Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pepperspray op zak/ auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Ik ben als vrouw ook echt niet bang buiten op straat.. maar als iemand jou wilt overvallen of wat aan wilt doen, maakt het echt niet uit of je bang bent of niet. Ik snap dus echt wel dat de TO pepperspray mee wilt nemen. Je moet gewoon voorbereid zijn op zo'n situatie. Of je nou in Rotterdam woont al 41 jaar of 30 jaar Amerika, ze kunnen iedereen de spullen jatten of wat aan doen.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ben heel blij dat ik niet zo leef. Als ze willen jatten of iets anders doen, doen ze dat. Vergeet niet dat de misdadiger jou verrast, en dat er een hele grote kans is dat je helemaal niet weet waar die pepper spray is, of je moet er de hele dag mee in je hand lopen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Na 24 jaar in de VS als vrouw en heel veel rondgereisd te hebben, ben ik het helemaal met Joke eens. Tenzij je heel goed weet, hoe je pepper spray of mace moet gebruiken zijn het valse veiligheden!!!

Vorig jaar heb ik een self defense cursus gevolgd bij de lokale politie. En wat je wilt is afstand. Als iets je niet aanstaat, kom dan niet dichterbij of ren zelfs weg. Het is een koelbloedig iemand, die in een noodtoestand pepperspray of mace tot zijn/haar voordeel gebruikt, werd ons verteld. En ik geloof het.

De beste verdediging is afstand! Zowel emotioneel als fysiek. In Nederland ben ik twee keer aangevallen, in de VS heb ik me nog nooit, zelfs in zogenaamde slechte buurten, onveilig gevoeld.

Dat wijd ik helemaal aan mijn eigen reacties. In Nederland was ik onzeker en een goede prooi. Hier ben ik als een vis in het water en straal zelf vertrouwen uit.

Natuurlijk ben ik niet een of andere optimist, ik ben me terdege bewust van de gevaren. Maar ik zoek ze ook gewoon niet op!

Als je in Nederland niet met mace en pepperspray rondreist zie ik helemaal niet in, waarom je dat hier in de VS wel zou doen! Voor mij was Nederland (in ervaringen) gevaarlijker, dan de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hmm, waarom zou je uberhaupt pepperspray bij je willen hebben... :?:

Lijkt me niet de juiste instelling om op vakantie te gaan om heel eerlijk te zijn.

Ik zie ook net dat je 2 meter bent en 106 kg weegt :lol:
Maakt in sommige gevallen ook weinig uit natuurlijk :wink:

Het ligt ook aan de manier waarop je zelf overkomt. Als je als een bang kipje rond gaat lopen dan ben je (en dat schijnt een feit te zijn) een leuk doelwit, omdat je je onzeker voortbeweegt.
Loop je daarentegen rond alsof je de hele wereld in elkaar trapt als ze je wat maken (dit nou niet gaan verwarren met arrogant) dan laten ze je meestal wel met rust.

Verder lijkt het me dat je gewoon je gezond verstand moet gebruiken en zelf wel in kunt schatten of iets "safe" is of niet.
Net als in Nederland zullen er daar ook wel gebieden/wijken zijn waar je je gewoon niet moet begeven. Maar meestal zegt je gevoel wel of iets ok is of niet.

Zelf doe ik aan muay thai (thaiboxen) en heb ik krav maga gedaan. Dus het deert me niet snel wat er gebeurt. :wink:

Heb me in Nederland of een ander land nog nooit onveilig gevoeld (ok, behalve in de Bijlmer in de nacht... dat was echt niet ok)
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 24 jun 2007, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Joke schreef:Ik ben heel blij dat ik niet zo leef. Als ze willen jatten of iets anders doen, doen ze dat. Vergeet niet dat de misdadiger jou verrast, en dat er een hele grote kans is dat je helemaal niet weet waar die pepper spray is, of je moet er de hele dag mee in je hand lopen.
Precies, tegen de tijd dat jij je pepperspray eindelijk gevonden hebt, is de vogel allang gevlogen.

En ik ben ook blij dat ik niet zo leef inderdaad :)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik zie ook net dat je 2 meter bent en 106 kg weegt
Maakt in sommige gevallen ook weinig uit natuurlijk
Ik ben 1,68M en 69KG, en geen beoefenaar van karate of wat voor "Bruce Lee shit" dan ook.
Maar ook ik heb me nog nooit onveilig gevoeld, ben meerdere malen (ook alleen) naar de states geweest en heb 6 maanden in Portland (OR) gewoont, dat ook niet bekend staat om z'n veiligheid.
Het probleem bij een "overval" is denk ik, dat het altijd onverwacht komt, je voelt iets prikken in je rug en een persoon die waarschijnlijk iets schreeuwd. Dan is het wel een enorme gok, om op zoek te gaan naar je pepperspray (wegrennen lijkt me dan nog een betere optie indien mogelijk). Zoals al genoemd, lijkt me je houding op straat veel belangrijker, evenals het niet lopen "zwaaien" met Ipods, Gsm's, portomonees videocamera's e.d.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Nee, maar ik doelde ook gewoon alleen op het postuur, de bouw en lengte van iemand dus.

Als ik zelf mensen zou willen overvallen, dan zoek ik geen persoon van 2 meter lang uit natuurlijk. :wink:
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 24 jun 2007, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Ik vraag me af hoeveel mensen die het nu allemaal zo goed weten in deze thread ook werkelijk de ervaring hebben hoe het is om aangevallen, verkracht en half dood te worden achtergelaten? Petra buiten beschouwing gelaten. Ja ik heb ook cursussen zelf verdediging gevogld, cursussen persoonlijke veiligheid gedaan etc. Iedereen moet doen wat hem of haar een veilig gevoel geeft. Als je je zeker voelt, zoals Petra al schrijft dan straal je dat ook uit.

Het is zo makkelijk om te zeggen 'nou als ik zo zou moeten leven dat hoeft het niet voor mij', of 'zo ga je toch niet op vakantie'. Jullie zijn vast en zeker allemaal ervaringsdeskundige, dus ik zal me verder maar onthouden van commentaar.
--
Tink
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Nou ja, of jij moet het normaal vinden dat je voor je vakantie al afvraagt en rondvraagt of je traangas mee mag nemen op vakantie.

Ik heb overigens wel eens wat meegemaakt ja qua bedreigingen.

Maar dat is voor mij nog geen reden om "zwaar bewapend" op vakantie te gaan eigenlijk.
Het is maar net hoe je na zo'n ervaring er verder mee om gaat. Als ik nu elke keer met weet ik veel op vakantie moet gaan (of gewoon in NL), omdat ik "misschien" wel beroofd (of erger) ga worden, dan kan ik beter thuis bijven denk ik.

En ook als ik bovenstaande niet meegemaakt zou hebben, dan zou ik er nog zo over denken.

Maar goed, dat is mijn mening.
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 01 jul 2007, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

@Tink: mijn excuses, ik wist niet dat je alleen in deze topic mocht reageren als je een ervaringsdeskundige bent :oops:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

ZeroXX schreef:Nou ja, of jij moet het normaal vinden dat je voor je vakantie al afvraagt en rondvraagt of je traangas mee mag nemen op vakantie.
Op vakantie ben ik nooit alleen, want ik ga met m'n man op vakantie.
Maar dat is voor mij nog geen reden om "zwaar bewapend" op vakantie te gaan eigenlijk.
Grappig dat je zo'n busje spray 'zwaar bewapend' noemt in een land waar iedere tiener, mentaal gestoorde, of gewoon je buurman met een pistool mag rondlopen, en het ook gebruikt.
Het is maar net hoe je na zo'n ervaring er verder mee om gaat. Als ik nu elke keer met weet ik veel op vakantie moet gaan (of gewoon in NL), omdat ik "misschien" wel beroofd ga worden, dan kan ik beter thuis bijven denk ik.
Ik heb ervoor gekozen om andere vrouwen te counselen die hetzelfde meegemaakt hebben en om voorlichting te geven aan groepen vrouwen omtrent veiligheid in het dagelijks leven.

Voor mij was dit een poging om van een traumatische ervaring iets positiefs te laten voortkomen.

Maar zoals ik al schreef, niet iedereen staat ervoor open om dit soort dingen te horen en dat is hun goed recht natuurlijk.

Net zoals jij het recht hebt om tegen pepperspray te zijn, iets heel anders als die traangas waar je het over hebt, heb ik het recht om te besluiten dat wel bij me te dragen.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bushmaster schreef:@Tink: mijn excuses, ik wist niet dat je alleen in deze topic mocht reageren als je een ervaringsdeskundige bent :oops:
Nonsens natuurlijk ;-) Maar mensen doen voorkomen alsof ze het allemaal wel weten en hebben kritiek op iemand zoals ik die er voor kiest op een busje pepperspray in haar tas te hebben.
Maar hoe kan je er over oordelen hoe het is om je zo onveilig te voelen na een aanval/verkrachting als je dat nog nooit hebt meegemaakt?
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Ikzelf ben 1.63m (vrij klein dus) voordeel wat ik heb is dat ik een zware militaire opleiding heb genoten en nog steeds actief militair ben.

Dat wil niet zeggen dat je het gevaar moet opzoeken,of met pepperspray moet zwaaien, mischien roep je het dan wel over je heen.

Gewoon je gezond verstand gebruiken niet opvallen savonds alleen op de toeristen plekken komen en het gevaar niet opzoeken,mocht je inderdaad je onveilig voelen dan kun je het beste je zo snel mogelijk je uit de voeten maken en niet de held uithangen.

Dennis
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Op vakantie ben ik nooit alleen, want ik ga met m'n man op vakantie.
Ik zeg ook nergens dat je alleen bent toch?

Grappig dat je zo'n busje spray 'zwaar bewapend' noemt in een land waar iedere tiener, mentaal gestoorde, of gewoon je buurman met een pistool mag rondlopen, en het ook gebruikt.
Ik vind het nog grappiger dat ik "zwaar bewapend" heb neergezet, met aanhalingstekens dus...
Wat dus wil zeggen dat het niet te letterlijk opgevat moet worden.

Ik heb ervoor gekozen om andere vrouwen te counselen die hetzelfde meegemaakt hebben en om voorlichting te geven aan groepen vrouwen omtrent veiligheid in het dagelijks leven.

Voor mij was dit een poging om van een traumatische ervaring iets positiefs te laten voortkomen.

Maar zoals ik al schreef, niet iedereen staat ervoor open om dit soort dingen te horen en dat is hun goed recht natuurlijk.

Net zoals jij het recht hebt om tegen pepperspray te zijn, iets heel anders als die traangas waar je het over hebt, heb ik het recht om te besluiten dat wel bij me te dragen.
Och ben er niet op tegen opzich, maar vind het in bepaalde gevallen alleen zwaar overdreven.
Maar ieder zijn ding, ik zou het zelf alleen niet prettig vinden om op die manier op vakantie te moeten of over straat te moeten.

ieder zijn eigen ding, als jij je er wel prettig bij voelt moet je het gewoon doen, simpel toch? :D
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Tink schreef:
Bushmaster schreef:@Tink: mijn excuses, ik wist niet dat je alleen in deze topic mocht reageren als je een ervaringsdeskundige bent :oops:
Nonsens natuurlijk ;-) Maar mensen doen voorkomen alsof ze het allemaal wel weten en hebben kritiek op iemand zoals ik die er voor kiest op een busje pepperspray in haar tas te hebben.
Maar hoe kan je er over oordelen hoe het is om je zo onveilig te voelen na een aanval/verkrachting als je dat nog nooit hebt meegemaakt?
Maar zo doe je zelf ook een beetje... :wink:
"Kritiek" hebben op personen die het niet bij zich hebben, omdat ze het onnodig/overdreven/whatever vinden.

En dus omdat je het nog nooit hebt meegemaakt mag je er niet over "oordelen"?
Ik ken wel iemand die het heeft meegemaakt, maar die loopt ook niet met dergelijke dingen over straat.
Iedereen reageert op een andere manier op dergelijke dingen lijkt me.

Buiten dat om: is bovenstaande relevant in dit topic? Volgens mij ging het niet over verkrachtingen en dat mensen voor dood achtergelaten zijn.
De kans dat je dat meemaakt lijkt me ook niet al te groot.

Dus ontopic:

Als mensen nog nooit wat hebben meegemaakt en bij voorbaat al afvragen of er daar en daar (op vakantie) ook traangas te koop is, "want je weet maar nooit", dan vind ik dat zwaar overdreven.
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 24 jun 2007, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

ik (reizende met mijn man) heb me in Amerika praktisch nooit onveilig gevoeld. Een paar keer wat ongemakkelijk (en dan inderdaad in de steden) en op die plekken zou ik me - als ik alleen had gereisd - wel onveilig hebben gevoeld.
In Las Vegas had ik in de lift (toen ik daar zonder mijn man in stond) een keer het gevoel in de gaten te worden gehouden door een man. Toen die vervolgens ook nog op dezelfde etage als ik uit de lift stapte, ben ik als een speer naar onze kamer gevlogen... Het voelde niet goed, al was er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand :?

Ik ben (als dochter van een politie-agent) ook opgevoed met het idee dat je goed op moet letten en moet proberen om niet onnodig in onveilige situaties terecht te komen. En daarbij denk ik inderdaad dat je als vrouw een stuk kwetsbaarder bent dan mannen. Zonder dat ik daar nou bij wil zeggen bang uitgevallen te zijn. Maar beter Safe than Sorry...

Maar goed, ik ook zou niet snel met pepperspray gaan rondlopen...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daarom moeten jullie nou met zijn allen eens op vakantie naar zuidwest missouri komen. Er is hier genoeg om je te vermaken.
Branson telt jaarlijks 7 miljoen toeristen en het leuke is dat je auto niet op slot hoeft, je Ipod opkan en je met je fototoestel rond kan zwaaien zonder dat je aangestaard en beroofd zal worden.

Ik voel me juist superveilg waar ik woon. Er is ongetwijfeld criminaliteit, maar ik heb het nooit meegemaakt of gezien.
Ik lach me altijd weer een ongeluk als ik bij mijn ouders thuis zie hoeveel sloten etc er op de deuren en ramen zitten.
Bij mij staat de helft van de tijd 's nachts de garagedeur wagenwijd open.
Het schuurtje waar de grasmaaier, kettingzaag, leafblower etc in zit heeft niet eens een slot!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tink schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen die het nu allemaal zo goed weten in deze thread ook werkelijk de ervaring hebben hoe het is om aangevallen.......................Het is zo makkelijk om te zeggen 'nou als ik zo zou moeten leven dat hoeft het niet voor mij', of 'zo ga je toch niet op vakantie'. Jullie zijn vast en zeker allemaal ervaringsdeskundige, dus ik zal me verder maar onthouden van commentaar.

Tja,iedereen heeft een mening,ook mensen die nooit zijn overvallen of iets dergelijks.

Ik denk dat pepperspray niet echt nuttig is,maar als het iemand een veilig gevoel geeft,gewoon doen toch?

Ik heb zelf nooit het idee dat ik me veiliger zou voelen ermee,belangrijker is je houding en instelling.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

edit :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

lol,was het zo erg?
:wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer