Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camera kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
panita
Amerika-ontdekker

camera kopen

Bericht door panita »

tijdens mijn vakantie in Amerika wil ik een nieuwe camera kopen.
mijn vraag is waar? Denver, Las Vegas of Denver en weet iemand goede en goedkope winkels. Denk aan de nikon D40X of D80
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zou het niet zo snel tijdens de vakantie kopen. Of heb je al ervaring met dergelijke camera's? Er is wel prijsverschil maar zo heel spectaculair is het ook niet.
Je hebt nu ook de cashback van Nikon (90 euro)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Gewoon lekker in Nederland kopen, bij je lokale fotograaf. Je sponsert de lokale middenstand, ze zijn vaak niet veel of niets duurder als de mediamarkt en met service en garantie zit je gewoon goed. In de USA houden ze er vaak andere type nummers op na, kan betekenen dat ze hier in europa geen service verlenen op het apparaat omdat het simpelweg niet bestaat in europa.
can't wait to travel again.....
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedenk dat je op producten die je invoert eigenlijk invoerrechten en BTW moet betalen als je terug komt naar NL, voor alle bedragen boven € 175. Omdat fotocamera's een eigen serienummer hebben, kan de douane gemakkelijk traceren of een product in NL of in het Buitenland is gekocht. Je loopt niet alleen risico bij terugkomst uit Amerika, maar bij elke volgende reis wanneer je de camera meeneemt.

Of service een probleem kan zijn, weet ik niet. Volgens mij is garantie wereldwijd.

Maar het belangrijkste argument om de camera niet tijdens je vakantie te kopen, is dat je een camera moet leren kennen, de gebruiksaanwijzing moet lezen, en je je eigenlijk moet voorbereiden op het gebruik van de camera tijdens de reis, dat levert namelijk veel mooiere foto's op. De eerste foto's geschoten met een nieuwe camera, levert niet gelijk mooie foto's op. Tenzij je toch alleen fotografeert op de automatische stand, maar ik neem aan dat je dat niet van plan bent met de Nikon die je noemt, dan zou je toch een andere camera kopen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Jasmino schreef:Of service een probleem kan zijn, weet ik niet. Volgens mij is garantie wereldwijd.
Helemaal niet, bij de meeste merken is er maar een garantie per continent. En in sommige gevallen maar in 1 land. Soms kan je wel garantie bijkopen, maar dan is het voordeel helemaal weg.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Chi Sin X schreef:
Jasmino schreef:Of service een probleem kan zijn, weet ik niet. Volgens mij is garantie wereldwijd.
Helemaal niet, bij de meeste merken is er maar een garantie per continent. En in sommige gevallen maar in 1 land. Soms kan je wel garantie bijkopen, maar dan is het voordeel helemaal weg.
Valt best mee, ik heb in New York bij B&H een camera gekocht (Nikon D50) was € 250,00 minder kwijt dan in Europa en een wereldwijde dekking bijkopen koste $ 25,00 voor 5 jaar.
nico
Amerika-newbie

Bericht door nico »

grappig onderwerp, ik heb net een week of zo research gedaan om de nikon d40x met een goede lens daar te kopen (via mijn broer in Seattle), de verschillen na Nikon-cashback zijn voor mij niet groot genoeg om in de VS zoiets complex als een camera aan te schaffen. En inderdaad ik heb hem net vandaag besteld via http://www.cameranu.nl uit Urk voor 709 euro incl 18-55 lens maar daar gaat dus nog 90 euro vanaf.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

het ligt er aan hoe duur de camera is die je wilt kopen
Als je een camera van 1500 euro in Amerika haalt ben je zo 300 of 400 euro goedkoper uit. En zo'n warranty certificate is idd maar een dollar of 25.

Maar koop je een cameraatje van bijv. 200 euro, ja dan scheelt het 50 euro....wat op zich wel 25% is, maar voor zo'n bedragje zou ik het risico niet nemen.

Ik doe het vaak wel hoor...bij B&H in NY is het erg leuk shoppen en een lensje van 1000 euro kost daar 950 dollar, dus reken maar uit :)
Nog nooit gepakt gelukkig.....
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb ook weer camera gekocht in de States. Gewoon besteld bij Amazon en naar mijn vriendin laten sturen. Zij wonen bij Boston en omdat we daar toch (meestal) langs gaan is het altijd NET kerstmis. Zo met al die pakjes dan. :D :whistling:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer