Petra/VS schreef:Hier allerminst een "gewone" 4 juli! Wij gingen uit eten en onze oudste ging eten met vriendinnen. Na het vuurwerk ging mijn mobieltje. Het is Katja, onze oudste, helemaal ontdaan. Of wij ok zijn? Nou, ja, we wachten op ons dessert. Het blijkt, dat voor haar neus een enorm stuk vuurwerk in de menigte is gevallen en ze heeft heel wat bloed gezien. Ze is er erg van ondersteboven en komt gauw naar het restaurant, waar wij zijn. De eigenaar daar kent ons goed en duwt meteen een gratis dessert onder Katja's neus. Terwijl ze dat eet vertelt ze over het gebeurde, het was grote paniek!
Als we terugkomen in onze straat staan een aantal mensen ons op te wachten, zij hebben het ook allemaal gezien en willen zeker weten, dat wij ok zijn.
Op het nieuws horen we, dat de trauma helicopter een persoon heeft moeten vervoeren en een tweede persoon is er ook ernstig aan toe.
Vreselijk! Dit was een heel vreemde 4 juli, dat is zeker (ik moet er niet aan denken, dat Katja een paar meter verderop had gestaan!)!
Oh getver Petra, wat een schrik alweer. Ik ben blij dat alles met Katja in orde is. Hetzelfde is een paar jaar geleden bij ons in het dorp gebeurd, daarbij zijn twee mensen omgekomen en een aantal anderen met ernstige brandwonden. Wij zagen het van een afstand gebeuren, en we dachten al oh-oh dit kan nooit goed zijn. Sindsdien wordt hier dus geen vuurwerk meer afgestoken (door de plaats zelf dus).
Hoewel het in Ohio verboden is dat mensen zelf vuurwerk afsteken is er toch behoorlijk wat de lucht in gegaan hier in de omgeving. Het was voor ons een leuke afsluiting van een gezellige dag, alleen dochter was (quasi) mopperig want ze vond het niet eerlijk dat zowel mama als oma (die op oudjaarsdag jarig is) hun verjaardag met vuurwerk afsluiten.
Ook bij ons overigens regen... niet de hele dag gelukkig maar wel twee behoorlijke buien. Zo zie je minstens een week niets, en wordt er ook niets verwacht en dan op de enige feestdag is het raak. In onze woonplaats hebben ze ook tornado watches gehad, maar toen we thuiskwamen stond het huis er nog gewoon. Het leven in Ohio is een stuk saaier dan Virginia!