Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke landkaart?
Welke landkaart?
Hallo,
Wij gaan per auto van SF, via Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley naar Las Vegas. We moeten nog een GOEDE kaart van dit gebied hebben. Alleen TomTom is ook zo saai.....
Wie heeft een goede tip?
Groet,
JOIN.
Wij gaan per auto van SF, via Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley naar Las Vegas. We moeten nog een GOEDE kaart van dit gebied hebben. Alleen TomTom is ook zo saai.....
Wie heeft een goede tip?
Groet,
JOIN.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je lid bent van de ANWB stap dan een AAA kantoor binnen als je in Amerika bent. Krijg je, op vertoon van je pasje, gratis alle kaarten mee die je maar wilt. Verder hoor ik hier veel mensen over de Rand McNally, die schijn je via bol.com te kunnen bestellen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij gebruiken ook nog de Rand McNally, en zijn hier zeer tevreden over. Een groot voordeel ervan is dat de scenic routes aangeduid zijn, en dan is het gemakkelijker om een route samen te stellen (ik ken de kaarten van de AAA niet, dus ik kan niet vergelijken).
Je kan die RandMcNally's ook kopen in een Walmart, ik dacht dat die veel goedkoper waren daar (is een speciale editie).
Je kan die RandMcNally's ook kopen in een Walmart, ik dacht dat die veel goedkoper waren daar (is een speciale editie).
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Yep!Chi Sin X schreef:Wij gebruiken ook nog de Rand McNally, en zijn hier zeer tevreden over. Een groot voordeel ervan is dat de scenic routes aangeduid zijn, en dan is het gemakkelijker om een route samen te stellen (ik ken de kaarten van de AAA niet, dus ik kan niet vergelijken).
De RandMcNally kost bij de Walmart nog geen $8
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4905086
Vind deze altijd het overzichtelijkste.
Alhoewel we dit jaar ook ergens een roadmap van New Mexico kregen die we prettiger vonden.
In Arizona zijn we weer gewoon overgestapt op de Rand.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Grote uitslaande wegenkaarten van de USA kan je o.a. bij de ANWB-winkel kopen/bestellen.
Er zijn voor de hele USA 11 deelkaarten. Aan de voorzijde van de kaart (op het omslag) staat de naam Rand McNally. Dat is de naam van de cartograaf. Zij maken ook de Rand McNally Road Atlas, zie http://www.randmcnally.com/ (op deze website tevens een routeplanner).
Bovendien staat er de tekst op: USA Road Guide, met daaronder de titel van de kaart.
Bovendien staat er op de voorzijde van de kaart de naam Hallwag. Dit is de uitgever.
Ook bij de betere boekwinkels zijn deze kaarten te koop/bestellen.
Op deze kaarten zijn de mooiere routes aangegeven d.m.v. kleurpuntjes langs de route, er staan bezienswaardigheden op aangegeven en een paar (kleine) plattegronden van nationale parken en grotere steden.
Er zijn voor de hele USA 11 deelkaarten. Aan de voorzijde van de kaart (op het omslag) staat de naam Rand McNally. Dat is de naam van de cartograaf. Zij maken ook de Rand McNally Road Atlas, zie http://www.randmcnally.com/ (op deze website tevens een routeplanner).
Bovendien staat er de tekst op: USA Road Guide, met daaronder de titel van de kaart.
Bovendien staat er op de voorzijde van de kaart de naam Hallwag. Dit is de uitgever.
Ook bij de betere boekwinkels zijn deze kaarten te koop/bestellen.
Op deze kaarten zijn de mooiere routes aangegeven d.m.v. kleurpuntjes langs de route, er staan bezienswaardigheden op aangegeven en een paar (kleine) plattegronden van nationale parken en grotere steden.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook een grote landkaart is terug te vouwen tot kleinere proporties, zodat je het deel zichtbaar hebt, waar jij je bevindt en/of naar toe wilt.CaroLine schreef:Wij gebruiken de Rand McNally. Te koop bij Walmart voor $4,97.
Heel handig omdat het een boek is en geen grote uitvouwbare kaart. Ik vind die dingen altijd zo onhandig.
Carola
Het voordeel van een landkaart kopen in NL is, dat je hem thuis al kan gebruiken voor het uitstippelen van de route vooraf. Bovendien is deze gedetailleerder.
Naast de midsize heb je ook nog de Large scale versie van de Rand McNally. Dan zijn de kaarten 32% groter.
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4909819
Hij is natturlijk wel een stuk duurder, $13,- (dat is omgerekend € 10,- )
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4909819
Hij is natturlijk wel een stuk duurder, $13,- (dat is omgerekend € 10,- )
Ik heb een oude Rand McNally via marktplaats gekocht. Maar eerlijk gezegd vind ik deze een beetje onhandig omdat de staten niet overlappen.
En ik vind het lezen van een kaart leuker als het luisteren naar een TomTom (overigens hebben wij een MIO).
Kun je de AAA wegenkaarten ook hier in Nederland bestellen of zijn die alleen in de USA verkrijgbaar?
En ik vind het lezen van een kaart leuker als het luisteren naar een TomTom (overigens hebben wij een MIO).
Kun je de AAA wegenkaarten ook hier in Nederland bestellen of zijn die alleen in de USA verkrijgbaar?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De AAA kaarten zijn hier niet te verkrijgen, dus probeer ter plekke ergens een AAA kantoor binnen te lopen.myste87 schreef:Ik heb een oude Rand McNally via marktplaats gekocht. Maar eerlijk gezegd vind ik deze een beetje onhandig omdat de staten niet overlappen.
Naast de kaarten per staat hebben ze ook kaarten van alle stedelijke gebieden (greater LA en zo), kaarten van nationale parken, etc. Ik heb ook nog een kaart liggen van Indian Countries: een heel gedetailleerde kaart van een stuk Utah, Ariona, New Mexico; ideaal als je iets meer doet in dat gebied dan de standaard dingen.
Het hangt wat af van de medewerkers in het kantoor, maar ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ze uit zichzelf met van alles aan kwamen zetten toen ze hoorden welke route we namen. Naast de kaarten heb je ook gratis Tour books per staat, met info per plaats (ook motels en restauants).
En dit alles gratis voor ANWB leden (op vertoon van je pasje).
Wil je nu al een kaart hebben, koop dan de Hallwag van het zuidwesten, echt een prima en handige kaart, zoals Marco ook al aangaf. Behalve bij de ANWB ook bij V&D en boekhandels verkrijgbaar. Groot voordeel van deze kaart is dat je op 1 kaart de hele route kunt uitstippelen terwijl hij toch voldoende gedetailleerd is.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
(Bijkomend voordeel is dat er een Starbucks zit in iedere B & N.)thebes schreef:Zoek na aankomst een filiaal van Barnes & Noble en koop daar een wegatlas die naar je zin is. Deze superboekwinkel heeft winkels in iedere grote en middelgrote plaats in de USA.
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht