Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te veel "loze" topics?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

lelie schreef:Ik denk dat ze wat anders bedoeld. Dat je één of meerdere dagen vantevoren kunt aangeven DAT je vertrekt (en hoe ze te volgen zijn), zodat iedereen je een fijne vakantie kan wensen.
En dat in een centraal topic.
Dat bedoel ik inderdaad...daar gaat deze discussie ook over tenslotte.
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Als trouwe lezer van het forum met zo nu en dan eens een berichtje ben ik van mening dat ook wat andere off topics eigenlijk de plank misslaan op dit amerika forum zoals:

wat eten we vandaag
plaats eens een foto van jezelf
Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen
even lachen .............enz.

Maar ja nu even wat anders, wat is er mis met gewoon wat vertellen aan medeforumleden...........niets toch want als je het niet intreseert sla je het gewoon over. er is door Monique (beter bekend als het boze oog) geschreven over mijn revalidatie in de hoogstraat te Utrecht, onzin?

Nee lieve mensen ik heb daaruit een massa kaartjes mogen ontvangen waardoor ik me bijzonder gesteund voel door ....juist de forumleden. Wat maakt het dan uit of je schrijft dat je over drie uur vertrekt naar het land van onze dromen, of wat je vandaag eet deze mensen voelen ook een groet en wat je eet is misschien een tafel idee voor de ander.

Misschein wel een idee of er gekeken kan worden of dat in een vrije topic geplaatst kan worden zodat het niet opgenomen wordt in het archief zodat we de beschikbare ruimte niet overbelasten.

Groetjes van
Albertje Kretiek Himself
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Albert, het is denk ik niet zozeer "wat" er geplaatst wordt maar meer "waar" het staat. De persoonlijke verhalen zijn prima, ze geven een persoonlijk tintje aan het forum en de mensen die hier komen. Door de omvang van het forum en het volume van berichten wordt het echter steeds lastiger om de echte content (lees: gerelateerd aan Amerika) te vinden.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Het zijn overigens wel die topics die heel goed lopen die je noemt Albert .. dus blijkbaar is er wel behoefte aan en mijns inziens datgene wat het forum karakter geeft. En dat is wat mij trekt aan dit forum, naast het informatieve gedeelte. En zolang het zich beperkt tot het off topic forum, hoeft het helemaal geen plank mis te slaan. Dat is juist DE plek waar je niet gerelateerd aan Amerika kan posten. Vandaar dat 99% van mijn topics ook daar worden gepost ..
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Sandy schreef:Het zijn overigens wel die topics die heel goed lopen die je noemt Albert .. dus blijkbaar is er wel behoefte aan en mijns inziens datgene wat het forum karakter geeft. En dat is wat mij trekt aan dit forum, naast het informatieve gedeelte. En zolang het zich beperkt tot het off topic forum, hoeft het helemaal geen plank mis te slaan. Dat is juist DE plek waar je niet gerelateerd aan Amerika kan posten. Vandaar dat 99% van mijn topics ook daar worden gepost ..
Mee eens! Ik zou hier toch minder vaak komen als het offtopic gedeelte er niet was.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Misschien kan er een subforum geopend worden onder de naam Lounge.

Hierin kunnen dan de nodige topics geopend worden die niet perse over Amerika gaan.

Worden de topics te groot of te lang zeg maar 1000 berichten over: Hoe is het weer bij jullie? wordt de topic geslotenen verwijdert en beginnenn we weer een nieuwe.
Ik ben zelf mod op een ander forum en dit werkt prima.

Het is maar een ideetje. :D
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

We hebben toch het off topic gedeelte daarvoor? Ik krijg het idee dat het niet voor iedereen duidelijk is waarvoor het off topic forum dient.
Misschien snap ik het wel gewoon niet .....
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Op het forum waar ik modereer heet het Off-topic gedeelte ook Lounge :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Ik begrijp je wel hoor, maar daar is een forum toch voor. Om lekker te kletsen enzo. Als iemand een topic wil openen dat ie gaat is toch niet erg? Wie bepaald welk topic wel belangrijk is. Het ene topic kan voor de één belangrijk zijn en de ander ziet die weer als het forum 'vervuilen'...of hoe je het ook wilt noemen :lol:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Dennis schreef:Interessante discussie! Ik zal eens kijken of ik een meer permanente oplossing kan bedenken en kom hierop terug.
Hoe het ook zal gaan heten en op welke plek het dan ook zal komen, maakt mij eigenlijk niet uit :wink: als het maar blijft :lol:
En daarmee bedoel ik de draadjes waar updates van verslagen komen te staan. Net zoals Sandy schrijft, je reist met ze mee.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Njit schreef:Op het forum waar ik modereer heet het Off-topic gedeelte ook Lounge :)
Nou dat is ook toevallig maar alleen niet hetzelfde forum.
:lol: :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het maakt mij ook niet uit hoor.
Ik vertrek trouwens morgenochtend naar Italië. Maar ik zal er geen apart topic voor openen :D :wink:

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

ik vertrek trouwens morgenochtend naar Italië. Maar ik zal er geen apart topic voor openen.
Nou iig .........een fijne vakantie gewenst! ( :sorry: )
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ Iris: Heb je dit topic nu geopend omdat ik vanochtend de vraag in het Never Ending Question-topic stelde? :wink:

Dat was nl. wel mijn bedoeling om er eens met jullie van gedachten over te wisselen. :D

Er zijn een aantal zaken die ik graag anders zou zien op het forum.

- Te vaak gaan we in een topic "off topic". Ik bedoel daarmee dat we al heel gauw over iets anders discussiëren dan het onderwerp waarmee het topic begon. Gelukkig gebeurt dat niet in elk topic maar toch wel heel erg vaak. Zie als voorbeeld het bericht van pyca hierboven. Dat is nou typisch een bericht dat hier achterwege kan blijven. (Ik neem jou als voorbeeld pyca, maar dit had ieder willekeurig voorbeeld kunnen zijn, voel je dus niet aangesproken a.u.b.). Liever zou ik zien dat we gewoon on-topic blijven en loze berichten, die niet ter zake doen of er totaal niets mee te maken hebben, achterwege laten. Ik ga hier zelf ook wel eens mee de mist in, geef ik eerlijk toe. :oops: Als we met z'n allen afspreken on-topic te blijven, hoeven wij als moderators minder vaak een topic te splitsen zoals we nu nog wel eens doen.

- Dit is natuurlijk in de eerste plaats een Amerika-forum waar alles over Amerika aan bod kan komen. Het is verdeeld in verschillende catagoriën en om niet Amerika gerelateerde onderwerpen een kans te geven, is er een Off-topic forum bijgekomen. In het Amerika gedeelte (alle forums behalve het Off-topic forum, het Over AllesAmerika.com-forum en het Voorstel-forum) moet ook echt alles over Amerika gaan vind ik. Te vaak komt het voor dat er topics in het Amerika-gedeelte geopend worden die totaal niets met Amerika te maken hebben. En dat vind ik jammer omdat het overzicht hierdoor verdwijnt. Onderwerpen als "ik ga weg", "nieuwe camera" enz. horen dus in het off-topic gedeelte thuis. Als je in je "Ik ga weg-topic" echter het verloop van je reis "live" bijhoudt, vind ik het een andere zaak, neem als voorbeeld Marjan's topic die ik steeds up-to-date hield met haar belevenissen. Nou was Marjan's topic ook niet echt een "ik ga weg-topic" omdat ze hier vanaf het moment dat ze haar reis plande alles in bijhield, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel.

- Verder worden er topics geopend met nietszeggende titels. Ook dat kan veel beter vind ik. Waar nodig, passen wij als moderators dit dan ook aan.

Eigenlijk is het dus heel simpel. Alle berichten die OVER Amerika gaat en er DIRECT mee te maken hebben, kunnen in de Amerika-forums geplaatst worden. Al het andere in het off-topic gedeelte. Verder moeten we er met z'n allen voor zorgen dat we topics "zuiver" houden.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 11 jul 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik neem jou als voorbeeld pyca, maar dit had ieder willekeurig voorbeeld kunnen zijn, voel je dus niet aangesproken a.u.b.
Nee hoor, ik voel me niet aangesproken.

Juist omdat Vana schreef dat ze geen topic hierover zou openen, reageerde ik met een sorry emoticon om e.e.a aan te stippen.

Ben het wel met je eens mbt scheiding on/off topic berichten.

Misschien een idee om een sticky te maken van "live" updates v. reisverslagen.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef: Te vaak komt het voor dat er topics in het Amerika-gedeelte geopend worden die totaal niets met Amerika te maken hebben. En dat vind ik jammer omdat het overzicht hierdoor verdwijnt.
Maar wat let jullie moderators om zo'n topic zonder pardon naar het off topic te verplaatsen?

Ben het overigens wel met je eens dat het vervelend is als er in een bepaald topic een andere richting wordt uitgegaan dan wat de topic-starter oorspronkelijk bedoelde. Vooral als iedereen daar in meegaat, terwijl je het een paar keer hebt proberen terug te sturen. Ik heb dat wel een aantal keer gehad, en vond dat best vervelend. Om een voorbeeld te noemen, vorig jaar vroeg ik aandacht voor de Breast Cancer Awareness Month. Al vrij snel ging het topic over de onzinnigheid van al die bandjes. En hoewel ik aangaf dat ik daar juist niet heen wilde, ging het toch door .. Of mijn topic waar ik nadrukkelijk een slowchat onder de aandacht probeer te brengen, dan wordt er gevraagd naar een chatroom en daar wilde ik nu juist niet heen (is maar een voorbeeldje Michigan ; ). Maar goed het blijft een discussie forum, en hoe die discussies lopen, kun je niet helemaal sturen ...

Wat ik ook heb gemerkt is wanneer draden te lang zijn en mensen willen (begrijpelijk ook) niet de gehele draad lezen ... en dan fel uit de hoek kunnen komen op een post ergens voorin (en zonder de gehele draad gelezen te hebben, natuurlijk helemaal uit zijn context getrokken). Dat is ook vervelend. Net zoals in mijn Wel of niet een pup draad. Uiteindelijk heb ik maar in mijn beginpost in rode letters geschreven dat we inmiddels weloverwogen een pup hebben aangeschaft en de situatie anders is!

Een topic wat te veel pagina's telt zou eigenlijk gesloten moeten worden. De discussie is te lang om na te lezen, brengt verwarring. Desnoods start je een nieuw topic met: huisdier part II ... Maar dat zijn mijn ervaringen .. geen idee hoe je zoiets kan begrenzen.

Wat ik best jammer vind, is dat er naar mijn mening weinig gedaan wordt, met dit soort vragen of ideeen ...
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Gebeurt het off topic gaan dan echt zoveel in de andere 'Amerika gerelateerde' rubrieken?
Ja, dat gebeurt naar mijn mening dus echt heel vaak. Neem als voorbeeld maar het bericht van pyca waar ik aan refereerde (sorry pyca :wink: ). Het zijn vaak zulk soort opmerkingen tussendoor (die door iedereen worden gemaakt, ook ikzelf) waardoor we al gauw afdwalen van het hoofdonderwerp. En juist die berichten hebben niets met Amerika te maken.

Roland

Edit: Sandy, zie nu dat je nu net mijn geqoute tekst weggehaald hebt... :wink:

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Maar wat let jullie moderators om zo'n topic zonder pardon naar het off topic te verplaatsen?
En dat doen we dus ook. Afgelopen weken is heb ik dat verschillende malen gedaan. Maar ik hoop ook dat men zelf het verschil kan maken welke berichten in de Amerika forums horen en welke berichten in het Off Topic forum. Voor ons is het (onnodig) extra werk.

Roland

Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:Edit: Sandy, zie nu dat je nu net mijn geqoute tekst weggehaald hebt... :wink:
Klopt, maar het is goed dat je het toch aanhaalt. Ik had het inderdaad weggehaald omdat ik anders weer te lang van stof ben. Wat die opmerkingen tussendoor betreft, heb je wel gelijk. Op zich moet zo'n opmerking tussendoor kunnen ( doe ik ook vaak). Maar het veroorzaakt vaak een sneeuwballen effect, en voordat je het weet ben je 15 posts en een bladzijde verder ;)

Maar hoe kun je dat tegengaan, met steeds nieuwe aanwas op het forum? ...
Herhalen, stickies maken? Ik denk zelf echt een slowchat ... maar ja, ik ga dat niet meer aanhalen ..
Sandy
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Nee Roland ik heb het niet naar aanleiding van jouw vraag geopend (die had ik nog niet eens gezien :lol: ) maar meer toen ik geloof ik topic nummer 4 zag verschijnen met een titel als: " over 24 uur vertrekken we!!"

Ik snap ook niet zo goed dat sommige mensen hierboven net doen alsof ik het persoonlijke van dit forum weg zou willen halen. Daar is het offtopic forum toch voor?? Daar heb ik ook helemaal niks over gezegd en ik bedoel ook niet dat we hier alleen nog informatie mogen uitwisselen.

Ik heb het over een forum als het zuidwesten. Een topic hoeft van mij echt niet 100% ontopic te blijven..een uitstapje mag best, en we hebben het hier vooral ook heel gezellig dus dat moet zo blijven.
Wat ik meer bedoel is dat sommige mensen topics openen met een mededeling waar eigenlijk niemand iets aan heeft, en het topic daarna oo nergens meer over gaat (behalve dan een regen aan "goeie reis!!" berichten").
Dat is heus niet erg voor een keer: maar zoals ik al zei: we zijn hier met rium 3000 man. als iedereen dit gaat doen is het einde zoek, en heb je dus wel te maken met een soort van "vervuiling". Het overzicht raakt zoek en topics met veel waardevolle informatie, verschuiven sneller naar onderen .

nogmaals: ik vind het echt geen ramp of enorm probleem, maar het was iets wat me opviel en waarvan ik me afvroeg of we niet beter een centraal "doeii ik ga weg!" topic konden oprichten.
Dat hoeft van mij niet eens op het offtopic forum maar mag gewoon op het Zuidwesten forum....maar dan heb je wel een centraal punt hiervoor.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer