Hoewel het theoretisch wel mogelijk is om een sateliet boven de ocean te hangen en daarmee zowel Europa als Amerika te te kunnen bedienen, is dat niet zo. Het lijkt mij ook onwerkbaar in de praktijk, het zal lastig zijn je schotel goed te richten op de horizon. Er zitten wel een aantal Amerikaanse zenders op de hotbird, maar niet zo heel veel hoor. Hotbird is voor oost en zuidelijk Europa als ik mij niet vergis en dus word de bandbreedte voor andere dingen gebruikt dan Amerikaanse zendersKombat schreef:We hebben een schotel, en daarmee kunnen we als we willen ook US zenders kijken.
Het probleem is US zenders komen van de 'hotbird' sateliet en de euro zenders van de Astra sateliet, wil je de één of juist de ander zien; dan moet je de schotel verdraaien (kan automatisch met motortje).
Maar sommige US zenders zitten ook op de Astra. NBC, CNN
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika ontvangen in NL?
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
- Mike
-
stijnec
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
ben toch benieuwd welke amerikaanse zenders dan op hotbird zitten, ik ben ze nog niet tegengekomen. Ik bedoel dan wel echte amerikaanse zenders en niet CNN ofzo die je ook gewoon via de kabel kunt ontvangen.
Trouwens als alternatief voor een draaibare schotel voldoet een duo LNB ook prima, zo ontvang je 2 sats tegelijk (astra+hotbird)
Trouwens als alternatief voor een draaibare schotel voldoet een duo LNB ook prima, zo ontvang je 2 sats tegelijk (astra+hotbird)
OK das raar dat er op de Hotbird geen US zenders zitten..
Die gast die de schotel bij ons instaleerde zei dat je daar bijna alle amerikaanse kanalen op kon zien, ik heb er ook geen ervaring mee, nog nooit de moeite genomen om die hele zooi weer te draaien.
Kan het prima volgen via Astra en evt via Internet
Die gast die de schotel bij ons instaleerde zei dat je daar bijna alle amerikaanse kanalen op kon zien, ik heb er ook geen ervaring mee, nog nooit de moeite genomen om die hele zooi weer te draaien.
Kan het prima volgen via Astra en evt via Internet
Autogek!
Iemand die bij een schotelbedrijf werkt heeft me ooit eens verteld dat de belangrijkste reden dat wij weinig US kanalen kunnen ontvangen, zoals Michigan al zei, aan de auteursrechten ligt. De kosten zouden voor ons zo hoog zijn, dat het totaal niet rendabel zou zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Seriously??Michigan schreef:canaldigitaal heeft ook een aantal zenders in de paketten.
Zo kijk ik bijvoorbeeld wel naar CNBC, soort van rtl-z de hele dag en in de avond wat late night talkshows.
'vroeger' een jaartje of 10 terug kon ik the late night show, of entertainment tonight via Fox bekijken. I was not ammused toen het er zomaar vanaf ging.
Misschien is Canal Digital wel iets voor mij. Hebben ze ook de standaard UPC zenders zoals?? MTV Base (die heeft UPC eraf gegooid), Vh1 enzo?? E! ??
-
Mart81
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De versies van (C)NBC, FOX, CNN e.d. die vrij beschikbaar zijn op de satelliet (en soms via digitale kabel) zijn aangepast voor de Europese markt en zullen dus over 't algemeen redelijk verschillen van wat er in Amerika te zien is. Series en sportevenementen worden sowieso vaak vervangen door andere content vanwege internationale auteursrechten.
De enige échte Amerikaanse zender die vrij beschikbaar is, is zoals opgemerkt Voice Of America maar dat is een religieus kanaal ..
Op 16 oost zit een Eutelsat satelliet waarmee je heel erg stiekem nieuwsfeeds van de échte Amerikaanse CBS en FOX kunt bekijken echter is dit een non-standaard positie waar je een hoop moeite voor moet doen om die te kunnen kijken. (Speciaal uitrichten met een motortje en minimaal 90 à 100 cm schotel voor een prima beeld..). Wederom gaat het beeld hier op zwart zodra er iets wordt uitgezonden wat de Europeaan niet mag zien..
De enige échte Amerikaanse zender die vrij beschikbaar is, is zoals opgemerkt Voice Of America maar dat is een religieus kanaal ..
Op 16 oost zit een Eutelsat satelliet waarmee je heel erg stiekem nieuwsfeeds van de échte Amerikaanse CBS en FOX kunt bekijken echter is dit een non-standaard positie waar je een hoop moeite voor moet doen om die te kunnen kijken. (Speciaal uitrichten met een motortje en minimaal 90 à 100 cm schotel voor een prima beeld..). Wederom gaat het beeld hier op zwart zodra er iets wordt uitgezonden wat de Europeaan niet mag zien..