Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studie voor 1,5 tot 2 jaar - Wat voor ticket en verzekering?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hoosier
Amerikafan

Studie voor 1,5 tot 2 jaar - Wat voor ticket en verzekering?

Bericht door Hoosier »

Ik ga in augustus voor 1,5 tot 2 jaar in de Verenigde Staten studeren! Het wordt Ball State University in Indiana (Universiteit van mijn vriendin!)en ik ga voor een Master of Business Administration (MBA).

Het is nu bijna 100% zeker. Ik ben officieel aangenomen, de financiering is geregeld en ik heb de benodige papieren van de universiteit in de VS ontvangen. Ik heb alleen nog op 24 juli mijn visumafspraak.

Nu ben ik aan het kijken voor een ticket, maar ik heb een aantal vragen.

1. Ik weet dat het niet verstandig is om naar de VS te vertrekken met een enkeltje. Maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil om Nederland te bezoeken. (Kerst vind ik nog te vroeg en bovendien heb ik mijn Amerikaanse vriendin belooft dat ik Kerst dit jaar bij haar vier). Ik dacht dus aan een open ticket oid. Op http://www.kilroytravels kan ik een "Flexible-ticket" boeken.

Op de website van Kilroy staat het volgende geschreven over flexible tickets:
KILROY Flexible
Only for youth under 26 years and students under 33 years. Flexible tickets are valid up to 12 months. Flexible means you can change your travel dates for a smaller fee. With a KILROY Flexible ticket you can improvise and change your travel plans along the way.
Dit klinkt goed, maar ik vroeg mij af of er nog andere soortgelijke tickets bestaan.

2. Het tweede punt is de prijs. Ik vind vrijwel alleen maar tickets van tussen de 1000 en 1250. Dit lijken mij erg hoge prijzen. En dit zijn dan nog geen flexibele/open tickets. Ik boek dan wel een beetje laat, maar het meeste wat ik ooit betaald heb voor een reis naar Indianapolis in dezelfde periode was 840 euro.

Relatief gezien valt de prijs van een Kilroy Flexible ticket wel mee. Deze kost 920. Hiervan is de vertrekdatum 3 augustus en de terugkeerdatum 30 mei 08. De terugkeerdatum is dan wel weer aan te passen voor een bedrag. Maar toch vind ik het wat aan de hoge kant.

Mijn vertrekdatum kan tussen 1 augustus tot 10 augustus zijn en terugkeerdatum is zo laat mogelijk. Ik wil zeker wel in de zomer terug naar NL om familie te bezoeken.

Ik vroeg mij af of er geen goedkopere oplossingen zijn?

3. Uiteraard moet ik ook een verzekering hebben (iig ziektekostenverzekering en een verhoogde limiet aangezien een aantal waardevolle goederen meegaan (videocamera, fotocamera, laptop). Vorige keer dat ik in het buitenland zat voor studie had een verzekering van IPS (http://www.ace-ips-nl.com/).

Ik vroeg mij af of iemand andere tips heeft.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Studie voor 1,5 tot 2 jaar - Wat voor ticket en verzeker

Bericht door hekkie »

Hoosier schreef:2. Het tweede punt is de prijs. Ik vind vrijwel alleen maar tickets van tussen de 1000 en 1250. Dit lijken mij erg hoge prijzen. En dit zijn dan nog geen flexibele/open tickets. Ik boek dan wel een beetje laat, maar het meeste wat ik ooit betaald heb voor een reis naar Indianapolis in dezelfde periode was 840 euro.
Ik was even voor je aan het kijken rechtstreeks op de site van United. Het eerste wat ik intik is vertrek 7 augustus 2007 en terugvlucht ergens in mei (is de laatste maand wat je nu kunt ingeven).

Er verscheen direct een prijs van € 904,28 all-in voor div. vluchten. Dat is dan al gelijk een stuk goedkoper dan wat jij zegt. Ik zal nog wel even verder wat speurwerk voor verrichten. Als ik iets "leuks" tegenkom, laat ik je het weten.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

hekkie schreef:
Hoosier schreef:2. Het tweede punt is de prijs. Ik vind vrijwel alleen maar tickets van tussen de 1000 en 1250. Dit lijken mij erg hoge prijzen. En dit zijn dan nog geen flexibele/open tickets. Ik boek dan wel een beetje laat, maar het meeste wat ik ooit betaald heb voor een reis naar Indianapolis in dezelfde periode was 840 euro.
Ik was even voor je aan het kijken rechtstreeks op de site van United. Het eerste wat ik intik is vertrek 7 augustus 2007 en terugvlucht ergens in mei (is de laatste maand wat je nu kunt ingeven).

Er verscheen direct een prijs van € 904,28 all-in voor div. vluchten. Dat is dan al gelijk een stuk goedkoper dan wat jij zegt. Ik zal nog wel even verder wat speurwerk voor verrichten. Als ik iets "leuks" tegenkom, laat ik je het weten.

Gr. Marjan
Hartstikke bedankt voor de moeite. Ik neem aan dat de ticket van United geen open/flexible ticket is?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoosier schreef: Hartstikke bedankt voor de moeite. Ik neem aan dat de ticket van United geen open/flexible ticket is?
Dat neem ik aan van niet. Ik heb een terugdatum ingegeven.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat ik heb gedaan is een goedkoop ticket boeken met een datum voor een goedkope terugreis en dan de terugreis laten annuleren. Je krijgt dan meestal wel een boete, maar de rest van je tegoed blijft staan en kun je bijleggen op het moment dat je weet wanneer je wel terug wilt. Meestal blijft het tegoed een jaar geldig.

Succes met alles.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

houstonwehaveaproblem schreef:Wat ik heb gedaan is een goedkoop ticket boeken met een datum voor een goedkope terugreis en dan de terugreis laten annuleren. Je krijgt dan meestal wel een boete, maar de rest van je tegoed blijft staan en kun je bijleggen op het moment dat je weet wanneer je wel terug wilt. Meestal blijft het tegoed een jaar geldig.

Succes met alles.
Ik wist niet dat het mogelijk was om je terugreis te annuleren. Doe je dit door gewoon de vliegmaatschappij te bellen? Hoe hoog is de boete ongeveer?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Het hangt erg af van de maatschappij met wie je vliegt. Zo geeft BA naar mijn weten geen refund en ben je het geld gewoon kwijt. Ik vlieg veel met Continental en daar moest ik geloof ik $100 betalen voor dat omboeken en het prijsverschil als het ticket duurder is.
Omdat ik hier voor minimaal 3 jaar studeer en waarschijnlijk langer, heb ik uiteindelijk de retourvlucht een keer laten vervallen en nu boek ik andersom (dus vanaf US retour naar Nederland).
Ik neem aan dat jij ook een F-1 visum hebt en dan is dat geen probleem. Soms krijg ik op Schiphol vragen omdat ik dan een ticket heb met eindbestemming US, maar als ze dan mijn visum zien kan ik gewoon door.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

houstonwehaveaproblem schreef:Het hangt erg af van de maatschappij met wie je vliegt. Zo geeft BA naar mijn weten geen refund en ben je het geld gewoon kwijt. Ik vlieg veel met Continental en daar moest ik geloof ik $100 betalen voor dat omboeken en het prijsverschil als het ticket duurder is.
Omdat ik hier voor minimaal 3 jaar studeer en waarschijnlijk langer, heb ik uiteindelijk de retourvlucht een keer laten vervallen en nu boek ik andersom (dus vanaf US retour naar Nederland).
Ik neem aan dat jij ook een F-1 visum hebt en dan is dat geen probleem. Soms krijg ik op Schiphol vragen omdat ik dan een ticket heb met eindbestemming US, maar als ze dan mijn visum zien kan ik gewoon door.
Dat is mooi om te weten dat sommige maatschappijen je geen refund geven en dat je je geld gewoon kwijt bent. Hier moet ik zeker ff rekening mee houden en uitzoeken voordat ik een ticket boek.

Ik heb nog geen visum. Ik krijg inderdaad wel een F-1 visum. Ik heb mijn I-20 al binnen en een visumafspraak bij het consulaat staan. 17 juli wordt ik verwacht en ik vertrek ergens begin augustus naar de VS. Een beetje krap, maar het was niet anders.

Ik ga ff uitzoeken hoe ik het met een ticket moet doen. Als ik er nu een boek met vertrekdatum augustus 2007 en terugkeerdatum mei 2008 (NL --> USA) en deze vervolgens omzet naar terugkeerdatum zomer 2008 ben ik duurder uit. Ik moet dan een fee betalen voor het omzetten van de datum en dan ben ik in zomer 2008 hier en moet ik weer een nieuw ticket kopen voor naar de VS (NL --> USA). Deze zal dan weer duur zijn, aangezien ik in het hoogseizoen zit.

Dat wordt ff uitzoeken dus.

Hoe heb jij overigens de verzekering geregeld?

Ik ben in Nederland verzekerd en dit kost mij ongeveer 110 euro per maand (- 30 zorgtoeslag), dus 80 euro per maand. Jaarlijks is dit 960 euro. Ik heb de mogelijkheid om in de VS mijzelf in te schrijven voor het Health Care Plan van de Universiteit. Deze kost 750 dollar (ongeveer 560 euro) voor 12 maanden.

Maar voor de VS heb ik waarschijnlijk een zeer goede ziektekostenverzekering nodig. Ik weet dat deze kosten namelijk zeer snel kunnen oplopen in de VS. Ik betaal liever meer voor een goede verzekering dan dat ik het risico loop voor slechte dekking in het geval van ziekte of erger. Ik weet zelf niet welke dekking goed is voor een ziektekostenverzekering in de VS. Misschien kunnen jullie mij daarbij helpen.

Als ik een eigen verzekering heb willen ze documentatie hebben voor de volgende dekking. Aangezien ze deze bedragen willen zien voor de dekking, neem ik aan dat de verzekering van de universiteit minstens dezelfde dekking heeft. Kunnen jullie de volgende dekking voor mij beoordelen?:
Schedule of Benefits /// Limits-Covered Person
Policy Year Maximum Benefit /// $100,000
Maximum Benefit per injury or sickness /// $100,000
Accidental Death & Dismemberment /// Paticipant $5,000, Spouse $5,000, Dependents $1,000
Repatriation of Remains /// Maximum Benefit up to $15,000
Medical Evacuation /// Maximum Benefit up to $50,000
Bedside Visit /// Maximum Benefit up to $1,000
Is dit een goede dekking? Of is het maar een minimale dekking en adviseren jullie hoger?

Daarnaast moet ik een goede verzekering hebben voor mijn waardevolle goederen. Iemand tips? Hoe heb jij dit geregeld Houstonwehaveaproblem?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ik ben verzekerd tegen ziektekosten via College, omdat dit verplicht is. Geen idee hoeveel ik per semester betaal, maar het is best veel. Ik kan alleen onder die verzekering uit als ik een andere verzekering heb waarbij ik een eigen risico heb van $50. Heel slim van ze, want de meesten hebben een eigen risico van $100 als start :? .
Daarom ben ik ook nog ziektekosten verzekerd op de polis van mijn (hier wonende) vriend. De dekking van die verzekering is namelijk beter, maar er geldt een eigen risico van $100. Verder heb ik in Nederland nog mijn Dela uitvaartverzekering aangehouden. Zolang ik niet weet of ik na mijn dood hier wil blijven of naar Nederland overgebracht wil worden hou ik die aan.

Ik woon niet "on campus", maar gewoon bij mijn vriend in huis. Geen idee dus hoe mijn waardevolle spullen zijn verzekerd, want dat regelt hij.
Soms regelt de universiteit een soort van collectieve inboedelverzekering. Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik er zeker even naar vragen wat je dan het beste kan doen. Vaak zijn er aan het begin van het schooljaar introducties speciaal voor internationale studenten waar ze je verder kunnen helpen met dit soort vragen. Misschien is het mogelijk om voor de eerste weken een reisverzekering af te sluiten?

Kijk ook eens op de website van de universiteit. Soms staat daar ook al de nodige informatie of staan er email adressen van de international advisors waar je dit soort vragen kunt stellen. Ga ervan uit dat je vast niet de eerste bent die daar als internationaal student begint.

Succes met je gesprek voor je visum en zorg dat je alles bij je hebt en ook alles hebt ingevuld. Meestal zijn ze aardig als je je zaakjes goed hebt voorbereid. Denk aan je gefrankeerde retourenvelop enzo ;-).
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Een retour is meestal goedkoper dan een enkeltje, dus ik zou gewoon een retour boeken. Je kan het ticket annuleren, maar dat hoeft niet eens. Als je niet komt inchecken, weten ze genoeg. Je zult waarsc een F-1 visa krijgen, dus dan letten ze niet zo op je terugvlucht e.d. (Zo heb ik het in ieder geval aangepakt :) ).
Verzekering kun je vaak via je universiteit regelen. Informeer bij international office. Anders bijvoorbeeld Ooms verzekeringen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Ik ben niet echt veel verder, oftwel ik heb niet echt goedkopere tickets kunnen vinden.

De goedkoopste van Kilroytravels.nl van 920 euro is ook niet meer beschikbaar. Hij kost nu iig 955 euro. Deze flexible ticket lijkt mij de best optie aangezien ik deze voor 30 euro kan wijzigen. De basic (goedkopere ticket 850 euro) is helemaal niet te wijzigen, dus deze geeft minder vrijheid. De terugkeerdatum is min of meer wel vast, maarja 1 jaar vooruit plannen is niet echt handig, omdat er altijd iets kan veranderen.

Ik heb nog een vraagje:

Ik neem aan dat ik een retour moet nemen, aangezien de Amerikaanse immigratiebeambten niet atlijd blij zijn met een enkeltje richting de VS. Klopt dit of kan ik gewoon een enkeltje kopen? Dit zou wel geld besparen aangezien ik nu in het hoogseizoen vertrek. Ik zou mijn retourticket goedkoper kunnen krijgen, aangezien ik terugvlieg in het laagseizoen.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Hoosier schreef: Ik neem aan dat ik een retour moet nemen, aangezien de Amerikaanse immigratiebeambten niet atlijd blij zijn met een enkeltje richting de VS. Klopt dit of kan ik gewoon een enkeltje kopen? Dit zou wel geld besparen aangezien ik nu in het hoogseizoen vertrek. Ik zou mijn retourticket goedkoper kunnen krijgen, aangezien ik terugvlieg in het laagseizoen.
Zie mijn vorige antwoord.
"You're drunk again."
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Meestal is een enkeltje 3 keer zo duur als een retourtje, dus daarom is het goedkoper een retour te nemen en de terugreis te annuleren of te laten vervallen. Als jij een enkeltje kunt vinden wat goedkoper is dan is dat prima. Met een F-1 visum wat voor meerdere jaren geldig is, is het voor immigrations niet erg dat je niet een retourvlucht hebt. Met een gewoon I-94 (tourist, 3 mnd) kan dat niet.
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Ik post nu ff snel van mijn werk, dus ik kan niet echt op de reacties reageren. dat doe ik vanvond. Maar ik bedacht me nu snel nog iets.

Mijn paspoort is geldig tot 19 april 2009.

Op mijn I-20 staat dat de maximale duur van mijn studie 24 maanden is met als begindatum 20 aug 2007 en einddatum 20 mei 2009.

Nu vroeg ik mij af als ik een F-1 visum krijg voor de gehele duur van mijn studie, hoe moet dat dan verder als mijn paspoort verlopen is? Want dan krijg ik een nieuw paspoort en mijn visum zit dus in mijn oude paspoort. Weet iemand hoe dit zit?

Veel kan ik er op dit moment niet aan veranderen aangezien mijn visumafspraak op 17 juli is (aanstaande dinsdag), dus een nieuw paspoort aanvragen lukt niet meer.

Moet ik dan gewoon mijn nieuwe paspoort gebruiken en het oude paspoort erbij houden?

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!

(p.s. ik zal het ook op mijn visumafspraak vragen)
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Je kunt ook de heenreis niet-wijzigbaar in goedkope klasse + terugreis wijzigbaar laten maken. Is ietsje duurder, ligt uiteraard wel aan de beschikbaarheid op de data dat je wilt vliegen.

Wat betreft je visum: toen zich dat bij mij voordeed, heeft men het visum gewoon overgenomen in het nieuwe paspoort. Wel even aangeven dat dat moet gebeuren!
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

fcolos schreef:Een retour is meestal goedkoper dan een enkeltje, dus ik zou gewoon een retour boeken. Je kan het ticket annuleren, maar dat hoeft niet eens. Als je niet komt inchecken, weten ze genoeg. Je zult waarsc een F-1 visa krijgen, dus dan letten ze niet zo op je terugvlucht e.d. (Zo heb ik het in ieder geval aangepakt :) ).
Verzekering kun je vaak via je universiteit regelen. Informeer bij international office. Anders bijvoorbeeld Ooms verzekeringen.
Bij Kilroytravels kan je wel een enkeltje voor minder boeken. Dan kost het 550 euro ipv 950 retour. Het scheelt dan wel 400 euro en daarvan kan ik de volgende keer zeker wel een retourtje US-->NL-->US van kopen. Zeker met de huidige dollarkoers.

Als ik toch een retour koop dan ga ik zeker wel terug, omdat ik anders gewoon mijn terugvlucht weggooi en dat kost gewoon geld. Dat vind ik zonde. Vandaar dat ik een open/flexible ticket zoek.

Ik ben nu niet meer aangesloten bij een universiteit, dus ik neem aan dat je de universiteit in de Verenigde Staten bedoelt. Ik ga denk ik wel de ziekenfondsverzekering nemen van de universiteit in de VS, maar ik vroeg me af of dit slechts een minimale verzekering is (zie bedragen eerder genoemd). Weet iemand dit?

Verder twijfel ik nog welke verzekering ik neem voor waardevolle goederen. En of ik er wel een neem.
houstonwehaveaproblem schreef:Meestal is een enkeltje 3 keer zo duur als een retourtje, dus daarom is het goedkoper een retour te nemen en de terugreis te annuleren of te laten vervallen. Als jij een enkeltje kunt vinden wat goedkoper is dan is dat prima. Met een F-1 visum wat voor meerdere jaren geldig is, is het voor immigrations niet erg dat je niet een retourvlucht hebt. Met een gewoon I-94 (tourist, 3 mnd) kan dat niet.
Ik heb dus wel de mogelijkheid om een goedkoper enkeltje te kopen. Mijn vraag is nu dus: levert dit problemen op bij Immigrations? Ik lees overal op internet dat men niet aanraadt om met een enkeltje aan te komen bij immigrations. Maar jij zegt dat dit dus wel mogelijk is?
boeffie schreef:Je kunt ook de heenreis niet-wijzigbaar in goedkope klasse + terugreis wijzigbaar laten maken. Is ietsje duurder, ligt uiteraard wel aan de beschikbaarheid op de data dat je wilt vliegen.

Wat betreft je visum: toen zich dat bij mij voordeed, heeft men het visum gewoon overgenomen in het nieuwe paspoort. Wel even aangeven dat dat moet gebeuren!
Jou optie heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik zal even kijken of dit mogelijk is en wat dit kost.

En jij hebt dus ook hetzelfde probleem gehad met het visum. Dat is wel mooi om te weten dat het in ieder geval opgelost kan worden. Ik wist niet dat het mogelijk was om een visum over te zetten van het ene paspoort naar het andere. Ik ging ervan uit dat visa paspoortgebonden waren. Zag het er dan niet "zelf inelkaar geknutseld" uit?

Ik ga dus wanneer ik in de zomer van 2008 terugkom een nieuw paspoort in Nederland aanvragen. Aangezien dat de eerst volgende keer is dat ik weer in NL ben.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ja, met een F-1 kun je op een enkeltje naar de US, omdat je visum voor 2 jaar geldig is en iedereen snapt dat je niet een retourvlucht voor over 2 jaar kunt boeken. Vraag het anders nog eens na als je voor gesprek moet voor je F-1.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Hoosier schreef:
fcolos schreef:Een retour is meestal goedkoper dan een enkeltje, dus ik zou gewoon een retour boeken. Je kan het ticket annuleren, maar dat hoeft niet eens. Als je niet komt inchecken, weten ze genoeg. Je zult waarsc een F-1 visa krijgen, dus dan letten ze niet zo op je terugvlucht e.d. (Zo heb ik het in ieder geval aangepakt :) ).
Ik ben nu niet meer aangesloten bij een universiteit, dus ik neem aan dat je de universiteit in de Verenigde Staten bedoelt. Ik ga denk ik wel de ziekenfondsverzekering nemen van de universiteit in de VS, maar ik vroeg me af of dit slechts een minimale verzekering is (zie bedragen eerder genoemd). Weet iemand dit?

Verder twijfel ik nog welke verzekering ik neem voor waardevolle goederen. En of ik er wel een neem.
ik bedoel inderdaad de universiteit in de vs. op mijn uni hebben ze banden met een verzekeraar, die 75% korting geeft aan buitenlandse medewerkers. Ik ben een eindje boven de minimum eisen voor J-1 verzekerd. Oom verzekeringen heeft ook een dergelijke verzekering, die kost rond de $100/maand.
Hoosier schreef: Ik heb dus wel de mogelijkheid om een goedkoper enkeltje te kopen. Mijn vraag is nu dus: levert dit problemen op bij Immigrations?
Nee. Een ticket kun je over het algemeen niet voor meer dan 1 jaar vooruit kopen. Als je visum langer dan 1 jaar geldig is, kunnen ze dus ook niet van je verwachten dat je een retourticket hebt. Bij mij is nog nooit om de retourvlucht datum gevraagd als ik op mijn visum de vs binnenwilde.
"You're drunk again."
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Ik had even nog een ander vraagje.

Hoeveel tijd heb ik nodig om de immigrations door te komen bij de POE (Point of Entry)? Ze moeten natuurlijk mijn papieren (I-20, paspoort, visum, etc) controleren, foto's maken en vingerafdrukken maken. Daarnaast moet ik natuurlijk ook nog gewoon in de rij wachten. Die zijn vaak erg lang, zoals jullie wel weten. Al met al kan dit best lang duren.

Ik heb de keus uit meerdere tickets. Mijn voorkeur gaat uit naar een van de volgende

1) Amsterdam 10:25 - Atlanta 14:10
Atlanta 16:06 - Indianapolis 17:45

2) Amsterdam 10:25 - Atlanta 14:10
Atlanta 18:54 - 20:29

De eerste geeft mij ongeveer 2 uur te tijd en de tweede geeft mij 4 uur en 44 minuten.

Wat raden jullie aan?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Hoosier schreef:Ik had even nog een ander vraagje.

Hoeveel tijd heb ik nodig om de immigrations door te komen bij de POE (Point of Entry)? Ze moeten natuurlijk mijn papieren (I-20, paspoort, visum, etc) controleren, foto's maken en vingerafdrukken maken. Daarnaast moet ik natuurlijk ook nog gewoon in de rij wachten. Die zijn vaak erg lang, zoals jullie wel weten. Al met al kan dit best lang duren.

Ik heb de keus uit meerdere tickets. Mijn voorkeur gaat uit naar een van de volgende

1) Amsterdam 10:25 - Atlanta 14:10
Atlanta 16:06 - Indianapolis 17:45

2) Amsterdam 10:25 - Atlanta 14:10
Atlanta 18:54 - 20:29

De eerste geeft mij ongeveer 2 uur te tijd en de tweede geeft mij 4 uur en 44 minuten.

Wat raden jullie aan?
Op een visum de states in duurt nauwelijks langer dan op VWP, dus ik zou lekker voor 2 uur gaan :)
"You're drunk again."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer