Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pepperspray op zak/ auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JWusa
Amerikafan

Pepperspray op zak/ auto

Bericht door JWusa »

Ik heb een vraagje....

Ik ga samen met een vriend over 21 dagen naar USA. We gana van Newyork naar Los Angeles. Het hele land dus door. Nu is mijn vraag, mag ik pepperspray kopen en in de auto bewaren. We zijn niet bang voor ruzie of andere rare dingen, maar je weet maar nooit.

Ik wil even duidelijk maken dat we er alleen over nadenken om het heel misschien te kopen........
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In de meeste staten is het legaal dacht ik,maar of dat ook voor toeristen opgaat?

Misschien kan je hier wat vinden of vragen:

http://www.pepperspraymace.com/pepperspraylaws.html
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat ook fijn is om bij je te hebben is zo'n grote Mag-Light als b.v. de politie gebruikt.
Heel handig in het donker ook,en overal legaal. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou niet weten wat ik met pepperspray zou moeten .... behalve misschien een beer in z'n ogen spuiten, maar zo dichtbij hoop ik toch niet te komen ....
fcolos
Amerikakenner

Re: Pepperspray op zak/ auto

Bericht door fcolos »

JWusa schreef:Ik heb een vraagje....

Ik ga samen met een vriend over 21 dagen naar USA. We gana van Newyork naar Los Angeles. Het hele land dus door. Nu is mijn vraag, mag ik pepperspray kopen en in de auto bewaren. We zijn niet bang voor ruzie of andere rare dingen, maar je weet maar nooit.

Ik wil even duidelijk maken dat we er alleen over nadenken om het heel misschien te kopen........
Dat spul heb je in Amsterdam of Rotterdam harder nodig dan hier in de VS. Tenzij je erbij loopt als een lid van de bloods of crips, hoef je je nergens zorgen over te maken. Als ze iets uit je auto willen hebben, zullen ze dat eruit halen op een moment dat je er zelf niet inzit.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik woon nu 41 jaar in Rotterdam,zonder pepperspray,en ook nooit het gevoel gehad dat ik het hard nodig had.

Ik denk dat dat voor iedereen en overal wel opgaat,en dat de topic starter teveel series en films heeft gezien. :wink:

Maar goed,de vraag was of het legaal is.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Pete.Z schreef:Wat ook fijn is om bij je te hebben is zo'n grote Mag-Light als b.v. de politie gebruikt.
Heel handig in het donker ook,en overal legaal. :wink:
En zelfs die zijn in nederland in de auto niet toegestaan, worden dan gekenmerkt als zijnde;

"wet wapens en munitie" categorie IV
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Pete.Z schreef:Ik woon nu 41 jaar in Rotterdam,zonder pepperspray,en ook nooit het gevoel gehad dat ik het hard nodig had.

Ik denk dat dat voor iedereen en overal wel opgaat,en dat de topic starter teveel series en films heeft gezien. :wink:

Dat is typisch een mannen opmerking Pete.

Ik zou me toch echt niet veilig voelen na 7:00 PM buiten hoor. Je ziet hier ook nooit vrouwen alleen joggen maar altijd met z'n tweeen, nooit je iPod op, nooit aan de telefoon praten etc. En waarom denk je dat alle grote warenhuizen/supermarkten speciale parkeerplaatsen hebben voor vrouwen? Goed verlicht en dichtbij de ingang?

Als ik op vakantie zou gaan met de auto zou ik ook pepperspray meenemen. Zelfs als we stoppen bij een rest area pakeert mijn man voor de deur van de toiletten, het is al zo vaak voorgekomen dat er een man binnenslipt en een vrouw daar te pakken neemt.

Ik ben zelf 2 keer aangevallen en ik weet dat alles wat je ook maar een paar seconde meer de tijd geeft om weg te komen moet je aangrijpen.
Dus ja ik zou zeer zeker pepperspray meenemen, legaal of niet.

En wat betreft Rotterdam, mijn dochter woont in Rotterdam en die gaat toch ook echt niet s'avonds in d'r eentje over straat. En ja ook zij heeft pepperspray in haar tasje en mocht ze door een donker stuk moeten naar d'r auto dan heeft ze het in d'r hand.

Jammer maar veel mannen begrijpen niet hoe anders de wereld voor een vrouw eruit kan zien.
--
Tink
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tink schreef: Jammer maar veel mannen begrijpen niet hoe anders de wereld voor een vrouw eruit kan zien.
Mmmm, jouw verhaal doet me ineens toch anders denken ... Voor mij, als Amerika-vakantieganger, leek die pepperspray met echt volkomen overbodig. Maar ja, ik kom 's avonds zelden mijn camper uit als het echt donker is, sta op veilige campgrounds, winkel in veilige buurten en ben eigenlijk altijd samen met Albert .....

Maar voor twee jonge kerels die door het Zuidwesten rijden??? Tja, ik zou er niet eens op gekomen zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tink schreef:
Pete.Z schreef:Ik woon nu 41 jaar in Rotterdam,zonder pepperspray,en ook nooit het gevoel gehad dat ik het hard nodig had.

Dat is typisch een mannen opmerking Pete.

Ik zou me toch echt niet veilig voelen na 7:00 PM buiten hoor. Je ziet hier ook nooit vrouwen alleen joggen maar altijd met z'n tweeen, nooit je iPod op, nooit aan de telefoon praten etc. En waarom denk je dat alle grote warenhuizen/supermarkten speciale parkeerplaatsen hebben voor vrouwen? Goed verlicht en dichtbij de ingang?

Als ik op vakantie zou gaan met de auto zou ik ook pepperspray meenemen. Zelfs als we stoppen bij een rest area pakeert mijn man voor de deur van de toiletten, het is al zo vaak voorgekomen dat er een man binnenslipt en een vrouw daar te pakken neemt.

Ik ben zelf 2 keer aangevallen en ik weet dat alles wat je ook maar een paar seconde meer de tijd geeft om weg te komen moet je aangrijpen.
Dus ja ik zou zeer zeker pepperspray meenemen, legaal of niet.

En wat betreft Rotterdam, mijn dochter woont in Rotterdam en die gaat toch ook echt niet s'avonds in d'r eentje over straat. En ja ook zij heeft pepperspray in haar tasje en mocht ze door een donker stuk moeten naar d'r auto dan heeft ze het in d'r hand.

Jammer maar veel mannen begrijpen niet hoe anders de wereld voor een vrouw eruit kan zien.

Zou kunnen,typisch een mannending,maar ik ken hier genoeg vrouwen in Rotterdam die gewoon over straat durven na 7 uur.

Ik snap best dat het voor mannen anders ligt,maar ik reageerde ook meer op de opmerking dat Amsterdam en Rotterdam onveiliger zouden zijn dan steden in Amerika.
Blijkbaar is dat toch niet waar.

Overigens,ik ben geen tegenstander van pepperspray en dergelijke,lijkt mij een prima middel om bij je te hebben als je je inderdaad niet prttig voelt.
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Toen ik in het begin deze Topic las wat een onzin je koopt toch geen pepperspray voor op vakantie.
Ik ga samen ook door het zuidwesten reizen met mijn jongere broer we zijn allebei niet groot van postuur dus een brede kerel kan ons makkelijk aan.
Om te gaan denken ik heb een soort wapen nodig nee denk het niet
Maar dit topic heeft me wel aan het denken gezet,ik heb hier eigenlijk noot aan gedacht aan de veiligheid op vakantie in Amerika.
Ik weet niet hoe andere hier over denken maar in die ene keer dat ik op vakantie in Florida ben geweest zijn er geen momenten dat ik me onveilig heb gevoeld.

Dus een wapen want dat is Pepperspray aan schaffen in een vakantie land ik denk het niet...

Dennis
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

nieuwenoord schreef:
Tink schreef: Jammer maar veel mannen begrijpen niet hoe anders de wereld voor een vrouw eruit kan zien.

Maar voor twee jonge kerels die door het Zuidwesten rijden??? Tja, ik zou er niet eens op gekomen zijn.
Waarom denk je dat het twee jonge kerels zijn? Ik had de indruk dat het een meisje en haar vriend was maa misscgien heb ik het verkeerd.

En om meteen even in te haken op Dennis z'n bericht, er zijn veel te veel gevallen bekend waarin ook jongens sexueel aangevallen worden of inderdaad als tourist gezien worden en denkende dat je wel 'loaded' zal zijn. Geld of goodies.

Gedraag ze zo onopvallend mogelijk, kijk naar de locale bevolking en mimic hun gedrag. Zo doe ik het tenminste om niet op te vallen. Ik weet door het wonen in New York en California dat je nooit iemand recht aan moet kijken in de Metro bijvoorbeeld en niet de aandacht op je moet vestigen, maar dat zijn waarschijnlijk regels die ook al in Amsterdam of Rotterdam gelden.
--
Tink
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Weet niet waarom ik denk dat het twee mannen zijn eigenlijk. Maar er staat wel 'een vriend' en niet 'mijn vriend', daarom misschien?

Ik weet het niet, ik ben gewoon niet zo bang aangelegd denk ik en wellicht daardoor niet voorzichtig genoeg, maar ik ben gewoon verbaasd over wat jij schrijft ...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

De vraag is of je je ooit onveilig hebt gevoeld in Amerika. Ik, tot nu aan toe niet. In elk land heb je "probleemsteden/wijken", dus ook in Amerika. Dat zie je en dat voel je. Ik ben er dan ook niet kapot van om een pepperspray in de auto te nemen. Het kan ook de andere kant opslaan en meer geweld (vuurwapens) oproepen.
Nee, ik ben goed verzekerd en geef alles af waar men om vraagt als ik beroofd zou worden.

Maareh. of het verboden is. Ik denk het niet. Anders koop je toch een "Bearspray". :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik rij elk jaar enkele keren in m'n eentje van Denver naar Phoenix en terug. Ik ben 62, maar denk dat ik door heel veel jaren in m'n eentje over de hele wereld te hebben gereisd dat ik intussen goede radar heb of iets wel of niet veilig is. In al de keren dat ik het heb gedaan, heb ik maar een keer een beetje naar gevoel gehad. Ik stopte om een plasje te doen ergens langs de grote weg in zuidelijk Colorado. Er stond maar een auto, en de dames en heren toiletten hadden geen aparte ingangen. Ik ging naar binnen, en in een grote hal stonden een stuk of 6 jonge spaans-sprekende mannen. Ze stonden daar niets te doen, maar keken naar de deur. Ik heb me omgedraaid, en ben weer in de auto gaan zitten tot er nog wat meer mensen waren. Misschien was het heel onschuldig, maar het voelde niet goed. Ik heb dezelfde gevoelens in andere delen van de wereld gehad.

In Miami waren een vriendin en ik een keer de weg kwijt, en we wisten dat we in de verkeerde buurt terecht waren gekomen. Gelukkig zag een politie auto ons. Ze vroegen wat we daar deden, en toen we vertelden dat we de weg kwijt waren, hebben ze ons de goede weg gewezen.

Hier in Denver heb ik nog nooit gehoord van speciale parkeerplekken voor vrouwen.

Als je niet weet hoe je met pepperspray om moet gaan, zou ik het beslist niet doen want, zoals iemand al schreef, het kan ook tegen jou worden gebruikt. Verder niet over nadenken, en lekker genieten van de vakantie.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Vakantie is in de eerste plaats genieten, als je al zit te denken aan het eventueel aanschaffen van pepperspray dan start je toch al een beetje verkeerd aan een reis.
Mijn gedacht. :wink:
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Discussie komt lekker op gang :wink:

Maar ik (een hij) ga samen met een vriend van me hoge school. Ik 21 hij 23.

Ben wel redelijk groot hoor 2m 106 kilo....fitness hahahha, maar ik vraag het me gewoon af.

Ik reis van New York City naar LA...dus niet alleen zuid westen.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

JWusa schreef:Ben wel redelijk groot hoor 2m 106 kilo....fitness hahahha, maar ik vraag het me gewoon af.
En jij bent bang dat jou iets overkomt in Amerika?? :wink: :lol: Met mijn 1.90 steek ik in veel gevallen al met kop en schouders boven de Amerikanen uit. Nou heb ik mijn lichaamsbouw misschien ook wel mee, maar ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Amerika. Of het moet die ene keer zijn geweest in LA toen ik in een verkeerde buurt uit de auto stapte en iedereen mij met argusogen aankeek...

Voor de rest, geen centje pijn. :lol:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Coyote schreef:
JWusa schreef:Ben wel redelijk groot hoor 2m 106 kilo....fitness hahahha, maar ik vraag het me gewoon af.
En jij bent bang dat jou iets overkomt in Amerika?? :wink: :lol: Met mijn 1.90 steek ik in veel gevallen al met kop en schouders boven de Amerikanen uit. Nou heb ik mijn lichaamsbouw misschien ook wel mee, maar ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Amerika. Of het moet die ene keer zijn geweest in LA toen ik in een verkeerde buurt uit de auto stapte en iedereen mij met argusogen aankeek...

Voor de rest, geen centje pijn. :lol:

Roland
Iedereen heeft angst :wink: Angst houdt je scherp.... :P
Afbeelding
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik kan me niet voorstellen dat ik met angst zou moeten leven om scherp te blijven. Dat is geen leven meer. Dat leer je als je in het leger bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer