Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dikzijn en vliegen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik heb het een keer gehad, was bij BA meen ik, ik roep de stewardess (ze stond dichtbij) ze draait zich om en ziet mij met die seatbelt in m'n hand zitten. Ik hoefde niks te zeggen. "Honey, you need an extender!" riep ze en weg was ze om spoorslags weer terug te keren :lol:
Vooral bij Amerikaanse maatschappijen moeten ze hier volgens mij veel ervaring mee hebben. Jij en en ik zijn wel behoorlijk dik maar ik vind het soms nog meevallen als ik rondkijk in de US.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Heb je helemaal gelijk in! Ik kreeg dit jaar bij Northwest ook met één benauwde blik naar die gordel een extension aangereikt. Bij KLM moest ik er echt twee keer om vragen. Daar baalde ik dus wel een beetje van.

Ik vind het wel typisch om te zien dat hier op het forum toch aardig wat dames zijn die aardig aan de maat zijn. Volgens mij komt dat ook omdat Amerika daarom voor ons al zo'n prettig land is. We vallen niet op!
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

nieuwenoord schreef: Ik vind het wel typisch om te zien dat hier op het forum toch aardig wat dames zijn die aardig aan de maat zijn. Volgens mij komt dat ook omdat Amerika daarom voor ons al zo'n prettig land is. We vallen niet op!
Ja heerlijk hè. Je bent gewoon "one of many" ipv dat je altijd de 'grootste' bent.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zeker weten, het is en blijft mijn land hoor!
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

Tis inderdaad toepasselijk dat veel mensen die van amerika houden groot uitgevallen zijn. :lol:
Ik ben samen met me vriendin een paar keer met een touringcarbus naar disney in parijs geweest dus vandaar vroeg ik het even op die manier met die stoelen, in die bussen was het wel een beetje krap maar ik zat wel redelijk dus dan zal het in het vliegtuig ook wel goed komen en zo niet dan ga ik wel wat rondlopen ofzo :lol:
Ik ben zelf benieuwd naar de mensen daar hoe ze daar zijn qua postuur, ik heb zelf hier toen een zogenoemde amerikaanse asobak gekocht van 31 jaar oud omdat ik niet lekker zat in de meeste euroauto's qua ruimte en rugpijn en nu zit ik als een koning en er passen 3 dikkerdjes naast elkaar op de bank, ideaal!
Wel 1 op 3 maar daar is lpg weer goed voor :wink:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hoi Jan,

Wij zitten bij jullie in het vliegtuig op 3 september, heb ik uit een ander topic begrepen.

Wij zijn ook fors. R. in de lengte (1.90), ik in de breedte (mt. 48/50). In KLM-stoelen passen we redelijk. We lopen veel rond, kunnen beiden niet lang stil zitten. We hebben bij het boeken voorkeur aangegeven voor de two-seaters (achterin), dan heb je aan de raamkant ook nog een beetje ruimte waar je je benen kunt parkeren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Jan schreef:Ik ben zelf benieuwd naar de mensen daar hoe ze daar zijn qua postuur, ik heb zelf hier toen een zogenoemde amerikaanse asobak gekocht van 31 jaar oud omdat ik niet lekker zat in de meeste euroauto's qua ruimte en rugpijn en nu zit ik als een koning en er passen 3 dikkerdjes naast elkaar op de bank, ideaal!
Wel 1 op 3 maar daar is lpg weer goed voor :wink:
Hier een Chrysler 300C, een Amerikaan met diesel! Nou ja, Europese motor, Amerikaanse auto, maar wél ruim en zo'n beetje 1 op 12.
Shorty
Amerika-ontdekker

Bericht door Shorty »

Even voor de referentie, ik heb maat 52.
Mijn vriend is ook breed, maar vooral ook lang. Dus bij ons gaat het ook zo, armleuning omhoog en dan kom ik wel ff buurten. :lol:
Wat de extender betreft. Bij alitalia en Iberia had ik het niet nodig. Bij de KLM, zag de aardige stuart mij en zei ook meteen: " ik ga wel eentje voor je halen, dat zit veel prettiger".
Sinds ik dat ding 1x om heb gehad, wil ik niet anders meer zitten. Het is zo 'roomy' en ik maak me nergens meer zorgen over.

Ik maak me erg veel zorgen voor onze komende reis, maar ik ga het gewoon proberen, en hopen/bidden/smeken dat het geen volgeboekt vliegtuig is. Dan hebben we misschien een stoel tussen ons, of ik ga heel veel lopen..dat is nog goed voor de beentjes ook. Ik ga denk ik toch boeken bij Virgin Atlantic... (huiver huiver) ze hebben de beste tijden.

BTW, ik heb contact gehad met KLM en die zeiden dat de stoel 40 tot 43,5 cm waren. Als het niet past krijgen wij de optie om nog een stoel aan te schaffen.... :roll: * slik*
Laatst gewijzigd door Shorty op 30 jul 2007, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb net mijn tickets geboekt naar Orlando(yes,yes,yes) en op het boekingsformulier staat dat we een upgrade krijgen naar Economy Plus.
Hoef ik dan niet meer dat Economy Plus Access te kopen van $299.-?

Op de terugreis vliegen we naar Frankfurt en het werkt blijkbaar alleen voor vluchten van Ams-Washington of Ams-Chicago(beide kanten op) en terug is het natuurlijk Orlando-Frankfurt. Vind het soms behoorlijk ingewikkeld hoor :oops:
Shorty
Amerika-ontdekker

Bericht door Shorty »

Ik merk dat de meeste van jullie ervoor kiest om over te stappen in States. Er wordt ook het meeste gekozen voor Amerikaanse maatschappijen...waarom eigenlijk??
Ik heb het nu over vluchten van Amsterdam - Las Vegas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Shorty schreef:Ik merk dat de meeste van jullie ervoor kiest om over te stappen in States. Er wordt ook het meeste gekozen voor Amerikaanse maatschappijen...waarom eigenlijk??
Ik heb het nu over vluchten van Amsterdam - Las Vegas.
Omdat je met een tussenstop in de USA gelijk van alle immigratie formaliteiten afben en dus op de eindbestemming zo weg kan.
De Amerikaanse maatschappijen hebben ruimere stoelen/plaatsen ook is de bemanning (meestal) vriendelijker.
De prijs is over het algemeen lager bij deze maatschappijen.
Met een tussenstop is goedkoper dan rechtstreeks.
Op Las Vegas kan je zo wie zo niet rechtstreeks vliegen.
Shorty
Amerika-ontdekker

Bericht door Shorty »

^^

Daar ben ik idd meteen al achter gekomen dat dat niet gaat. Vanuit Europa kan je alleen via Munchen en London rechtstreeks vliegen, de rest is allemaal in de states overstappen.
Ik had er nog niet zo over nagedacht dat het met de immigratie formaliteiten natuurlijk zo wat makkelijker gaat.
Alleen wat de prijs betreft, is het gebleken dat juist die Amerikaanse lijnen duurder zijn... Ik heb eigenlijk alleen nog maar via Expedia gekeken hoor, dus het kan idd zo zijn dat het elders goedkoper zal zijn.
Nog meer tips waar ik kan kijken??
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Het beste resultaat heb ik tot nu toe steeds gekregen via http://www.cheaptickets.nl
Ik heb verschillende andere ook ingegeven maar nu heb ik tickets vooor Orlando voor 22 mei 2008 voor Euro 371.89. Dit is inclusief alle belastingen.
Ik heb al eerder bij hen geboekt en ze verlenen een prima service.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Shorty schreef: Alleen wat de prijs betreft, is het gebleken dat juist die Amerikaanse lijnen duurder zijn... Ik heb eigenlijk alleen nog maar via Expedia gekeken hoor, dus het kan idd zo zijn dat het elders goedkoper zal zijn.
Nog meer tips waar ik kan kijken??
Wij boeken meestal rechtstreeks bij de airline's dan komen de Amerikaanse toch goedkoper uit dan het zwaantje :wink:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

nieuwenoord schreef:Heb je helemaal gelijk in! Ik kreeg dit jaar bij Northwest ook met één benauwde blik naar die gordel een extension aangereikt. Bij KLM moest ik er echt twee keer om vragen. Daar baalde ik dus wel een beetje van.
Ah..... dan moet je eens Air France vliegen, bij het onbeschofte af gewoon.
Moest er destijds 2 keer op vragen en kreeg hem toen z'n beetje toegegooid en die blik....... Daar wordt je heel klein van.

Toen was bij mij de 'maat' vol en heb bij en US website voor 'large people' een extender gekocht die universieel is, waar m'n naam in gegraveerd is(dan weten ze bij de douane dat je hem gekocht hebt en niet uit het vliegtuig gejat ;-)) en die overal op past. Ik hoef nooit meer vernedert te wonder door zo'n 'Franse vrouwen zijn niet dik' stewardess.

http://www.extend-its.com/

dit is ook interessant:
http://www.sizewise.com/docs/skies.html

en meer travel stuff voor large people
http://www.amplestuff.com/

Ik heb hun 'Fanny pack' echt ideal als je reist.

Toen wij onze Saab kochten hebben de mensen van Saab er heel vriendelijk een seatbelt extender bij gedaan. Niet dat de orginele niet paste maar op een lange reis ging het schuren in m'n nek, heel irritant. De extender is hetzelfde als voor zwanger vrouwen die zo beter beschermt zijn.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Was het niet verplicht geworden bij sommige amerikaanse maatschappijen om 2 stoelen te boeken als je echt "groot" bent *(dus idd niet maat 46 maar eerder maat 56) ?
ik meende daar iets over gelezen te hebben
Op zich geen vreemd plan lijkt me......niet om iemand hier te beledigen maar ik heb ooit ook naast iemand met maat 58 of misschien nog groter moeten zitten en ik kon er zelf nog maar net naast. De ruimte is al zo krap en als je dan ook nog een deel van je ruimte kwijtraakt aan je buurman/vrouw vind ik dat niet helemaal eerlijk....

Maar misschien moeten ze eens een klasse ontwikkelen voor de grotere mens?
Dus een soort Economy plus met extra brede stoelen?
Lijjkt me zeker in amerika geen overbodige luxe :)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Daar zal dan een stuk meer per ticket voor betaald moeten worden, omdat er minder passagiers meekunnen.

Hetzelfde zou kunnen gelden voor ALLE passagiers die overlast veroorzaken. Ik heb eens twaalf uur naast twee klieren van kinderen moeten zitten, die de HELE reis hebben gekrijst, geschreeuwd, gezeurd, geknoeid, geduwd en geschopt.
Dan zit ik liever naast een maat 58 die stil zit.....
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ja zo kan je wel bezig blijven...dat is net zoiets als niet mogen zeggen dat je honger hebt omdat er in Afrika mensen zijn met nog veel meer honger.

Ik vind t nog zo'n rare regel niet hoor, dat je als maat 58 misschien verplicht bent tot 2 stoelen. Ik betaal ook voor m'n dure ticket en de ruimte is al zo beperkt, ik vind niet dat ik dan een deel van mijn ruimte af hoef te staan aan een dikkere medemens, daar kan ik tenslotte ook niks aan doen

maar vind t wel vreemd dat er in amerika nog helemaal niet zoiets is omdat daar toch wel ontzettend veel te dikke mensen rondlopen en die zullen tochv ook regelmatig vliegen??
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het op zich wel reëel dat we meer betalen als we meer ruimte innemen. Alleen is nu inderdaad de keus tussen economy en business en dan heb je geluk als je Z-klasse kan boeken ... anders is het verschil wel héél erg groot!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Voor 2 stoelen betalen vind ik een onredelijk groot verschil.
Er zouden bijvoorbeeld per vliegtuig een X-aantal iets bredere stoelen gecreëerd kunnen worden. 10% breder, 10% duurder kaartje.
Moeilijk te realiseren, omdat er vaak een verschillende prijs voor betaald voor dezelfde vlucht. En wie bepaald of je zo'n stoel mag boeken? Ik ben fors, maar geen mt 58, maar zou ook zo'n stoel willen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer