Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tweede bestuurder Hertz

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dirk Jan
Amerikafan

tweede bestuurder Hertz

Bericht door Dirk Jan »

Hoi allemaal,

ik dacht dat ik er zo langzamerhand was, nog een paar dagen aftellen en klaar.

Toch nog een vraag; Ik zie op mijn paieren niets over een tweede bestuurder en in de voorwaarden op internet vind ik ook niets terug. We huren de auto van SLC.

Iemand ervaring (Rob, de Hertz favoriet??)

Uit huur overeenkomst:

RIJBEWIJS
Alle bestuurders (d.w.z. inclusief eventuele extra bestuurders) dienen in het bezit te zijn van een volledig en geldig rijbewijs bij aanvang van de huur, zij dienen dit rijbewijs in het bezit te hebben gedurende minstens een jaar. Huurders van de UK moeten beide gedeeltes van hun rijbewijs tonen. Voor het huren buiten de EU is een internationaal rijbewijs verplicht (voor verdere inlichtingen kunt u het onderstaand Hertz nummer bellen).

en

HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY:, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, VEHICLE LICENSE FEE RECOVERY:, TRANSACTIETOESLAG

Ik neem aan dat de verzekering in orde is als je een standaard pakket neemt?

:oops: voor het eerst bij Hertz en de Amerika koorts maken me aan het twijfelen.

Alvast bedankt
Dirk Jan
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Een tweede bestuurder kun je opgeven bij de afhaal balie van Herz in Amerika. De tweede bestuurder moet in het bezit zijn van een rijbewijs. Deze bestuurder komt dan met zijn/haar naam op het huurcontract. Je betaald hier extra voor (per dag).

Additional Authorized Operators
- Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.
- An applicable driving record verification will be performed on the AAO.
- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 25 years of age.

Additional Authorized Operators Fees
USD 10.00 per day, maximum USD 50.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.
Laatst gewijzigd door GoBucks op 16 jul 2007, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

(Rob, de Hertz favoriet??)
Huh? Denk toch echt dat je Roland bedoelt. Rob rijdt alleen maar in villa's van 34 ft. rond!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:

Huh? Denk toch echt dat je Roland bedoelt. Rob rijdt alleen maar in villa's van 34 ft. rond!
:hilarious: :hilarious:
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Ja je hebt gelijk begint ook met een R maar ik bedoel Roland, zie je is toch de Amerika koorts :oops: :oops:

Ah, ik zie nu ook dat ik geen driver ben maar een operator (??) dat klinkt als promotie.

Jammer dat het me dus voor 4 weken $50,- kost.

Voordeel is wel dat de wederhelft dan mag meesturen ipv in slaap vallen, wel zo gezellig.

Bedankt.

Nu lees ik ook terwijl ik nog aan het zoeken was over coupons voor free upgrades is dat alleen voor reserveren of ook bij het afhalen en waar krijg je die bij?

Verzekering OK ???

Groeten
Dirk Jan
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

GoBucks schreef:Een tweede bestuurder kun je opgeven bij de afhaal balie van Herz in Amerika. De tweede bestuurder moet in het bezit zijn van een rijbewijs. Deze bestuurder komt dan met zijn/haar naam op het huurcontract. Je betaald hier extra voor (per dag).
Als je lid wordt van de Hertz#1club (gratis!!) is de tweede bestuurder ook gratis.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoe werkt dit dan?

Aanmelden is duidelijk maar dan verder. Wordt hier naar gevraagd of krijg je een pasje of meldt je dit aan de balie?

Dit is echt promotie + loonsverhoging ($50,- verdiend) als ik het goed begrijp.

Dankjewel.
Dirk Jan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: tweede bestuurder Hertz

Bericht door Coyote »

Dirk Jan schreef:Toch nog een vraag; Ik zie op mijn paieren niets over een tweede bestuurder en in de voorwaarden op internet vind ik ook niets terug. We huren de auto van SLC.

Iemand ervaring (Rob, de Hertz favoriet??)
Hier dan Roland, de Hertz favoriet :wink:

Ervan uitgaande dat je straks een Hertz#1club-lid bent, wilde ik toch nog het e.e.a. uitleggen.

Hoe heb je de auto destijds gehuurd? Als je 2 (of meer) bestuurders wilt, heb je dat bij de boeking op moeten geven omdat je dan in een ander tariefsoort valt. Bij Hotelplan is dat bijv. Tariefsoort C, bij USAReisen.de Pakket B. Heb je de auto via http://www.hertz.nl/anwb gehuurd dan is het standaard 1 bestuurder. Ik weet (nog) niet hoe je dit laatste tijdens de boeking kunt aanpassen.

Een tweede bestuurder toevoegen in Amerika is niet zo gek duur. Max. $ 50 voor de gehele huurperiode waarbij het verschil maakt waar je de auto huurt. Haal je de auto bijv. op in Californië dan geldt er geen toeslag voor medebestuurders! In Nevada geldt dat voor de 1e medebestuurders, ook daar wordt geen toeslag voor berekend. Wel voor de 2e, 3e enz. In alle gevallen geldt echter dat je extra bestuurders wel op moet geven. Dit i.v.m. de verzekeringen. Als de naam van de medebestuurder(s) niet op het huurcontract staan, zijn die bestuurders niet verzekerd in geval van schade. Jij huurt je auto echter in Salt Lake City en bent dus wel extra kosten kwijt als je het terplekke regelt.
HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY:, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, VEHICLE LICENSE FEE RECOVERY:, TRANSACTIETOESLAG

Ik neem aan dat de verzekering in orde is als je een standaard pakket neemt?
De belangrijkste verzekeringen zitten hierin: Een all-riskverzekering (je bent verzekerd voor de schade aan je eigen auto). Evenals een gedeelte van de afkoop van het eigen risico van alle schade aan de auto. (LDW). Verder zit hier ook een zogn. LIS (Liability Insurance Supplement) in, een aansprakelijkheidsverzekering die door de LIS een max. heeft van $ 1.000.000,00. Standaard zijn die bedragen veel lager, $ 15.000 voor letselschade per persoon, $ 30.000 voor letselschade per ongeluk, $ 10.000 voor schade aan eigendommen van derden. Door LIS op te nemen ben je dus veel beter verzekerd (lees: voor hogere bedragen).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Dirk Jan schreef:Hoe werkt dit dan?

Aanmelden is duidelijk maar dan verder. Wordt hier naar gevraagd of krijg je een pasje of meldt je dit aan de balie?

Dit is echt promotie + loonsverhoging ($50,- verdiend) als ik het goed begrijp.

Dankjewel.
Als je je opgeeft krijg je een lidmaatschapsnummer en deze vul je in bij reserveren. Als je al gereserveerd hebt: bel even met Hertz dan kunnen ze je reservering aanpassen. Bij ons waren ze zo attent om onze reservering te annuleren (gratis) en weer opnieuw te boeken, want door de gedaalde dollarkoers was de prijs lager geworden. Dit boden ze zelf aan! Tot nu toe ben ik fan van Hertz.
Ceetje
Amerikakenner

Re: tweede bestuurder Hertz

Bericht door Ceetje »

Coyote schreef:Heb je de auto via http://www.hertz.nl/anwb gehuurd dan is het standaard 1 bestuurder. Ik weet (nog) niet hoe je dit laatste tijdens de boeking kunt aanpassen.
zie mijn post hierboven :D
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

Als de tweede bestuurder je partner is moet deze dan alsnog ingeschreven worden als extra bestuurder?
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

alfie schreef:Als de tweede bestuurder je partner is moet deze dan alsnog ingeschreven worden als extra bestuurder?
Ja, alle bestuurders dienen op het verhuurcontract te staan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

alfie schreef:Als de tweede bestuurder je partner is moet deze dan alsnog ingeschreven worden als extra bestuurder?
Als iemand in de huurauto rijdt die niet genoemd is op het huurcontract en je hebt schade/een ongeluk, dan ben je in principe onverzekerd. De verzekeringen (CDW,LDW) etc. die je bij Hertz afsluit zijn dan waardeloos.
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

* Een aanvulling bij Roland, over dat het van staat tot staat kan verschillen: ik heb dit ook uitgezocht toen we bezig waren met het boeken van een auto. Het komt erop neer dat sommige staten wettelijk verplicht zijn niets aan te rekenen voor een tweede bestuurder.

* Dat een tweede bestuurder gratis is als je lid wordt van die Club1 is (zo staat het toch in de letters, hoe vrij ze dat interpreteren weet ik niet) alleen het geval voor je 'spouse'. Als je dus reist met een vriend misschien niet, zeker goed informeren!

Plien
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Krijg je een pasje voor Club1 of enkel een nummer?

Ben ik nu oververzekerd of gewoon goed net als iedereen??
weet iemand wat een redelijk bedrag p/dag extra is voor een upgrade naar een 4x4 als je een fullsize hebt gereserveerd (weet nog niet of ik er gebruik van ga maken, in eerste instantie niet i.i.g) maar ik heb nu eigenlijk geen idee.

Groeten
Dirk Jan
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dirk Jan schreef:weet iemand wat een redelijk bedrag p/dag extra is voor een upgrade naar een 4x4 als je een fullsize hebt gereserveerd (weet nog niet of ik er gebruik van ga maken, in eerste instantie niet i.i.g) maar ik heb nu eigenlijk geen idee.
Een goede en redelijke prijs is plm $ 10,95 per dag. Men zal veel hoger beginnen waarschijnlijk, maar daar moet je niet positief op reageren.

E.e.a. is ook o.a. afhankelijk van hoeveel wagens men ter beschikking heeft op dat moment. Is er bijv. veel vraag en/of zijn er veel reserveringen voor de grotere auto's, dan zal men niet zo makkelijk een upgrade voor een lage prijs meegeven.

Met andere woorden: het is allemaal afhankelijk van vraag en aanbod op dat moment. Er zijn geen standaard regels voor het krijgen van een upgrade. Je moet een beetje mazzel hiermee hebben. Ons is het al vaak gelukt, maar ook niet altijd.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Even een update: wij hadden een niet erg snuggere jongeman bij Hertz Newark en volgens hem moesten wij wel betalen voor een 2de bestuurder. Ik rij dan maar niet... voor ieder die lid wordt van de #1club: bel nog even met Hertz Nederland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties