Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstappen van JFK naar Newark

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door anpetu_waste »

Goedemiddag, ik vlieg over 2 weken naar JFK en moet dan voor mijn volgende vlucht overstappen naar Newark....heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd ongeveer gaat zitten in het overstappen en met welk vervoer ik van JFK in Newark kom? Is Newark dichtbij JFK? is er een soort pendelvervoer of juist niet? Houd me heel graag aanbevolen voor tips en ervaringen aangezien ik nog nooit via Newark heb moeten vliegen....meestal was het Cincinnati waar ik binnenkwam en v/a Cincinnati naar SLC.....nu vlieg ik v/a Newark naar SLC...

alvast hartelijk dank voor het lezen en reageren,

Cindy
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar hier staan wel de opties.. Succes!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

heel hartelijk dank voor de link naar de diverse opties en het succes wensen!

zo te zien zijn er dus diverse mogelijkheden.....ben benieuwd naar persoonlijk ervaringen en/of tips...waar naar toe te gaan na het customs gebeuren... op welke borden moet ik letten....hoeveel tijd neemt het het hele overstappen bijvoorbeeld in beslag vanaf aankomst op JFK tot inchecken op Newark....(eerlijk gezegd zie ik er een beetje tegenop) moet ik mijn koffer op Newark opnieuw inchecken of spreekt dat vanzelf en is dit laatste een hele domme vraag?

Cindy
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik kan je, ondanks dat ik nooit op een van de luchthavens ben geweest, wel een beetje opweg helpen denk ik:

Afhangende van je airline kan je waarschijnelijk al online inchecken voor beide vluchten, ander wordt je -mits de vluchten als 1 pakket geboekt zijn- op Schiphol voor beide vluchten ingecheckt.

Wanneer je landt op JFK moet je eerst door immigrations, waarna je je koffers ophaalt en door customs gaat. Vandaar uit moet je de borden volgen naar het transportatie middel wat je wil gebruiken om naar Newark te komen. Dit moet je op eigen gelegenheid doen (met je koffers!). Op Newark moet je naar een balie om je bagage af te geven (en, als je niet al ingecheckt was voor je vlucht op Schiphol/online, inchecken voor die vlucht).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ok dank je wel Clint.....dat maakt het al wat overzichtelijker voor mij....ik vlieg met Delta vanaf Schiphol en verder, mijn uiteindelijke bestemming is Casper in Wyoming....ik kom dus aan op JFK...en vlieg dan v/a Newark naar Salt Lake City en vandaar naar Casper...vorig jaar heb ik ook al naar Casper gevlogen...maar toen hoefde ik niet van vliegveld te wisselen voor het overstappen, het enige waar ik me nu druk om maak is of ik wel genoeg tijd heb om mijn volgende vlucht naar SLC te halen....geen idee hoe lang ik onderweg ben van New York naar Newark en hoe groot daar het vliegveld is.

Cindy
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hoelang heb je om over te stappen?
Een luchtvaartmaatschappij zou het pakket niet aanbieden als het echt niet mogelijk zou zijn, ze zijn immers verplicht om je anders op andere vluchten over te boeken.

Als ik het zo zie kan je voor alle opties zo'n 90 minuten rekenen. Taxi kan het snelst zijn (en minst stressvol), maar ook het duurst. ALs je liever geen taxi doet, zou ik voor die Princeton Airporter gaan. Daar hoef je namelijk niet over te stappen. Je moet dan wel even uitzoeken of je moet reserveren oid.
Clint's Thoughts
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Het vliegveld in Newark is niet zo heel erg groot.
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ik kom officieel om half 12 a/m aan in New York...maar dan moet ik eerst nog het vliegtuig verlaten en naar en vervolgens door customs en vorig jaar stond er best wel een lange rij daar...dan mijn koffer ophalen...dus voordat ik dat allemaal achter de rug heb en op zoek kan naar een verbinding met EWR....ga ik er vanuit dat ik dan inmiddels een uur verder ben????......dan nog 1 1/2 uur naar EWR.....laten we zeggen dat ik daar dan rond half 3 aankom, afhankelijk van vertrektijd v/a JFK....(hoogseizoen...drukte....lange wachttijden, files misschien? hoewel het op een zondag is..misschien juist rustig dan), dan moet ik op EWR mijn koffer dus inchecken....en dan vertrekt mijn volgende vlucht 5 uur p/m....dus in theorie zou ik tijd genoeg moeten hebben.
volgens waar ik geboekt heb zou het allemaal moeten lukken qua overstap...en ik vind het ook allemaal wel spannend...maar ben tegelijkertijd bang dat ik verdwaal....en dan kostbare tijd verspeel.
Dat EWR niet echt een groot vliegveld is klinkt geruststellend...dat maakt de kans op verdwalen daar wat kleiner :)

dank voor meedenken en reageren,

Cindy
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Met die 5 uur zou je genoeg tijd moeten hebben :)
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

dank je....ik denk het ook wel....maar omdat ik alleen reis zie ik allemaal beren op de weg..... :lol: .... veel spanning is nu echter al van me afgegleden, thanks!

Cindy
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik ben nooit op JFK geweest maar wel verschillende keren op Newark. Newark is inderdaad niet zo groot en aannemende dat je de trein neemt is het vanaf het station op Newark heel makkelijk. Vanaf daar kan je de monorail nemen naar de juiste pier en vanaf daar werkt het eigenlijk hetzelfde als op ieder ander vliegveld. De monorail rijdt ongeveer iedere 5 minuten dus daar zal je geen tijd verliezen en het staat ook heel goed aangegeven welke kant je de monorail op moet nemen.

Die 5 uur die je hebt moet genoeg zijn om van het ene naar het andere vliegveld te komen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ja, in theorie vind ik ook dat het gewoon moet lukken...5 uur klinkt ook als ruim voldoende...maar tis meer dat ik me dan in zo'n enorme rij bij immigration op JKF zie staan die uren en uren zal duren....en dat ik dan pas goed en wel halverwege de middag kan vertrekken richting Newark....en dan nog rekening moet houden natuurlijk met vertrektijden v. treinen enzo....en er sowieso rekening mee moet houden dat de verbinding tussen JFK en EWR 1 1/2 uur duurt....maar goed ik zal toch geen 2 uren bij immigration i/d rij staan???? en in het uiterste geval zal ik toch maar wat geld bij de hand houden voor een taxi...erg duur, maar ja...minder stress...hoop ik! :lol:

t Is ook vnl de druk van bijtijds in SLC willen aankomen om daar weer de volgende vlucht te moeten halen om uiteindelijk pas om half 11 savonds in Casper te landen. Wanneer ik eenmaal op die vlucht zit weet ik dat ik me gerust zal voelen! :D
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Er zijn ook speciale pendeldiensten van JFK naar Newark. Ik kan mij niet voorstellen dat je anderhalf uur nodig hebt om van JFK naar Newark te komen. 5 uur moet absoluut gaan lukken.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

dank voor reactie....wat een leuke site van jullie!
ik denk ook wel dat er pendeldiensten zijn, die indruk kreeg ik wel v/d site die Clint heeft gepost....de vraag is alleen met hoeveel regelmaat die vertrekken v/a JFK, dat kon ik er niet goed uit opmaken.... ik neem aan dat dat wel goed geregeld is...maar mezelf kennende ben ik gewoon nerveus omdat ik absoluut die vlucht uit Newark naar SLC wil halen om op tijd te zijn voor mijn connecting flight naar Casper....en ik maak me dan vnl druk om de lange rijen bij immigrations op JFK...tis natuurlijk hoogseizoen dus t zal wel erg druk zijn..vorig jaar duurde het ook een tijdje voordat ik daar doorheen was...o/a ook omdat er mensen in de verkeerde rij waren gaan staan die dan weer terechtgewezen werden en in de andere rij moesten aansluiten.....
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dit zijn de tijden van die shuttle (tweede tabel). Volgens hun site moet je wel reserveren (Het is de Princeton Airporter)..
Clint's Thoughts
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

bedankt Clint, heb de site eens goed bekeken en volgens hun FAQ section is het niet verplicht om lang van tevoren te reserveren tussen de airports JFK en Newark...maar kun je naar de Ground Transportation op het vliegveld evt een agent vragen om een plaats voor je te boeken....de shuttle tussen beide vliegvelden schijnt regelmatig te vertrekken, doet er ongeveer 75 min over en rijdt rechtstreeks....lijkt me inderdaad de perfecte optie voor mijn reis.
Wel staat er dat er wordt aangeraden om 1 1/2 uur voordat je vlucht vertrekt op het betreffende vliegveld te zijn. (bij binnenlandse vlucht)
Daar had ik even niet bij stilgestaan, dat ik natuurlijk weer opnieuw moet inchecken...dwz opnieuw door security met bagage enzo..dus volgens dat advies moet ik dan in elk geval rond half 4 daar aankomen...dus de shuttle van ongeveer 2 uur....als er dan 1 gaat, maar dat zal ongetwijfeld wel.
Kon alleen nergens de preciese prijs ontdekken van het ritje JFK - Newark.

Ik moet zeggen dat ik nu steeds een beter beeld begin te krijgen van het hele overstap gebeuren tussen JFK en Newark en dat werkt ook goed tegen de zenuwen :wink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Volgens de site van New York Port Authority kost het zon 24 dollar :)

Het komt vast allemaal goed dus richt je ook op de leuke kanten van je Amerikatrip! :wink:
Clint's Thoughts
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ja, ik tel de dagen en wanneer ik dan eenmaal in Casper ben geland valt alles van me af, dan ga ik 4 weken genieten van mijn vakantie!

bedankt!!! :D
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

in newark heb je wel een mooie ruime hal waar je heel lekker een snack kan eten voor weinig geld.en je hebt ook nog een mooi zicht op de skyline van NY.wel één van men favoriete luchthavens
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

okay...ben heel benieuwd nu.....en snacks voor weinig geld??? op een luchthaven??? niet te geloven!!! dat klinkt sowieso heel aanlokkelijk ....... :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer