ruudenkit schreef:mijn vraag is:
death valley, bryce, monument valley....hier vervlijven wij oa 1 nacht.
zonsopgang of zonsondergang of allebei?
wat mag ik niet missen of is er niet zoveel verschil wat qua uitzichten tijdens de zonsondergang en zonsopgang?
In het Bryce Canyon National Park is een Sunrise en een Sunset Point. Beide uitkijkpunten heb ik mogen zien bij zowel zonsondergang als zonsopkomst. Ik kan beide momenten aanbevelen. 's Ochtends is het toch weer anders dan 's avonds.
Houd er rekening mee, dat de zonnestralen van de zonsondergang in het amfitheater van Bryce Canyon heel wat eerder wegvallen dan de eigenlijke zonsondergang, die vermeld wordt in genoemde website uit het tweede bericht in dit topic. Zorg dus dat je er zeker een uur of twee eerder bent. (Dit is een schatting, exact weet ik het niet meer.)
Het amfitheater met zijn hoodoo's ligt dieper dan het omliggende landschap, zodat de zon al eerder, dan de werkelijke zonsondergang, weg is uit dit deel van het park.
Je moet natuurlijk wel hopen op een (nagenoeg) onbewolkte hemel.
In Monument Valley hebben wij vorig jaar de zonsondergang meegemaakt. Werkelijk fantastisch!
Zie
hier voor een paar foto's.
Als je heel dicht bij Monument Valley overnacht, zou ik zeker ook de zonsopkomst doen. Dat moet ook erg de moeite waard zijn.
Jammer genoeg hebben wij dat niet gezien, want wij zaten er net te ver voor weg, om even terug te rijden.