Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dikzijn en vliegen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Shorty
Amerika-ontdekker

dikzijn en vliegen

Bericht door Shorty »

Ik heb zelf al heel lang geen gemiddelde maat. Ik ben mevrouw maatje meer, om het zo maar te zeggen. Dit heeft me echter nooit tegen gehouden te genieten van het leven. Ik doe alles waar ik zin in heb waaronder reizen.
Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad om te reizen. De stoel wijdte was voor mij prima, tot dusver...(alitalia, Iberia, KLM)
Voor de reis naar Amerika, maak ik me toch grote zorgen als ik reviews lees van de gewone slanke mens die al moeite heeft met de 'cramped seats' zoals het wordt beschreven... ik bedoel voor 3 of 4 uurtjes maak ik me geen zorgen, maar voor een reis van 10 uur naar Las Vegas, vraag ik me toch af hoe dit zal gaan aflopen.:?
Zijn er meer mensen hier die ervaring hebben hiermee?? Als ik het zo bekijk heeft Virgin Airlines de beste prijzen en tijden, maar volgens mij ook de smalste stoelen ever. (40 cm) :roll:
Kom met jullie vliegverhalen, en overtuig me dat het me mee zal vallen...ik ben nu echt zo dichtbij om eindelijk naar Amerika te gaan en dan krijg ik dit. :cry:
Oh ja...iets anders dan economy gaat voorlopig niet zonder dat ik een bank overval :lol:
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ben zelf ook vrij groot. Ben lang en breed en ook beetje te zwaar dus ja vliegen is voor mij geen feest. Ik zorg dat ik altijd vroeg ben op de vliegvelden om te kijken of ik seat bij nooduitgang kan krijgen want dat is gewoon ideaal.

Heb ik het niet dan is het afzien, vlucht vorig jaar met KLM uit chicag heb ik meer dan de helft van de vlucht gestaan bijvoorbeeld omdat ik me benen gewoon niet kwijtkon.

het meest irritante zijn die mensen voor je die nog ff fijn hun stoel naar achteren zetten.. grrr Gelukkig heb ik hele harde knieen en lukt het ze dus gewoon simpelweg niet :)

Dit jaar vlieg ik trouwens met AA hun seatpitch is 1 inch ruimer als KLM,Virgin ect. (http://www.seatguru.com)
can't wait to travel again.....
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja ... ik heb in 2002 voor het laatst economy class gevlogen ... het lukt me gewoon niet meer. Maatje veel te veel, zeg maar ..

Ik kan je dus ook niet helpen, sorry!
Shorty
Amerika-ontdekker

Bericht door Shorty »

nieuwenoord schreef:Tja ... ik heb in 2002 voor het laatst economy class gevlogen ... het lukt me gewoon niet meer. Maatje veel te veel, zeg maar ..

Ik kan je dus ook niet helpen, sorry!
Met welke lijn vlieg je dan?? of ga je nu voor first class seats??
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, wij vliegen tegenwoordig inderdaad business class. Wel in de Z-klasse, waar je vaak snel bij moet zijn of maximaal een maand moet gaan. Merk je verder niks van, je krijgt alle service en voordelen van de business class. Alleen kost je ticket zo rond de 2100 euro (San Francisco/Los Angeles/Denver, die hoek).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het beste kan je proberen een ruimere plaats economy te boeken,bij de nooduitgang of zo,heb je in ieder geval geen last van de mensen voor je.
De breedte van de stoelen blijft hetzelfde in economy,waar je ook zit,hoewel het wel prettig kan zijn om niet als middelste te zitten maar aan het gangpad.

Zelf ben ik 1,90 lang en weeg 76 kilo,mijn probleem is meer te lange benen...maar 1500 euro extra voor een ticket business heb ik altijd verdomd,dan maar een beetje opvouwen die handel. :wink:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is een optie om United te boeken en dan economy plus te nemen. Die upgrade kun je tegenwoordig boeken op hun site (een soort abonnement) of bij het inchecken, je betaalt dan rond de €70 enkele reis, en daarvoor krijg je 5" oftewel bijna 13cm meer beenruimte. De breedte van de stoelen is normaal. Als je met meerdere mensen gaat, kun je in elk geval de leuning omhoog klappen tussen jullie in, dat scheelt alweer (doe ik ook altijd).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Monique, Heb me nooit gerealiseerd hoe duur dat vliegen dan is. Ben zelf ook geen maatje 38(soms zeg ik HELAAS-maar niet altijd) maar pas gelukkig nog wel in de gewone stoelen. Begrijp nu dat je dan ook idd wat langer gaat want het moet natuurlijk wel lonen zo'n duur ticket.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik ben ook niet al te smal (Maat 44/46), maar ik heb nooit problemen met de vliegtuigstoelen. Wij zijn nu met United en Continental naar Amerika gevlogen en bij beide maatschappijen zal ik heel comfortabel.
Het lijkt me dat wanneer je geen last ondervindt met KLM e.d., je ook geen last zult ondervinden bij andere maatschappijen.
Shorty
Amerika-ontdekker

Bericht door Shorty »

Tot nu toe ging het altijd goed met de breedte van de stoelen. Mijn vriend (ook breed) en ik zitten altijd naast elkaar en de armleuning klap ik ook altijd omhoog. Hij zit meestal bij de nooduitgang (1.96) en ik ernaast.
Maar ik heb nog nooit met Virgin Atlantic of United Of American Airlines gevlogen. De reviews zijn niet erg positief...dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar jullie ervaringen.
Als ik bussiness class moet vliegen dan gaat dat van mijn shop money, en dat heb ik er ook niet voor over. als het €200 was ofzo, dan had ik het gedaan, maar het prijsverschil is echt killing.
Iemand ervaring met Virgin Atlantic??
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

Wij gaan ook in september voor het eerst vliegen richting zuidwesten en wij zijn ook maatje overgewicht.
Zijn die stoelen een beetje te vergelijken in een touringcarbus of zijn ze nog smaller in het vliegtuig?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@Marjol: we praten in mijn geval niet over maatje 44/46, dat is een beetje gezet. Ik heb kledingmaat 56, dan pas je gewoon niet meer in zo'n stoel.

@Jan, ik denk dat touringcarstoelen ongeveer net zo breed zijn, alleen heb je volgens mij in de gemiddelde touringcar nog meer beenruimte???
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

nieuwenoord schreef:@Marjol: we praten in mijn geval niet over maatje 44/46, dat is een beetje gezet. Ik heb kledingmaat 56, dan pas je gewoon niet meer in zo'n stoel.
Dat snap ik, maar shorty heeft niet verteld welke maat ze heeft, dus misschien is het wél 44/46...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Marjol schreef:
nieuwenoord schreef:@Marjol: we praten in mijn geval niet over maatje 44/46, dat is een beetje gezet. Ik heb kledingmaat 56, dan pas je gewoon niet meer in zo'n stoel.
Dat snap ik, maar shorty heeft niet verteld welke maat ze heeft, dus misschien is het wél 44/46...
Het ging er mij even om dat ik wilde aangeven dat er zeker bij vliegtuigstoelen een verschil is tussen 'een maatje meer' of 'een maatje meer'. Door ook mijn maat te noemen kan Shorty in elk geval onderscheiden wie wel past (jij dus) en wie niet past (ik dus).
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Ik heb ook maatje 54/56 :oops: :roll:
Maar red me wel in de economy. Gelukkig is mijn betere wederhelft ietsje smaller... stoelleuning omhoog en ik pik wat van hem in :wink:
We zijn beide niet lang, dat scheelt in ieder geval in de beenruimte.

Groetjes,
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Heb jij geluk met je partner Jolanneke, wij redden dat samen absoluut niet. Daarbij zijn we ook niet echt klein. Wel fijn voor jullie dat het lukt. Nooit gezeur bij het inchecken of zo? Je ziet soms van die rare verhalen op TV :oops:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik ben ook nogal dik (haha, understatement!), zo'n beetje maat 58. De laatste jaren alleen maar met United gevlogen. De stoelen pas ik prima in, de seatbelts zijn ook prima op lengte voor mij. Het enige wat niet zo fijn is, is het tafeltje. Kan niet helemaal uitgeklapt worden, daar zit m'n lijf in de weg. Desondanks is er prima van te eten hoor gelukkig. In de Economy Plus van United kan het tafeltje wél helemaal uitgeklapt worden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Maar even wat anders dan: iemand schreef hier pas (was dat Tink??) over een verlengstukje voor de gordel in het vliegtuig. Ze had dat zelf gekocht? Iemand enig idee waar je zo'n ding kan aanschaffen?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Hoeft niet hoor. Je roept een stewardess erbij en zegt "I need a belt extender" en voila.....
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, is ook weer zo. Laat ik dat nog maar een keertje doen dan. Ik ben dus niet de enige, dat lucht al op!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer