Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse plaatsnamen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

rene.jager schreef:
olavski schreef:Ten zuidwesten van Grand Rapids, MI hebben we:

Holland
Zeeland
Zutphen
Noordeloos
Overisel
Vriesland
Drenthe
Bentheim
Harlem

:wink:
Michigan staat er volgens mij ook bekend om, dat daar veel Nederlandse boeren-emigranten naar toe zijn vertrokken.
Klopt, maar dan voornamelijk West Michigan met een grote populatie rond Grand Rapids :

Afbeelding

Afbeelding

:D

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Echte Hollandse stroopwafels zegt niks. Wij hebben hier in St. Paul zelfs BIOLOGISCH-DYNAMISCHE echte Hollandse stroopwafels bij de kruidenier.

Niet te eten overigens.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Bennogr schreef:Echte Hollandse stroopwafels zegt niks. Wij hebben hier in St. Paul zelfs BIOLOGISCH-DYNAMISCHE echte Hollandse stroopwafels bij de kruidenier.

Niet te eten overigens.
:hilarious: , maar dat zijn ze hier ook niet.
Nien
Amerika-ontdekker

Arthur

Bericht door Nien »

... ik heb ook in Nederland, CO gewoond!! Wat leuk dat je daar woont zeg! Ik vond het geweldig mooi daar.. erg leuk plaatsje.. heb je het goede Indiase/Nepalese restaurantje al geprobeerd? En Annie's.. daar gingen we vaak ontbijten. Wat heeft je naar Nederland gebracht?? Ik sta trouwens geloof ik ook in het gastenboek..kijk maar eens naar zomer 2000.. Groetjes uit Pennsylvania (daar woon ik nu), Nynke
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

dora schreef:
en natuurlijk niet te vergeten: Hoboken in New York City
Is Hoboken ook een Belgische plaats? Dat wist ik helemaal niet.
Hoboken is een district van Antwerpen en ligt in het zuidelijke deel van de stad. Het is erg gekend in Japan (maar hier zo niet) omdat er een legende verteld wordt over een jongen met zijn hond nl Nello en Patrache. Er is trouwens een verwijzing naar ,in de vorm van een grote vierkante steen, en die ligt vlak voor de kathedraal in Antwerpen. groetjes
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Borculo Michigan
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Aan de Jersey shore ligt Brielle, dat was ook een verrassing :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Hoewel het geen plaats is, vonden wij het afgelopen reis zo grappig dat wij in Utah (vlakbij SLC) reden op de "Westland drive", laten wij nu in het Westland wonen, grappig dit soort dingen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Brooklyn in New York komt van Breukelen. En in Lewes, Delaware is het Zwaanendael Museum:
Afbeelding
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

Alle 'onderverdelingen' van New York komen van Nederlandse (plaats)namen. Ik heb ook al enkele keren tal van andere steden gezien in Amerika, vaak ook dubbele. Rome, Firenze en Florence, Venetie (zo geschreven), London, Paris,... Ze waren er allemaal! Alleen geen Turnhout en Herk-de-Stad...
Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Saugerties in New York. Komt van "Zagertjes"
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Heel herkenbaar die foto's van upstate NY, een gedeelte van mijn schoonfamilie woont daar (en we hebben er zelf een cottage aan Lake Ontario).

Er is ook nog een Potsdam wat meer richting de east, met een boottochtje op de st. lawrence river wel eens langs gevaren.

En aan de westkant van Rochester is nog een dorpje Bergen (maar dat kan ook verwijzen naar het noorweegse bergen???).
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

ned in MO schreef:Er is ook een Amsterdam in Missouri.
Ligt een stukje onder Kansas City tegen de grens met kansas aan.
Het is een gehucht van niks met maar een paar inwoners
En er is een Amsterdam in Ohio... haha... wellicht heeft elke staat wel zijn eigen Amsterdam. Puur toevallig overigens dat mijn man daar al vanaf zijn jeugd bijna jaarlijks in het jachtseizoen komt en vervolgens met een Nederlandse trouwt. :lol: We willen er in de nabije toekomst wat land kopen of leasen, als eigen jachtterrein.
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

TedjevanEs schreef:Heel herkenbaar die foto's van upstate NY, een gedeelte van mijn schoonfamilie woont daar (en we hebben er zelf een cottage aan Lake Ontario).

Er is ook nog een Potsdam wat meer richting de east, met een boottochtje op de st. lawrence river wel eens langs gevaren.

En aan de westkant van Rochester is nog een dorpje Bergen (maar dat kan ook verwijzen naar het noorweegse bergen???).
Ik denk dat bergen in het Noors berger zou zijn (als het Zweeds hier niet te ver afwijkt) en de berg berget, dus het zal van het Nederlands komen. Het Noorse eiland Spitsbergen heeft zijn naam ook aan een Nederlandse kolonie te danken, overigens.
Afbeelding
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

De mooiste Nederlandse plaatsnaam vind ik Spuyten Duyvil.

Lang geleden, nog voor de revolutionaire periode, zond Peter Stuyvesant een dappere trompettist, wiens naam Anthony Van Corlaer was, op pad om de Nederlandse kolonisten langs de Hudson te waarschuwen voor een aanval door de Engelsen. Het weer was slechts en er stond een harde wind. Toen Anthony Manhattan bereikte, was de veerboot die hem zou afhalen in geen velden of wegen te bekennen. Hij was echter op een belangrijke missie, en besloot naar de overkant te zwemmen op de plek waar Harlem River in de Hudson uitkomt. Zelfs zonder harde wind staat die plaats bekend om z'n verraderlijke onderstromen. Maar Anthony zette door en bereikte heelhuids de overkant 'en spijt den duyvil', in spite of the devil. Niemand weet of dit wel allemaal klopt, maar het is een mooi verhaal.

--john
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amsterdam en Rotterdam in Upstate New York. Er is ook een Amsterdam 9heel klein uitgestorven plaatsje) in Wisconsin, vlak langs de Mississippi.

Teaneck, NJ (derde dorp na de George Washington Bridge, is de Tiende Nek (van de rivier die daat loopt).

Harlingen in Texas, natuurlijk.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Petra/VS schreef:Brooklyn in New York komt van Breukelen
en Flushing?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, inderdaad, van Vlissingen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
summergirl
Amerika-ontdekker

Bericht door summergirl »

Er is ook een plaatsje DeRuyter , in New York.

Ik ga volgend jaar High School doen in America, en mijn gastvader komt daar vandaan. Wel grappig dus, ze vinden het ook helemaal leuk dat ik uit Nederland kom! Hij komt ook over een paar dagen naar Nederland om de 400ste verjaardag van Michiel de Ruyter te vieren.
Op een doos van een klok made in Hongkong:
Guaranteed to work throughout its useful life.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Klein beetje off-topic misschien maar gisteren ben ik bij de "Dutch Gap" geweest, in de buurt van Richmond:

http://www.guusbosman.nl/article/1980

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer