Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Videos uploaden en weer downloaden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JWusa
Amerikafan

Videos uploaden en weer downloaden

Bericht door JWusa »

IN Amerika gaan we videos maken met onze digitale fotocamera, maar nu willen we deze op een site uploaden en als we thuis komen weer downloaden (richting eigen harde schijf). Alleen het probleem met youtube is dat je wel kan uploaden maar niet weer kan downloaden. Iemand een oplossing?
Afbeelding
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

wat sowieso lastig wordt is de lengte van de filmpjes.
Ook bij youtube is de lengte beperkt, er schijnt wel een programma te zijn waarmee je filmpjes van youtube (weer) kunt opslaan op je eigen PC.

Peter
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het beste wat je kan doen is ergens (veel) webspace huren/kopen.
het mooiste zou zijn een eigens server opzetten met een flinke harde schijf,en daar naartoe je films uploaden.

Maar je zal redelijk wat gigabytes nodig hebben.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het probleem met het uploaden naar de eigen server is bij ons voornamelijk de snelheid van de Internetverbindingen geweest in Amerika. Alle WIFI-verbindingen waren niet sneller dan 11 Mbps. Dan duurt het heel lang voor je bestanden zijn geupload.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

nieuwenoord schreef:Het probleem met het uploaden naar de eigen server is bij ons voornamelijk de snelheid van de Internetverbindingen geweest in Amerika. Alle WIFI-verbindingen waren niet sneller dan 11 Mbps. Dan duurt het heel lang voor je bestanden zijn geupload.
Ik ga via een internet cafe uploaden, maarja anders wordt het toch maar youtube....alleen is het 'klote' dat je je eigen filmpjes dan niet meer origineel hebt, omdat ik maar beperkt geheugen heb op me camera. Of kan je bij een i-net cafe ook branden (cd) ?
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

JWusa schreef:
nieuwenoord schreef:Het probleem met het uploaden naar de eigen server is bij ons voornamelijk de snelheid van de Internetverbindingen geweest in Amerika. Alle WIFI-verbindingen waren niet sneller dan 11 Mbps. Dan duurt het heel lang voor je bestanden zijn geupload.
Ik ga via een internet cafe uploaden, maarja anders wordt het toch maar youtube....alleen is het 'klote' dat je je eigen filmpjes dan niet meer origineel hebt, omdat ik maar beperkt geheugen heb op me camera. Of kan je bij een i-net cafe ook branden (cd) ?
Dat weet ik niet. Wij hebben altijd onze laptop mee, met brander.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik denk dat het makkelijkste voor je is om je videos te uploaden naar een website zoals http://megaupload.com/ , http://www.rapidshare.com/ of http://www.yousendit.com/ (zijn er nog wel meer, Google maar op "free file upload" oid).
Als je klaar bent krijg je een link die direct naar je filmpje verwijst, als je dat dan naar jezelf emailt kan je het later altijd makkelijk weer downloaden. :)

Het mooiste is dat dit gratis is, website huren natuurlijk niet :P
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan trouwens best filmpjes van youtube halen hoor.
Zijn een aantal plug-ins en programma's voor.

Maar de kwaliteit is gelijk minder.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Youtube/Googlevideo comprimeren je video. Het originele bestand is dan dus weg.

Ik zou het idd ook op een filehost als Rapidshare zetten. Daar kun je 100 mb bestanden op kwijt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wesko
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesko »

Ik zou inderdaad ook een gratis fileserver gebruiken denk ik.
Als je echt zit met de trage upload-tijden naar die servers, moet je wellicht gaan denken aan een externe harde schijf. Het voordeel is natuurlijk dat je snel en veel filmpjes kan overzetten. Ze zijn tegenwoordig niet zo heel erg duur en groot meer, maar er kan wel behoorlijk wat op.

Het is wat je zelf het makkelijkste vindt! Even de voor -en nadelen afwegen...
Wesley
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Misschien denk ik nu te simpel hoor, maar waarom je filmpjes uploaden? Een bandje kost je tegenwoordig de kop niet meer en ook de DVD's voor de daarvoor geschikte camcorder kosten niet meer zoveel. Heb je een camcorder met harddisk, dan kun je daar meestal wel héél erg veel tijd mee vullen.
Beter zou het zijn om je materiaal dan naar een notebook weg te schrijven. Maar die zul je wel niet ter beschikking hebben, gezien je vraag.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

JWusa schreef:IN Amerika gaan we videos maken met onze digitale fotocamera
rene.jager schreef:Misschien denk ik nu te simpel hoor, maar waarom je filmpjes uploaden? Een bandje kost je tegenwoordig de kop niet meer en ook de DVD's voor de daarvoor geschikte camcorder kosten niet meer zoveel. Heb je een camcorder met harddisk, dan kun je daar meestal wel héél erg veel tijd mee vullen.
Je denkt idd te simpel :) Voor een fotocamera steeds geheugenkaartjes kopen is redelijk duur. Dus kan me best voorstellen dat je die tijdelijk ergens wilt parkeren.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Fotocamera... camcorder, what's in a name :lol: :oops:

Verwarring werd bij mij gewekt door uploaden naar youtube. Kun je daar ook je foto's naar uploaden :shock: ? Ik dacht alleen videobestanden!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

rene.jager schreef:Verwarring werd bij mij gewekt door uploaden naar youtube. Kun je daar ook je foto's naar uploaden :shock: ? Ik dacht alleen videobestanden!
Snap de verwarring nog steeds niet. Lees de openingspost nog eens een keer goed:
JWusa schreef:IN Amerika gaan we videos maken met onze digitale fotocamera, maar nu willen we deze op een site uploaden en als we thuis komen weer downloaden (richting eigen harde schijf). Alleen het probleem met youtube is dat je wel kan uploaden maar niet weer kan downloaden. Iemand een oplossing?
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Njit schreef:
rene.jager schreef:Verwarring werd bij mij gewekt door uploaden naar youtube. Kun je daar ook je foto's naar uploaden :shock: ? Ik dacht alleen videobestanden!
Snap de verwarring nog steeds niet. Lees de openingspost nog eens een keer goed:
JWusa schreef:IN Amerika gaan we videos maken met onze digitale fotocamera, maar nu willen we deze op een site uploaden en als we thuis komen weer downloaden (richting eigen harde schijf). Alleen het probleem met youtube is dat je wel kan uploaden maar niet weer kan downloaden. Iemand een oplossing?
Laten we het maar houden op " 't is maandagochtend hè... " :? of "Lezen is ook een bepaalde vaardigheid"
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

rene.jager schreef:Laten we het maar houden op " 't is maandagochtend hè... " :? of "Lezen is ook een bepaalde vaardigheid"
Of 'het is niet erg om toe te geven dat je een bril nodig hebt'

:)
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

maar dan wel met HELE dikke glazen. :lol:
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Lang niet bij alle internetcafe's kun je uploaden. Hou daar wel rekening mee!
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Youtube comprimeert en je mag maar 9 minuten uploaden. Rapidshare werkt erg goed vind.

Ik vind het alleen wel allemaal erg veel moeite. Je zult in een internet cafe vast wel filmpjes op een cd kunnen branden. Eventueel misschien zelfs op een usb storage device. Bijvoorbeeld een usb stick of usb harde schijf.
Filmpjes van een digitale fotocamera zijn meestal niet direct een paar GB groot. :roll:
Tevens vind ik dat idee ook veel prettiger dan mijn filmpjes op internet zetten en vervolgens door 1 of ander kwijt te raken.
- Mike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer