Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse plaatsnamen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

Er is ook een Dutch Harbor in Alaska.
Afbeelding
JENNIFERKISTEN
Amerika-ontdekker
Contacteer:

DUTCH COUNTYS AND DUTCH NAAMPLATEN

Bericht door JENNIFERKISTEN »

HALLO
IK BEN JENNIFER EN DOE VEEL ONDERZOEK OVER AMERIKA VIA ALLESAMERIKA NAUURLIJK EN IK KWAM OOK DEZE WEBSITE TEGEN.
IK BEN VERLIEFD OP EEN AMERIKAANSE MAN VIA INTERNET EN HET GAAT LEKKER.

VIA HIER KUN JE VELE ORANGE COUNTYS AND NAAM BORDEN VINDEN IN HEEL AMERIKA. OOK ERG EDUCATIONAL. TRY IT AND DISCOVER DUTCH ROOTS. AND NAMES AND PLACES AND BIRTHS. VOOROUDERS OOK.

http://www.colonialvoyage.com/remainsDamerica.html

GROETJES EN HAVE FUN
JEN

MIJN BLOG HEET http://jenniferandrobert.blogspot.com

En JA IK BEN ERG VERLIEFD NOG STEEDS EN IK GA EINDE DEZE MAAND NAAR NEBRASKA OMAHA. WOW.
JENNIFER ZEG DONT WORRY BE HAPPY, EN BLIJVEN LACHEN!!!
http://robertandjennifer.blogspot.com

SORRY VOOR HET GEBRUIKEN VAN CAPS.
IK BEN BLIND IN MIJN RECHTER OOG EN KAN NIET GOED LEZEN ALS IK ZELF IN KLEINE LETTERS TYP.
ZappyVlaams
Amerikafan

Re: DUTCH COUNTYS AND DUTCH NAAMPLATEN

Note Mod: bericht verwijderd, want in strijd met forum regel 3. Gaarne enkel berichten plaatsen, die met het topic te maken hebben.

Petra
Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DUTCH COUNTYS AND DUTCH NAAMPLATEN

Bericht door rene.jager »

JENNIFERKISTEN schreef:
MIJN BLOG HEET http://jenniferandrobert.blogspo.com
In je link vergeet je een "t" in blogspot.

BTW Ik zie dat je in al je berichten alleen met hoofdletters post. Dat staat nogal schreeuwerig. Gelieve dit voortaan niet in hoofdletters te doen. :wink:

Edit mod (Marjan):
Ik heb de link inmiddels aangepast.
.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jennifer heeft in andere berichtjes de reden uitgelegd, waarom ze in hoofdletters typt :). Ze is erg slechtziend. Ik zou het op prijs stellen, als men het modereren aan ons moderators overlaat. Het lijkt me voor Jennifer niet leuk om telkens weer uit te moeten leggen, waarom ze in hoofdletters schrijft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ignatius
Amerika-ontdekker

haha

Bericht door Ignatius »

ik zou het ook wel leuk vinden als er meer nederlandse namen in amerika komen ! want zoals ik gehoord heb is er een stad in nederland genaamd almere waar straat namen zijn zoals san fransisco straat en floridaweg ... :o
JohnNJ
Amerikakenner

Re: haha

Bericht door JohnNJ »

Ignatius schreef:ik zou het ook wel leuk vinden als er meer nederlandse namen in amerika komen
Wij hebben hier zelfs een straat naar jou vernoemd.
Kijk hier maar eens:
http://www.monumentalcity.net/streets/paving/brick.html
Laatste foto, linker kolom.

--john
Ruud&Suzanne
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Ruud&Suzanne »

Op weg naar Lake Placid komen wij altijd door het dorpje Barneveld...
ZappyVlaams
Amerikafan

Ruud&Suzanne schreef:Op weg naar Lake Placid komen wij altijd door het dorpje Barneveld...
Dat haalt herinneringen aan de geschiedenisles naar boven!
Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

ZappyVlaams schreef:
Ruud&Suzanne schreef:Op weg naar Lake Placid komen wij altijd door het dorpje Barneveld...
Dat haalt herinneringen aan de geschiedenisles naar boven!
Barneveld bedoel je.
ZappyVlaams
Amerikafan

rene.jager schreef:
ZappyVlaams schreef: Dat haalt herinneringen aan de geschiedenisles naar boven!
Barneveld bedoel je.
Natuurlijk, maar ik kan weinig specifieks geven, want dat stukje hadden we maar vluchtig gezien. Als afsluiter van de 80-jarige oorlog kregen we namelijk wat informatie over hoe de lage landen verder zijn geëvolueerd.
Afbeelding
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

In 2002 hebben wij overnacht in Bellingham (WA), en daar zagen we in de lobby van ons motel een folder liggen van Lynden (WA). Dit lag op nog geen 20 km van ons motel. Dus daar hebben we natuurlijk even een bezoek gebracht. Tevens hebben wij daar gegeten bij een restaurant genaamd "the Dutch Mothers". Hier werden we bediend door een bejaarde dame die van oorsprong uit Lijnden (tussen A'dam en Haarlem) kwam. Vanaf het moment dat ze door had dat wij ook uit Nederland kwamen, werden we heerlijk verrast door haar met haar homemade 'Erwtensoep'. Ze vond het geweldig om Nederlanders haar hollandse kost te mogen serveren... :D

"If you have only one opportunity to eat in Lynden, definitely make it the Dutch Mothers. This restaurant will not only feed you really well, but also give you a taste of Holland with it’s charming atmosphere and friendly staff.

When you enter the restaurant you are greeted by friendly wait staff in traditional attire (even wooden shoes) and transported to a Dutch village. The interior of the restaurant resembles a village with each seating area decorated like rooms of a house or even an interior courtyard complete with working fountain and skylight. Photographs of tulips and windmills abound to help set the tone."
Travel my way, take the scenic byway!
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

MrAmerica schreef:In 2002 hebben wij overnacht in Bellingham (WA), en daar zagen we in de lobby van ons motel een folder liggen van Lynden (WA). Dit lag op nog geen 20 km van ons motel. Dus daar hebben we natuurlijk even een bezoek gebracht. Tevens hebben wij daar gegeten bij een restaurant genaamd "the Dutch Mothers". Hier werden we bediend door een bejaarde dame die van oorsprong uit Lijnden (tussen A'dam en Haarlem) kwam. Vanaf het moment dat ze door had dat wij ook uit Nederland kwamen, werden we heerlijk verrast door haar met haar homemade 'Erwtensoep'. Ze vond het geweldig om Nederlanders haar hollandse kost te mogen serveren... :D

"If you have only one opportunity to eat in Lynden, definitely make it the Dutch Mothers. This restaurant will not only feed you really well, but also give you a taste of Holland with it’s charming atmosphere and friendly staff.

When you enter the restaurant you are greeted by friendly wait staff in traditional attire (even wooden shoes) and transported to a Dutch village. The interior of the restaurant resembles a village with each seating area decorated like rooms of a house or even an interior courtyard complete with working fountain and skylight. Photographs of tulips and windmills abound to help set the tone."
Lynden, WA (niet ver van de Canadese grens) staat bekend als een stadje waar veel Nederlandse immigranten en mensen van Nederlandse afkomst wonen. Ik meen dat ze er elk jaar begin mei een Holland Festival hebben.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
babier
Amerika-ontdekker

mooiste

Bericht door babier »

het mooiste vind ik nog steeds het dorpje bagdad in ca
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht