Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Online inchecken British Aiways

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Online inchecken British Aiways

Bericht door Clint »

Ik hoop dat er iemand op het forum is die al eens online heeft ingecheckt bij B.A. en me kan helpen met mijn vraag!

Over 10 dagen mag ik online inchecken bij BA en ik vroeg me af hoe het precies zit met het inchecken voor 2 vluchten.
Checkin gaat voor mij open om 7:20am. Dan kan ik inchecken voor mijn vlucht naar LHR. Om 9:10am (UK tijd, dus 10:10am NL) gaat mijn vlucht van LHR naar Detroit.
Bij KLM/NWA wordt je, ongeacht dat er tussen "nu" en het tijdstip van je tweede vlucht meer dan 24 uur zit, toch ingecheckt voor beide vluchten.
Is dit bij BA ook zo? Dus als ik om 7:20 incheck voor vlucht 1, kan ik dan ook al inchecken voor vlucht 2, of moet ik daar nog een paar uurtjes voor wachten?
Ik heb maar 1.5 uur overstaptijd op LHR, dus ik wil zoveel mogelijk voorin het vliegtuig vanuit Amsterdam zitten, dus moet ik vroeg op. Als ik meteen in kan checken voor die tweede vlucht kan ik nog wel eventjes terug mijn bed in, haha. Daarom vraag ik het eigenlijk :wink:
Thanks!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Heb zelf geen ervaring hiermee maar het lijkt mij dat als je een vlucht boekt van Schiphol naar wat voor eindbestemming dan ook - de maatschappij dat ziet als 1 reis. Mits je dit natuurlijk bij 1 maatschappij boekt.
En het lijkt mij dan ook dat je dan alle vluchten in 1 keer kunt inchecken.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat leek me zelf ook, maar aangezien Britten vaak toch dingen NET iets anders doen, leek het me handig om het eens te vragen :wink:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Online inchecken British Aiways

Bericht door Martin & Marianne »

Clint schreef:Ik heb maar 1.5 uur overstaptijd op LHR, dus ik wil zoveel mogelijk voorin het vliegtuig vanuit Amsterdam zitten, dus moet ik vroeg op. Als ik meteen in kan checken voor die tweede vlucht kan ik nog wel eventjes terug mijn bed in, haha. Daarom vraag ik het eigenlijk :wink:
Thanks!
Hallo Clint,
Kun je nu niet je zitplaatsen al vastleggen?

Marianne
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

nee, ik heb een "goedkoop" ticket :wink:
Ik moet dus echt wachten tot online incheck :(
Clint's Thoughts
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens mij kun je meteen voor allebei je vluchten inchecken. Wij vliegen 30 juni vanaf Düsseldorf via Londen naar Phoenix. Ik kan het zo
vlug op de site ook niet terugvinden, maar ik dacht dit toch gelezen te hebben. De stoelen voor de vlucht Londen - Phoenix hebben we bij het boeken al vastgelegd en de stoelen van Düsseldorf - Londen worden 3 dagen voor vertrek toegewezen. Je kunt dit bij het inchecken ook nog wijzigen als je wilt
Families travelling with young children

We know how important it is for you to be seated together when you are travelling with young children.
That is why we will make sure that seat numbers are allocated to everybody within your party (i.e. same booking reference) approximately 3 days prior to departure.

When check in opens 24 hours before departure on ba.com you can view and change your seats.
Ik neem aan dat dit ook geldt als je niet met kinderen reist.

Ik ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen met British Airways.
Laat je het even weten of het gelukt is met inchecken?

Elly
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

michelly schreef:Volgens mij kun je meteen voor allebei je vluchten inchecken. Wij vliegen 30 juni vanaf Düsseldorf via Londen naar Phoenix. Ik kan het zo
vlug op de site ook niet terugvinden, maar ik dacht dit toch gelezen te hebben. De stoelen voor de vlucht Londen - Phoenix hebben we bij het boeken al vastgelegd en de stoelen van Düsseldorf - Londen worden 3 dagen voor vertrek toegewezen. Je kunt dit bij het inchecken ook nog wijzigen als je wilt
Families travelling with young children

We know how important it is for you to be seated together when you are travelling with young children.
That is why we will make sure that seat numbers are allocated to everybody within your party (i.e. same booking reference) approximately 3 days prior to departure.

When check in opens 24 hours before departure on ba.com you can view and change your seats.
Ik neem aan dat dit ook geldt als je niet met kinderen reist.

Ik ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen met British Airways.
Laat je het even weten of het gelukt is met inchecken?

Elly
Ik laat zeker nog even weten hoe en wat gelukt is met inchecken, maar over BA kan ik sowieso al zeggen: top! Vorig jaar heb ik ook met ze gevlogen, alleen heb ik toen niet online ingecheckt. Ik had zo'n 6 uur op LHR e.d. dus maakte ik me niet zo'n zorgen over mijn plaats in het vliegtuig ;)
Clint's Thoughts
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Hoi Clint,

Wij hebben vorig jaar voor 2 vluchten (AMS-LGW // LGW-TPA) bij BA online ingecheckt, zonder problemen hoor! (met 2 kinderen)

BA vinden wij ook een fijne maatschappij om mee te vliegen, tis een van onze favoriete mij'en
Laatst gewijzigd door pyca op 17 jun 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mooi om te horen! Kan ik nog wat extra slaap krijgen die dag! Moet waarschijnelijk iets van half 5 richting schiphol, dus alle extra slaap is mooi meegenomen!
Clint's Thoughts
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

michelly schreef:Laat je het even weten of het gelukt is met inchecken?
Zoals beloofd laat ik even weten of het gelukt is..
Online inchecken is dus niet gelukt! Ik kreeg een melding dat ik op het vliegveld moet inchecken. Op de ba website stond dat de helpdesk om 8u open ging. Ik ben dus tot dan op gebleven om verhaal te halen, maar toen zij het bandje dat ze pas om 9u opengingen. Ik ben toen eerst weer naar bed gegaan en ik heb het net nog een keer geprobeerd. Inchecken lukte nogsteeds niet. De meneer van de helpdesk vertelde me dat alles verder wel goed is met mijn boeking, alleen komt het zo nu en dan wel eens voor dat mensen die via een reisagent hebben geboekt niet online kunnen inchecken. Daar is helaas niets aan te doen.
Dat wordt dus vroeg naar het vliegveld en hopen dat ik alsnog een plaatsje redelijk voorin het vliegtuig kan krijgen..
Clint's Thoughts
wjvu
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door wjvu »

Clint schreef:Zoals beloofd laat ik even weten of het gelukt is..
Online inchecken is dus niet gelukt! Ik kreeg een melding dat ik op het vliegveld moet inchecken.

De meneer van de helpdesk vertelde me dat alles verder wel goed is met mijn boeking, alleen komt het zo nu en dan wel eens voor dat mensen die via een reisagent hebben geboekt niet online kunnen inchecken. Daar is helaas niets aan te doen.
Ook ik kon vanochtend niet online inchecken en kreeg soortgelijke reactie. Ticket was in orde alleen stond de boeking op de status "Airport control" wat zo'n beetje vanalles kan betekenen.
Telefonische check-in kan niet meer bij BA.
Willem-Jan

Verslag: http://www.vanuden.biz

Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Vervelend voor je!
Wel raar dat het dan soms niet lukt. Had jij dan niet rechtstreeks geboekt maar via een reisagent?
En heb je al wel een stoel toegewezen gekregen?
Wij vliegen zaterdag en ik zag vanochtend dat we voor de vlucht Düsseldorf - Londen stoelen toegewezen hadden gekregen. We zitten niet aan het raam maar wel met z'n vijven bij elkaar.
Succes met inchecken morgen en een goeie reis!

Elly
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik kon alleen stoelen toegewezen krijgen als ik lid was van de exectutive club, maar daar kwam mijn fareclass niet voor in aanmerking..

Ik zag wel dat ze op schiphol zelf check in kiosken hebben, waar je je stoel kan kiezen, dus ik denk dat ik dat doe.

Het maakt me niet zoveel uit wat voor stoel ik zit (liefste gangpad wel ;)), ik wilde alleen voor mijn eerste vlucht zoveel mogelijk vooraan zitten, vanwege een korte overstap op LHR.

@wjvu: heb je toevallig bij BA zelf geboekt? Dan kan het ook zijn dat ze je CC willen zien.
Die man die mij hielp aan de telefoon had het over een technisch mankement wat er soms insloop wanneer geboekt werd via een reisagent (expedia.com in mijn geval).

Maargoed, we zien het allemaal wel weer. Nu weer verder met inpakken en ik moet zo nog snel even naar de kapper ;)
Clint's Thoughts
wjvu
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door wjvu »

Clint schreef:@wjvu: heb je toevallig bij BA zelf geboekt? Dan kan het ook zijn dat ze je CC willen zien.
Die man die mij hielp aan de telefoon had het over een technisch mankement wat er soms insloop wanneer geboekt werd via een reisagent (expedia.com in mijn geval).
Nee, ik heb niet bij BA zelf geboekt. Via vliegticketszoeken.nl (ATP) geboekt. Ik ben wel lid van de BA executive club maar kan nog steeds niet online inchecken.
Zal ook wel met de goedkope tickets te maken hebben ;-)
Willem-Jan

Verslag: http://www.vanuden.biz

Afbeelding
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Nou vreemd dat het niet gelukt is.
Zoals ik al eerder schreef is het bij ons vorig jaar wel gelukt, toen via American Estates gereserveerd. Het jaar ervoor lukte het niet, de reden was dat we met kleine kinderen reisden, althans dat gaf BA als reden op.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Dit doet zich niet alleen bij British Airways voor, maar ook bij Swiss. Ook onze tickets vallen in het laagste tarief, dus ruim van te voren een stoel reserveren is er niet bij. De reservering staat, maar op de dag van vertrek kan je pas op Schiphol inchecken en een stoel uitzoeken. Maakt mij niet uit. Wel vreemd dat iemand die wel naar buiten kan kijken daar ruim 200 Euro meer voor betaald dan onze stoeltjes ergens in het middenpad.
(en dat voor 4 tickets)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je rechtstreeks bij BA online boekt kun je wel online inchecken. Ik heb er in elk geval geen problemen mee gehad die keer dat ik met BA naar Houston vloog en een tussenlanding had op Gatwick. Ik kon toen ook voor beide vluchten tegelijk inchecken en dan hoef je op Schiphol alleen nog je bagage af te geven bij de "drop of" balie.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

YES!!

Ik ging net tóch nog een keertje kijken of het écht niet werkte en guess what?!?! Het werkte opeens!
Dusss ik ben ingecheckt. AMS-LHR stoel 8D (eerste in economy) en AMS-DTW op 17F :D
Clint's Thoughts
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Woohoo!!
Prettige vlucht(en) en veel plezier in Amerika!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer