Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

soof schreef:hey xerxes,
woon jij in Los Angeles?
zo ja, is het duur om daar te wonen? hoe veel kost het ongeveer? kan je makkelijk een flat of huis krijgen? ik wil graag in L.A wonen voor 2 tot 3 maanden

wat heb ik nodig of moet ik doen voor ik ga?
Ja, ik woon in L.A.
Het kan duur zijn om hier te wonen, maar er zijn buurten waar je goedkoop kunt wonen.
Hoeveel kost wat? Het is niet makkelijk om een apartement te huren als je geen papieren hebt. Je kunt misschien tijdelijk een roommate zijn in de zomer (dit kan wel lukken) of een zomer cursus nemen aan UCLA ofzo en woning hierdoor regelen.

Je hebt veel geld nodig!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

"In de US gaan studeren". Leuk idee, maar dan moet Soof wel hele rijke ouders hebben.

De beste variant is via je (middelbare) school te informeren naar een uitwisselingsprogramma voor high school students dat werkt met gastgezinnen in de US. Je kunt hier straks op die manier wonen en naar school gaan voor een aantal maanden.
Als je iets ouder bent kun je eventueel naar de US via een au-pair programma.
Verder zijn er mogelijkheden drie maanden in de US te zijn als je bereid bent te werken bij een kinder-zomerkamp.
Ga je studeren dan zijn er programma's waarbij studenten uitgewisseld worden. In andere draden is daar meer info over te vinden.

Als je ambieert later in de US te wonen, werken, is het inderdaad slim er jong al aan te gaan werken. Wat dat betreft denk ik dat je slim bezig bent ! mijn complimenten. Veel succes gewenst.
soof

Bericht door soof »

ik wil niet studeren :!:
alleen in L.A voor 3 maanden wonen
en in New York 3 maanden wonen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Soof, als je langer dan 3 maanden in de VS wilt verblijven zul je een visum moeten aanvragen. Hoe ben je van plan je verblijf te bekostigen? Als je hier wilt werken zal dat nl. niet gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
soof

Bericht door soof »

wrom kan je niet werken en wonen in de USA???
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

soof, als wil hier blijven/wonen 3-6 maanden, je kan een B1/B2 visa krigjen, bijvoorbeld.

Als je wil hier werken voor 6 maanden, dat is iets anders. Je heb "work authorization" nodig.

gr. dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
soof

Bericht door soof »

huh
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

soof schreef:wrom kan je niet werken en wonen in de USA???
Omdat je hiermee de centjes wegtrekt van amerikanen die het nodig hebben.

Tenminste dat is de reden die ik eruit opmaak! Je moet echt een visum hebben om hier te kunnen werken. Wonen kan, maar ook dan moet je een visum hebben om langer dan 3 maanden te kunnen blijven. Probeer dit niet "gewoon" te doen, want als je de volgende keer probeert binnen te komen, kunnen ze je gewoon terugsturen!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Klopt. Bijvoorbeld: Ik ben Amerikan. Ik ga naar nederland voor 3 maanden. In Nederland, ik ben een tourist en kan doen wat ik wil: eten, drinken, slappen, leven. Maar, ik kan niet werk zonder permissie von de nederlands regering.

Het is hetzelfde voor en buitenlander hier in the USA. Als je kom heir uit nederalnd je kan hier blijven/leven voor 3 drie maanden met geen visa nodig (danks aan de "Visa Waiver Program.") Maar, je kan niet werk zonder een werk visum.

gr. dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

SOOF, lees eens wat topics hier, dan wordt e.e.a. misschien duidelijk. Je kunt niet wonen en werken in de VS zonder visum, punt uit. Zelfs al zouden je ouders alles betalen dan kan het nog niet, je MOET een visum hebben om te kunnen werken en ook om te kunnen wonen.
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Soof, gewoon een keertje op vakantie naar de VS gaan. Dan daar zoveel mogelijk gaan lopen sjansen met Amerikaanse ventjes, bijvoorbeeld in pretparken. Zorg dat ze je echt leuk vinden, je hun telefoonnummer, e-mail adres etc. krijgt.

Neem over een jaartje of wat weer eens contact met ze op en maak de afspraak snel te gaan trouwen. Neem afscheid van je familie in Nederland. Trouw. Krijg een Greencard en voilá.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Story of my life :hilarious: (grapje)
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben in de war... is dit het Amerikaforum of het sarcasmeforum? :whistling:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

rperre schreef:Story of my life :hilarious: (grapje)
Jij hebt met Amerikaanse ventjes lopen sjansen? :shock:

:wink:

Dennis, kom op, beetje luchtigheid tussendoor kan geen kwaad.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Weet ik, daarom deed ik ook :whistling: . Immers, ik was zelf ook sarcastisch. Maar ik had waarschijnlijk :wink: moeten doen. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Steven schreef: Jij hebt met Amerikaanse ventjes lopen sjansen? :shock:

heheheheh he he he :oops:

Richard
soof

Bericht door soof »

ik snap dat ik een visa moet maar hoe kom ik aan een visa en wat moet ik verder nog hebben?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

soof bel eens met het amerikaanse consulaat in Amsterdam, ze zijn daar beter op de hoogte over alle visa. Vertel ze wat je wilt en laat hun je helpen, daarna moet je alleen het een en ander aan papierwerk invullen en wat foto's inleveren. De doorlooptijd zal wel meevallen in Nederland, ligt een beetje aan hun werkdruk.

Voor de nummers van het amerikaanse consulaat en wat meer info voor jezelf:

http://www.usemb.nl/consul.htm

Success,

Richard
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

soof schreef:ik snap dat ik een visa moet maar hoe kom ik aan een visa en wat moet ik verder nog hebben?
Soof,

Jij schreef dat je over 5 jaar je Havo hoopt af te maken, betekend dit dat je 12 of 13 jaar bent ? Als dat zo is, zal je toch echt je ouders moeten inschakelen, je bent nl. te jong om zelf een visa te regelen.

Maar bel eerst het Amerikaanse Consulaat maar, zoals Richard al schreef, zij zullen je alles haarfijn uitleggen, en dan heb je de toestemming van je pa nog nodig. :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
soof

I LOVE THE USA

Bericht door soof »

ik ben 16 jaar
ik ga over 5 jaar naar de usa voor 6 maanden om daar te wonen en te werken
over 5 jaar heb ik me HAVO en me VWO duss.

enn ik heb toestemming van me ouders maar waarom moet dat ik ben dan al 20 jaar dus wrom is dat?

me vader is daar al mee bezig en ik ben daar nu al mee bezig omdat ik weet dat dat best lang duurt om aan te vragen dus vandaar..

weet iemand eigluk hoe lang het precies duurt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer