Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veel branden in de regio rond Orlando en Daytona !!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
wiepster
Amerika-expert

Veel branden in de regio rond Orlando en Daytona !!

Bericht door wiepster »

Voor degenen die binnenkort naar Florida vertrekken, er zijn veel branden hier en daardoor regelmatig wegen afgesloten.
Ook hangt er soms een flinke brandlucht, hangt af van de windrichting.

Tijdens het rijden kunnen er flinke rookwolken rondhangen, alsof men in mist rijd.
Voor mensen met luchtweg klachten, die last hebben van de rooklucht, zet de a/c op de hoogste stand en houd alles zoveel mogelijk dicht in de hotelkamer of ander verblijf.

In Nederland hebben we dit soort dingen haast niet, vandaar dat ik deze waarschuwing wil geven....voorlopig ziet het er naar uit dat het niet regent, dus het zal erger worden....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat werd gisteren ook op het nieuws hier verteld. Hebben jullie er veel last van of zitten jullie zuidelijker? Een aantal jaren geleden, toen de branden zo erg waren, zijn wij door dat rookgebied gereden. Gelukkig werd het bij de kust een stuk beter, want onderweg zei ik tegen Rick, dat als het zo zou blijven, we terug naar huis zouden gaan. Vreselijk, die lucht!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wij hebben hier geen last, gelukkig...wel ruik je het af en toe, vooral als de wind "verkeerd" staat. Ga je echter noordelijker richting Daytona, dan heeft het verkeer er erg veel last van.
Ook het Okeechobee Lake, vlakbij Orlando is al helemaal verdroogt, geen goed teken.....

Op de lokale TV worden veel waarschuwingen afgegeven, dus als je hier bent kijk dan regelmatig !
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Wiepster, volgens mij wonen we zo'n 135 mijl van elkaar.
Maar ook hier wat zuidelijker ruik je inderdaad af en toe een flinke brandlucht, ondanks dat het best een eindje uit de buurt is.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

TedjevanEs schreef:Wiepster, volgens mij wonen we zo'n 135 mijl van elkaar.
Maar ook hier wat zuidelijker ruik je inderdaad af en toe een flinke brandlucht, ondanks dat het best een eindje uit de buurt is.
Dat is idd vlakbij 2 uurtjes rijden via de I95, net onder West Palm Beach, Coral Springs ??

Hier is ook gevraagd door de lokale politie om geen 911 meer te bellen, als je een sterke brandlucht ruikt, alleen als je daadwerkelijk vlammen e/o rook ziet........
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Geloof dat Barry wat water over de vuurtjes heeft gegooid, hoe is de situatie nu?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Niet genoeg nog....wel is de akelige brandlucht weg en ruikt het weer "fris", ook op het gras lopen is weer aangenaam, geen gekraak.

Rond Daytona/Ormond Beach zijn nog niet alle brandhaarden uit.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Mooi, in ieder geval een flinke verbetering. Hier in Texas is er na 2 jaren droogte sinds wij zijn verhuisd bijna teveel regen gevallen. Misschien dat we toch uit Nederland hebben meegenomen, daar hadden ze opeens een hittegolf?!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb eergisteren ook de brandweer gebeld voor een beginnende bermbrand. Het is hier ook heel droog de laatste tijd, en mensen smijten dus blijkbaar toch nog achteloos hun sigaretten uit het raam. Tja, dan heb je natuurlijk wel eens een probleem. Niemand stopte, en 'k zag ook niemand naar zijn telefoon grijpen! Het was er niet zo heel erg druk, maar ik kon er de auto niet veilig aan de kant zetten, en zomaar op de rijweg parkeren, dat doe ik niet. Dus heb ik maar de brandweer gebeld.
Je hoort dat toch altijd weer in het zomerseizoen, branden die ontstaan door wandelaars die hun sigaret wegwerpen in het droge gras... Gelukkig nemen die branden hier nooit de Amerikaanse proporties aan!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer