Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Duur van procedure aanvraag O1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
peeky
Amerika-ontdekker

Duur van procedure aanvraag O1 visum

Bericht door peeky »

Kan iemand me vertellen hoeveel tijd er maximaal zit tussen de aanvraag en het al dan niet toekennen van een O1 visum? Ik dacht twee weken maar kan niet vinden hoelang dit daadwerkelijk is...
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Voor de O-1-aanvragen is er de mogelijkheid tot 'premium processing". Tegen een extra betaling van $1000 komt de USCIS dan binnen 15 dagen met een beslissing, een verzoek om nadere informatie, of met de aankodiging dat er om bepaalde, omschreven, redenen nader onderzoek vereist is. Als er geen premium processing werd aangevraagd, kan alles veel langer duren. Voor H-1B duurt het, zonder premium processing, drie tot zes maanden. Ik weet niet of die termijnen ook voor O-1 gelden, maar het zal wel niet al te veel verschillen. Ik zie voor O-1 vaak genoemd: twee tot vier maanden, afhankelijk van de plaats waar de petitie werd ingediend. Een formele maximum termijn voor de behandeling van dit soort petities is er eigenlijk niet.

--john
peeky
Amerika-ontdekker

Bericht door peeky »

Wow, dat verandert de zaak wel even :( Lastig, lastig...als ik geen visum kan krijgen moet ik me namelijk voor een opleiding in gaan schrijven voor volgend schooljaar, maar dit loopt dus precies langs elkaar heen...nou ja sowieso maar inschrijven en dan zien we wel.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Wat op het ogenblik een vertragende factor kan zijn is de enorme achterstand die de FBI heeft bij het uitvoeren van de zogenaamde 'name checks' en 'fingerprint checks'. Talloze naturalisatie-aanvragen zijn door de USCIS goedgekeurd, maar kunnen niet worden afgewikkeld vanwege de grote achterstanden bij de FBI. Voor O-1-aanvragen doet men hoogstwaarschijnlijk een FBI name check.

Zie o.a.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 60_pf.html

--john
peeky
Amerika-ontdekker

Bericht door peeky »

Dubbel 'wow'...nou ja dan hou ik maar rekening met 6 maanden en plan ik gewoon een jaartje vertraging in. Begin volgend schooljaar met het master schakelprogramma en stel mijn vertrek nóg een jaartje uit. Jammer, aangezien ik er modellenwerk wil gaan doen en je als model maar een beperkte houdbaarheid hebt...maar ja. Het moet maar.
peeky
Amerika-ontdekker

Bericht door peeky »

Het viel mee, heb woensdag van mijn bureau te horen gekregen dat mıjn visumaanvraag goedgekeurd is!

US of A here i come! :D
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Hoi, even een vraag puur uit persoonlijk interesse.

Je zegt dat je naar de VS gaat voor studie en modellenwerk. Ik zou het wel leuk vinden om te horen wat je er eigenlijk gaat doen en waar.

Je hoeft het uiteraard niet te vertellen, maar ik zou het gewoon leuk vinden om te lezen.

Wat is overigens een Q-1 visum?
peeky
Amerika-ontdekker

Bericht door peeky »

Ik ga naar New York en richt mijn pijlen in het begin alleen op modellenwerk. Kan ik meteen mijn woordenschat in het Engels uitbreiden en eventueel later een studie oppakken.

Tsja...verder is er erg weinig over te zeggen. Als model ben je afhankelijk van opdrachtgevers die je moeten boeken, zodoende weet ik zelf niet eens wat er gaat gebeuren. Afwachten dus.

Voor uitleg verschillende visums:

http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html

Het gaat bij mij overigens om een O1, geen Q1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer