Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reiskosten 1 persoon 2 tot 3 weken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
timmm
Amerika-newbie

reiskosten 1 persoon 2 tot 3 weken

Bericht door timmm »

Allereerst sorry als sorry als deze vraag vaker is gesteld (heb de search veel gebruik). De laatste tijd ben ik helemaal gek geworden van de VS en ik wil er gewoon een keer naar toe om het te zien en mee te maken. Nu ben ik mij een beetje aan het orienenteren over de mogelijkheden die er zijn (ja het zijn er veel).

Op het moment ben ik 18 jaar, het is de bedoeling om de reis volgend jaar te gaan maken (dan ben ik 19). Is dit uberhaubt wel mogelijk? Ik heb geen enkel idee of ik ergens tegen een minimum leeftijd aanloop. Het ticket gaat me ongeveer 650 euro kosten.

Het is de bedoeling dat ik een rondreis ga maken door Amerika, het liefst wil ik dit gaan doen met de auto. Nu heb ik gelezen dat dit alleen mogelijk is vanaf 21 jaar, maar dat sommige verhuurders het toelaten vanaf 19 jaar. Is dit waar ...? Zoja, hoeveel gaat de auto mij dan kosten voor een 2 - 3 weken? Ik zef had zo een 500 in gedachten. Ik denkt de de vlucht en de auto de grootste kosten zullen worden.

De overnachtingen wil ik gaan doen in motels. Ik heb gelezen dat de prijs nogal scheelt per motel. Het hoeft niet je-van-het te zijn, maar in een onverzorgde zooi wil je ook niet zitten. Aan wat voor prijs per nacht zou ik moeten _ongeveer_ moeten denken? En hoe zijn de mogelijkheden om op internet te komen? Of moet ik dan aan wat luxers gaan denken? Bijvoorbeeld een hotel? Zoja, wat kost een beetje hotel per nacht. Internet zou wenselijk zijn (om contact te kunnen houden met mijn bedrijf en familie) maar is niet echt een must.

Naast de vorige drie dingen zal ik ook iedere dag moeten eten, dingetjes kopen (wie weet wat) entree's voor (pret)parken en andere onvoorziene dingen. Ik ga heel waarschijnlijk (misschien met een vriend van me) alleen reizen. Ik denk dat ik dan met 75 euro (+- 100 dollar) per dag een heel eind kom.

Als ik dan alles op een rijtje zet dan zou ik voor een reis van 2 weken ongeveer 2800 EURO kwijt zijn. Dan heb ik 55 dollar per nacht gerekend (14 dagen). Het is niet zo dat het geld een probleem is, maar ik wil ongeveer weten wat ik kwijt zal zijn als ik besluit volgend jaar echt te gaan.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: reiskosten 1 persoon 2 tot 3 weken

Bericht door Bushmaster »

Op het moment ben ik 18 jaar, het is de bedoeling om de reis volgend jaar te gaan maken (dan ben ik 19). Is dit uberhaubt wel mogelijk? Ik heb geen enkel idee of ik ergens tegen een minimum leeftijd aanloop. Het ticket gaat me ongeveer 650 euro kosten. Waar? welke periode?

Het is de bedoeling dat ik een rondreis ga maken door Amerika, het liefst wil ik dit gaan doen met de auto. Nu heb ik gelezen dat dit alleen mogelijk is vanaf 21 jaar, maar dat sommige verhuurders het toelaten vanaf 19 jaar. Is dit waar ...? Zoja, hoeveel gaat de auto mij dan kosten voor een 2 - 3 weken? Ik zef had zo een 500 in gedachten. Ik denkt de de vlucht en de auto de grootste kosten zullen worden. Je verteld niet in welke periode en waar je naar toe gaat, dit is zeker van belang om hier iets zinnigs over te zeggen

De overnachtingen wil ik gaan doen in motels. Ik heb gelezen dat de prijs nogal scheelt per motel. Het hoeft niet je-van-het te zijn, maar in een onverzorgde zooi wil je ook niet zitten. Aan wat voor prijs per nacht zou ik moeten _ongeveer_ moeten denken? En hoe zijn de mogelijkheden om op internet te komen? Of moet ik dan aan wat luxers gaan denken? Bijvoorbeeld een hotel? Zoja, wat kost een beetje hotel per nacht. Internet zou wenselijk zijn (om contact te kunnen houden met mijn bedrijf en familie) maar is niet echt een must. Reken op $50,00 tot $100,00 per nacht, ook weer afhankelijk van de periode en plaats. De "hotelketens" zoals Days-inn e.d., bieden bijna allemaal gratis wireless-internet.

Autohuur gaat sowieso een kostbare aangelegenheid worden, kijk hiervoor naar de "rental policies" van de diverse maatschappijen:
http://www.alamo.com
http://www.hertz.com
http://www.budget.com
http://www.avis.com
http://www.dollar.com
timmm
Amerika-newbie

Bericht door timmm »

periode: juli - augustus
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

timmm schreef:periode: juli - augustus
Onderstaande is van de site van Alamo, hier kan je zien dat de plek waar je de auto gaat huren zeer van invloed is:

The primary renter of the vehicle must be 25 years of age, or for select corporate contracts and international tour accounts, the minimum age is 21.
Additional drivers must meet the same eligibility requirements as the Primary driver
All drivers must show a valid driver's license at time of rental.
Rental rates may be higher for renters aged 21 - 24. An additional daily fee may apply in most locations (except in New York, the fee is up to $70.82) for all drivers who do not meet the age requirements.
Certain specialty and larger sized vehicles may not be rented to younger drivers. Some locations maintain maximum age limits.
Alamo reserves the right to refuse rental of a vehicle if the renter demonstrates inability to handle road rules and conditions.
Military or Government personnel on official orders renting at government rates may rent at 18 years of age (see Government/Military Rates).
New York state: The minimum age for NY is 18 years of age, subject to a per day surcharge.
Montgomery, AL: Does not permit renters under age 25.
Michigan: The minimum age for MI is 18 years of age. A $45.00 per day fee applies to 18-20 under age renters or $25.00 for renters 21-24.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Het is misschien een goed idee om een beperkter gebied te nemen - bijvoorbeeld NY-DC en dan per openbaar vervoer en hostels te reizen. Goedkoper, je komt meer mensen tegen en je kan toch een leuke indruk van de VS opdoen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ticket moet goedkoper kunnen,autohuur schat je heel erg laag in denk ik.
Het dubbele (of nog meer) zou me niks verbazen voor iemand van 19.

Overnachten,reken op 70 euro per nacht gemiddeld,dan zit je redelijk in de buurt.

Verder,wat noem jij een rondreis door Amerika?
3 weken is bij lange na niet genoeg voor een rondreis door heel Amerika natuurlijk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

timmm schreef:periode: juli - augustus
Hoogseizoen vrijwel over in de VS, dus, wat vooral de kosten voor hotels/motels zal verhogen. Alleen in Florida is het dan echt laagseizoen. Ik vind de suggestie om om te beginnen een stedentrip te doen een goede. Het zal misschien zelfs goedkoper zijn om binnenlandse vluchten te kopen, dan een auto te huren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien kan je ook kiezen voor een georganiseerde (jongeren)reis, als eerste kennismaking? Mogelijk dat dat goedkoper uitkomt (vanwege hogere kosten autohuur)?
Zo'n hotel rekent je per kamer aan. Of je daar dus alleen ligt, of met 2, 3 of 4, die prijs blijft hetzelfde.
Idem met autohuur: die kost is hetzelfde, los van het feit of er 1 iemand in zit, of 2 of 3 of 4.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

Hoi Timmm;
Ik ben ook 18 jaar en zou ook graag een reis in de VS maken.
Ik ben al wat langer bezig met zoeken naar de kosten, mijn tips:

-Ga niet in de zomervakantie, tickets en hotels zijn in de maanden april en oktober vaak het goedkoopst
- Je moet niet een grote rondreis willen maken, dan is 2-3 weken te kort.
- Auto huren is super echt SUPER duur voor iemand van 18/19 jaar.
- Jongerenreizen zijn goedkoper, maar je kunt niet zelf bepalen wat je wilt.
- Heb je (verre) familie in de VS? Hebben ze een zoon? van +/- je leeftijd? Dan zou je die mee kunnen vragen met zijn auto en ervaring.
- Je moet je afvragen of je wel 3000+ € 'over' hebt, ik heb het wel maar ik vindt het zonde om zoveel geld daaraan uit te geven.

Ik was van plan volgend jaar eerst naar mijn familie in Colorado te gaan, (ze runnen een Ski-hotel) en daarna met mijn neef (20 jaar) dan de Route 66 te gaan volgen voor een deel. Hoewel mijn familie daar al 7 jaar woont is mijn neef nog lang niet heel amerika doorgereisd.
Autogek!
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Beginnen met een stedentrip is een goed advies, het geeft je toch al een redelijk beeld van Amerika en als je daarna besluit alsnog een grote reis te willen maken ben je (een paar jaar) ouder waardoor de autohuur ook weer goedkoper is.

Als je toch je zinnen hebt gezet op een rondreis kijk dan eens bij organisaties als bv suntrek, ideaal voor jullie leeftijd en je hebt geen kosten voor de autohuur. Autohuur moet je zeker niet onderschatten, zoals al eerder is gezegd ga je dat met 500 euro zeker niet redden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
timmm
Amerika-newbie

Bericht door timmm »

Bedankt voor de vele info! Ik heb het auto huren en rondreis al uit mijn hoofd gezet, dit is gewoon (nog) niet haalbaar. Ik begrijp uit jullie reacties dat het ook raadzaam is om een andere periode te nemen dan het hoogseizoen en te gaan reizen met het OV of zelfs binnenlandse vluchten maken.

@Kombat: ik heb totaal geen familie in de VS, een jongerereis zie ik niet zitten. Ik wil graag mijn eigen weg gaan :).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer