Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geplande route voor mei 2008 (Aangepast)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Geplande route voor mei 2008 (Aangepast)
Volgend jaar in mei gaan we naar het zuidwesten van de USA.
Dit is onze route zoals we ze tot nu toe gepland hebben:
Woensdag 30/4: Vlucht Brussel - LA (geboekt!)
Donderdag 1/5: LA
Vrijdag 2/5: LA
Zaterdag 3/5: LA - Joshua Tree NP - Blythe
Zondag 4/5: Blythe - Flagstaff (Via Sedona)
Maandag 5/5: Flagstaff - Grand Canyon (South Rim)
Dinsdag 6/5: Grand Canyon (East Rim) - Monument Valley
Woensdag 7/5: Monument Valley - Page (Monument Valley bezoeken)
Donderdag 8/5: Page (Antelope Canyon en de omgeving van Page)
Vrijdag 9/5: Page - Bryce Canyon
Zaterddag 10/5: Bryce Canyon - Zion NP
Zondag 11/5: Zion NP (Narrows)
Maandag 12/5: Zion NP - Las Vegas (Valley of Fire Park, Hooverdam)
Dinsdag 13/5: Las Vegas
Woensdag 14/5: Las Vegas - Death Valley
Donderdag 15/5: Death Valley - Lee Vining (Bezoek Mono Lake, Bodie, ...)
Vrijdag 16/5: Lee Vining - Yosemite (Deze dag gebruiken voor het omrijden als de Tioga Pass niet open is)
Zaterdag 17/5: Yosemite
Zondag 18/5: Yosemite - Oakhurst (volledige dag in Yosemite en 's avonds naar Oakhurst)
Maandag 19/5: Oakhurst - Monterey (Big Sur)
Dinsdag 20/5: Monterey (whale watching in de voormiddag) - San Francisco
Woensdag 21/5: San Francisco
Donderdag 22/5: San Francisco
Vrijdag 23/5:
Zaterdag 24/5: Vlucht San Francisco - Brussel
Zondag 25/5: Aankomst in Brussel
We vliegen 1 dag later terug dan dat we eerst gepland hadden. Daarom is vrijdag 23/5 nog open. Hebben jullie nog tips waaraan we deze dag kunnen spenderen?
Groeten en alvast bedankt
Jeroen
Dit is onze route zoals we ze tot nu toe gepland hebben:
Woensdag 30/4: Vlucht Brussel - LA (geboekt!)
Woensdag 7/5: Monument Valley - Page (Monument Valley bezoeken)
Zondag 11/5: Zion NP (Narrows)
Donderdag 15/5: Death Valley - Lee Vining (Bezoek Mono Lake, Bodie, ...)
Vrijdag 16/5: Lee Vining - Yosemite (Deze dag gebruiken voor het omrijden als de Tioga Pass niet open is)
Zondag 18/5: Yosemite - Oakhurst (volledige dag in Yosemite en 's avonds naar Oakhurst)
Dinsdag 20/5: Monterey (whale watching in de voormiddag) - San Francisco
Vrijdag 23/5:
Zaterdag 24/5: Vlucht San Francisco - Brussel
Zondag 25/5: Aankomst in Brussel
We vliegen 1 dag later terug dan dat we eerst gepland hadden. Daarom is vrijdag 23/5 nog open. Hebben jullie nog tips waaraan we deze dag kunnen spenderen?
Groeten en alvast bedankt
Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen80 op 11 aug 2007, 13:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Geplande route voor mei 2008
Jeroen80 schreef: Zaterdag 3/5: LA - Joshua Tree NP - Blythe[/b]
Is dit te doen? Als we vroeg genoeg vertrekken, eerst Joshua Tree bezoeken om dan nog door te rijden naar Blythe en daar te overnachten?
Dag 3/5 is best te doen, tenzij je Joshua Tree heel uitgebreid wilt bekijken. De dag erna is wat krapper. Je kunt ook in Sedona overnachten, want de volgende dag heb je weer meer dan genoeg tijd.
Dit is allemaal erg ruim, je kunt ook vanaf de Grand Canyon in een keer naar Monument Valley rijden en daar overnachten. Neem liever een extra nacht in Page.Jeroen80 schreef: Maandag 5/5: Flagstaff - Grand Canyon (South Rim)
Dinsdag 6/5: Grand Canyon (East Rim) - Kayenta
Woensdag 7/5: Monument Valley
Donderdag 8/5: Kayenta - Page (Antelope Canyon en de omgeving van Page)
Ja, er is -ook in de omgeving- meer dan genoeg te doen. Maar ook met maar 1 overnachting kun je van het park zelf al een goed beeld krijgen.Jeroen80 schreef: Vrijdag 9/5: Page - Bryce Canyon
Zaterddag 10/5: Bryce Canyon (Is het de moeite om 1 volledige dag in Bryce te zitten?)
Ja hoor, maar persoonlijk vind ik een overnachting in DV erg bijzonder. Het park is met laagstaande zon op z'n mooist.Jeroen80 schreef: Donderdag 15/5: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine[/b] (Is dit haalbaar?)
Neem de route langs Red Rock Canyon, dan kom je langs Badwater.
Neem hier een dag extra; grote kans dat de Tioga pas nog niet open is en dat je om moet rijden.Jeroen80 schreef:Vrijdag 16/5: Lone Pine - Lee Vining (Bezoek Mono Lake, Bodie, ...)
Marianne
Mooie route en goede aanvullingen.
Even iets over de route tussen Las Vegas en Death Valley. Als je langs Red Rock rijdt (nv159) en dan nv160 naar Pahrump, neem dan in Pahrump de afslag naar Soshone (nv372 en ca178 in California) voor in het dorp. De hoofdroute over de betrekkelijk nieuwe weg van Pahrump naar Death Valley NP gaat via Death Valley Junction en menigeen mist de afslag naar Soshone en de weg langs Badwater (ca178). Het is ook mogelijk om via DV Junction te rijden en dan kan je in DV NP eerst naar Dantes View en eventueel later naar Badwater vanaf Furnace Creek visitor center maar dan moet je heen en weer rijden.
Yeehaw.
Even iets over de route tussen Las Vegas en Death Valley. Als je langs Red Rock rijdt (nv159) en dan nv160 naar Pahrump, neem dan in Pahrump de afslag naar Soshone (nv372 en ca178 in California) voor in het dorp. De hoofdroute over de betrekkelijk nieuwe weg van Pahrump naar Death Valley NP gaat via Death Valley Junction en menigeen mist de afslag naar Soshone en de weg langs Badwater (ca178). Het is ook mogelijk om via DV Junction te rijden en dan kan je in DV NP eerst naar Dantes View en eventueel later naar Badwater vanaf Furnace Creek visitor center maar dan moet je heen en weer rijden.
Yeehaw.
-
- Amerikakenner
Bedankt Marianne en Yeehaw voor jullie informatie. Zullen we zeker gebruiken.
We zijn inderdaad aan het twijfelen of we nu een volledige dag nemen voor Monument Valley of voor Page. Misschien toch maar Page dan. Hoeveel tijd zou je ongeveer nodig hebben voor Monument Valley te zien? Ik denk niet dat we er gaan paardrijden of veel wandelen.
We verblijven in Kayenta omdat dit kort bij Monument Valley ligt. Of zijn er nog mogelijkheden korter bij Monument Valley of zelfs in MV?
Bedoel je dat 5/5 en 5/6 ook ruim zijn qua invulling. We zouden graag zowel een stuk van de zuid- als de oostrand zien van Grand Canyon.
1 nacht in Bryce zal waarschijnlijk wel voldoende zijn. Hebben we een dag reserve voor Yosemite indien de Tioga Pass nog niet open is.
Overnachten in DV lijkt mij ook speciaal maar we willen zoveel zien en dan moet je ergens beslissingen nemen.
En die extra dag voor Yosemite zullen we inderdaad best inplannen.
Dit is zeker nog niet onze definitieve route maar veel zal er ook niet meer aan veranderen denk ik. Ik ga proberen om m'n reisgezellen ervan te overtuigen om pas zaterdag 24/5 terug naar huis te vliegen ipv 's vrijdags al. Dan hebben we nog een dagje extra dat we best nog kunnen gebruiken volgens mij om het helemaal af te maken.
Groeten
Jeroen
We zijn inderdaad aan het twijfelen of we nu een volledige dag nemen voor Monument Valley of voor Page. Misschien toch maar Page dan. Hoeveel tijd zou je ongeveer nodig hebben voor Monument Valley te zien? Ik denk niet dat we er gaan paardrijden of veel wandelen.
We verblijven in Kayenta omdat dit kort bij Monument Valley ligt. Of zijn er nog mogelijkheden korter bij Monument Valley of zelfs in MV?
Bedoel je dat 5/5 en 5/6 ook ruim zijn qua invulling. We zouden graag zowel een stuk van de zuid- als de oostrand zien van Grand Canyon.
1 nacht in Bryce zal waarschijnlijk wel voldoende zijn. Hebben we een dag reserve voor Yosemite indien de Tioga Pass nog niet open is.
Overnachten in DV lijkt mij ook speciaal maar we willen zoveel zien en dan moet je ergens beslissingen nemen.
En die extra dag voor Yosemite zullen we inderdaad best inplannen.
Dit is zeker nog niet onze definitieve route maar veel zal er ook niet meer aan veranderen denk ik. Ik ga proberen om m'n reisgezellen ervan te overtuigen om pas zaterdag 24/5 terug naar huis te vliegen ipv 's vrijdags al. Dan hebben we nog een dagje extra dat we best nog kunnen gebruiken volgens mij om het helemaal af te maken.
Groeten
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Ruim ja 5/5. Flagstaff naar GC Village is maar 1.5 uur rijden dus waarom Flagstaff? Voor Monument Valley. Je kan een guided tour nemen vanaf de parkeerplaats bij het visitor center vanaf 1.5 uur maar meestal duren ze langer. Zelf rijden kan ook (mag niet van je verhuurbedrijf maar ja...) en reken dan op ongeveer 2 uur. Van MV naar Page is ongeveer 2.5 uur en de enige accomodatie vlak bij MV is Goulding's Lodge. Duur maar onvergetelijk. Er zijn ook sunset/sunrise tours vanaf Goulding's. Kayenta is niets bizonders dus als je wat geld over hebt.....Ik zou zeker niet de hele dag in MV blijven maar langer in Page en de beroemdste uitzichten op de Mittens zijn gewoon vanaf het visitor center.
Yeehaw
Yeehaw
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik Kayenta zelfs een beetje eng, maar dat zal aan mij liggen hoor. Na twee keer daar tanken en heel veel grimmige gezichten gezien te hebben, hoeft het voor mij niet meer.
Goudlings Lodge is gewoon heel speciaal. Wij stonden er op de campground, maar hebben natuurlijk wel in de Lodge gegeten. Echt doen, de zonsondergang, de sfeer, helemaal super!
Goudlings Lodge is gewoon heel speciaal. Wij stonden er op de campground, maar hebben natuurlijk wel in de Lodge gegeten. Echt doen, de zonsondergang, de sfeer, helemaal super!
Dus gewoon een sieraadje kopen en hun dag kan niet meer stuk.Yeehaw schreef:Mijn BW heeft daar (in Kayenta) een kettinkje gekocht. Toen klaarden de gezichten helemaal op -lol-
Ga ik zeker dan maar doen.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerikakenner
Hoi mensen, bedankt allemaal voor jullie reacties.
@ Yeehaw: Flagstaff dient gewoon als overnachtingsplaats. De dag ervoor rijden we van Blythe naar Flagstaff en doen we de route via Sedona dus dan hadden we Flagstaff voorzien om te stoppen en te overnachten.
Dan is het de bedoeling om 's morgens meteen door te rijden naar de South Rim van de Grand Canyon en dus geen tijd te spenderen in Flagstaff zelf.
Groeten
Jeroen
@ Yeehaw: Flagstaff dient gewoon als overnachtingsplaats. De dag ervoor rijden we van Blythe naar Flagstaff en doen we de route via Sedona dus dan hadden we Flagstaff voorzien om te stoppen en te overnachten.
Dan is het de bedoeling om 's morgens meteen door te rijden naar de South Rim van de Grand Canyon en dus geen tijd te spenderen in Flagstaff zelf.
Groeten
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerikakenner
Ik heb de route intussen weer een beetje aangepast:
Woensdag 30/4: Vlucht Brussel - LA
Woensdag 7/5: Monument Valley - Page
Zondag 11/5: Zion NP
Donderdag 15/5: Death Valley - Lone Pine of Bishop (waar raden jullie aan om te overnachten tussen DV en Lee Vining: Lone Pine, Bishop of toch nog ergens anders?)
Vrijdag 16/5: Lone Pine/Bishop - Lee Vining - Yosemite (Bezoek Mono Lake, Bodie, ...) Deze dag ook gebruiken voor eventueel om te rijden als de Tioga Pass niet open is. Is dit te doen, Mono lake + omgeving en daarna nog omrijden naar de Westkant van Yosemite?
Dinsdag 20/5: Monterey (whale watching) - San Francisco
Vrijdag 23/5: Vlucht San Francisco - Brussel
Wat vinden jullie van de veranderingen?
En wat betreft LA en San Francisco. Is 2 dagen voldoende voor deze 2 steden? We zijn niet van plan om pretparken te doen in LA en willen alleen de highlights zien (Hollywood, Venice Beach, Warner Bros, ...). Idem voor San Francisco (Alcatraz, Fishermans Wharf, Golden Gate Bridge, ...)
Zijn er nog andere bezienwaardigheden in deze steden waarvan jullie zeggen die moet je zeker gezien hebben in die 2 dagen dat je er bent.
Groeten
Jeroen
Woensdag 30/4: Vlucht Brussel - LA
Woensdag 7/5: Monument Valley - Page
Zondag 11/5: Zion NP
Donderdag 15/5: Death Valley - Lone Pine of Bishop (waar raden jullie aan om te overnachten tussen DV en Lee Vining: Lone Pine, Bishop of toch nog ergens anders?)
Vrijdag 16/5: Lone Pine/Bishop - Lee Vining - Yosemite (Bezoek Mono Lake, Bodie, ...) Deze dag ook gebruiken voor eventueel om te rijden als de Tioga Pass niet open is. Is dit te doen, Mono lake + omgeving en daarna nog omrijden naar de Westkant van Yosemite?
Dinsdag 20/5: Monterey (whale watching) - San Francisco
Vrijdag 23/5: Vlucht San Francisco - Brussel
Wat vinden jullie van de veranderingen?
En wat betreft LA en San Francisco. Is 2 dagen voldoende voor deze 2 steden? We zijn niet van plan om pretparken te doen in LA en willen alleen de highlights zien (Hollywood, Venice Beach, Warner Bros, ...). Idem voor San Francisco (Alcatraz, Fishermans Wharf, Golden Gate Bridge, ...)
Zijn er nog andere bezienwaardigheden in deze steden waarvan jullie zeggen die moet je zeker gezien hebben in die 2 dagen dat je er bent.
Groeten
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt vanuit DV makkelijk in 1 keer naar Lee Vining rijden, dat geeft je de volgende dag wat meer tijd. Misschien ook tegen de avond nog naar Mono Lake.Jeroen80 schreef:Donderdag 15/5: Death Valley - Lone Pine of Bishop[/b] (waar raden jullie aan om te overnachten tussen DV en Lee Vining: Lone Pine, Bishop of toch nog ergens anders?)
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van DV naar Lee Vining kan inderdaad in 1 dag.
Om Yosemite heenrijden vanuit Lee Vining gaat ook in een dag tijd,zelf heb ik dat weleens vanaf Furnace Creek gedaan.
Vanuit Yosemite,waarom niet direct naar Monterey?
Zover is dat niet.
2 dagen LA is wel genoeg,2 dagen SF is krap aan,vindt ik althans.
Ik zou zelf een dag Zion daarvoor schrappen.
Om Yosemite heenrijden vanuit Lee Vining gaat ook in een dag tijd,zelf heb ik dat weleens vanaf Furnace Creek gedaan.
Vanuit Yosemite,waarom niet direct naar Monterey?
Zover is dat niet.
2 dagen LA is wel genoeg,2 dagen SF is krap aan,vindt ik althans.
Ik zou zelf een dag Zion daarvoor schrappen.
-
- Amerikakenner
Hallo iedereen, ik heb onze route nog eens aangepast. Nu zit ie bijna in z'n definitieve vorm. Ik heb de aanpassingen gedaan in de originele, 1e post. Tips zijn nog altijd welkom, want we hebben nog 1 dag over omdat we de vliegreis 1 dag langer geboekt hebben dan eerst voorzien was.
Alvast bedankt
Jeroen
Alvast bedankt
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Hi Jeroen
misschien is het wel een optie om vanuit San Fransisco een dagje naar de wijngebieden te gaan, b.v. naar Sonoma. Er worden dagtrips georganiseerd vanuit SF als je dat gemakkelijk vindt.
http://www.sonoma.com
misschien is het wel een optie om vanuit San Fransisco een dagje naar de wijngebieden te gaan, b.v. naar Sonoma. Er worden dagtrips georganiseerd vanuit SF als je dat gemakkelijk vindt.
http://www.sonoma.com
Groetjes, Nel
Goed idee voor die wijnstreek. Een andere mogelijkheid is om van Yosemite naar Paso Robles te rijden en dan de extra dag te besteden tussen Cambria en Monterey. Dat is het mooiste stuk van hw1 en je zou ook nog Hearst Castle kunnen bezoeken. 2 dagen voor SF vonden wij wel genoeg maar we zijn later nog eens teruggeweest.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikakenner
Bedankt voor de reacties.
@ Yep: het is zeker niet de bedoeling om uit deze route nog iets te schrappen hoor en zeker die ganse dag voor Zion niet. We hebben gewoon een extra dag erbij gekregen die we nog moeten invullen.
Jeroen
@ Yep: het is zeker niet de bedoeling om uit deze route nog iets te schrappen hoor en zeker die ganse dag voor Zion niet. We hebben gewoon een extra dag erbij gekregen die we nog moeten invullen.
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010