Ik (indische moeder/hollandse vader) ook niet. Sterker nog, alleen maar leuke...Het merendeel toch wel sterk eten gerelateerd, zoiets als: goh, dan eten jullie zeker iedere avond rijsttafelMaar ik heb daar nooit negatieve ervaringen van vernomen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Interracial Marriage
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wat ik hier nou zo leuk vind is dat mijn kinderen op school in een klas zitten met ongeveer 7 blanke, 7 hispanic, 6 zwarte en 4 asian kindjes. Ik vind het geweldig die mix. Ze leren ook allemaal dezelfde normen en waarden over samen spelen op school. Ik ben blij dat mijn kinderen die kans krijgen om over vooroordelen te stappen en met kinderen om te gaan om wie ze zijn en niet om hun huidskleur. En daarbij leren ze veel over andere culturen. Mooi toch? Hopenlijk wordt dit de generatie die interracial relations niet meer als een probleem ziet.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Mijn dochter heeft een Turkse vriendin en een Afgaanse vriendin, mijn zoon heeft Turkse, Russische en vroeger ook Angolese vrienden.
Hier komen dus al jaren veel verschillende culturen over de vloer. Heel leuk en in de vriendenkring van mijn kinderen let niemand op de huidskleur.
Mijn broer heeft ook een interraciaal huwelijk, hij is met een Thaise getrouwd. Voor zover ik weet hebben zij hier geen last van racistische opmerkingen.
Marjon
Hier komen dus al jaren veel verschillende culturen over de vloer. Heel leuk en in de vriendenkring van mijn kinderen let niemand op de huidskleur.
Mijn broer heeft ook een interraciaal huwelijk, hij is met een Thaise getrouwd. Voor zover ik weet hebben zij hier geen last van racistische opmerkingen.
Marjon
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Niet echt een ander ras maar in het begin van onze relatie keken sommige mensen raar op dat ik met een Amerikaan een relatie begonnen was.
Heb toen ook een aantal vooroordelen moeten doorkauwen...
Zelf ben ik een mengeling van Belgisch Italiaans en ben hier nu blij om.
Italianen (die zelf overal ter wereld wonen) zijn inderdaad niet tolerant t.o.v. andere culturen. Zal ook wel afhangen van Noord en Zuid Italie, of course.
Heb toen ook een aantal vooroordelen moeten doorkauwen...
Zelf ben ik een mengeling van Belgisch Italiaans en ben hier nu blij om.
Italianen (die zelf overal ter wereld wonen) zijn inderdaad niet tolerant t.o.v. andere culturen. Zal ook wel afhangen van Noord en Zuid Italie, of course.
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, dat je dat schrijft over Italianen. Een vriendin van mij is met een Italiaan getrouwd en klaagt daar ook altijd over (zij is Tsjechisch/Nederlands en wordt in zijn familie maar nauwelijks geaccepteerd).
Wat diversiteit betreft wonen we hier in een heel goed gebied. Ieder jaar zijn er op de International Night op de lagere school meer dan 20 landen vertegenwoordigd. De vriendenkring van onze kinderen (en van onszelf) telt ook heel wat nationaliteiten.
Het leukste daarvan vind ik inderdaad het meekrijgen van delen van die culturen. Zo heeft onze oudste een quinceanera meegemaakt van een Colombiaans meisje en heeft ze met de verjaarspartijtjes van haar Koreaanse vriendinnetjes sushi leren eten.
Wat diversiteit betreft wonen we hier in een heel goed gebied. Ieder jaar zijn er op de International Night op de lagere school meer dan 20 landen vertegenwoordigd. De vriendenkring van onze kinderen (en van onszelf) telt ook heel wat nationaliteiten.
Het leukste daarvan vind ik inderdaad het meekrijgen van delen van die culturen. Zo heeft onze oudste een quinceanera meegemaakt van een Colombiaans meisje en heeft ze met de verjaarspartijtjes van haar Koreaanse vriendinnetjes sushi leren eten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weinig multi-cultureels in onze buurt. De enige andere 'cultuur' die ik in ons dorp vindt, dat zijn Nederlanders en ... er wonen blijkbaar ook een 35-tal Amerikanen!
Onze zoon had vorig jaar een Spaanse vriend (maar die verhuisde terug naar Spanje), een Nederlandse vriend (maar die moest zijn jaar overdoen, en volgend schooljaar zullen ze dus ook op twee verschillende speelplaatsen zitten), een Filipijnse vriend (maar die trekken door naar Zuid-Frankrijk), en een Belgische vriend (en die blijft, maar gaat een andere studierichting doen).
Echt veel cultuurverschil geeft zoiets natuurlijk niet. Het grootste 'cultuurverschil' ziet hij bij mensen die uit onze eigen cultuur komen, maar die wat minder geluk hebben gehad in het leven; we trachten zo'n gezin een beetje te ondersteunen, en soms trekt hij wel zijn ogen open dat mensen in zo'n andere (zeer armzalige) omstandigheden kunnen leven.
Onze zoon had vorig jaar een Spaanse vriend (maar die verhuisde terug naar Spanje), een Nederlandse vriend (maar die moest zijn jaar overdoen, en volgend schooljaar zullen ze dus ook op twee verschillende speelplaatsen zitten), een Filipijnse vriend (maar die trekken door naar Zuid-Frankrijk), en een Belgische vriend (en die blijft, maar gaat een andere studierichting doen).
Echt veel cultuurverschil geeft zoiets natuurlijk niet. Het grootste 'cultuurverschil' ziet hij bij mensen die uit onze eigen cultuur komen, maar die wat minder geluk hebben gehad in het leven; we trachten zo'n gezin een beetje te ondersteunen, en soms trekt hij wel zijn ogen open dat mensen in zo'n andere (zeer armzalige) omstandigheden kunnen leven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vaak komen ook de mooiste kinderen uit een huwelijk tussen mensen van 2 verschillende etniciteiten.
Dat is in elk geval ook de mening van Doreen Nicole hier van het forum.JENNIFERKISTEN schreef:ANYWAY IK MAAK ZOVEEL RACISME HIER IN WAT NU MIJN LAND MOET ZIJN.
IK WOON IN NL AL 17 EN WIL GRAAG WEG EIGENLIJK.
IK HEB EEN AMERIKAANSE MAN ONTMOET , EN IK WEET DAT IK DAAR OOK RACISMEZAL TREFFEN MAAR IK WEET ZEKER DAT HET ANDERS ZAL GAAN.