Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Milou

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Milou
Amerika-ontdekker

Even voorstellen: Milou

Bericht door Milou »

Hallo,
ik stel me hier even voor,
ik ben Milou, 21 jaar, en woon nog in Hengelo.
ik vertrek morgen voor een maand naar amerika, michigan.
gewoon als vakantie, maar met baangarantie,
dus als het mij daar bevalt gaat die man alles regelen om mij eventueel daar terug te laten komen voorgoed.

ik ben wel zenuwachtig omdat ik voor het eerst alleen ga vliegen, en ben bij de duane altijd bang, stel je voor....

ik wil dan eventueel ook een studie gaan volgen, maar daarover is nog niet veel bekend.

k vertrek dus morgen van schiphol naar detroit, en dan kom ik 28 augustus terug.

tips enzo zijn altijd welkom :)
groetjes Milou
Onze website!!
we zijn er nog mee bezig, maar neem alvast een kijkje ;)
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

PS ik zit dan in Belleville

dus als iemand nog tips enzo heeft om iets te bezichtigen zijn die ook welkom,
al zit ik van dinsdag tot zondag in Kentucky vanwege een groot horse show
Onze website!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ah, kom jij net toevallig van Bokt vandaan?? Ja toch?

Ik zou in elk geval niet vertellen bij Immigrations dat je erheen gaat met het oog op een baan. Gewoon toerist, rijkleding bij je omdat je bij vrienden gaat logeren die paarden hebben, klaar. Zodra je het woord werk laat vallen, krijg je een heel onderzoek over je heen. Dat is tijd genoeg als er een visum e.d. voor je geregeld is.

Ik zou het erg leuk vinden als je hier ook wat post over je ervaringen daar. Vooral de Kentucky horse-show en alles erom heen interesseert me wel. Ik zit niet voor niks op Bokt natuurlijk :P

Probeer niet te gespannen te gaan. De douane vreet je niet op. Gewoon genieten, er gaan hier dagelijks een aantal mensen weg nu en het is gewoon top daar!

Heel veel plezier en wie weet straks toch die baan!

Groet,
Monique
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

ik beschrik daar gelukkig over internet, dus zodra we terug van kentucky zijn kan ik alles vertellen ;) (ja ik kom van bokt af ;) daar heb ik gelezen over dit forum)

we hebben alles al doorgenomen over het feit "vakantie", dus daar hoef ik me als het goed is geen zorgen over te maken, en ik kan er altijd nog bijvertellen (alleen indien nodig) dat ik er misschien naar school wil ;)

ik heb idd rijbroeken en rijlaarzen bij me, maarja, overal kan je paardrijden, ben gewoon goed voorbereid hahaha
cap schaf ik daar wel aan die ga ik niet meezeulen, mijn koffers zitten al vol!

ik ben gewoon hyper nu! omdat het morgen echt gaat gebeuren, vooral het vliegen (vanwegen 9-11) en de douanen vindt ik erg spannend, maar ik heb behalve foto's, kleding en schoenen niets bijzonders bij me.
Onze website!!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Heel veel plezier daar!
Ik heb 3 maanden stage gelopen in TX op een africhtingsstal voor jonge en probleempaarden en ik heb ook bij de douane moeten vertellen dat ik "op vakantie" ging. Geen probleem, alleen wel veel vragen, (meisje alleen met 2 koffers en dan 3 maanden weg)
Ze vroegen steeds tussen neus en lippen door: waar ga je werken?
Gewoon vol blijven houden dat je op vakantie gaat en alles komt goed.
Waar ga je vakantie vieren dan (en waar zou je kunnen gaan werken?)

Groetjes, Jolanda
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

het is op een spring / handelstal.
ik ben eraan gekomen dankzij een vriendin die hier in NL. op een spring/handelstal werkt, die man koopt regelmatig bij hun paarden, en zocht iemand om de paarden bij hem te rijden,
zij wilt er niet heen, ze heeft hier te veel en ik heb niets wat mij hier vast houd.

ik zit dan in belleville, behalve natuurlijk het 2e deel van de eerste week, want dan zit ik in kentucky ;)

weet er toevallig ook iemand of ze in amerika ook school richtingen hebben, net als bij. hier in nederland paardenhouderij of boekhouding enzo?
Onze website!!
phillybilly
Amerika-expert

Wat heb je in NL voor opleiding gedaan ???

Ikheb erover gedacht om Veterinary Technology te gaan doen (Texas A&M), maar het is zooooo duur en je mag niet werken :-( naast je studie....
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

phillybilly schreef:Wat heb je in NL voor opleiding gedaan ???

Ikheb erover gedacht om Veterinary Technology te gaan doen (Texas A&M), maar het is zooooo duur en je mag niet werken :-( naast je studie....

ik heb hier in nederland VMBO dierverzorging en MBO dierhouderij gedaan, maar door omstandigheden niet af kunnen maken.

je mag naast een opleiding dus niet (officieel betaald) werk doen?
mag je wel ergens wonen, en dan opleiding doen? of moet je dan op die school wonen?
want dan kan ik gewoon bij hun wonen, "vrijwillig" helpen op stal, en in die tijd dat ik op chool zit mijn emigratie regelen? of zie ik dat verkeerd hahahaha

wie weet wil ik na die maand maar weer al te graag weg daar, maar wie weet wil ik er nooit meer weg!
Onze website!!
phillybilly
Amerika-expert

Milou schreef:
phillybilly schreef:Wat heb je in NL voor opleiding gedaan ???

ik heb hier in nederland VMBO dierverzorging en MBO dierhouderij gedaan, maar door omstandigheden niet af kunnen maken.

je mag naast een opleiding dus niet (officieel betaald) werk doen?
mag je wel ergens wonen, en dan opleiding doen? of moet je dan op die school wonen?
want dan kan ik gewoon bij hun wonen, "vrijwillig" helpen op stal, en in die tijd dat ik op chool zit mijn emigratie regelen? of zie ik dat verkeerd hahahaha

wie weet wil ik na die maand maar weer al te graag weg daar, maar wie weet wil ik er nooit meer weg!
Ik heb ook MBO diergezondheid (MAS) gedaan en daarna de HAS.
Ik zou graag in USA gaan werken en ik heb al een bedrijf waar dat zou kunnen, maar helaas lukt het niet. Het is te moeilijk om een werkvisum te krijgen :-( Daarom ben ik gaan nadenken over studeren, maar dat is ontzettend duur. Je mag alleen op de campus werken, maar verder nergens. Als je ergens gratis mag wonen, kan dat een uitkomst zijn. Je hoeft niet op school te wonen, dus ergens gratis wonen scheelt een hoop geld. Natuurlijk heb je wel vervoer nodig en zakgeld voor eigen dingetjes.... Voor studeren in USA kun je misschien je vragen stellen aan houstonwehaveaproblem. Zij is studente in USA.

Succes, een goede reis en veel plezier !!
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

als hij mij op die manier daar kan laten blijven en dan de emigratie regelen, wordt opleiding voor mij betaald! heeft hij iig tijd om alles te regelen in de tijd dat ik daar op school zit, en bij hem woon.

het is dat ik zelf wat geld mee wil nemen, voor het geval dat... maar ik hoef het niet mee te nemen, ticket heeft hij al betaald, mijn treinreis naar schiphol enzo krijg ik ook allemaal terugbetaald.

maar dan ben ik wel benieuwd hoe het daar zit met opleidingen in speciale richtingen, hier heb je zoiets ook als deurne enzo, maarja, of ze dat daar ook hebben? moet ik toch nog eens gaan zoeken, dan kan dat misschien een uitkomst zijn!
Onze website!!
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Hoi Milou,

Van harte welkom op het forum !
phillybilly
Amerika-expert

Ik ben benieuwd hoe het je tot nu toe bevalt :)
Vertel..............
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer