Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pepperspray op zak/ auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Pete.Z schreef:lol,was het zo erg?
:wink:
bwehe, opzich niet :wink:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Monique/VS

Re: Pepperspray op zak/ auto

Bericht door Monique/VS »

JWusa schreef:We gana van Newyork naar Los Angeles. Het hele land dus door. Nu is mijn vraag, mag ik pepperspray kopen en in de auto bewaren. We zijn niet bang voor ruzie of andere rare dingen, maar je weet maar nooit.
In de vier jaar tijd dat ik nu in de VS woon heb ik al heel wat afgereisd waarbij regelmatig ook alleen.
Hoewel ik daarbij om persoonlijke preventieve redenen wel altijd een alternatieve pepperspray bij me heb (X-Marker) ben ik nog nooit in een situatie geweest waarbij ik het idee had deze 'X-Marker' nodig te hebben.

'X-Marker' is een zelfverdedigingsspray die (door zijn uiterlijk) verward zou kunnen worden met pepperspray.
De werking van 'X-Marker' staat vrijwel gelijk aan dat van pepperspray, hetzij dan dat het de aanvaller ook een 'kleurtje' geeft waardoor deze voor de politie tevens eenvoudig herkenbaar wordt.
Zover ik tot op heden ervaren heb wordt het hier niet als verboden wapen gezien en mag je het gewoon bij je dragen.

Of je het echt nodig zult hebben vraag ik me echter serieus af.
Ten eerste geef je aan met zijn tweeën te reizen, en ten tweede is, als @pete.z al opperde, een Mag-Light een veel beter alternatief.
Wel zou ik daar aan toe willen voegen dat je dan het beste voor een Mag-Charger kunt kiezen.
In tegenstelling tot de meeste andere Mag-Lights beschikt deze namelijk over een oplaadbare batterij (tevens op te laden via bijgeleverde plug voor sigarettenaansteker van de auto) die opgeladen ca 16 uur meegaat.
Is wel een wat prijzigere optie, maar is daarentegen naast een uitstekend zelfverdedigingsmiddel ook zeer handig voor 'donkere' situaties.
De MagCharger beschikt over een verstelbare lichtstraal en geeft in alle opzichten ontzettend veel licht.
Zelf heb ik die er ook een, en is echt een ideale zaklantaarn.

Groetjes:
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer