Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valley of the Gods, dirt road

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Little John
Amerika-ontdekker

Valley of the Gods, dirt road

Bericht door Little John »

Howdee,
Ik volg nu al een tijdje veel van de onderwerpen die op dit forum voorbijkomen en heb al heel veel nuttige informatie kunnen vinden voor onze reis. Ik ben al 2 keer in de VS geweest en wij gaan van 5 mei tot 2 juni naar de westkust en zullen daar een flinke rondrit maken. Mijn route ligt al grotendeels vast en misschien ga ik hem hier ook nog in zijn geheel plaatsen maar ik ga in ieder geval de komende tijd zo nu en dan een vraag voorleggen aan al jullie kenners.

Op donderdag 12 mei slapen wij in Kayenta en de vrijdag daarop willen we in de ochtend naar Monument valley en daar een tour doen met een jeep. Later rijden we dan door naar Mexican Hat en s avonds slapen we in Moab. In de middag lijkt het me leuk om door de Valley of the Gods te rijden en dan via de 261 en de 95 door naar Moab te rijden.

Ik heb gelezen dat de weg door de Valley of the Gods een dirt road is waar ik dus eigenlijk niet mag rijden met onze huurauto. Mijn vraag is dan ook: Wie heeft daar al eerder gereden en is het te doen om daar te rijden met een gewone auto? Is de weg goed onderhouden of is het eigenlijk niet aan te raden met een gewone (huur) auto.

Alvast bedankt :D
groet
Jan
California Rules!
Sonia
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sonia »

Hallo Jan,
Een poosje geleden heb ik een gelijkaardige vraag al eens beantwoord, op een ander forum, omdat wij vorige zomer (augustus) "the Valley of the Gods" hebben gereden mét een huurauto! Dat is geen probleem zolang je het maar rustig aan doet, want de onverharde weg zit inderdaad vol putten en kuilen en sommige stukken zijn erg hobbelig. Voor campers is het niet echt aan te raden. Verder kan ik alleen maar herhalen dat deze vallei misschien iets minder spectaculair en bekend is dan Monument Valley, maar zeer zeker de moeite waard. Vooral ook omwille van de natuurlijke rust. Bijna geen toeristen. Hier ook geen parking, toegangskaartjes, toeristische voorzieningen of kraampjes waar indianen hun spulletjes verkopen... Alleen een 17 mile dirt road door een prachtig landschap van buttes en mesa's. Voldoende drinkwater meenemen, zeker in de zomer als de temperatuur er hoog kan oplopen. Aansluitend kun je eventueel ook nog the Moki Dugway rijden, tot bovenop zo'n 300 meter hoge tafelberg, maar dat hebben wij niet gedaan, want al die haarspeldbochten langs steile afgronden vonden wij toch een beetje eng!
Alvast nog veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Sonia
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hallo Jan,

Nee, officieel mag je niet met een huurauto over een onverharde weg rijden. Wij hebben het in de zomer van 2003 toch gedaan, en we vonden het schitterend! Het eerste deel van de weg was heel goed te doen, een heel vlakke dirtroad waar we heel makkelijk konden rijden. Maar toen we verder kwamen werd de weg steeds slechter, en op gegeven moment leek het zelfs helemaal mis te gaan. Een droogstaand beekje doorkruiste de weg, en de hoogteverschillen daar waren zo groot dat de onderzijde van de auto een heel stuk over de grond schuurde. Nou, dat was wel even zweten hoor, en niet alleen omdat het zo bloedheet was daar. Maar we hadden geluk, geen schade! We hebben dit uitgebreid in ons reisverslag beschreven, je kan dat vinden op onze site http://www.case23.com

Valley of the Gods is misschien net wat minder spectaculair dan Monument Valley, maar ik vond het wel een van de allermooiste dingen die we tijdens onze reis hebben gedaan. Helemaal 'in the middle of nowhere', echt héérlijk.

Succes met je voorbereidingen!
Groetjes, Henriëtte
Little John
Amerika-ontdekker

Bericht door Little John »

:D Bedankt voor jullie goeie tips, we gaan er in mei heen dus dan is het hopelijk nog lekker droog weer. We gaan het maar gewoon proberen en als het echt niet kan dan maar rechtsomkeert en omrijden. Weten jullie nog hoe lang je er ongeveer over gedaan hebt om die dirt road af te rijden?
California Rules!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Wij hebben hem ook in 2003 gereden met zg high clearance 2 wheel drive en in goed Nederlands een auto die hoog op zijn pootjes stond.
Het was een vrij grote auto dus vandaar dat hoge. Dat scheelt wel. Met een Ford Mustang bv zou ik me er niet aan wagen.
Als je regelmatig stopt om foto's te nemen doe je er ongeveer 2 uur over.
Beste is aan de westkant beginnen (kun je daarvoor nog even naar de Goosenecks is vlakbij) en dan rijden naar de andere kant kom je meteen op de weg naar Moab. Ik vond het mooi, het is Monument Valley in het klein minder spectaculair maar wel heel erg rustig.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik weet niet meer zo goed hoe lang we er over gereden hebben. We zijn diverse keren uitgestapt om foto's te maken, maar het was zo ontzettend heet dat we daarna steeds weer snel de auto in moesten. Ik hoop voor jou dat de temperatuur in mei wat draaglijker zal zijn. Ik schat dat wij iets sneller zijn geweest dan de 2 uur waar Bart het over heeft, maar als het minder warm zou zijn geweest zouden we vast langere stops hebben gemaakt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Wij hebben het in de ochtend gedaan rond 9 uur en toen viel het mee met de warmte. Het was ook strakblauw en dus s'nachts behoorlijk afgekoeld.
Later in de middag bij Hovenweep NM was het sisheet. Ook een aanrader trouwens dat Hovenweep. Uiteraard niet indrukwekkend als Mesa Verde maar zeker de moeite waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer