Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakket post NL-> USA (traag!)
Pakket post NL-> USA (traag!)
Af en toe sturen mensen mij pakketten toe. Van Nederland naar Ohio.
Gewoon een klein doosje, gewicht globaal zo tussen de 2 en 10 kilo... Ikzelf stuur ook van deze pakketten naar Nederland. Waarom duurt het van de US naar Nederland (met de USPS) maar een week en vanuit Nederland naar de US 6 tot 8 weken met de TNT post? Zowel met 'priority' als 'economy' duurt het zo lang. Op hun website adverteren ze dat het maximaal een dag of 8 duurt... dat is dus in mijn geval meestal niet waar. Klagen of informeren helpt weinig... men laat je een formulier invullen en vervolgens hoor je dus niks meer....
Hebben andere mensen ook deze ervaring?
Gewoon een klein doosje, gewicht globaal zo tussen de 2 en 10 kilo... Ikzelf stuur ook van deze pakketten naar Nederland. Waarom duurt het van de US naar Nederland (met de USPS) maar een week en vanuit Nederland naar de US 6 tot 8 weken met de TNT post? Zowel met 'priority' als 'economy' duurt het zo lang. Op hun website adverteren ze dat het maximaal een dag of 8 duurt... dat is dus in mijn geval meestal niet waar. Klagen of informeren helpt weinig... men laat je een formulier invullen en vervolgens hoor je dus niks meer....
Hebben andere mensen ook deze ervaring?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, niet zo extreem, maar ik merk wel, dat de pakjes, die mijn Nederlandse vriendin opstuurt er langer over doen, dan als ik haar iets stuur. Die van mij zijn er meestal binnen een week, die van haar doen er al gauw twee weken over. Waar dat aan ligt? Geen idee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Heee, vreemd.
Mijn ervaring is dat pakjes die ik verstuur (meestal naar Oregon of California) er vaak binnen 1 week al zijn, zélfs als ik ze met de "goedkope" (= standard) post verstuur.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Mijn ervaring is dat pakjes die ik verstuur (meestal naar Oregon of California) er vaak binnen 1 week al zijn, zélfs als ik ze met de "goedkope" (= standard) post verstuur.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
De post vanuit NL naar Florida is bijzonder traag, ook omdat wij in Melbourne wonen......vaak gaat het dan eerst via Australie
, kreeg Kerstkaarten in Maart....door iemand bij de Post was USA doorgekrast en Australie erop geschreven...met allerlei Australische stempels kwam het toch nog aan..iets later...haha.... de post die mijn zus tegenwoordig verzend gaat wat sneller, we korten Melbourne af en Florida en de zipcode in een groter formaat, dat helpt wel een paar weken.....
Belastingpapieren gaan alleen heel langzaam, met de boot....duurt weken voordat dat eens een keer aankomt....vooral nu ik op terrugave voor 2006 zit te wachten...
Belastingpapieren gaan alleen heel langzaam, met de boot....duurt weken voordat dat eens een keer aankomt....vooral nu ik op terrugave voor 2006 zit te wachten...
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Mijn pakketje voor belastingsaangifte had een post datum van 8 juni en is pas op 18 juli bij mij toegekomen. De uiterste datum van inzending: 20 juli.
Heb een e mailtje gestuurd om te vragen of uitstel van datum mogelijk was en dat bleek geen probleem te zijn...oef.
Het leek of ze de omslag hadden doorzocht want het was op een ongewone manier dichtgeplakt.
Alles wat van Belgie komt wordt eerst helemaal overhoop gehaald door de douane, heb ik de indruk. Mijn verjaardagskadootjes zijn met mondjesmaat toegekomen maar dat heeft ook zijn voordelen...een verlengd verjaardagsgevoel
wiepster
Heb een e mailtje gestuurd om te vragen of uitstel van datum mogelijk was en dat bleek geen probleem te zijn...oef.
Het leek of ze de omslag hadden doorzocht want het was op een ongewone manier dichtgeplakt.
Alles wat van Belgie komt wordt eerst helemaal overhoop gehaald door de douane, heb ik de indruk. Mijn verjaardagskadootjes zijn met mondjesmaat toegekomen maar dat heeft ook zijn voordelen...een verlengd verjaardagsgevoel
wiepster
Kan me tegelijk iets voorstellen bij mensen die in Naples, Hollywood, Venice,...wonenDe post vanuit NL naar Florida is bijzonder traag, ook omdat wij in Melbourne wonen......vaak gaat het dan eerst via Australie , kreeg Kerstkaarten in Maart....door iemand bij de Post was USA doorgekrast en Australie erop geschreven...met allerlei Australische stempels kwam het toch nog aan..iets later...haha.... de post die mijn zus tegenwoordig verzend gaat wat sneller, we korten Melbourne af en Florida en de zipcode in een groter formaat, dat helpt wel een paar weken.....
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
-
jackybeertje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik kreeg een week of 2 geleden een brief van de belasting dienst dat ergens in mei verstuurd was.
Mijn ouders hadden me laatst een grote enveloppe, gewonen brievenbus post gestuurd, dat had er 2 maanden over gedaan. Al mijn dozen die ik via 'langzame' post had verstuurd hebben er gemiddeld zo'n 3 maand over gedaan. waarvan 1 met andere inhoud aankwam helaas.
Mijn ouders hadden me laatst een grote enveloppe, gewonen brievenbus post gestuurd, dat had er 2 maanden over gedaan. Al mijn dozen die ik via 'langzame' post had verstuurd hebben er gemiddeld zo'n 3 maand over gedaan. waarvan 1 met andere inhoud aankwam helaas.
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Re: Pakket post NL-> USA (traag!)
Ja, wij ook. Hetzelfde verhaal als bij jou eigenlijk. De pakketjes uit Nederland kwamen vaak ook nogal gemangeld aan. Nu gieten de zenders het spul bijkans in cement en gaat het beter.GoBucks schreef:Hebben andere mensen ook deze ervaring?
Ook gewone post van belastingdienst, postbank en dergelijke doet er erg lang over, vaak krijgen wij het ook pas nadat de reageerdatum al is verstreken.
-
Monique/VS
Re: Pakket post NL-> USA (traag!)
Nee, helemaal niet eigenlijk.GoBucks schreef:Hebben andere mensen ook deze ervaring?
Onafhankelijk van of ik zelf een pakketje naar Nederland stuur of dat er een vanuit Nederland naar mij gestuurd wordt zijn die tot op heden altijd binnen een week aangekomen.
Hoewel dat niet vaak voorkomt ook als deze gewoon met de reguliere post verzonden worden.
Meestal echter verzenden we onze pakketjes met Federal Express (FedEx), puur en alleen omdat de zendingen altijd snel en netjes op de plaats van bestemming aankomen.
Daarbij kost het in verhouding volgens mij ook geen scheet meer als bij UPS
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5157 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv