Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Duurder ticket, meer service?
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Duurder ticket, meer service?
Is het zo dat als je een duurder ticket koopt, dat je bagage automatisch voor je wordt overgezet bij je overstap als je naar VS reist?
Naar mijn weten en zoals ik al op dit forum gelezen heb, moet je ALTIJD je bagage zelf ophalen en terug inchecken.
Ik weet ook dat op de terugvlucht de bagage automatisch wordt overgezet.
Wat is jullie ervaring?
Naar mijn weten en zoals ik al op dit forum gelezen heb, moet je ALTIJD je bagage zelf ophalen en terug inchecken.
Ik weet ook dat op de terugvlucht de bagage automatisch wordt overgezet.
Wat is jullie ervaring?
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Duurder ticket, meer service?
Hoe kom je hierbij?? Zelfs als je Business Class vliegt dien je je eigen bagage van de band te halen en even later weer af te geven.zaandra schreef:Is het zo dat als je een duurder ticket koopt, dat je bagage automatisch voor je wordt overgezet bij je overstap als je naar VS reist?
Maakt dus niets uit of je luxer en duurder vliegt, als je eerste stop in Amerika is en je hebt nog een doorvlucht, altijd zelf bagage ophalen en weer afgeven.
Roland
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt als 'n bus...
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpos.tus
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpos.tus
Coyote schreef:Hoe kom je hierbij?? Zelfs als je Business Class vliegt dien je je eigen bagage van de band te halen en even later weer af te geven.zaandra schreef:Is het zo dat als je een duurder ticket koopt, dat je bagage automatisch voor je wordt overgezet bij je overstap als je naar VS reist?
Maakt dus niets uit of je luxer en duurder vliegt, als je eerste stop in Amerika is en je hebt nog een doorvlucht, altijd zelf bagage ophalen en weer afgeven.
Roland
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Dit hadden ze mijn moeder verteld in een reisagentschap. Gelukkig vond ze dat zelf een raar voorstel en heeft ze daar geen tiocket gekocht.
Toen ze het me vertelde, heb ik haar ook gezegd dat dit nonsens waren maar ik wou toch effe dubbel checken
Toen ze het me vertelde, heb ik haar ook gezegd dat dit nonsens waren maar ik wou toch effe dubbel checken
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan vraagt een mens zich toch af wat je in godsnaam nog bij zo'n reisagentschap gaat doen... 'k Heb er zelf ook niet al te beste ervaringen mee (ikke dus die duidelijk over meer info beschikte dan zij).zaandra schreef:Dit hadden ze mijn moeder verteld in een reisagentschap.
Het enige wat je beter krijgt, is de drank en het eten. En een meer luxueuse zitplaats. Maar je gaat nog zelf de trappen op moeten gaan, en zelf je koffers moeten dragen.
Ha, misschien dat ze bedoelden dat je moeder ook een ticket voor de persoon van het reisagentschap moest kopen, en dan zou die meegaan om haar koffer van de band te nemen en zo! DAT zal het geweest zijn! Twee tickets kopen, ipv 1!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
kastelke schreef: Maar je gaat nog zelf de trappen op moeten gaan, en zelf je koffers moeten dragen.
Ha, misschien dat ze bedoelden dat je moeder ook een ticket voor de persoon van het reisagentschap moest kopen, en dan zou die meegaan om haar koffer van de band te nemen en zo! DAT zal het geweest zijn! Twee tickets kopen, ipv 1!
Ook nog even serieus, ik heb het hier nog nooit zien voorbijkomen (maar dat zegt uiteraard ook niet alles natuurlijk), maar iedereen weet toch dat er op de luchthavens altijd knullen rondlopen die voor een fooi je koffers van de band halen, je door customs zoomen (ons-kent-ons op zo'n vliegveld en zij gaan meestal langs de lange rij) en ze weer voor je op de andere band plaatsen? Het zit dan wel niet in de prijs van je ticket, maar druk zo'n knul minstens $5 in de hand (afhankelijk van het aantal koffers, ik 'tip' altijd vrij ruim) en je bent zelf van je gesleep af....
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Kastelke
Ik zal het haar voorstellen...eerst wil ik wel een background check van die persoon, hihi
BuckeyeRed

BuckeyeRed
Het is precies dat wat ik haar geantwoord heb, er lopen genoeg mensen rond die willen helpen voor een tip.Ook nog even serieus, ik heb het hier nog nooit zien voorbijkomen (maar dat zegt uiteraard ook niet alles natuurlijk), maar iedereen weet toch dat er op de luchthavens altijd knullen rondlopen die voor een fooi je koffers van de band halen, je door customs zoomen (ons-kent-ons op zo'n vliegveld en zij gaan meestal langs de lange rij) en ze weer voor je op de andere band plaatsen? Het zit dan wel niet in de prijs van je ticket, maar druk zo'n knul minstens $5 in de hand (afhankelijk van het aantal koffers, ik 'tip' altijd vrij ruim) en je bent zelf van je gesleep af....
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
De eerste keer dat ik dit deed had ik alleen NL geld op zak (kan me niet meer herinneren of het guldens of euro's waren, guldens denk ik) en ook dat was als fooi geen probleem.
Zaandra, ik weet niet hoe oud je moeder is, maar als zij zich daarbij prettiger voelt, misschien kan je het voor haar regelen (of haar laten regelen) dat ze (naast het gebruikmaken van zo'n 'bagagedrager') met zo'n karretje (goh ik ben vandaag de tekst wel kwijt zeg
) van de ene gate naar de andere wordt gebracht? Dan hoeft ze zich over de tussenstop al niet meer druk te maken - die bagageknullen weten precies waar de bagage naartoe moet, en met zo'n karretje kom je ook automatisch op de goede plek. Wellicht dat de reis dan wat minder stresserig wordt voor haar als ze dat vooraf weet?
Zaandra, ik weet niet hoe oud je moeder is, maar als zij zich daarbij prettiger voelt, misschien kan je het voor haar regelen (of haar laten regelen) dat ze (naast het gebruikmaken van zo'n 'bagagedrager') met zo'n karretje (goh ik ben vandaag de tekst wel kwijt zeg
Zaandra,
Je kan ook met de luchtvaartmaatschappij bellen en een "meet and assist" aanvragen. Bij de maatschappij waar ik werk (Singapore Airlines) kan dit voor iedereen ongeacht het ticket, en dit is gratis. We vragen wel altijd de reden en dit is dan meestal: vliegen voor de eerste keer, oude passagiers, non-english speakers etc. Men krijg dan begeleiding van de ene gate naar de andere. Ik weet niet hoe ander maatschapijen werken maar volgens mij kan je dit bij iedere maatschappij aanvragen. Omdat wij niet binnen amerika vliegen weet ik niet hoe het met de baggage gaat, of die persoon ook je baggage draagt maar dat zal de vliegmaatschappij je ongetwijfeld kunnen vertellen.
M.v.g
Nicky
Je kan ook met de luchtvaartmaatschappij bellen en een "meet and assist" aanvragen. Bij de maatschappij waar ik werk (Singapore Airlines) kan dit voor iedereen ongeacht het ticket, en dit is gratis. We vragen wel altijd de reden en dit is dan meestal: vliegen voor de eerste keer, oude passagiers, non-english speakers etc. Men krijg dan begeleiding van de ene gate naar de andere. Ik weet niet hoe ander maatschapijen werken maar volgens mij kan je dit bij iedere maatschappij aanvragen. Omdat wij niet binnen amerika vliegen weet ik niet hoe het met de baggage gaat, of die persoon ook je baggage draagt maar dat zal de vliegmaatschappij je ongetwijfeld kunnen vertellen.
M.v.g
Nicky
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi,
Al een hele poos geleden had ik een vraag rond assistentie bij de vlucht, vandaar dat ik dit draadje weer oppik. Het verhaal is nog niet ten einde.
Mijn zus is voor een ticket voor mijn moeder gaan kijken en vroeg of mijn mama assistance kon hebben voor haar vlucht. Dat was niet mogelijk zeiden ze. Dan voor eventueel een rolstoel...dat was mogelijk mits een ellelange medische vragenlijst in te vullen en dan nog zou de kans bestaan dat mijn mams werd geweigerd op de vlucht.
nicky
Groetjes
Al een hele poos geleden had ik een vraag rond assistentie bij de vlucht, vandaar dat ik dit draadje weer oppik. Het verhaal is nog niet ten einde.
Mijn zus is voor een ticket voor mijn moeder gaan kijken en vroeg of mijn mama assistance kon hebben voor haar vlucht. Dat was niet mogelijk zeiden ze. Dan voor eventueel een rolstoel...dat was mogelijk mits een ellelange medische vragenlijst in te vullen en dan nog zou de kans bestaan dat mijn mams werd geweigerd op de vlucht.
nicky
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee en met welke vliegtuigmaatschappij hebben jullie gevlogen?Je kan ook met de luchtvaartmaatschappij bellen en een "meet and assist" aanvragen. Bij de maatschappij waar ik werk (Singapore Airlines) kan dit voor iedereen ongeacht het ticket, en dit is gratis. We vragen wel altijd de reden en dit is dan meestal: vliegen voor de eerste keer, oude passagiers, non-english speakers etc. Men krijg dan begeleiding van de ene gate naar de andere. Ik weet niet hoe ander maatschapijen werken maar volgens mij kan je dit bij iedere maatschappij aanvragen. Omdat wij niet binnen amerika vliegen weet ik niet hoe het met de baggage gaat, of die persoon ook je baggage draagt maar dat zal de vliegmaatschappij je ongetwijfeld kunnen vertellen
Groetjes
Hier de informatie van United airlines voor mensen die hulp nodig hebben. Ik denk dat de meeste andere maatschappijen hetzelfde zijn.
http://www.united.com/page/middlepage/0 ... 39,00.html
Ik kom een paar keer per maand op vliegvelden en er worden altijd mensen van de ene gate naar de andere vervoerd, en op bijna elke vlucht worden mensen gebracht en gehaald met een rolstoel. Het is heel normaal.
http://www.united.com/page/middlepage/0 ... 39,00.html
Ik kom een paar keer per maand op vliegvelden en er worden altijd mensen van de ene gate naar de andere vervoerd, en op bijna elke vlucht worden mensen gebracht en gehaald met een rolstoel. Het is heel normaal.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier de info van Continental: http://www.continental.com/web/en-US/co ... 0C974F28DC
Ik geloof zelfs dat gepensioneerden korting op hun ticket krijgen?
Ik geloof zelfs dat gepensioneerden korting op hun ticket krijgen?
Elke
Bij KLM/Northwest was het destijds geen enkel probleem. Het reisbureau had het keurig doorgegeven en er stonden mensen/rolstoelen klaar. Maar vaak kan je ook met je eigen rolstoel tot aan de gate en krijg je je eigen rolstoel ook weer terug bij de gate.
Groet,
Jolanda
Groet,
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik sta hier echt van versteld .Ik heb alleen maar goede ervaring met assistentie bij een vlucht.zaandra schreef:Hi,
nickyHeeft iemand van jullie ervaring hiermee en met welke vliegtuigmaatschappij hebben jullie gevlogen?Je kan ook met de luchtvaartmaatschappij bellen en een "meet and assist" aanvragen. Bij de maatschappij waar ik werk (Singapore Airlines) kan dit voor iedereen ongeacht het ticket, en dit is gratis. We vragen wel altijd de reden en dit is dan meestal: vliegen voor de eerste keer, oude passagiers, non-english speakers etc. Men krijg dan begeleiding van de ene gate naar de andere. Ik weet niet hoe ander maatschapijen werken maar volgens mij kan je dit bij iedere maatschappij aanvragen. Omdat wij niet binnen amerika vliegen weet ik niet hoe het met de baggage gaat, of die persoon ook je baggage draagt maar dat zal de vliegmaatschappij je ongetwijfeld kunnen vertellen
Groetjes
De eerste keer heb ik dit gevraagd bij KLM vlucht ,ik had toen niets bij van eventuele papieren waarop stond dat ik assistentie nodig .Ik heb ook nooit een medische lijst moeten invullen .Ik maak van deze service elk jaar gebruik en nu de laatste jaren vraag ik bij de boeking al om een rolstoel, ik had wel aan mijn arts een doktersbriefje gevraagd maar men heeft mij er nooit naar gevraagd .Ik heb behalve KLM ook al Delta ,Northwest en United gevlogen en men was steeds direct bereid om mij te helpen. Nochtans zien de mensen niet direct dat ik die hulp nodig heb.Nu neem ik mijn gehandicapte parkeerkaart mee maar zoals ik al zei ,ik heb nooit enig bewijs moeten geven van mij handicap.
Ik kan je ook zeggen dat die blauwe parkeerkaart voor gehandicapte ook gebruikt mag worden in de VS .
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik mij nog herinner: mijn man had tijdens een terugreis eens erge last van een spierscheuring in zijn been. Toen bood men bij het inchecken ook onmiddellijk aan om een rolstoel te regelen tot aan het vliegtuig, én er voor te zorgen dat er ook eentje klaarstond in Zaventem. 'k weet niet meer met welke maatschappij hij toen vloog.
Elke
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ook ik werd door een hostess aangesproken bij het inchecken of ik assistentie wilde hebben (klm vlucht) .De beste service heb ik dan ook bij KLM gehad maar ook bij United ben ik enkele keren met een monovolume wagen over de tarmac naar de andere gate gebracht.kastelke schreef:Wat ik mij nog herinner: mijn man had tijdens een terugreis eens erge last van een spierscheuring in zijn been. Toen bood men bij het inchecken ook onmiddellijk aan om een rolstoel te regelen tot aan het vliegtuig, én er voor te zorgen dat er ook eentje klaarstond in Zaventem. 'k weet niet meer met welke maatschappij hij toen vloog.
Bij het boeken vraag ik naar assistentie maar ook bij het inchecken herinner ik hen er aan.
Tijdens de landing vraag ik aan een stewardess of er assistentie staat te wachten aan de gate want meestal wacht ik tot de laatste om uit te stappen en wil die hulp dan ook niet graag mislopen.
Ik weet niet of dit hoeft maar geef dan ook altijd een tip aan de assistent(e).
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt iedereen voor de snelle reacties!
Ik heb zelf ook wat rondgesurfd bij verschillende vliegtuigmaatschappijen en degenen die hier werden vermeld maar het is goed om ervaringen hierover te lezen om mijn mams gerust te stellen.
Ze heeft niet echt een handicap maar is recent geopereerd aan haar beide benen met spataders. Ook heeft ze last van 1 knie. Dus denk ik dat het voor haar makkelijker is om met een rolstoel zich te verplaatsen.
Als eindelijk beslist is met welke maatschappij en hoe en wie, zal ik deze ervaring hier ook vermelden
Groetjes
Ik heb zelf ook wat rondgesurfd bij verschillende vliegtuigmaatschappijen en degenen die hier werden vermeld maar het is goed om ervaringen hierover te lezen om mijn mams gerust te stellen.
Ze heeft niet echt een handicap maar is recent geopereerd aan haar beide benen met spataders. Ook heeft ze last van 1 knie. Dus denk ik dat het voor haar makkelijker is om met een rolstoel zich te verplaatsen.
Als eindelijk beslist is met welke maatschappij en hoe en wie, zal ik deze ervaring hier ook vermelden
Groetjes
-
blaatschaap
- Amerika-ontdekker
Wij moesten ook overstappen op een andere vlucht, maar de bagage werd gewoon automatisch overgezet naar het andere vliegtuig voor ons.Coyote schreef:Hoe kom je hierbij?? Zelfs als je Business Class vliegt dien je je eigen bagage van de band te halen en even later weer af te geven.zaandra schreef:Is het zo dat als je een duurder ticket koopt, dat je bagage automatisch voor je wordt overgezet bij je overstap als je naar VS reist?
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Op welke vlucht was dat? Vast niet op de heenvlucht op het eerste vliegveld waar je landde in Amerika (en je door Immigrations moest voordat je je volgende vlucht kon nemen). Je dient dan je eigen koffers altijd zelf op te pikken voor je volgende vlucht. Op de terugweg is het anders, dan wordt wel de bagage automatisch over gezet als je meerdere vluchten hebt, dat geldt voor iedereen.blaatschaap schreef:Wij moesten ook overstappen op een andere vlucht, maar de bagage werd gewoon automatisch overgezet naar het andere vliegtuig voor ons.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 17759 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-