Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J-1 visum aanvragen, probleempje met m'n Visa Waiver

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Steven
Amerikafan

J-1 visum aanvragen, probleempje met m'n Visa Waiver

Bericht door Steven »

Ik ga komende zomer een maand of 3 werken in de VS, waarvoor ik een J-1 visum aan ga vragen. Dat is allemaal geen probleem, want het loopt via een organisatie die mijn daarbij helpen...

Het probleem is dat ik vandaag zag dat de groene Visa Waiver nog in mijn paspoort zit geniet. Ik ben in 2004 3 weken in de VS geweest en weer netjes teruggekeerd, maar ze zijn dus blijkbaar vergeten dat ding eruit te halen...

Wij waren met de hele familie, maar het rare is dat bij de rest van m'n familie er enkel een rode stempel is geplaatst door US Immigrations terwijl er bij mij de groene Waiver in is geniet, met daarop nog eens die rode stempel...

Ik heb op dit forum al meer gelezen over mensen die ontdekte dat ze het in hadden moeten leveren, maar ik vind het bij mij vreemd dat ik degene ben met de kaart erin geniet en de rest niet...

Iemand tips over wat ik nu het beste kan gaan doen? Ik wil namelijk niet op problemen stuiten bij de aanvraag van mijn J-1.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Steven,

op het forum is dit ook al eens aan bod geweest in deze topic.

Nu weet ik niet of het voor jou, omdat je een visum gaat aanvragen, gevolgen heeft. Misschien dat je op de één of andere manier kunt aantonen dat je wel degelijk op tijd Amerika weer uit was. (Kopie bankafschriften met betalingen hier in Nederland?)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Coyote schreef:Steven,

op het forum is dit ook al eens aan bod geweest in deze topic.

Nu weet ik niet of het voor jou, omdat je een visum gaat aanvragen, gevolgen heeft. Misschien dat je op de één of andere manier kunt aantonen dat je wel degelijk op tijd Amerika weer uit was. (Kopie bankafschriften met betalingen hier in Nederland?)

Roland
Ja, dat topic had ik inderdaad ook al even bekeken, bedankt.

Ik vraag me echter af... is het werkelijk nodig om allerlei bewijzen per post te gaan sturen naar dat consulaat in Londen om er zeker van te zijn dat ik geen problemen krijg? Het brengt nogal wat rompslomp met zich mee namelijk, vind ik...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als ik jou was, zou ik het zeker doen, papieren enz. naar Londen sturen. Maak wel overal kopieen van ! En misschien aantekenen ofzo ?
Ik heb zelf eens met een verlopen visa-waiver in mijn paspoort bij de grens gestaan en ze deden er heel moeilijk over. Iedere immigratie-ambtenaar heeft het recht iemand binnenkomst te weigeren - je zult maar de verkeerde treffen.
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

oortjes schreef:Als ik jou was, zou ik het zeker doen, papieren enz. naar Londen sturen. Maak wel overal kopieen van ! En misschien aantekenen ofzo ?
Ik heb zelf eens met een verlopen visa-waiver in mijn paspoort bij de grens gestaan en ze deden er heel moeilijk over. Iedere immigratie-ambtenaar heeft het recht iemand binnenkomst te weigeren - je zult maar de verkeerde treffen.
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik ga maandag meteen contact opnemen met de organisatie die mijn helpen bij visumaanvraag, eens kijken wat zij mij adviseren te doen.

Maar ik blijf 't vreemd vinden dat ik de enige van onze familie ben waarbij er een groene kaart in is geniet...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Steven schreef:Maar ik blijf 't vreemd vinden dat ik de enige van onze familie ben waarbij er een groene kaart in is geniet...
On betrouwbaar uiterlijk :?: :whistling:
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Rob schreef:
Steven schreef:Maar ik blijf 't vreemd vinden dat ik de enige van onze familie ben waarbij er een groene kaart in is geniet...
On betrouwbaar uiterlijk :?: :whistling:
Ja nu je 't zegt, ik had m'n opplakbaard op en een tulbandje om mijn hoofd gewikkeld. 8)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met: ik ben de enige die een I-94 in zijn pas heeft. Ja natuurlijk, bij jou zijn ze vergeten het document eruit te halen, bij de rest van de familie is dat klaarblijkelijk wel gebeurd.
Normaliter verwijdert de balie-medewerker van de luchtvaartmij. waarmee je vliegt de I-94, en geeft deze door aan USCIS (vroeger INS).
Althans dit lijkt me de meest aannemelijke verklaring - kijk maar eens of je in de passen van familieleden niet twee gaatjes ziet in een pagina - van het nietje - of dat er een stukje pagina is weggescheurd.
Ik weet niet of het een US organisatie is waar je mee gaat - maar mijn ervaring is dat USers de problemen met vergunningen, visa, enz. soms zeer onderschatten.
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Oortjes, bij de rest van mijn familie zitten er geen gaatjes in hun paspoort en de stempel zit direct op het papier van het paspoort, terwijl diezelfde stempel bij mij is geplaats op de groene kaart... Vreemd toch?

Maarja, ik ga gewoon contact opnemen met de organisatie (welke Amerikaans is, maar met een Nederlandse vestiging) en dan komt 't vast wel goed...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik heb dit ook een keer gehad. Gingen op vakantie naar Florida
Werd er door een stewardess van Martin air op geattendeerd.
(zaten dus al in het vliegtuig) en moesten de visa kaarten invullen.
Bij mijn man was het er wel uit gehaald, maar bij mij zat het er nog in.
Zij raadde ons aan het groene resterende gedeelte er uit te halen en bij je te houden. Ik moet zeggen dat ik de resterende tijd in het vliegtuig een tikkie nerveus was, maar bij de douane werd er niks opgemerkt en over gevraagd. Daarna nog 2 x naar usa geweest en we hebben nu ook een werk visum gekregen. Dus even mijn ervaring :wink:
Misschien toch verstandig om een kopie van je bankrekening op te sturen, om te bewijzen dat je echt terug bent gekomen uit de VS. Want formeel betekent dit dat je niet bent terug gevlogen.
groetjes Petra
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Steven, voor jouw info, dit is wat de USEMBASSY website ervan zegt!
7. I just returned from the United States and discovered that I did not turn in my I-94W Departure Record (usually a green form stapled inside the passport) before departure. What should I do?

If you returned home with your U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) departure record Form I-94 (white) or Form I-94W (green) in your passport, it means that your departure was not recorded properly. It is your responsibility to correct this record. You must provide the BCIS sufficient information so we can record your timely departure from the United States. This will close out your earlier record of arrival to this country.

If you do not validate a timely departure from the United States, or if you cannot reasonably prove otherwise when you next apply for admission to the United States, the USCIS may conclude you remained in the United States beyond your authorized stay. If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

In particular, visitors who remain beyond their permitted stay in the United States under the Visa Waiver Program cannot reenter the United States in the future without obtaining a visa from a United States Consulate. If this occurs and you arrive at a United States port-of-entry seeking admission under the Visa Waiver Program without a visa, United States immigration officers may order your immediate return to a foreign point of origin.

To validate departure, the USCIS will consider a variety of information, including, but not limited to:

Original boarding passes you used to depart the United States

Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph.), and

Photocopies of other supporting evidence, such as:
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States
Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above.

You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. The USCIS cannot return original materials after processing. To help us understand the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. You must send your letter and enclosed information only to the following address:

ACS - INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA
Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCIS office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are we able to make the necessary corrections to USCIS records to prevent inconvenience to you in the future. (Rev. IN02-39)

If you are traveling back to the U.S. soon, and are concerned that a mailed I-94 will arrive too late and present a problem at the port of entry, take the I-94 with you, and turn it in to the Immigration officer upon arrival with proof of when you left the US.
komt hiervandaan, http://www.usembassy.nl/cnvfaq.htm#i94w

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Ok, even een update. Ik heb helaas de originele tickets niet meer liggen, maar ga de volgende dingen opsturen naar London, KY:

- Bankafschrift van de maand waarin ik weer thuis was
- Kopie van 'bewijs van inschrijving' van mijn universiteit
- Kopie van mijn paspoort + kopie van visa waiver
- Salarisspecificatie van mijn werk, van de maand waarin ik weer thuis was

Ik doe er een goeie duidelijke brief bij waarin ik mijn situatie uitleg en ik neem aan dat het daarmee rond moet zijn... Echter nog één vraagje: moet ik nu die visa waiver uit mijn paspoort halen en ook meesturen? Of moet ik daar juist van af blijven en lekker laten zitten??
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Steven,

Misschien kun je een telefoontje plegen naar de visumdienst (http://www.visumdienst.nl). Daar zitten zeer deskundige medewerkers die vaak direct op een telefonische vraag een antwoord hebben. Wie niet waagt ... :wink:

Succes.
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Ik heb niet gebeld, want het lijkt me eigenlijk meer dan logisch dat ik dat ding uit mijn paspoort haal en meestuur, want daar gaat het tenslotte allemaal om.

Morgen de zaakjes even bij elkaar zoeken en dan opsturen, op hoop van zegen. 8)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Steven heb je die tekst gelezen???????????????

Ik dacht dat het wel duidelijk was, maar goed!

Ja de I-94 meesturen en zelf een copy maken!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Nog even een kleine aanvulling. Niet altijd wordt dat groene kaartje vastgeniet, dus als je op zoek gaat naar gaatjes kan dat misleidend zijn. Van de 3 keer dat ik zo'n groen kaartje in mijn paspoort kreeg werd het 1 keer gewoon los ingeschoven. Wat vrij onhandig was elke keer als ik op reis mijn ID moest laten zien, want dan moest ik elke keer letten op dat groene kaartje. Please don't lose the green card in there! Please hold it so that it doesn't fall out! etc etc. Volgende keer niet ik het zelf nog vast denk ik.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Steven, altijd leuk als mensen even een update geven, dank !
Overigens, ik heb de tekst diverse malen nog eens zorgvuldig gelezen en ze vragen nergens expliciet om de I-94, heel verwarrend inderdaad.
Maar Rperre heeft gelijk natuurlijk, de bedoeling van de hele exercitie is nu juist die I-94 goed weg-geregisteerd te krijgen.
Overigens, ik weet niet wanneer je weggaat en hoever men achterloopt in Londen of waar het verder ook verwerkt wordt, ik zou kopieen plus een bewijs van aantekening van de brief meenemen bij mijn eerstvolgende bezoek aan de US. Beter mee dan om verlegen.
Een hele goede en succesvolle en leerzame tijd gewenst in de US !
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

oortjes schreef: Overigens, ik heb de tekst diverse malen nog eens zorgvuldig gelezen en ze vragen nergens expliciet om de I-94,.....
....en dan doen ze dus wel :
Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCIS office in the United States, or to any address other than the one above
:mrgreen:

hey, jij kliere, ik kliere... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Schaam, schaam, schaam !
Do not mail enz. - bij examens ging ik ook altijd de boot in als de vraag zo gesteld was......
Maar wil je mij - en Steven - geven dat ze het wel iets duidelijker kunnen verwoorden ? (Ze hadden het bovenaan het lijstje dat ze geven kunnen zetten bv.)
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

oortjes schreef: Maar wil je mij - en Steven - geven dat ze het wel iets duidelijker kunnen verwoorden ? (Ze hadden het bovenaan het lijstje dat ze geven kunnen zetten bv.)
Tuurlijk, maar zo is het toch met alle documenten van/en betrekking op de USCIS, daar ben je vast wel achter :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer