Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boston of toch iets anders
- Ranger fan
- Amerika-ontdekker
Boston of toch iets anders
Goedenavond allemaal,
ik ben nog redelijk nieuw op dit forum, dus het kan zijn dat mijn vragen al zijn beantwoord. Maar toch. Bij deze een aantal vragen.
Vraag 1
Ik ben van plan om in oktober een weekje naar de VS te gaan. Ik weet het lijkt weinig, maar voor een stedentrip is dat ruim genoeg. Het plan is om de week op te delen in 2 delen. 1 deel in een stad en het andere in NY. Nu vraag ik me af. Als jullie de keuze mochten maken uit de volgende steden, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?
Steden:
- Boston
- Washington (al 2x geweest)
- Toronto (1x geweest)
- Chicago (1x geweest)
Degene met wie ik op reis ga wil heel graag naar Boston. Ik heb alleen geen idee wat ik daar moet doen. Hebben jullie misschien suggesties?
Vraag 2
2e deel van de week gaan we dus naar NY. Het wordt voor mij ik geloof de 8e keer dat ik daar naartoe ga. De toeristische dingen ken ik nu wel. (WTC, Empire state, Statue, Brooklyn Bridge, Theater District, Central Park, Yankee Stadium, Madison Square Garden, NYC Museum).
Heeft iemand hier nog suggesties?
Mvg.
DT
ik ben nog redelijk nieuw op dit forum, dus het kan zijn dat mijn vragen al zijn beantwoord. Maar toch. Bij deze een aantal vragen.
Vraag 1
Ik ben van plan om in oktober een weekje naar de VS te gaan. Ik weet het lijkt weinig, maar voor een stedentrip is dat ruim genoeg. Het plan is om de week op te delen in 2 delen. 1 deel in een stad en het andere in NY. Nu vraag ik me af. Als jullie de keuze mochten maken uit de volgende steden, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?
Steden:
- Boston
- Washington (al 2x geweest)
- Toronto (1x geweest)
- Chicago (1x geweest)
Degene met wie ik op reis ga wil heel graag naar Boston. Ik heb alleen geen idee wat ik daar moet doen. Hebben jullie misschien suggesties?
Vraag 2
2e deel van de week gaan we dus naar NY. Het wordt voor mij ik geloof de 8e keer dat ik daar naartoe ga. De toeristische dingen ken ik nu wel. (WTC, Empire state, Statue, Brooklyn Bridge, Theater District, Central Park, Yankee Stadium, Madison Square Garden, NYC Museum).
Heeft iemand hier nog suggesties?
Mvg.
DT
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boston is heel erg leuk om te bezoeken! Loop het Freedom Trail, bezoek de Cheers bar, eet oesters of kreeft in Faneuil Hall, bezoek Cambridge en er is nog veel meer. Als je reisgenoot daarheen wil en jij bent er nog nooit geweest zou ik zeggen: Doen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hier nog een, Boston is super!! Een veel "Mooiere" stad dan NY. Freedomtrail is geweldig, cheers bar moet je zien als je er toch bent. Ik heb er echt genoten, ondanks dat er veel gewerkt werd aan straten/gebouwen.
Ik ben een uur buiten boston op de trein gestapt(die later de ondergrondse word), ditzelfde heb ik gedaan bij NY. En dan zie je dat Boston echt veel netter/mooier/schoner is. Echt een aanrader!
Ik ben een uur buiten boston op de trein gestapt(die later de ondergrondse word), ditzelfde heb ik gedaan bij NY. En dan zie je dat Boston echt veel netter/mooier/schoner is. Echt een aanrader!
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben zelf nog nooit in Boston geweest dus kan daar niet over oordelen, maar misschien is Philadelphia ook leuk om te bezoeken. Heel veel te zien over de geschiedenis van Amerika en een gezellige stad om rond te lopen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerika-expert
Ons bezoek aan Boston was te kort eigenlijk maar ik vond het er heel erg leuk. Wil graag nog een keer wat langer terug eigenlijk.
Vond de haven heel leuk om te zien, met de mooie luxe jachten en de prachtige skyline als achtergrond. De Freedomtrail is erg leuk en wij zijn ook bij Harvard University wezen kijken en het Fenway Red Sox stadion met fanclubstore.
Vond de haven heel leuk om te zien, met de mooie luxe jachten en de prachtige skyline als achtergrond. De Freedomtrail is erg leuk en wij zijn ook bij Harvard University wezen kijken en het Fenway Red Sox stadion met fanclubstore.
- Ranger fan
- Amerika-ontdekker
Allereerst bedankt voor jullie reacties. Boston is dus wel degelijk een aanrader. Zal eens gaan kijken of ik wat meer informatie kan vinden over de Freedom Trail en de Boston Harbor.
"De Freedomtrail is erg leuk en wij zijn ook bij Harvard University wezen kijken en het Fenway Red Sox stadion met fanclubstore."
Qua sport zit ik in Boston ook wel goed zo te zien. Maar eh. Is het wel verstandig om als NY Yankees aanhanger naar Fenway Park te gaan?
Heb in ieder geval de mazzel dat de NY Rangers naar Boston komen die week.
"De Freedomtrail is erg leuk en wij zijn ook bij Harvard University wezen kijken en het Fenway Red Sox stadion met fanclubstore."
Qua sport zit ik in Boston ook wel goed zo te zien. Maar eh. Is het wel verstandig om als NY Yankees aanhanger naar Fenway Park te gaan?
Heb in ieder geval de mazzel dat de NY Rangers naar Boston komen die week.
-
- Amerika-expert
Wat ook grappig is om te doen is de Duck tours
Is een amfibie mobiel, cq boot/bus
http://www.bostonducktours.com/tour_flashmap.html
Op mijn blog staan wat fotootjes van ons bezoek aan Boston.
http://staceyconnor.blogspot.com/2006/0 ... lacid.html
http://staceyconnor.blogspot.com/2006/0 ... eving.html
Is een amfibie mobiel, cq boot/bus

http://www.bostonducktours.com/tour_flashmap.html
Op mijn blog staan wat fotootjes van ons bezoek aan Boston.
http://staceyconnor.blogspot.com/2006/0 ... lacid.html
http://staceyconnor.blogspot.com/2006/0 ... eving.html
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik herken dat eigenlijk helemaal niet van Amerika. Toen ik vorig jaar een wedstrijd van de Anaheim Angels tegen de LA Dodgers bijwoonde, zaten supporters van beide teams in hetzelfde vak. En al gingen de woorden over en weer, men liet elkaar in waarde.JanJaap schreef:Kijk uit dat je niet met een cap van de NYY gaat lopen, je zal de eerste niet zijn die daarom alleen een klap voor zijn hoofd krijgt.
Maar misschien is het in New York anders?
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Niet in mijn ervaring, we zijn een aantal jaren geleden naar een (belangrijke, al ben ik vergeten, wat er precies op het spel stond) wedstrijd van de Yankees tegen de Red Sox geweest en daar liep iedereen gewoon met het petje van zijn ploeg. De atmosfeer was er een van vriendelijke rivaliteit, ik zag geen verschil met een wedstrijd tussen de Baltimore Orioles en een ander team (daarvan ben ik naar meerdere wedstrijden geweest). Ook kom ik heel regelmatig in Boston, want mijn zus en zwager wonen er in de buurt. Mijn zwager is een enorme NY Yankees fan, want in NYC opgegroeid. Hij loopt gerust met zijn Yankee pet op door de stad, hooguit wordt er een grapje over gemaakt. Maar ja, YMMV, natuurlijk.
- Ranger fan
- Amerika-ontdekker
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hoor, met de "T" kom je overal.
Kan me voorstellen dat je het niet herkend omdat het eerder uitzondering in de VS is dan regel. De grootste sportrivaliteit in de VS is die tussen de Red Sox en de Yankees die resulteert in pure haat met name vanuit Boston. Hier een stukje erover uit Wikipedia, ook zijn er diversen boeken geschreven over dit onder werp. In de bleachers at Fenway breken regelmatig vechtpartijen uit als daar een paar verdwaalde Yankee-fans gaan zitten en een paar jaar geleden ging Jeff Nelson (reliver voor de Yankees) nog met een groundsman van de Red Sox op de vuist toen de groundsman durfde te juichen voor een Red Sox punt.Coyote schreef:Ik herken dat eigenlijk helemaal niet van Amerika. Toen ik vorig jaar een wedstrijd van de Anaheim Angels tegen de LA Dodgers bijwoonde, zaten supporters van beide teams in hetzelfde vak. En al gingen de woorden over en weer, men liet elkaar in waarde.JanJaap schreef:Kijk uit dat je niet met een cap van de NYY gaat lopen, je zal de eerste niet zijn die daarom alleen een klap voor zijn hoofd krijgt.
Maar misschien is het in New York anders?
Roland
Kijk ik zeg niet dat je op klaarlichte dag in Boston common om de haverklap wordt besprongen als je daar met een NYY cap loopt maar als je wat later op de dag richting south-end afdwaalt, is het gewoon een slecht plan.
Laatst gewijzigd door JanJaap op 18 jul 2007, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ranger fan
- Amerika-ontdekker
Ah. The Curse of the Bambino.
Daar praten ze tijdens de Yankee stadium tour ook over.
Er zit dan niets anders op om in Boston 'neutrale' kleding te dragen. Heb nogal veel American Sports kleding, maar niet van teams uit Boston.
Toch ga ik gewoon met m'n NY Rangers jersey naar de Bruins - Rangers. Volgens mij valt die rivaliteit wel mee.
Daar praten ze tijdens de Yankee stadium tour ook over.
Er zit dan niets anders op om in Boston 'neutrale' kleding te dragen. Heb nogal veel American Sports kleding, maar niet van teams uit Boston.
Toch ga ik gewoon met m'n NY Rangers jersey naar de Bruins - Rangers. Volgens mij valt die rivaliteit wel mee.
Inderdaad de Rags hebben meer last van de Isles.
Bruins heeft meer rivaliteit met Montreal. Maar goed nu Hijacken we de thread...
In amerika/Canada kan over het algemeen meer dan in Europa, maar het wil af en toe voorkomen dat het min of meer iets meer uit de hand loopt. Tussen Montreal en Toronto zijn ook weleens klappen gevallen. Maar als je bekijkt dat die rivaliteit van het Niveau Ajax-Feyenoord is dan valt dat hardstikke mee. Tis allemaal verbaal, en netjes!
Bruins heeft meer rivaliteit met Montreal. Maar goed nu Hijacken we de thread...
In amerika/Canada kan over het algemeen meer dan in Europa, maar het wil af en toe voorkomen dat het min of meer iets meer uit de hand loopt. Tussen Montreal en Toronto zijn ook weleens klappen gevallen. Maar als je bekijkt dat die rivaliteit van het Niveau Ajax-Feyenoord is dan valt dat hardstikke mee. Tis allemaal verbaal, en netjes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht