Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foto's Florida
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Foto's Florida
De foto's van onze vakantie in Indian Rocks Beach zijn nuhier te bekijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Yep, die waren ook echt prachtig!
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
We komen nu al een aantal jaren in St. Petes Beach, als we 's avonds aankomen en we rijden over de Courtney Campbell causeway word ik zo blij.wiepster schreef:, dan gaan we over de Causeways rijden en zien de zon onder gaan met op de achtergrond palmbomen, de lichtjes van het vaste land en de rivier, dan heb ik echt weer dat vakantie gvoel.
Als we twee weken later om 11.00 uur over diezelfde causeway naar Tampa airport rijden voor de thuisreis kan ik wel janken.
Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat een prachtige foto's Petra. Hoewel we net terug zijn uit Californie zitten we nu alweer te brainstormen over volgend jaar. Onze gedachten gaan ook uit naar Florida. Maar ik ben zo bang dat het weer daar tegenvalt. 2 jaar geleden waren we er een dag of 3 en toen hadden we elke dag tegen het begin van de avond stevige regen/onweersbuien en dat schrikt ons een beetje af. Wat zijn jouw ervaringen? Ook zitten we te denken over het rondje N.O. USA met onder meer Boston. Graag jouw advies.
Groetjes Marja
Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In de zomer heb je in Florida (hier noordelijker trouwens ook, we hebben op het moment een tornado watch) zeker kans op onweersbuien in late middag/begin van de avond. Wij vonden dat echt niet erg, tegen die tijd was het toch wel tijd om ons klaar te gaan maken voor het avondeten.
De westkust van Florida vind ik fantastisch, maar het valt niet te vergelijken met het Noordoosten, want dat is heel anders, kwa klimaat en kwa omgeving. Dus echt advies van het een over het ander heb ik niet, want ik zou van beide vakanties evenveel genieten.
De westkust van Florida vind ik fantastisch, maar het valt niet te vergelijken met het Noordoosten, want dat is heel anders, kwa klimaat en kwa omgeving. Dus echt advies van het een over het ander heb ik niet, want ik zou van beide vakanties evenveel genieten.
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt voor de tip. Wij denken aan Washington, Philadelphia, New York, Boston en misschien een vleugje Canada (zeker de Niagara Falls)
We zijn reeds in Washington, Ph geweest, maar slechts 1 dag. New York hebben we beter bezocht. We zijn daar 6 dagen geweest. Ik heb van diverse kanten gehoord dat Boston erg mooi moet zijn. Vandaar door naar Toronto misschien. Wij zijn echt stedenmensen. We vinden het heerlijk om door grote steden te dwalen en dingen te ontdekken. Dus dacht ik dat het rondje Noord Oosten wel geschikt voor ons zou zijn. Is dit trouwens goed te doen met een huurauto??
Hoe is trouwens het klimaat in het Noord-Oosten??
Groetjes Marja
We zijn reeds in Washington, Ph geweest, maar slechts 1 dag. New York hebben we beter bezocht. We zijn daar 6 dagen geweest. Ik heb van diverse kanten gehoord dat Boston erg mooi moet zijn. Vandaar door naar Toronto misschien. Wij zijn echt stedenmensen. We vinden het heerlijk om door grote steden te dwalen en dingen te ontdekken. Dus dacht ik dat het rondje Noord Oosten wel geschikt voor ons zou zijn. Is dit trouwens goed te doen met een huurauto??
Hoe is trouwens het klimaat in het Noord-Oosten??
Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat rondje in de herfst staat ook al jaren bij ons op het verlanglijstje. Het zit er dik in dat het nu dit jaar gaat gebeuren......nieuwenoord schreef:Dan lift ik even mee met de vraag. Florida trekt ons niet echt. Dat rondje Noord-Oosten zeker wel, liefst een keer in de herfst!

We willen de herfstkleuren combineren met een meerdaags bezoek aan Washington DC. Vooral Jan staat te trappelen om deze stad weer te zien. Hij loopt nl. een bezoek achter op mij. Ik was er nog in januari.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dit jaar durf ik niet te gokken, met die revalidatie ... maar ik zou zo willen!hekkie schreef:Dat rondje in de herfst staat ook al jaren bij ons op het verlanglijstje. Het zit er dik in dat het nu dit jaar gaat gebeuren......nieuwenoord schreef:Dan lift ik even mee met de vraag. Florida trekt ons niet echt. Dat rondje Noord-Oosten zeker wel, liefst een keer in de herfst!![]()
We willen de herfstkleuren combineren met een meerdaags bezoek aan Washington DC. Vooral Jan staat te trappelen om deze stad weer te zien. Hij loopt nl. een bezoek achter op mij. Ik was er nog in januari.....![]()
Marjan
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dank je! Ik moet toegeven, dat ik (soms tot Ricks ergernis
) iets heb me zonsop- en ondergangen. Ik kan bijvoorbeeld al niet wachten tot we in Bonaire en Aruba weer van die mooie zullen zien (hopelijk!).

Dit bericht komt niet helemaal binnen bij me, wat dit topic aangaat tenminstemarcuscj schreef:Na een 7 day cruise uit Tampa ,hebben wij nog een Condo gehuurd voor 2 weken at Indian Shores beach in October.
Is het snorkelen nog de moeite waard ?
Waar zijn de beste restaurants ?
We gaan met engelse vrienden uit Spanje en die drinken nogal veel, Is alcohol duur in Florida?
Thanks.

Prachtige foto's Petra.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
@Paula -- Indian Shores ligt naast het plaatsje, waar wij waren, dus heeft er wel mee te maken.marcuscj schreef:Na een 7 day cruise uit Tampa ,hebben wij nog een Condo gehuurd voor 2 weken at Indian Shores beach in October.
Is het snorkelen nog de moeite waard ?
Waar zijn de beste restaurants ?
We gaan met engelse vrienden uit Spanje en die drinken nogal veel, Is alcohol duur in Florida?
Thanks.
@Marcus -- Nee, wij vonden het snorkelen niet de moeite waard, eerlijk gezegd. Het water was telkens nogal troebel. Het is wel heel leuk om de dolfijnen te zien, die regelmatig boven komen en een aantal mensen (wij niet) hebben ook manatees gezien.
De beste restaurants vonden wij in Clearwater Beach. St. Pete's Beach viel ons wat dat betreft tegen. Het leukste restaurant (aan het water en live reggae bandje, plus goed menu) vonden wij Jimmy's Fish Housein Clearwater Beach.
Alcohol vonden wij niet meer of minder duur, dan in Virginia, maar wat de vergelijking met Oregon is, weet ik niet.
Voor verdere informatie kun je mijn blog van vorige week lezen (23 t/m 30 juni), ik heb iedere dag een verslag geschreven met links naar restaurants erbij.
Petra/VS schreef: @Paula -- Indian Shores ligt naast het plaatsje, waar wij waren, dus heeft er wel mee te maken.

groeten Paula
Ik heb beide reizen uitvoerig gedaan en ik denk dat een vergelijking volledig mank gaat alleen al vanwege het gebied. Ik heb in Boston schitterend weer gehad maar in Orlando ook heel erg koud tijdens een kerst die we er doorbrachten.
Het is maar net waar je belangstelling naar uit gaat. Ik heb in Boston gewoond en gewerkt en houd erg van de stad en de omgeving. In Florida heb ik met mijn gezin een behoorlijk aantal vakanties doorgebracht en dat was gezien de leeftijd van onze zoon destijds een prima bestemming.
Onze laatste (Florida) vakantie was schitterend. Veel aparte dingen gedaan (ook Disney maar dat was een beetje voor mezelf) en ook daar leent de staat zich prima voor.
Kortom het is maar net wat je zoekt en als Disney je HELEMAAL niet aanspreekt (en dat hebben sommige mensen) dan is er in Florida voldoende anders om je tijd te besteden.
Het is maar net waar je belangstelling naar uit gaat. Ik heb in Boston gewoond en gewerkt en houd erg van de stad en de omgeving. In Florida heb ik met mijn gezin een behoorlijk aantal vakanties doorgebracht en dat was gezien de leeftijd van onze zoon destijds een prima bestemming.
Onze laatste (Florida) vakantie was schitterend. Veel aparte dingen gedaan (ook Disney maar dat was een beetje voor mezelf) en ook daar leent de staat zich prima voor.

Kortom het is maar net wat je zoekt en als Disney je HELEMAAL niet aanspreekt (en dat hebben sommige mensen) dan is er in Florida voldoende anders om je tijd te besteden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6361 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 6 Reacties