Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestaat er lekker supermarkt brood?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Bedankt voor de tip, ik ga 'm opschrijven voor als we weer in Nederland zijn... Albert Heijn is onze topfavoriet, zoals wel meer mensen hier in de buurt maken we zelfs Albert Heijn-daguitstapjes vanuit België, met een boodschappenlijstje voor de hele familie mee... Ik zal volgende keer al eens zo'n brood meenemen om te testen!

Plien
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zelfs als je binnen je eigen land verhuisd, moet je soms nog wennen aan die smaken. Neem nou bijvoorbeeld de fritjes, en zo'n Bicky Burger uit de frituur. Je zou haast denken dat dat geen verschil maakt, maar jawel hoor! Toen wij uit een andere provincie hier kwamen, deden we de 'smaaktest' bij een stuk of 5 frituren hier in de buurt, en nergens vonden we het lekker. Maar nu, na een paar jaar, zij we weer gewend aan de frituur hier, en vinden we de fritjes en bicky burgers op een 2-tal plaatsen hier in het dorp lekker. En da's toch handig als je eens zin hebt in 'troep-food' (zo noemen wij dat). :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Ik ga altijd erg vaak naar de Subway voor een broodje :-)
zit op elke hoek.

Afbeelding
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

We kopen brood hier altijd bij de dorpsbakker. Het probleem is dat zelfstandige bakkers, die ook nog zelf brood bakken, in de U.S. nogal schaars zijn. Je vindt ze vooral in gebieden waar veel Amerikanen wonen die oorspronkelijk van Italiaanse of Portugese afkomst zijn, maar verder ontbreken ze meestal. Zelfs bij de Frans-sprekende Amerikanen in Maine zijn maar weinig warme bakkers. Louisiana heeft ze wel dacht ik.

En nog even over chocolade: Europese chocolade kun je kopen bij ALDI - http://aldi.us/ ALDI is een Duits bedrijf dat in de U.S. voet aan de grond probeert te krijgen, en daar verkoopt men uitstekende chocolade uit Oostenrijk.

--john
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

marcuscj schreef:Doreen schreef:
is een beetje dezelfde mythe als met chocola. amerika heeft heerlijke chocola. je moet dan wel verder kijken dan de hersheys.

Ik heb die heerlijke chocola nog steeds niet gevonden.
Any suggestions, Doreen ??
Ik heet wel geen Doreen, maar bij King Soopers kun je zelfs Droste chocola krijgen. Wel erg duur. Godiva en Cadbury's vind ik persoonlijk wel lekker, ook gewoon in de supermarkt te vinden.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik vind de Lindt chocola lekker , en die is verkrijgbaar bij walmart.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De lekkerste chocolade, die ik ooit heb gegeten en die meestal te verkrijgen is bij Whole Foods is die van Lake Champlain. Ze zijn niet goedkoop, maar ongeevenaard lekker!

Wat het brood betreft hebben wij enorm geluk, we hebben hier in de hoofdstraat niet alleen een Griekse en twee Turkse warme bakkers, maar ook Great Harvest, wat iedere dag vers en bijzonder brood heeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

is een beetje dezelfde mythe als met chocola. amerika heeft heerlijke chocola. je moet dan wel verder kijken dan de hersheys.

Ik heb die heerlijke chocola nog steeds niet gevonden.
Any suggestions, Doreen ??
Ik wel als je een aldi in de buurt hebt(ja die heb je ook in de Usa)
Oostenrijkse chocolade voor een prikje en yummie
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Mike schreef:Ik ga altijd erg vaak naar de Subway voor een broodje :-)
zit op elke hoek.

Afbeelding
Oh jaaaa! Subway! Ik kan me er nu al erg op verheugen! :D
Vooral met tonijn of kip jummy!

Louise
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat me opvalt nu ik weer in Nederland ben is dat als ik 's morgens om een uur of 10 twee fijn volkorenboterhammen eet met kaas, ik gewoon vol ben tot 's avonds. Mijn lichaam is het gewoon niet meer gewend, zulk "zwaar" brood :-(.
Ik heb toch wel een kilopak broodmix in mijn koffer liggen voor als ik weer naar huis ga.
Wij eten trouwens thuis ook die 100% whole wheat van Nature's Own. Maar vaker eet ik gewoon alleen maar fruit overdags.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Dit heb ik vanmiddag voor EUR 4,- bij Perry Sport gekocht.
Ik vind het zo'n leuk ding!
Hopelijk werkt het een beetje.
Lijkt me heerlijk: 's ochtends op de camping een lekker geroosterd boterhammetje eten. :wink:

Afbeelding
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Er is hier inderdaad wel lekker brood, maar wat mijn probleem is, is dat het gewoon bijna altijd oud is.
En moet eerlijk zeggen dat ik goed brood hier ook erg duur vindt.
Dus als hij dan ook nog eens van twee dagen geleden is, vindt ik dat zonde van mijn geld. Heb ik al zo vaak gehad.
En daarom.... bakken wij dus ons eigen bruine brood in de broodbak machine.
Moet wel toegeven dat inderdaad het brood van de walmart van 1,25 best lekker is. Maar zoals ik al zei, niet altijd even vers. Ook bij de Wholefoods niet. Als ik brood koop, knijp ik altijd even. Als het niet meer knapperig aanvoelt laat ik het liggen. Daarentegen als ik zie dat de broodzak enige vorm van "wasem" vertoond neem ik het direct mee, want dan is het die ochtend gebakken.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Staceybeesie schreef:... En moet eerlijk zeggen dat ik goed brood hier ook erg duur vindt. ...
Het brood zou in de U.S., in vergelijking met de EU, wel een stuk duurder moeten zijn. De helft van de EU-begroting gaat naar de landbouw, en als de EU-grenzen zouden worden opengesteld voor tarwe van buiten, zou er nog maar weinig EU-tarwe in het Europese brood zitten. De Amerikaanse boeren krijgen ook wel subsidie en marktbescherming, maar het is allemaal een stuk minder. Ook zijn er in de U.S. geen wettelijke maximumprijzen voor brood. Niettemin vind ik de broodprijzen in de U.S. wel meevallen. Het is wel duurder dan in de EU, maar dat is een logisch gevolg van het systeem.

--john
Staceybeesie
Amerika-expert

JohnNJ schreef:
Staceybeesie schreef:... En moet eerlijk zeggen dat ik goed brood hier ook erg duur vindt. ...
Het brood zou in de U.S., in vergelijking met de EU, wel een stuk duurder moeten zijn. De helft van de EU-begroting gaat naar de landbouw, en als de EU-grenzen zouden worden opengesteld voor tarwe van buiten, zou er nog maar weinig EU-tarwe in het Europese brood zitten. De Amerikaanse boeren krijgen ook wel subsidie en marktbescherming, maar het is allemaal een stuk minder. Ook zijn er in de U.S. geen wettelijke maximumprijzen voor brood. Niettemin vind ik de broodprijzen in de U.S. wel meevallen. Het is wel duurder dan in de EU, maar dat is een logisch gevolg van het systeem.

--john
En is het daarom ook oud als je het koopt?
Dat snap ik dus niet, behalve dan het economisch belang van de verkoper.
Ik heb vroeger als zaterdag baantje bij een bakker gewerkt en daar ging het brood wat overbleef echt weg aan het eind van de dag. Heb het idee dat vaak het brood veel langer bewaard blijft> En dan toch echt niet meer te eten is, naar mijn idee.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij is dat iets uit jouw buurt, Petra. Hier weet ik (want ik ken een meisje, dat bij de bakker daar werkt), dat de Whole Foods het overgebleven brood iedere avond aan een soepkeuken geeft. Ook bij de andere bakkers heb ik nog nooit oud brood gekregen (ik koop nooit bij Giant of Safeway brood, met uitzondering van het enkele stokbrood, dat Safeway na vijven vers garandeert). Wel heeft Great Harvest brood van de vorige dag te koop voor elf uur 's ochtends (hun verse brood komt om elf en een uur), maar dat is dan nog niet oud.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Staceybeesie schreef:En is het daarom ook oud als je het koopt?
Misschien moet je naar een andere supermarkt? Wij kopen brood meestal bij de bakker, en niet bij de supermarkt. Bij de supermarkt zie ik soms wel dat brood van de vorige dag als "Manager's Special" voor een kwart van de prijs wordt aangeboden, maar de rest van het brood is volgens mij vers.

--john
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Ik heb het draadje niet helemaal gelezen, dus excuses als het brood al genoemd is. Wij hebben altijd whole wheat van de Aldi, voor $0.79 per (groot/lang) brood. Is prima te eten, al was alle brood hier vroeger wel even wennen, maar dit is voor ons echt een prima brood. En nog supergoedkoop ook. Nog nooit oud brood gehad, ook.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Oh getver. Ik vind Hershey's wel zo smerig. Er zit een nasmaak aan alsof je, uhm hoe breng ik dit netjes, 'hebt gespuugd'. *rilt*
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, smaken verschillen. Ik vind Hershey's wel lekker, ik vind vaak de Europese melk chocolade te zoet en Hershey's is dat niet. Ik heb het dan wel gewoon over melk en puur, niet alle speciale dingen zoals Reese's etc.
Staceybeesie
Amerika-expert

JohnNJ schreef:
Staceybeesie schreef:En is het daarom ook oud als je het koopt?
Misschien moet je naar een andere supermarkt? Wij kopen brood meestal bij de bakker, en niet bij de supermarkt. Bij de supermarkt zie ik soms wel dat brood van de vorige dag als "Manager's Special" voor een kwart van de prijs wordt aangeboden, maar de rest van het brood is volgens mij vers.

--john
De enigste winkel waar je hier altijd lekker EN vers brood haalt is bij Panera bread. Alleen heeft die van alle broden misschien 3 voorradig en is dus vaak uitverkocht. Maar daar is het altijd vers. Echt ik ben hier overal geweest en weet de broden. Bij de Target hebben ze lekker wit brood, maar ook vaak uitverkocht en bij de Walmart bruinbrood voor 1,25, maar niet altijd vers. Dus vandaar onze broodbakmachine, altijd vers en geheel naar eigen smaak te maken ;-)

En nee..... Hershey's vindt ik inderdaad zo als Buckeyered het omschrijft heel vies. Die zure nasmaak inderdaad........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer