Het is nu bijna 100% zeker. Ik ben officieel aangenomen, de financiering is geregeld en ik heb de benodige papieren van de universiteit in de VS ontvangen. Ik heb alleen nog op 24 juli mijn visumafspraak.
Nu ben ik aan het kijken voor een ticket, maar ik heb een aantal vragen.
1. Ik weet dat het niet verstandig is om naar de VS te vertrekken met een enkeltje. Maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil om Nederland te bezoeken. (Kerst vind ik nog te vroeg en bovendien heb ik mijn Amerikaanse vriendin belooft dat ik Kerst dit jaar bij haar vier). Ik dacht dus aan een open ticket oid. Op http://www.kilroytravels kan ik een "Flexible-ticket" boeken.
Op de website van Kilroy staat het volgende geschreven over flexible tickets:
Dit klinkt goed, maar ik vroeg mij af of er nog andere soortgelijke tickets bestaan.KILROY Flexible
Only for youth under 26 years and students under 33 years. Flexible tickets are valid up to 12 months. Flexible means you can change your travel dates for a smaller fee. With a KILROY Flexible ticket you can improvise and change your travel plans along the way.
2. Het tweede punt is de prijs. Ik vind vrijwel alleen maar tickets van tussen de 1000 en 1250. Dit lijken mij erg hoge prijzen. En dit zijn dan nog geen flexibele/open tickets. Ik boek dan wel een beetje laat, maar het meeste wat ik ooit betaald heb voor een reis naar Indianapolis in dezelfde periode was 840 euro.
Relatief gezien valt de prijs van een Kilroy Flexible ticket wel mee. Deze kost 920. Hiervan is de vertrekdatum 3 augustus en de terugkeerdatum 30 mei 08. De terugkeerdatum is dan wel weer aan te passen voor een bedrag. Maar toch vind ik het wat aan de hoge kant.
Mijn vertrekdatum kan tussen 1 augustus tot 10 augustus zijn en terugkeerdatum is zo laat mogelijk. Ik wil zeker wel in de zomer terug naar NL om familie te bezoeken.
Ik vroeg mij af of er geen goedkopere oplossingen zijn?
3. Uiteraard moet ik ook een verzekering hebben (iig ziektekostenverzekering en een verhoogde limiet aangezien een aantal waardevolle goederen meegaan (videocamera, fotocamera, laptop). Vorige keer dat ik in het buitenland zat voor studie had een verzekering van IPS (http://www.ace-ips-nl.com/).
Ik vroeg mij af of iemand andere tips heeft.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!