Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trip Augustus 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
blackice
Amerika-ontdekker

Trip Augustus 2007

Bericht door blackice »

Graag jullie mening, commentaar, tips,...

Day 1 - vr 10 aug - Bxl - LA
Day 2 - za 11 aug - LA - Kingman - 519 - 5:47 via Oatman (old route 66) ev. Via Amboy/Essex = + 1 uur
Day 3 - zo 12 aug - Kingman - Williams - 210 - 3:03 via Peach Springs/Seligman (old route 66) ev. Kingman - Flagstaff: 3:37 - 264,8 Grand Canyon: 1:37 vanuit Williams/2:07 vanuit Flagstaff
Day 4 - ma 13 aug - Williams - Kayenta - 458,1 - 7:23 via Page - Antelope Canyon
Day 5 - di 14 aug - Kayenta - Cortez - 282,39 - 4:42 via Monument Valley ev. Mesa Verde NP
Day 6 - wo 15 aug - Cortez - Moab - 186,79 - 3:05 ev. Mesa Verde NP
Day 7 - do 16 aug - Moab (Arches NP, Canyonlands NP)
Day 8 - vr 17 aug - Moab (MTB)
Day 9 - za 18 aug - Moab - Tropic - 417,77 - 6:33 via Capitol Reef NP
Day 10 - zo 19 aug - Tropic - St George - 247,02 - 3:11 via Bryce Canyon NP en Zion NP
Day 11 - ma 20 aug - St George - Las Vegas - 298,52 - 3:19 via Hoover Dam
Day 12 - di 21 aug - Las Vegas - Lone Pine - 397,07 - 6:34 via Death Valley NP
Day 13 - wo 22 aug - Lone Pine - El Portal - 317,15 - 5:14 via Yosemite NP
Day 14 - do 23 aug - 4:35
Day 15 - vr 24 aug - El Portal - San Francisco - 311,66 - 4:17
Day 16 - za 25 aug - SF
Day 17 - zo 26 aug - SF
Day 18 - ma 27 aug - SF
Day 19 - di 28 aug - SF - Big Sur (via Half Moon Bay, Santa Cruz, Monterey, Carmel) - 243,74 - 3:55
Day 20 - wo 29 aug - Big Sur - Morro Bay (via Hearst Castle) - 150,9 - 2:31
Day 21 - do 30 aug - Morro Bay - LA (via Santa Barbara) - 342,16 - 5:38
Day 22 - vr 31 aug - LA
Day 23 - za 1 sep - LA
Day 24 - zo 2 sep - LA - Bxl
Day 25 - ma 3 sep - Bxl - HOME

Legende, per lijn:
Dag x;
Datum;
Stad 1= Vertrek;
Stad 2= Aankomst;
km: 243,74;
tijd: 3:55;

Hopelijk duidelijk zo;..
It's amazing I won. I was running against peace, prosperity, and incumbency.
G. W. BUSH, JUNE 14, 2001.

Afbeelding
[/url]
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ziet er goed uit.

Dag 9 is iets minder naar mijn mening. Er is op die route veel te zien. Goblin Valley SP, Capitol Reef NP, Scenic Byway 12 en nog een aantal kleinere plaatsjes. Misschien iets te veel voor op 1 dag.

En op dag 10 is het ook heel optimistisch om Zion en Bryce op 1 dag te doen. Bryce lukt prima op een halve dag. Je kan dan al een heel goed idee hebben van het park, en ook een korte hike doen. Maar Zion is toch iets anders, wij hadden die ook geprobeerd om op een 4-5tal uur te doen. En eigenlijk was dat veel te weinig tijd, en hebben we veel dingen gewoon niet kunnen zien.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ziet er op het eerste gezicht aardig uit. Voldoende tijd in SF en Moab en 2 dagen voor de kustweg.
Maar ik heb toch wat kanttekeningen.
Eén dag voor Bryce én Zion is gekkenwerk. Ga in ieder geval niet in St. George slapen, maar in Springdale, dat scheelt iets in tijd.
Ook de tijd in Yosemite vind ik kort.
Als het mijn reis was, zou ik Mesa Verde tot de volgende keer bewaren en 1 dag korter in LA verblijven, t.g.v. Bryce/Zion en Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met bovenstaande opmerkingen. Dag 10 is echt niet leuk op die manier (het lijkt me dat die 3.11 zelfs als pure rijtijd ook erg optimistisch is).
Ook dag 4 is erg krap.
Op dag 14 staat wel een tijd aangegeven maar geen plaatsen: ik neem aan dat jullie die dag in Yosemite zitten?

Jullie hebben genoeg tijd, maar ik dnek dat jullie te veel willen in die tijd.
Misschien handig om eerst te vertellen wat wel en niet vaststaat en wat jullie leuk vinden om te doen voordat we met suggesties komen.
Tip: ervaar een park "van binnen uit", overnacht in het park (zeker bij Yosemite en Grand Canyon), maak wandelingen en bezoek een rangerpraatje. Dat is veel leuker dan even met de auto langs de highlights rijden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hmmmm, een liefhebber van R66, zie ik graag.
2. Via Amboy neemt geen extra uur. Als je een echte liefhebber van R66 bent kijk dan even bij Newberry Springs (Bagdad Cafe) en bij Ludlow. Ik hoop niet dat je in het LA-Las Vegas verkeer terecht komt anders duurt het allemaal aanzienlijk langer. En Oatman kan je toch ook niet zomaar voorbij rijden en de uitzichten van Sitgreaves pass. Gooi die reistijd maar weg.
3. Flagstaff ligt niet op de route, je gaat vanaf Williams meteen naar het noorden naar GCNP
4. Williams-Gc south rim-Page-Antelope Canyon-Kayenta op een dag? Weet je het zeker. Misschien beter in Page overnachten
5. Kan best van Page-Monument Valley-Cortez en Kayenta staat niet bekend om zijn wonderbaarlijke ligging en indrukwekkende natuurwonderen.
6. "Eventueel" Mesa Verde. Als je niet naar Mesa Verde gaat heeft de omweg via Cortez geen zin zoals al eerder opgemerkt en een bezoek aan Mesa Verde duurt ten minste een halve dag. Het is al 45 minuten naar het visitor center vanaf Cortez. One way.
9. Moab-Tropic. Eventueel Capitol Reef. Of je rijdt er door en alleen het visitor center en even de Goosenecks of je bezoekt het park en daar kan je dagen doorbrengen. De weg van Torrey naar Tropic, de beroemde ut12 (http://www.scenicbyway12.com). Niemand haast zich hier. Het is een van de mooiste wegen ter wereld.
10. Thebes zei: "Gekkenwerk" en dat vind ik ook.
11. Las Vegas via Hoover Dam. Niet via, ligt ten zuiden van Las Vegas maar je kan proberen via Valley of Fire SP min of meer langs Lake Mead naar Boulder te rijden, dan Hoover Dam bekijken en terug naar Las Vegas. geeft weinig tijd voor Las Vegas (je gaat de volgende dag al weer weg).
Glen Canyon Dam in Page is (bijna)net zo indrukwekkend trouwens.
14: Yosemite ?
19: Met de stops onderweg in HMB, Santa Cruz en Monterey doe je er veel langer over. Carmel is prachtig gelegen maar wij hebben er zelden betaalbare accomodatie kunnen vinden. Wellicht iemand anders?
Tel maar over de gehele route gerust 20% bij je rijtijden op Blackice.
Goed na alle opmerkingen. Je gaat een schitterende reis maken maar net als de anderen ook al zeiden, neem meer tijd tussen Moab en St. George (Springdale?) en Las Vegas toch ook minstens een dag.
Yeehaw
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Marianne. Overlapped!
blackice
Amerika-ontdekker

Bericht door blackice »

Dag 4 Inderdaad, lange dag, maar we moete keuzes maken :)
Dag 8 Heeft er iemand ervaring met mountainbiken in Moab? Tips iemand?
Dag 9 OK, misschien kunnen we dat terug bekijken. Tropic als slaapplaats, iemand goeie ervaringen mee, of andere plaatsen als aanraders?
Dag 10 Inderdaad, is misschien kort maar we waren eigenlijk van plan om Zion niet door en door te bezoeken, maar meer als drive-through. Springdale, ok, bedankt voor de tip, zullen we ook eens bekijken.
Misschien kunnen we hier meer doen, maar we zijn niet van plan om alle NP door te gaan hiken dus… :)
Dag 11 Via: in de betekenis van, de omweg maken langs Hoover Dam. Las Vegas, wel, dit is niet echt ons ding, maar je moet er eens geweest zijn he. Tis eigenlijk vooral als overnachtinsplaats met kort bezoek. We aren't gamblers ;)
Dag 14 Is nog open, waarschijnlijk Yosemite ja.
Dag 19 Sleep-over in Big Sur, we hebben ganse dag om daar te geraken dus :)

Twijfels dag 12: Ofwel gaan we langs Lone Pine en Lee Vinning, zo naar Mono Lake, Tioga pass en zo Yosemite
Oftewel gaan we langs Ridgecrest, en bezoeken we Sequoia NP en zo verder nr El Portal (Yosemite)
Dus, wat zouden we best kiezen, Sequioa NP of Mono Lake en via Tioga pass nr Yosemite??
Mesa Verde: hier kijken we echt naar uit, ook al omdat mijn vriendin dit ook nog niet gedaan heef (90% van de andere dingen al wel, zie mijn post bij Introductie leden)

20% rijtijden bijtellen? Is met 2 routeplanners uitgeteld, tuurlijk zijn dit rijtijden, daarbij komt nog eten, stops, tanken, dingen bekijken, verkeerd rijden, …

Hetgeen vaststaat zijn, de vluchten, de 1ste overnachting in LA, en de auto, van zaterdag 11 tot zaterdag 1 september. Als van mij persoonlijk zou afhangen, zouden we zelfs Grand Canyon niet doen, om meer tijd te winnen, maarja :-)

Iedereen alvast ontzettend hard bedankt voor de tips, opmerkingen, etc etc. Heel handig. Wel niet goed voor al mijn twijfels weliswaar!! :-)

Afbeelding
[/url]
blackice
Amerika-ontdekker

Bericht door blackice »

BTW, net gevonden, waaronder ook voor MTB. Interessant voor degene die richting MOAB trekken: http://www.discovermoab.com/pdfbrochures.htm

PS: Duvel zal wel een onbekend, en niet verkrijgbare lekkernij zijn ginds zekers? :(

Afbeelding
[/url]
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

PS: Duvel zal wel een onbekend, en niet verkrijgbare lekkernij zijn ginds zekers
Bij mij niet onbekend (ooit in Belgische horeca gewerkt) maar of het daar te koop is dat weet ik niet.
blackice
Amerika-ontdekker

Bericht door blackice »

pyca schreef:
PS: Duvel zal wel een onbekend, en niet verkrijgbare lekkernij zijn ginds zekers
Bij mij niet onbekend (ooit in Belgische horeca gewerkt) maar of het daar te koop is dat weet ik niet.
ik weet van US collega's, aan de noordkant, dat Leffe bijvoorbeeld, wel te vinden valt... maar dan spreken we vde kanten van NY eh.. wereldstad...

BTW, thx pyca voor de MOAB info, ik was via je site, lodging, en dan zo terecht gekomen op die site.. waaronder mooie info over het MTB daar :)

Afbeelding
[/url]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer