Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto exporteren naar Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Loek, doe me een lol en ga naar de mercedes dealer en maak een proefrit in een ML320cdi
25 mijl/gallon versus ml350 benzine 15 mijl/gallon.
Qua rijden weet je niet wat je meemaakt :shock:

pS mijn vader maakt niet genoeg kilometers voor een diesel. Toch heeft hij er een
want veel meer koppel (voor de caravan) en ook omdat ie het lekkerder vindt rijden. Nieuwe diesels rijden als een benzine
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

ned in MO schreef:Overigens gooi de in huurauto's gewoon 87 octaan.
Ha ha ha, inderdaad, ik heb de mooiste huurauto's gehad waar gewoon de goedkoopste benzine in gaat. Heb nog nooit problemen gehad en na een paar dagen ben je de auto alweer kwijt...

Trouwens, diesel is hier een stuk duurder dan benzine.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Volgens mij is alleen in Nederland en Belgie de diesel goedkoper dan benzine. Ook in Duitsland is de diesel duurder, toch zie ik genoeg Duitsers met diesel rijden. Welliswaar niet zo'n groot aandeel als in Nederland, maar genoeg om mee te tellen.
- Mike
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef:Loek, doe me een lol en ga naar de mercedes dealer en maak een proefrit in een ML320cdi
25 mijl/gallon versus ml350 benzine 15 mijl/gallon.
Qua rijden weet je niet wat je meemaakt :shock:

pS mijn vader maakt niet genoeg kilometers voor een diesel. Toch heeft hij er een
want veel meer koppel (voor de caravan) en ook omdat ie het lekkerder vindt rijden. Nieuwe diesels rijden als een benzine
Maar toch, onbekend maakt onbemind want je ziet hier toch veel meer benzine versies rijden dan diesels. Daar kun je GM voor bedanken die in de begin jaren tachtig de zeer slechte diesel in de Oldsmobiel V8 op de US markt bracht. Deze was hier zo vaak negatief in het nieuws, die imago raken ze niet 1,2,3 kwijt. Dankzij de europese en japanse merken zal men langzaam wel hier ook overgaan op diesel, maar reken er maar op de de grote drie behoorlijk zullen dwarsliggen. Ik vermoed dat ze mee zullen moeten doen of ten onder gaan, als je meningen zoals deze leest.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ga nou naar de dealer Loek 8)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb niets te zoeken bij de dealer. Ik heb zat auto's en een hele goeie fiets. :wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

als je dan patat eet in de olie gebakken en je stapt dan op de fiets dan ben jij ook een soort diesel

Hier een leuke:
een diesel tegen een porsche Cayenne turbo. Beide auto's zijn gebouwd op hetzelfde platform
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Om nog even terug te komen.
Vpower Diesel heeft als belangrijkste component GTL. GTL staat voor Gas To Liquid. Een synthetisch component die word gewonnen uit biogas.
In vergelijking met normale diesel zorgt dat voor een schonere en efficientere verbranding.
Het was natuurlijk leuk toen Audi en Shell Le Mans 24 wonnen met hun Audi R10 TDI racewagen op diesel ;-).

Sinds Rudolf werd uitgelachen met zijn uitvinding in 1913 is er veel verbeterd.

Als Shell in zijn reclame slogans de termen zuinig en efficient gebruikt, betekent dat niet direct dat je minder vaak hoeft te tanken. Het kan echter wel een voorruitgang voor je motor betekenen.

Dit eventjes om te bewijzen dat ik geen poep praat.
- Mike
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Loek schreef: Maar toch, onbekend maakt onbemind want je ziet hier toch veel meer benzine versies rijden dan diesels. Daar kun je GM voor bedanken die in de begin jaren tachtig de zeer slechte diesel in de Oldsmobiel V8 op de US markt bracht. Deze was hier zo vaak negatief in het nieuws, die imago raken ze niet 1,2,3 kwijt.

Bedankt Loek,ik was het bijna vergeten....ik heb een Olds Delta 88 gehad,met de fameuze V8 diesel erin.....na 3 maanden prutsen,en vele indrukwekkende rookgordijnen later,en een blok wat op maximaal 7 cilinders liep (soms,althans,meestal was het een willekeurig aantal minder),heb ik die diesel eruit gelepeld en vervangen voor een ordinaire 350.....

Die diesel is het enige jeugdtrauma (ik was 19) wat ik heb...... :lol:

Het enige nog rottere blok was de 8-6-4 van Cadillac denk ik,ook al zo'n iets te vroeg gelanceerd idee van GM.....
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Ik ben nieuw hier 8)

En ga volgend jaar voor het eerst naar America . Maar nu zou ik graag mijn eigen auto mee willen nemen .

Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen waarschijnlijk per boot ?.

Weet iemand hier meer vanaf , en hoe doe ik dat met de verzekering want ik ben in bijna alle landen verzekerd .

Het gaat om een Opel Astra van 2000 1.6 8V

Alvast Super bedankt !

Ik wil 2 maanden daar Verblijven , ik had gedacht aan Florida (Tampa) of (Miami)
texasdutch
Amerika-ontdekker

Bericht door texasdutch »

Donnos schreef:Ik ben nieuw hier 8)

En ga volgend jaar voor het eerst naar America . Maar nu zou ik graag mijn eigen auto mee willen nemen .

Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen waarschijnlijk per boot ?.

Weet iemand hier meer vanaf , en hoe doe ik dat met de verzekering want ik ben in bijna alle landen verzekerd .

Het gaat om een Opel Astra van 2000 1.6 8V

Alvast Super bedankt !

Ik wil 2 maanden daar Verblijven , ik had gedacht aan Florida (Tampa) of (Miami)
Neem kontakt op met Broekman Motorships in Rotterdam. Ze zijn de agent voor Wallenius Lines.

Ed Smeets, Houston, Texas, http://www.globalcycles.com
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik denk dat als je maar twee maanden wilt blijven, het misschien veel voordeliger is in amerika een auto te huren of te kopen.
Het verschepen van je auto is kostbaar, en kost ook nog eens veel tijd. Die van ons was vijf weken onderweg. Daarnaast is de douane ook erg streng, en moet je auto echt HELEMAAL schoon zijn. Alle pluisjes, steentjes, zandkorreltjes moeten allemaal weg zijn (dus ook onder de stoelen vandaan bijvoorbeeld). Ik zou me persoonlijk afvragen of het wel al die moeite waard is.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

texasdutch schreef:Neem kontakt op met Broekman Motorships in Rotterdam. Ze zijn de agent voor Wallenius Lines.

Ed Smeets, Houston, Texas, http://www.globalcycles.com
Als je dit wil, laat me even weten. Ik heb zelf bij Broekman gewerkt (tot eind nov 06, niet op deze afdeling) en kan wel navragen wie je precies moet hebben.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Ik wil mijn eigen auto mee nemen omdat het mij het leukste lijkt .Maar mag dit wel en hoe zit het met de bezine-Rijbewijs-Verzekering ?

Ik zou graag willen weten hoeveel dat mij gaat kosten natuurlijk binnen een week .

Aan de andere kant ben ik natuurlijk veel goedkoper uit om een auto te huren , maar mijn probleem is dat ik totaal geen ervaring heb met die auto's .

Hebben ze er ook europese auto's voor de verhuur ? :lol: Opel-Alfa Romeo etc

Gaan ze daar ook niet moeilijk doen over mijn rijbewijs ben 19 en heb zo'n nieuw pasje wat ook als legitimatie dient . Paspoort heb ik niet .
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Donnos schreef:Paspoort heb ik niet .
Ik zou daar als eerste maar eens mee beginnen, zonder paspoort kom je Amerika niet in.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Donnos schreef:Ik wil mijn eigen auto mee nemen omdat het mij het leukste lijkt .Maar mag dit wel en hoe zit het met de bezine-Rijbewijs-Verzekering ?

Ik zou graag willen weten hoeveel dat mij gaat kosten natuurlijk binnen een week .

Aan de andere kant ben ik natuurlijk veel goedkoper uit om een auto te huren , maar mijn probleem is dat ik totaal geen ervaring heb met die auto's .

Hebben ze er ook europese auto's voor de verhuur ? :lol: Opel-Alfa Romeo etc

Gaan ze daar ook niet moeilijk doen over mijn rijbewijs ben 19 en heb zo'n nieuw pasje wat ook als legitimatie dient . Paspoort heb ik niet .
Dus einde oefening, zonder (geldig) paspoort kom je het land niet eens in
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Dat is geen probleem , Binnekort dan maar effetjes naar de gemeenten . Kan altijd handig zijn 8)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Volgend jaar ben je dus 20. Kan je waarschijnlijk nog geen auto huren.
Opels verkopen ze hier niet en ik mag hopen dat ie niet stuk gaat als je hier bent. Voor een astra moet je waarschijnlijk minimaal 91 octaan = ron 95 in ned)hebben.
Ga je doen in amerika als ik vragen mag?

Oh ja alf romeo hebben ze niet in de verkoop/ verhuur. De verkoop gaat wel komen, maar alleen de duurdere modellen.
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Ik heb al gehoort dat Saturn gewoon Opel is . Maar het model wat ik heb kennen ze daar niet , dus als ik ergens stil sta heb ik een groot probleem .

Ik was van plan om door florida te cruise met mijn eigen auto en vriendin .Maar toch denk ik dat het beter is om mijn eigen auto hier kan laten , als ik het zo bekijk .

Ik ben van plan om na mijn studie te gaan wonen,werken,leven in Amerika . Dat was ik altijd al van plan . Als ik het zo lees heb ik me nog al wat voor te bereiden :roll: .

Amerika raakt me toch altijd , ik kijk graag naar Amerikaanse zenders , programma's etc
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Donnos schreef:Amerika raakt me toch altijd , ik kijk graag naar Amerikaanse zenders , programma's etc
Waarom ga je dan met een Nederlandse auto door Amerika rijden?

Amerika is het land van auto's, van grote, stoere auto's. Het is niet voor niets "Automerica". Als je dat land echt wil meemaken, waarom ga je er dan met je Nederlandse koekblikje rondrijden?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves