Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika ontvangen in NL?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Shorty
Amerika-ontdekker

Amerika ontvangen in NL?

Bericht door Shorty »

Ik vraag me af of het mogelijk is, om zenders als NBC en CBS in Nl te ontvangen.
Zeg maar de regular cable tv van de states. Heb je dan de moeder van alle schotels nodig of nog erger moet ik mijn eigen satelliet hebben? :wink: Misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat ik geen Saturnight life of Entertainment tonight in Amsterdam kan kijken? :roll:
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Op het digitale pakket van UPC zitten die kanalen erbij.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Je hebt alleen en normale schotel nodig plus een " vrije" reciever voor in je huiskamer.
In een vrije reciever hoeft geen kaart en je hebt niks met Canal Plus of wie dan ook te maken dus ook geen maandelijkse abbo kosten.

Schotel zal iets van 100 euro kosten schat ik en ik heb twee maanden geleden een reciever gekocht voor 40 Euro.

We ontvangen honderden tv en radio kanalen. Ook diegene die jij graag wilt ontvangen plus het alom bekende BVN.

Je moet wel een vrij "zicht" hebbben op het zuiden. Bomen en hoge gebouwen kunnen het signaal tegen houden.

Ga ook eens kijken bij een winkel waar ze schotels en zo verkopen. Heel vaak hebben ze gebruikte spullen liggen die voor een prikkie de deur uit gaan.
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

kijk hier maar eens op. Als je de Free TVU player download, kan je enkele Amerikaanse zenders op je pc ontvangen. CBS zit er ook bij.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Tinkerbell schreef:Je hebt alleen en normale schotel nodig plus een " vrije" reciever voor in je huiskamer.
In een vrije reciever hoeft geen kaart en je hebt niks met Canal Plus of wie dan ook te maken dus ook geen maandelijkse abbo kosten.

Schotel zal iets van 100 euro kosten schat ik en ik heb twee maanden geleden een reciever gekocht voor 40 Euro.

We ontvangen honderden tv en radio kanalen. Ook diegene die jij graag wilt ontvangen plus het alom bekende BVN.

Je moet wel een vrij "zicht" hebbben op het zuiden. Bomen en hoge gebouwen kunnen het signaal tegen houden.

Ga ook eens kijken bij een winkel waar ze schotels en zo verkopen. Heel vaak hebben ze gebruikte spullen liggen die voor een prikkie de deur uit gaan.
klopt niet.
CBS en NBC zijn niet in Europa te ontvangen via schotel, FOX wel, maar alleen als je een abonnement op de spaanse provider d+ neemt, wat wettelijk niet mogelijk is in Nederland.

Als je wilt zien welke zenders wel of niet op sat te ontvangen zijn in Europa, kijk kan eens op http://www.kingofsat.net

ook op de site van UPC zie ik deze zenders er niet tussen staan, lijkt me ook sterk, omdat het technisch heel moeilijk is om de zenders in Europa te krjgen. Hoe groot je schotel ook is, in NL of een ander europees land zul je nooit een satelliet kunnen "pakken" die gericht is op USA. Deze staan van hieruit gezien nl achter de horizon. De reden dat we wel naar CNN ed kunnen kijken is dat deze via tussenstations werken, een dure oplossing, en die wordt daarom ook maar voor een paar zenders gebruikt
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tot begin mei was het mogelijk om Fox News via UPC te ontvangen. Deze is echter bij een zenderwijziging van de kabel gehaald. Erg jammer want ik had 'm vaak daarop staan. :cry:

Nu hebben we via UPC alleen nog CNN en CNBC Europe.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb Fox news nog in ons upc pakket volgens mij,zal per regio verschillen?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:Ik heb Fox news nog in ons upc pakket volgens mij,zal per regio verschillen?
Das gek, meende dat die er overal uit ging. Heb jij even geluk. :wink:

Roland

Elcrack
Amerika-ontdekker

Bericht door Elcrack »

stijnec schreef:
Tinkerbell schreef:Je hebt alleen en normale schotel nodig plus een " vrije" reciever voor in je huiskamer.

klopt niet.
CBS en NBC zijn niet in Europa te ontvangen via schotel, FOX wel, maar alleen als je een abonnement op de spaanse provider d+ neemt, wat wettelijk niet mogelijk is in Nederland.

Als je wilt zien welke zenders wel of niet op sat te ontvangen zijn in Europa, kijk kan eens op http://www.kingofsat.net

ook op de site van UPC zie ik deze zenders er niet tussen staan, lijkt me ook sterk, omdat het technisch heel moeilijk is om de zenders in Europa te krjgen. Hoe groot je schotel ook is, in NL of een ander europees land zul je nooit een satelliet kunnen "pakken" die gericht is op USA. Deze staan van hieruit gezien nl achter de horizon. De reden dat we wel naar CNN ed kunnen kijken is dat deze via tussenstations werken, een dure oplossing, en die wordt daarom ook maar voor een paar zenders gebruikt
Klopt wel !
Alhoewel het wel een feed is die sinds jaar en dag te bekijken is via satelliet, meer bepaald op 15 graden West. Momenteel zowel CBS als NBC.
Grts
Elcrack
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

jer van bia schreef:kijk hier maar eens op. Als je de Free TVU player download, kan je enkele Amerikaanse zenders op je pc ontvangen. CBS zit er ook bij.

Jerry
Geweldige link, zit nu heel de tijd Spike TV en Wheels te kijken!! :roll:
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Shorty
Amerika-ontdekker

Bericht door Shorty »

Hey Mensen ,

Ik heb zelf al UPC digital en daar zit E bij en als ik me niet vergis ook Fox News,(dat zal ik nog nakijken)...maar niet genoeg amerikaanse zenders...
Nouja, dan zal ik het meeste toch maar via internet moeten bekijken!

Bedankt voor de tips!
Greetz
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Shorty schreef:Ik heb zelf al UPC digital en daar zit E bij en als ik me niet vergis ook Fox News,(dat zal ik nog nakijken)...maar niet genoeg amerikaanse zenders...
E! zit inderdaad nog in het digitale pakket, FOX News is helaas sinds begin mei verdwenen uit het pakket. Van mij mogen er ook nog wel een aantal Amerikaanse zenders bij. :D

Roland

Northwinds
Amerika-ontdekker

Bericht door Northwinds »

Bij Caiway hebben we ook Fox news op de kabel.

Ik weet ook niet beter dan dat CBS ed in Europa niet te ontvangen zijn via satelliet.
Alleen ambassades en US Army bases kunnen het gecodeerd ontvangen geloof ik.

Peter
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Tinkerbell schreef:Schotel zal iets van 100 euro kosten schat ik en ik heb twee maanden geleden een reciever gekocht voor 40 Euro.
Bij de Lidl hebben ze vanaf 16 juli een komplete satelliet ontvanger (schotel ontvanger, en kop). Voor maar 50 euro.

Misschien interessant?
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:
Tinkerbell schreef:Schotel zal iets van 100 euro kosten schat ik en ik heb twee maanden geleden een reciever gekocht voor 40 Euro.
Bij de Lidl hebben ze vanaf 16 juli een komplete satelliet ontvanger (schotel ontvanger, en kop). Voor maar 50 euro.

Misschien interessant?
Geloof nooit dat je daar heel veel mee kan ontvangen.

Afbeelding

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... tontvanger

Staat ook bijzonder weinig informatie bij. Wat is de grootte van de schotel (zal wel 50cm zijn), zit er een smartcard-reader bij? (zal wel alleen Free-to-air zijn) etc etc
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Voor de Belgen onder ons, er is nu een nieuwe speler op de markt die voor het eerst HD beelden uitzendt en ook een aantal amerikaanse zenders in zijn pakket heeft (voor een groot stuk wel onder het betalende gedeelte). Is slechts nog maar in bepaalde gebieden te verkrijgen.

Check: indi.be
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

canaldigitaal heeft ook een aantal zenders in de paketten.
Zo kijk ik bijvoorbeeld wel naar CNBC, soort van rtl-z de hele dag en in de avond wat late night talkshows.
Sinds kort hebben ze ook NASN. Dat is een compilatie van de beste sportzenders. Vooral honkbal trouwens, maar ook NASCAR en American Football.

Direct een zender uit Amerika ontvangen is lastig hoor. Het heeft ook te maken met rechten. Om dezelfde reden dat Canaldigitaal officieel alleen in Nederland te ontvangen is. Canal betaalt de zenders een bedrag bepaald op hun mogelijke afzetgebied in Nederland. Daarom worden de signalen gecodeerd.
De Amerikaanse zenders zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt. Op het moment dat die overstralen naar de 300 miljoen mensen in Europa mag er toch wel iemand flink voor gaan dokken :P . En ik denk dat het niet interessant genoeg is, we hebben zat zenders in Europa. De meeste mensen zitten niet te wachten op Amerikaans nieuws bijvoorbeeld.
- Mike
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

benchen schreef:Voor de Belgen onder ons, er is nu een nieuwe speler op de markt die voor het eerst HD beelden uitzendt en ook een aantal amerikaanse zenders in zijn pakket heeft (voor een groot stuk wel onder het betalende gedeelte). Is slechts nog maar in bepaalde gebieden te verkrijgen.

Die is er toch al een aantal jaren? Ook met die HD beelden, Belgacom en Telenet lopen gewoon serieus achter. Ik heb wel gehoord dat Telenet volgend jaar ook met HD begint, en het zou daarom zijn dat al die digiboxen nu tegen dumpingprijzen verkocht worden.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Chi Sin X schreef:
benchen schreef:Voor de Belgen onder ons, er is nu een nieuwe speler op de markt die voor het eerst HD beelden uitzendt en ook een aantal amerikaanse zenders in zijn pakket heeft (voor een groot stuk wel onder het betalende gedeelte). Is slechts nog maar in bepaalde gebieden te verkrijgen.

Die is er toch al een aantal jaren? Ook met die HD beelden, Belgacom en Telenet lopen gewoon serieus achter. Ik heb wel gehoord dat Telenet volgend jaar ook met HD begint, en het zou daarom zijn dat al die digiboxen nu tegen dumpingprijzen verkocht worden.
Jep maar o.a. NASN is er nog maar recent aan toegevoegd.
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

We hebben een schotel, en daarmee kunnen we als we willen ook US zenders kijken.
Het probleem is US zenders komen van de 'hotbird' sateliet en de euro zenders van de Astra sateliet, wil je de één of juist de ander zien; dan moet je de schotel verdraaien (kan automatisch met motortje).
Maar sommige US zenders zitten ook op de Astra. NBC, CNN
Autogek!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer