Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Noodzaklijk om campings te reserveren?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wilfried
Amerika-newbie

Noodzaklijk om campings te reserveren?

Bericht door Wilfried »

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om deze zomer (juli/augustus) met een camper door het zuidwesten van de V.S te gaan trekken, zeg maar alle grote parken en de kust tussen San Francisco en LA. Dit wordt de eerste keer V.S. voor ons, daarom de volgende vraag: is het noodzakelijk om vooraf campings te reserveren rond deze tijd of kun je probleemloos op de bonnefooi?

groet,

Wilfried
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Wilfried,

Probeer de grote parken zoals Yosemite, Grand Canyon en Yellowstone door de week te doen, in het weekend zijn die heeel erg druk.
Ook aan de kust zijn de weekends druk maar ook nog duurder als door de week.
Probeer zo vroeg mogelijk in het volgende park te zijn en leg een campsite vast (dat gaat heel gemakkelijk met het envelopesysteem) daarna heb je de rest van de dag om het park te bekijken.
Op de meeste campgrounds in de parken kan je voor meerdere dagen gelijk boeken, alleen op de campground op de noord rim van de Grand Canyon moet je elke morgen je site opnieuw vastleggen.
Als de campgrounds binnen het park vol zijn vind je net buiten de parken vaak private campgrounds en meestal kan je ook in de National Forrest wel een plaatsje vinden.
Gr.
Rob
chandler_saturn
Amerika-ontdekker

Bericht door chandler_saturn »

Beste,

Zeker voor de grote parken is het absoluut noodzakelijk tijdens de zomermaanden om je campplaats van te voren te reserveren. Of dat dit nu echt al maanden op voorhand hoeft, weet ik niet. Misschien volstaat het om tijdens je reis altijd een paar dagen van te voren te reserveren, op die manier hoef je je niet zo strikt aan een schema te houden. Misschien kan je hiervoor meer informatie krijgen van de websites van de Nationale Parken zelf en kun je ze eventueel zelfs een mailtje sturen.

Wat voor de grotere en meeste bekende parken ook geldt : dikwijls hebben zij meerdere campgrounds (Yosemite heeft er meer dan tien) verspreid over het hele park. De meest centraal (bij het toeristische centrum) gelegen campgrounds zullen zeker en vast volzitten in juli en augustus. En aangezien je van de verdere campings soms een uurtje moet rijden voor je aan een hike kan beginnen, is het echt wel makkelijk om in die centraler gelegen campgrounds te zitten!

In ieder geval veel plezier gewenst : het is echt de moeite!
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Wilfried

Ik zou als ik jou was ook zeker reserveren. Afgelopen zomer was ik ook in de States. Wij hadden niets geboekt en hadden overal geluk. Totdat we bij Yosemite aankwamen. De eerste nacht sliepen we in een jeugdherberg in Merced geloof ik en de tweede nacht hebben we snachts 160 km gereden voordat we de eerste slaapplaats hadden gevonden!! Alles zat vol in en om Yosemite.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Marco Polo
Amerika-ontdekker

camping resereven.

Bericht door Marco Polo »

Hallo Wilfried,

Ofschoon we niet met de tent de rocky mountains gaan verkennen. (We verblijven in kamping kabins) heb ik vandaag de reserveringen gemaakt in de buurt van de grote parken. (Yellowstone, rockymountains en Mount Rushmore) Hierdoor kunnen we onze rijtijd naar de parken aanzienlijk verkorten en daardoor meer tijd in het park zelf besteden.
Het is zeker raadzaam om in de buurt van de grote parken of in de weekeinden te reserveren. Nog een tip reserveer ook je eerste overnachting na aankomst niet te ver van het vliegveld. De beging je je vakantie beter uitgerust.
Veel plezier in de states,

Groetjes Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer