullie op pad gaan?
Lein
Amerika-ontdekker

Bericht door Lein »

Hoi Liesje,
Vorig jaar laptoptas gewoon in de koffer gedaan en deze vervolgens in de auto geladen. Na een dag rijden wordt de koffer en dus ook de laptop wel enigzins warm. Bij aankomst in hotel de laptop eruit halen en af laten koelen. Mijn laptop heeft er iig niet onder geleden.
Succes!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Laat hem lekker thuis en lees een boek. Zal wel een uitzonderingsstandpunt zijn vrees ik-lol-
Tinkerbell
Amerikakenner

Zolang we rijden staat hij gewoon tussen de achterbank en de voorstoelen in de gekoelde auto.

Als we dan iets gaan bezichtigen gaat hij uiteraard in de koffer maar liefst zo weinig mogelijk.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij vinden het juist heerlijk om eens 3 weken per jaar internetloos te zijn en nemen onze laptop dus ook niet mee. Voor je het weet zit je toch elke avond weer te internetten en mensen in nederland op de hoogte te houden en dat is het laatste waar wij vaak zin in hebben.....weg is weg en Nederland moet vooral heeeeeeeel ver weg lijken

Wij hebben gewoon een keer of 3 in de motels in de lobby ff onze email bekeken, datis vaak toch gratis.

Maar ja...als je er wel van houdt om elke avond op internet te kunnen of je foto's al meteen wilt bekijken is een laptop wel handig

Dus Yeehaw: geen uitzondering hoor.....wij zijn ook liever ECHT weg :)
Tinkerbell
Amerikakenner

Yeehaw schreef:Laat hem lekker thuis en lees een boek. Zal wel een uitzonderingsstandpunt zijn vrees ik-lol-
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

Er gaan boeken mee,een Nintendo Ds en twee lap tops. :lol:
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Wij nemen de laptop mee puur om de foto's op te slaan en een back up te hebben.
ivodl
Amerika-ontdekker

Bericht door ivodl »

Ik heb een hele mooie laptop van mijn werk, maar da's een breedbeel en me iets te lomp om mee te nemen. Wilde dus eigenlijk nog een ibook kopen (eindelijk een excuus om een keer een Mac te kopen) :)

Puur om in de hotels een beetje op reistips enzo te kijken en voor in het vliegtuig.

Overigens laat ik werk volledig achter me, ondanks dat ik mijn geld verdien via websites :wink:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij nemen dit jaar voor het eerst een laptop mee en houden daar ook een weblog op bij.
Wij vinden het een verrijking van de vakantie en gebruiken hem natuurlijk ook als opslag voor de foto's en gaan er via skype mee bellen en smsen.
We hebben op de Tomtom (ook voor het eerst mee) een hele lijst met WiFi hotspots geladen dus kunnen zo zien waar we in de buurt een internetsignaal kunnen opvangen.
Lijkt me onwijs leuk!
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Wij hebben ook veel plezier van onze Laptop en gaat gewoon mee als handbagage en achterin de auto. Voor ons Live verslag, voor de e-mail, voor de bergen foto's die we dan kunnen opslaan, als backup met Streets & Trips, en natuurlijk internet en ga zo maar door. Ook was de TomTom van de partij en dat is echt geen overbodige luxe in de stad, en zeker niet als het donker is.

Theo
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

10-2 voor de laptopbuffs. Iris, we stand alone....
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik neem mijn notebook volgende week ook mee. Om er een backup van mijn foto's en video's op te kunnen zetten. Om wat te kunnen internetten emailen, Skype-en en natuurlijk om mijn live reisverslag bij te houden.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Liesje68
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje68 »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik neem mijn laptop voornamelijk mee om mijn foto's te kunnen opzetten want ik ben van plan om hééééél veel foto's te trekken. (zoals velen onder jullie) :lol:

Af en toe zal ik wel eens mijn mail checken... :)

Ik zal dan de laptop in onze minivan laten liggen bij de rest van onze bagage...
join
Amerika-ontdekker

Bericht door join »

Overtuigd!!!

We nemen 2 fotocamera's mee met elk 2x 2 GB kaartjes (totaal 6000 foto's) en een videocamera met een 60 GB harde schijf......
Daarnaast is het onze huwelijksreis.....

De laptop blijft lekker thuis!

Anders ben ik na de vakantie een stand-alone...

Groet,
Jos.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Het probleem is dat het veel tijd kost. En die tijd gaat in ons geval niet af van de tijd in het park en wij waren meestal rond 10 uur s'avonds op de hotelkamer. Even een verslagje maken kost meestal wel dik een uur.
Op zich wel leuk want ik vindt het van anderen ook altijd leuk om te lezen maar ja je bent wel even bezig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer