Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Which State Is The Safest or Most Dangerous?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Mike
Amerikafan

Which State Is The Safest or Most Dangerous?

Bericht door Mike »

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mooi, nummer 36, ik ga vannacht weer gerust slapen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ondanks "Murderapolis", staat Minnesota toch nog op nummer 32. Maar ik doe voor alle zekerheid de achterdeur op slot als ik overdag thuis op de eerste verdieping zit te tikken!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In het draadje 'handige websites voor USA inwoners' plaatste ik afgelopen week deze link:

Vergelijking van Crime Rates tussen steden onderling:
http://youngstown.areaconnect.com/crime/compare.htm

Is een beetje meer genuanceerd, omdat je niet alle gebieden in 1 staat over een kam scheert, maar echt stad per stad gaat kijken.

Als je denkt dat bijvoorbeeld New York City gevaarlijk is, bekijk dan maar eens een andere stad in de staat New York, zoals Rochester:
http://youngstown.areaconnect.com/crime ... ster&s2=NY
:shock:
Laatst gewijzigd door kastelke op 28 jul 2007, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Florida staat op 8, voel me hier veiliger dan in Overvecht/Utrecht....

Orlando is een ander verhaal, elke dag is daar wel wat, gelukkig niets met touristen, meer in de achterstandswijken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:Florida staat op 8, voel me hier veiliger dan in Overvecht/Utrecht....

Orlando is een ander verhaal, elke dag is daar wel wat, gelukkig niets met touristen, meer in de achterstandswijken.
Maar dat is sowieso het geval in de meeste steden. De misdaad gebeurt voornamelijk in bepaalde wijken. Zo'n vergelijking tussen New York en Rochester gaat bijvoorbeeld ook al mank. Het wordt nl. per 100,000 inwoners bekeken. In New York wonen 8 miljoen mensen hutje mutje op elkaar, als je het aantal delicten bekijkt zijn dat er toch nog heel wat. Het is allemaal heel relatief. Een dorp met 100 inwoners wordt zo na een moord al een van de gevaarlijkste plaatsen in de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef: Een dorp met 100 inwoners wordt zo na een moord al een van de gevaarlijkste plaatsen in de VS.
Helemaal mee eens. Er hoeft in de meest veilige Staat of dorp maar één gek rond te lopen en het gaat al niet meer op. En wat is veilig? Het is allemaal zo betrekkelijk. Dat geldt niet alleen voor Amerika.

Zo werden hier in Nederland vorige week in de plaats Emmen 2 meisjes van 9 jaar gedrogeerd door een of andere imbeciel (ook nog een bekende van betrokkenen) waarna één van de meisjes werd verkracht. Daarna heeft hij de meisjes gewoon achtergelaten op de plek des onheils.

Ik vind dit zo iets weerzinwekkends en afschuwelijks en ik word er zo kwaad van! Het gebeurde ook nog in de straat waar ik heb gewoond jaren geleden toen mijn twee dochters zo oud waren. Je moet er toch niet bij nadenken....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waar ik woon in missouri hoeft de deur niet op slot, maar er zijn plekken in St Louis bijv waar ik liever niet kom
Het is dus allemaal hel betrekkelijk.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Het is echt allemaal betrekkelijk. Sowieso hou ik er niet van om waar dan ook midden in de nacht rond te wandelen. Hoewel ik me op 11 uur 's avonds op het metrostation Times Square in NYC helemaal niet onveilig of zelfs ongemakkelijk voelde, en dan had ik nog wel een 8 jarige bij me.

Ook overdag liep ik stukken liever door NYC dan door Amsterdam (beiden steden waar ik alleen als toerist ben geweest). Je kan op een afgelegen landweggetje denken dat je veilig bent en een auto vol halfdronken lui kan stoppen en je beroven, net zo goed als op De Dam-Times Square-noem maar op, alleen zullen die dan te voet zijn.

Kortom: ik heb niet zoveel met dit soort onderzoeken.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Tsja allemaal betrekkelijk inderdaad.
mijn schoonfamilie woont in upstate NY een uurtje ten oosten van Rochester en daar is het zo lekker landelijk en rustig dat ze niet eens de deuren van hun auto's en huis op slot doen.

Ben zelf regelmatig in Rochester geweest (mijn zwager woont er) en dan is het er best toeven alleen zijn er inderdaad (zoals al eerder genoemd) een aantal slechte wijken.
Mijn vrouw kreeg een keer een offer van een rechtbank om een huis over te nemen (omdat de eigenaars nog bij haar schulden hadden open staan), wij dus op zoek naar die woning (waarde $28.000 :wink: ) en inderdaad in een vreselijke achterstandswijk en een groep van 8 a 10 gekleurde gangsters op de frontporch, we zijn niet eens uit de auto gestapt, maar lekker door gereden en het offer voorbij laten gaan...
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

TedjevanEs schreef:maar lekker door gereden en het offer voorbij laten gaan...
En bij terugkomst stond de $28K op de bankrekening ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Toen wij een huis aan het zoeken waren in noord New Jersey jaren geleden, werden wij door een makelaar naar een wijk gebracht die volgens haar 'gemengd' was. Eenmaal daar aan gekomen, realiseerden wij ons dat als we dat huis gekocht hadden, wij de 'menging' zouden zijn geworden.

Zal best een mooie en veilige buurt geweest zijn, maar we zijn toen toch maar doorgegaan naar het volgende dorp (Teaneck, dat zichzelf geintegreerd heeft indertijd en inderdaad een redelijke mengeling aan inwoners had. Helaas de laatste jaren overspoeld door ultra-orthodoxe Joden).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

jvinch schreef:
TedjevanEs schreef:maar lekker door gereden en het offer voorbij laten gaan...
En bij terugkomst stond de $28K op de bankrekening ;)
Nee het huis is uiteindelijk voor een schijntje verkocht en aangezien de staat NY de eerste en waarschijnlijk grootste schuldeiser was is het geld van de verkoop naar de staat gegaan.
omdat mijn vrouw 1 van de vele schuldeisers was kreeg zij de optie aan geboden om het huis te kopen, dit hebben we dus gezien de buurt en de op het eerste oog zo vriendelijk lijkende buren maar niet gedaan.

De schuld was een kleine 10k en die hebben we tot op de dag van vandaag nog niet ontvangen...
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ben ook weer gelukkig dat ik naar de minst veilige staat ga eind augustus :)
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer