Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer... San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Lauren schreef:
Souraia schreef:Heeft iemand ook nog een leuke restaurant tip?
Ben er zelf (nog) niet geweest maar gehoord dat het goed en leuk is:
The Stinking Rose (moet je wel van knoflook houden!)
http://www.thestinkingrose.com/

Groet, Lauren
Deze kan ik me nog herinneren van toen ik er in 2000 was! Wat leuk!
Ik ben er wel niet naar binnen gegaan, de geur van knoflook (niet mijn favoriet) was buiten het restaurant al niet te harden. Wij zijn er tegenover gaan eten, erg lekker.

Leuke quote: op de menukaart staat onderaan een variant op een bekende zin:
'We flavour our garlic with food!"
Marianne B
Amerika-newbie

Bericht door Marianne B »

Schitterend hoor, hoe je hier erg bruikbare tips krijgt. Heb er al een heleboel gekopiëerd en in een bestandje geplakt ! :D
Bedankt alvast !!

De precieze dagplanning moeten we nog maken maar is het noodzakelijk (of aan te raden) om bepaalde dingen op voorhand vast te leggen? Zoals bvb. ALcatraz, fietsverhuur?
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Alcatraz zou ik zeker doen, als je op de dag zelf gaat is het bijna altijd uitverkocht.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Uhhh the Stinking Rose sla ik maar over :oh:
Clam chowder is lekker, laatste keer in Monterey gegeten, dat is een lekkere hap voor de 1e maaltijd.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb eens gegoogled op clam chowder, en ik vind het er heerlijk uitzien. Dat ga ik ook proberen als ik in SF ben. Wordt het brood ook opgegeten?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ja je kan het brood ook opeten. Het is echt lekker, zelfs mijn man vond ze heerlijk en die is toch al iemand die bijna niks lekker vindt.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Marianne B schreef: De precieze dagplanning moeten we nog maken maar is het noodzakelijk (of aan te raden) om bepaalde dingen op voorhand vast te leggen? Zoals bvb. ALcatraz, fietsverhuur?
Ja, wat is wijsheid.
In afwachting van onze gereserveerde trip naar Alcatraz (zaterdagochtend) liepen we nog wat rond.
Overal fietsverhuurders met massa's fietsen. We hoefden niet te reserveren, werd ons verteld.
Maar toen we terug waren om ongeveer 1 uur/half 2, waren er nergens meer fietsen te krijgen (4 nodig). Hadden we dus toch even moeten reserveren 's morgens, maar op dat moment wisten we nog steeds niet zeker of we zouden gaan fietsen. Het was wel zaterdag en het was schitterend warm en zonnig weer. Speelde misschien ook mee.

Uiteindelijk zijn we naar Blazing Saddles in Columbus Street gelopen, niet ver. Had op dat moment ook maar één fiets. Gelukkig werden er net 2 teruggebracht en wisten ze ergens anders vandaan nog een fiets op te duikelen. Service!
Ik denk dat je clamchowder bedoelt. Dat is geen krabsoep, maar soep van clams, een schelpdier. Dat wordt in bollen sourdough bread geserveerd en is erg lekker.
Wij vonden het niet lekker.
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

alcatraz zou ik via internet doen (al is dat sinds wij er waren wel gewijzigd dus weet niet op welke site je nu moet zijn)

fietsen zou ik terplekke doen en dan dag vantevoren voor de volgende ochtend.
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

Tja er is keuze genoeg, misschien wel leuk om de verschillende bezienswaardigheden in beeld te zien via de volgende link , http://www.fan.tv/view.asp?id=558. Het is in het Nederlands, verder natuurlijk voldoende filmpjes te vinden op youtube.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer