Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shop Target!
Shop Target!
Target was altijd al één van mijn favoriete winkels in de US. Veel aangenamer winkelen dan andere discounters, aandacht voor kwaliteit en esthetiek, goede prijzen, enz. Bij Target ga ik altijd wel even langs. Afgelopen week was ik in Minneapolis, het hoofdkwartier van Target, en nu ben ik pas echt een fan geworden! Ten eerste, overal in de stad zie je het Target-logo als sponsor van sociale en culturele instellingen en evenementen. Ten tweede, vanuit mijn hotelkamer in het Hyatt hotel had ik een schitterend zicht op het kleurige lichtspel dat zich elke avond afspeelt op de bovenste verdiepingen van het Target-hoofdkwartier (kijk maar op http://en.wikipedia.org/wiki/Target_Corporation : daar staat er een (kleine) foto van. Echt heel mooi. Maar vooral: ik was zeer verrast door de diversiteit van het personeelsbestand van de Target winkel op Nicollet Mall. Dames met hoofddoek zie ik vaker als personeelslid in andere winkels in de US, tot daar aan toe. Maar in de Target in Minneapolis waren een heel aantal rolstoelgebruikers en andere gehandicapten aan het werk. Zelfs een zwaar gehandicapte man in een elektrische rolstoel had er een (echte!) baan en bewoog zich met een vrolijk 'can I help you?' door de winkel. Dit zie ik weinig andere retailers doen, en ik werd er echt even stil van. Two thumbs up for Target!
-
- Amerikafan
minnesota timberwolves spelen in het target centre!
althans dat deden ze, weet niet of et nog zo heet

GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
-
- Amerika-expert
Is nog steeds het Target Center en is even slecht als de Timberwolves. Heb er ooit een concert van Bob Dylan gezien en je kon niets horen.
Ook een keer onze voormalig gouverneur Jesse Ventura aan het werk gezien als scheidsrechter bij een 'worstel' wedstrijd. Was wel leuk.
Xcel Center in St. Paul is veel beter, en de Wild, ijshockey, zijn ook beter.
Over Target overigens: een tijdje geleden was er wat heibel over een Moslem vrouw die geen pakje met spek door de kassa wilde halen. Is niet ontslagen, maar elders in de winkel aan het werk gezet.
Ze hebben ook een regeling waardoor als je een kredietkaart van ze neemt, je een school kunt aanwijzen die een klein deel van je uitgaven betaald krijgt.
Ook een keer onze voormalig gouverneur Jesse Ventura aan het werk gezien als scheidsrechter bij een 'worstel' wedstrijd. Was wel leuk.
Xcel Center in St. Paul is veel beter, en de Wild, ijshockey, zijn ook beter.
Over Target overigens: een tijdje geleden was er wat heibel over een Moslem vrouw die geen pakje met spek door de kassa wilde halen. Is niet ontslagen, maar elders in de winkel aan het werk gezet.
Ze hebben ook een regeling waardoor als je een kredietkaart van ze neemt, je een school kunt aanwijzen die een klein deel van je uitgaven betaald krijgt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat Walmart betreft ben ik het met je eens, maar Target vind ik wel een fijne winkel. Ik sport veel en ze hebben kwaliteits sportkleding (van Champion) voor een prik. Verder hebben ze heel veel leuke spulletjes voor in huis, ieder seizoen weer anders. En met Kerst hebben ze mooie kerstspullen bijvoorbeeld. Bovendien ziet de winkel er altijd netjes en verzorgd uit. Ik winkel er niet vaak, maar kom er graag. Bij Walmart (die bij ons in de buurt altijd een grote troep is) kom ik zelden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
Target is idd even een tikje beter dan Walmart. Hoewel ik het wel leuk vind (speel-)kleren te kopen voor dochter bij Walmart - het gaat precies 1 seizoen mee en je kan het zonder je schuldig te voelen aan het eind van het seizoen afdanken. Voor haar leeftijd is dit een voordeel.
Ben toevallig deze week even bij Walmart geweest, was er voor die tijd al zeker twee maanden niet geweest. En da's ongeveer normaal voor mij/ons. Target loop ik toch even wat gemakkelijker binnen omdat het a) in de mall zit en b) kwalitatief iets beter en toch vrij goedkoop. Nu ik er over nadenk - ik winkel niet eens echt zoveel. Ja bij Claire's, dat is hier echt een moeder-dochter uitje! 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Toevallig heb ik van het weekend ook wat sport kleding aangeschaft bij Target. Leuke winkel vind ik dit hoor!
Wallmart vind ik overigens ook een leuke winkel!
En Claire's? Daar heb ik me van de week ook heel erg leuk vermaakt en ben met leuke accesoires thuis gekomen
Wallmart vind ik overigens ook een leuke winkel!
En Claire's? Daar heb ik me van de week ook heel erg leuk vermaakt en ben met leuke accesoires thuis gekomen

onze blog - Bouwmanfamily
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Shop Target!
Dat heb ik ook wel eens gezien bij Old Navy.dujardin schreef: Maar in de Target in Minneapolis waren een heel aantal rolstoelgebruikers en andere gehandicapten aan het werk. Zelfs een zwaar gehandicapte man in een elektrische rolstoel had er een (echte!) baan en bewoog zich met een vrolijk 'can I help you?' door de winkel. Dit zie ik weinig andere retailers doen,
Overigens koop ik ook nog wel eens kleren bij Kmart; één van de weinige winkels die 'normale' zwarte jeans verkoopt (en mij dan ook nog past: ook niet onbelangrijk

En Claire's: net als Petra schreef: altijd leuke dingen vooral voor de feestdagen.
gr. diny
Ik ben nog nooit een Target binnengelopen. Staat voor onze volgende Amerika reis op mijn lijstje
.
Ben zelf ook fan van Walmart. Voor hippe kleding hoef je daar niet te zijn, maar voor de basic dingen (shirtjes, hempjes enzo) kan je daar heel goed slagen voor weinig geld.
En Claire's... harstikke leuke winkel voor hebbedingetjes. Sinds kort zit hier in Eindhoven ook 2 filialen en moet mezelf soms tegenhouden om een keertje niet naar binnen te gaan voordat ik weer met een sleutelhanger of zo'n hangertje voor m'n mobiel naar buiten kom.

Ben zelf ook fan van Walmart. Voor hippe kleding hoef je daar niet te zijn, maar voor de basic dingen (shirtjes, hempjes enzo) kan je daar heel goed slagen voor weinig geld.
En Claire's... harstikke leuke winkel voor hebbedingetjes. Sinds kort zit hier in Eindhoven ook 2 filialen en moet mezelf soms tegenhouden om een keertje niet naar binnen te gaan voordat ik weer met een sleutelhanger of zo'n hangertje voor m'n mobiel naar buiten kom.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Juist, hoewel ik eigenlijk nooit kleding bij Wal Mart koop. Maar toen we pas voor onze zoon daar werkkleding haalden, was hij maar wat blij met vier Levi's voor nog geen 120 dollar!Ben zelf ook fan van Walmart. Voor hippe kleding hoef je daar niet te zijn, maar voor de basic dingen (shirtjes, hempjes enzo) kan je daar heel goed slagen voor weinig geld.
En Wal Mart is zoveel meer dan alleen kleding. Daar kan je voor bijna alles terecht voor niet te veel geld. Kijk, als ik een maand met een camper door de States trek en allerlei kleine huishoudelijke dingetjes wel handig vind, gaat het mij echt niet om chique of superkwaliteit, maar wil ik gewoon lekker voordelig shoppen.
Thuis kijk ik wel naar een mooi, kwalitatief goed tuinstel, bij Wal Mart koop ik stoeltjes voor 20 dollar die lekker zitten en waar we niet doorheen zakken. Dat is het verschil.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat iedereen vol is van Wal Mart omdat je er gewoon bijna alles kan vinden wat je in het dagelijkse leven kan gebruiken. En leuke interieurdingen voor kerst, feestdagen of gewoon elke dag, zoek je niet op vakantie.jerbia schreef:Of stoelverhogers voor de kidsSandy schreef: Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen daar zo vol van is ... Voor campingartikelen en dergelijke bij Walmart, kan ik me nog enigszins indenken
Net als kleding, die koop je hooguit van bepaalde merken omdat het in Amerika gewoon vaak veel goedkoper is, maar niet om chique kleding te kopen. Schoenen zal ik bijvoorbeeld ook niet bij Wal Mart kopen, daarvoor ga ik naar een schoenenzaak met kwalitatief goede merken.
Wal Mart is gewoon heel praktisch, ze zitten langs de grote snelwegen, zijn goedkoop, makkelijk bereikbaar, je hoeft er niet naar te zoeken en je kan er altijd parkeren, zelfs met de grootste voertuigen als bijvoorbeeld campers.
Trouwens: Target vind je ook vaak op dat soort plekken, alleen minder veelvuldig.
Heb je ook wel gelijk in, ik wilde toen we daar waren ook even tussen de douchegordijnen en keukenartikelen snuffelen en Stefan was blij met zijn goedkope levi's broeken. Ik vond de Levi's modellen zelf niet zo ...
Ik snap het verschil wel, dat Walmart handig en goedkoop is voor die artikelen die je nodig hebt op vakantie .. Ik moet ook wel toegeven dat hoewel ik van shoppen houd, het zoeken en graaien in chaotische winkels niet meer kan hebben .. Ik word daar snel geirriteerd door ..
Eigenlijk koop ik ook niet zoveel kleding in Amerika, in Nederland kun je ook leuke kleding vinden .. toch wel voor dezelfde prijs. Ik koop eigenlijk alleen wanneer ik het heel leuk vind of heel Amerikaans is ... Zo heb ik in 2004 een mooie suede jas gekocht (draag ik nog steeds). En een stoer Baseball shirtje van de Washington nogiets ... Dus ik ga daarom al gericht shoppen ..
Ik zou graag zo'n UCLA sweater willen, vind ik echt stoer! Of een keer een Donna Karan winkel bezoeken
Ik snap het verschil wel, dat Walmart handig en goedkoop is voor die artikelen die je nodig hebt op vakantie .. Ik moet ook wel toegeven dat hoewel ik van shoppen houd, het zoeken en graaien in chaotische winkels niet meer kan hebben .. Ik word daar snel geirriteerd door ..
Eigenlijk koop ik ook niet zoveel kleding in Amerika, in Nederland kun je ook leuke kleding vinden .. toch wel voor dezelfde prijs. Ik koop eigenlijk alleen wanneer ik het heel leuk vind of heel Amerikaans is ... Zo heb ik in 2004 een mooie suede jas gekocht (draag ik nog steeds). En een stoer Baseball shirtje van de Washington nogiets ... Dus ik ga daarom al gericht shoppen ..
Ik zou graag zo'n UCLA sweater willen, vind ik echt stoer! Of een keer een Donna Karan winkel bezoeken

Sandy
Ik wil ook een keer naar Walmart en target. Anna (de Amerikaanse vriendin die ik drie weken ga bezoeken) probeert echt zo min mogelijk bij Walmart te komen/kopen maar juist bij de plaatselijke winkels....zal voor sommige wel weer te links zijn, maar we zijn alletwee een beetje antiglobalist denk ik
(maar dus niet zo dat ik niet naar Walmart wil...het komt in zoveel series voor, laatst weer die walmart-aflevering van south park gezien....super!!)

-
- Amerikakenner
Wij halen het meeste van onze wekelijkse boodschappen bij Walmart (in verband met hun prijzen, en omdat het praktisch om de hoek is).
Door een betere keuze aan fruit, groenten en vlees haal ik dit meestal wel bij Publix of Kroger.
In Target kom ik ook graag overigens, maar niet voor de boodschappen.
In 'onze' Walmart werkt trouwens ook een man in een rolstoel.
Door een betere keuze aan fruit, groenten en vlees haal ik dit meestal wel bij Publix of Kroger.
In Target kom ik ook graag overigens, maar niet voor de boodschappen.
In 'onze' Walmart werkt trouwens ook een man in een rolstoel.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Shop Target!
Dat is niet echt bijzonder. De Americans with Disabilities Act (ADA) is een wet die onder andere stelt dat je gehandicapten niet mag discrimineren in het in sollicitatie process. In bijna alle staten van de US ben je als bedrijf met meer dan een X aantal werknemers zelfs verplicht een bepaald percentage werknemers met "disabilities" in dienst te hebben. Bedrijven met een omvang als Target en Walmart hebben daarom vaak een redelijk aantal gehandicapten in dienst. Ook bij mij op het werk werken twee gehandicapten; een hele goeie IT techneut in een rolstoel en een geestelijk gehandicapte die lichte taken onderneemt bij de administratieve afdeling.dujardin schreef:Zelfs een zwaar gehandicapte man in een elektrische rolstoel had er een (echte!) baan en bewoog zich met een vrolijk 'can I help you?' door de winkel. Dit zie ik weinig andere retailers doen, en ik werd er echt even stil van. Two thumbs up for Target!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3840 Weergaves
-
Laatste bericht door Caatje79