Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn definitieve????? route, U mag het zeggen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paula58
Amerika-expert

Mijn definitieve????? route, U mag het zeggen

Bericht door paula58 »

Omdat het nog maar 5 weken duurt hier dan mijn route die nu wel een beetje vaststaat.
Sinds mijn eerste bericht hier is er al zoveel veranderd en ben superblij met al de tips die ik gekregen heb. :lol:
Wij hebben nu ongeveer 6x wat veranderd en dat is het nadeel als je het via een reisorganisatie boekt dan gaat dat niet kosteloos :shock: maar dat krijg je ervan als je impulsief handelt en boekt zonder eigenlijk te weten wat er nog meer te koop is :lol:

We hebben het via AV geboekt en de originele route was behoorlijk anders maar omdat we persé SD erin wilde hebben kostte ons dat 3 dagen die weer ergens anders vandaan gehaald moesten worden.

Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik me eigenlijk nog helemaal niet op de parken heb geconcentreerd. :oops: :oops:
Behalve dan de helicoptervlucht.

Ik zie bij de meeste routes dat er vaak ook maar één overnachting gedaan wordt behalve bij Moab, nu zie ik dat het ook een aardig stuk rijden is. (van Capitol Reeve naar Moab 321 km en de volgende dag door naar Kayenta 326) maar ik had wel begrepen dat je dit niet mag missen.

Nu zijn we geen grote wandelaars dus superafdalingen zullen we ook niet doen.

Verder hebben we nog twee grote stukken te rijden, en wel van SD naar Ridgecrest (tussenstop in Barstow voor de Goasttown) en gelijk de dag erna door de Death Valley naar LV.

We hebben onszelf op nog een foutje betrapt. :oops:
We hebben nergens een rustdag ingepland, dat moet dan maar LV worden en dan staat rustdag voor: niet in de auto rijden :lol:

Ik hoop dat jullie me nog van wat nuttige tips kunnen voorzien, ik heb tenslotte nog 5 weken. :wink:

13 juli vlucht Amsterdam - San Fransisco
14 juli SF, 18.10 uur avondtour Alcatraz
15 juli SF fietsen huren (waarschijnlijk) GGB, Chinatown etc.
16 juli San Fransisco - Yosemite NP, Mariposa
17 juli Yosemite
18 juli Yosemite NP - Monterey (via 17 miles drive)
19 juli Monterey - San Luis Obispo
20 juli San Luis Obispo - Los Angeles (Hollywood)
21 juli Los Angeles (Hollywood) Universal VIP tour
22 juli Los Angeles (Hollywood) Beverly Hills, Walk of fame etc. - Escondido
23 juli Escondido bezoek WAP ‘s avonds richting San Diego
24 juli San Diego bezoek Zoo
25 juli San Diego- Ridgecrest, via Barstow (bezoek Caligo Ghost Town)
26 juli Ridgecrest – Death Valley NP – Las Vegas ± 280 mijl
27 juli Las Vegas
28 juli Las Vegas - Hooverdam-Zion NP, St. George
29 juli St. George – Bryce Canyon NP,
30 juli Bryce Canyon NP – Capitol Reef NP, Torrey
31 juli Capitol Reef NP – Moab
01 augustus Moab – Kayenta
02 augustus Kayenta – Lake Powell te Page
03 augustus Page – Grand Canyon NP, Williams
04 augustus Williams (Grand Canyon) helicoptervlucht – Kingman
05 augustus Kingman – Las Vegas
06 augustus Las Vegas - Amsterdam

gr. Paula
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
zoals je zelf al aangeeft : maar 1 nacht in Moab. Zelfs als jullie geen ,,superwandelaars" zijn is dat heel weinig gezien al wat daar te zien is.

een beetje een weg-en-weer dag is las vegas - hoover dam- zion - st georges : eerst weg van las vegas, dan terug richting las vegas, voorbij st georges naar zion en en dan terug naar st georges. en de volgende dag (waarschijnlijk) opnieuw naar zion richting bryce. na zion logeren in springdale? of al wat verder richting bryce ( bv mount carmel junction) ?

grand canyon helikoptervlucht en dan naar kingman. :als de vlucht in voormiddag is zou je tot las vegas kunnen doorrijden. + je passeert dan Hoover Dam : de dag dat je naar zion gaat hoef je de hoover dam eigenlijk niet te bezoeken.

jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

St. George?? Was Springdale vol? En ja, ik zou nog steeds in Pismo Beach of omgeving gaan logeren en niet in SLO. En ik zou Moab eruit laten en van Torrey direkt naar Mexican Hat rijden. En wat Jacques ook al zegt: Hoover Dam op weg naar Las Vegas. En als je in Tusayan logeert zit je ook dichterbij de helivlucht. De laatste week lijkt me nogal gehaast. Goede route verder vind ik.
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben een echte Moab-fan, maar ik zou het in jullie geval zeker overslaan. Moab verdient minimaal twee dagen. Op deze manier zie je er toch niks van.

En inderdaad, St. George??? Niks te beleven, terwijl Springdale zo leuk is. Je rijdt heel veeProbeer gewoon daar bijvoorbeeld nog een extra rustdag in te plannen en vergeet Moab. Moab doe je gewoon een volgende reis!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Kijk daar heb ik wat aan.
Het probleem St. George heb ik al eerder aangegeven bij AV en zij gaven de volgende verklaring:
-------------------------------------------------------------------------------
De overnachting is inderdaad voor het Zion Park, maar de route de volgende dag loopt door het Zion Park heen.
Als je er eerder heen rijdt, moet je de volgende dag weer dezelfde route rijden om naar de Bryce Canyon te gaan.
Dus vandaar zo gekozen. Er is maar 1 plaats in het Zion Park om te overnachten en dat is in Springdale.
Kosten liggen daarvan fors hoger.
---------------------------------------------------------------------------------
Dan nog even over Hooverdam. :oops:
Ik had het idee (maar dat komt omdat ik me tot nu toe alleen nog op Cal. had georiënteerd) dat je langs de Hooverdam kwam als je richting Zion reed, vandaar, maar dat gaan we nu gelijk aanpassen.

Ik denk ook dat we Moab er maar uit moeten halen :cry: maar waar kunnen we dan het beste een extra overnachting doen? Capitol Reef of Kayenta? dan kunnen we in ieder geval nog een dagje rustig aan doen.

De eerste twee weken zijn we ook wel tevreden over maar het rondje van LV naar LV hadden/hebben we nog wat twijfels over.

tips blijven welkom. :)
gr. Paula
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

paula58 schreef: -------------------------------------------------------------------------------
De overnachting is inderdaad voor het Zion Park, maar de route de volgende dag loopt door het Zion Park heen.
Als je er eerder heen rijdt, moet je de volgende dag weer dezelfde route rijden om naar de Bryce Canyon te gaan.
Dus vandaar zo gekozen. Er is maar 1 plaats in het Zion Park om te overnachten en dat is in Springdale.
---------------------------------------------------------------------------------
Je zou ook vanuit Zion direct door kunnen rijden naar Bryce. Is maar een uurtje verder dan naar St George en dat scheelt je de volgende dag weer een stukje rijden.
En omdat je toch de Hoover Dam die dag niet doet maakt het qua tijd in Zion ook niet uit.

Afbeelding

Ik zou Moab ook overslaan en een extra nacht in Capitol Reef nemen. In Kayenta is niets te beleven heb ik begrepen.

Marjon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo
Het probleem St. George heb ik al eerder aangegeven bij AV en zij gaven de volgende verklaring:
-------------------------------------------------------------------------------
als ik het goed begrijp was het de bedoeling om eerst de hoover dam te bezoeken en dan naar st georges te rijden, de volgende dag dan via zion naar bryce. maar nu valt hoover dam weg, dat wil zeggen dat je ongeveer 2,5 u na het vertrek uit las vegas al in zion np kunt zitten. Dus zoals iedereen aanraadt : laat st georges vallen en zoek wat in springdale, het is me nooit opgevallen dat de motels daar duurder zijn dan elders.

jacques
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jta schreef:als ik het goed begrijp was het de bedoeling om eerst de hoover dam te bezoeken en dan naar st georges te rijden, de volgende dag dan via zion naar bryce. maar nu valt hoover dam weg, dat wil zeggen dat je ongeveer 2,5 u na het vertrek uit las vegas al in zion np kunt zitten. Dus zoals iedereen aanraadt : laat st georges vallen en zoek wat in springdale, het is me nooit opgevallen dat de motels daar duurder zijn dan elders.
Ik zou ook Springdale verkiezen boven St. George. En wat is fors duurder? Afgelopen zomer sliep ik 1 nacht in de Best Western voor ± $ 110. Inderdaad niet goedkoop maar een prachtig hotel met een mooi zwembad. Het was de prijs absoluut waard. Bovendien ben je vanuit Springdale vrijwel direct in Zion NP.

Er zijn volgens mij ook nog wel motels in Springdale die goedkoper zijn. Er zijn er al verschillende voorbij gekomen hier op het forum. Weet alleen de namen niet... :(

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En Kayenta zou ik zeker niet kiezen als overnachtingsplaats hoor, da's een beetje creepy vind ik zelf .... Dan eerder Torrey, bij Capitol Reef, ik vond dat wel een prettige plaats.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote schreef: Er zijn volgens mij ook nog wel motels in Springdale die goedkoper zijn. Er zijn er al verschillende voorbij gekomen hier op het forum. Weet alleen de namen niet... :(

Roland
Pioneer Lodge, Bumbleberry Inn, El Rio Lodge, Desert Pearl Inn. De laatste is niet goedkop, maar verreweg het mooiste motel dat ik in Amerika heb gezien.

Marianne
MSFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door MSFlash »

Ik ben ongeveer anderhalve week terug uit de USA. Ik kom daar later nog wel eens uitgebreid op terug, maar wil wel vast mijn ervaringen delen betreffende deze topic.

-ik zou inderdaad minstens twee dagen Moab aanhouden of deze voor de volgende reis bewaren

-persoonlijk vond ik Springdale niets aan. Heel erg toeristisch en voor de rest erg saai. Als je wat tijd over hebt zou ik gewoon naar St.George rijden. Voordeel is dat je dichter bij Las Vegas zit en je kan lekker shoppen (als je dat tenmiste leuk vind) in de Outlet-mall. Dat kun je in Vegas ook doen, maar ik zou mijn tijd daar anders besteden. Ook heb je in St.George meer keuze inzake het eten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MSFlash schreef:
-persoonlijk vond ik Springdale niets aan. Heel erg toeristisch en voor de rest erg saai. Als je wat tijd over hebt zou ik gewoon naar St.George rijden. Voordeel is dat je dichter bij Las Vegas zit en je kan lekker shoppen (als je dat tenmiste leuk vind) in de Outlet-mall. Dat kun je in Vegas ook doen, maar ik zou mijn tijd daar anders besteden. Ook heb je in St.George meer keuze inzake het eten.
Ik ken St George niet maar Springdale vind ik een leuk dorp. En lekker dicht bij Zion, je kunt met de shuttlebus naar het park. Als je echter op de dag dat je vanuit Las Vegas komt niet naar Zion wilt, maakt het natuurlijk niet uit. Wil je wel naar Zion dan rijd je dus een paar keer heen en weer; zou ik jammer vinden.
Ook in Springdale kun je goed eten (bv Spotted Dog Cafe), maar erg leuk en ook erg goed is het eten in de Lodge (en als je daar wilt eten is het wel fijn als je niet weer terug naar St George hoeft te rijden).

Afgezien van welk plaats leuker is: je hebt vanuit Springdale op beide dagen meer tijd voor Zion, en daar gaat het toch om lijkt mij?

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij aten in de Spotted Dog in Springdale één van de beste maaltijden van onze hele vakantie, zeker weten!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

over st georges :
Voordeel is dat je dichter bij Las Vegas zit
maar in dit geval komen ze van las vegas en zouden ze nog voor de middag in st georges zitten. dus tijd genoeg om naar zion te gaan maar als ze dan terug naar st georges rijden doen ze datzelfde traject de volgende morgen voor de derde maal. en dat lijkt niet echt nodig.

springdale : toeristisch ja, maar perfect en mooi gelegen om zion te bezoeken.

jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Springdale: Mooi gelegen, jazeker maar de enige reden om hier te zitten vind ik toch de aanwezigheid bij Zion en daarom geschikter, verder vind ik Springdale een akelig toeristisch dorp. Geef mij maar Kanab.
YH
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ja, we komen vanaf LV dus niet de bedoeling om vanuit Zion weer terug te rijden, de laatste dag van onze vakantie zijn we er weer, hopelijk houden we dan nog wat tijd over voor shoppen.

Springdale trekt ons meer denk ik dan St.George, ook dat toeristische wel, we hebben ook nog een 17jarige dochter bij ons en die vindt dat vast niet erg.

Kayenta slapen we sowieso één keer dus als we Moab overslaan ga ik wel proberen om een extra nacht in Capitol Reef te verblijven.

Over de hotels in Springdale:
Ik denk dat als je een georganiseerde reis boekt dat die reisbureau's contracten hebben met bepaalde hotels en niet met alle.
Dat heb ik al eerder ervaren toen ik in LA een hotel wilde veranderen, daar had ik een hotel uitgezocht die zij niet in hun programma hadden dus moest ik voor een andere gaan, waar ik ook wel mee tevreden ben.

Als ik er helemaal uit ben ga ik wel een keer naar Amercan Vacatons toe om het één en ander te veranderen.
Tot nu toe deed ik het per mail maar misschien ook wel prettig om het een keer persoonlijk te doen.

Bij elke verandering betaal je natuurlijk ook kosten en we hebben al regelmatig wat veranderd dus hopelijk wordt dat de laatste keer. :)

Als ik alles wist wat ik nu weet had ik zelf wel alles geregeld maar het leek me wel prettig om de eerste keer het via een reisbureau te regelen, maar dat is natuurlijk achteraf. Volgende keer maar. :lol:
Dit is meer een opmerking naar mezelf toe en niet naar AV want daar ben ik wel tevreden over.

gr. Paula
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je niet naar moab gaat,is een overnachting in Death Valley een absolute aanrader,ook omdat je dan meer tijd hebt voor de bekende uitzichtpunten en andere prachtige dingen daar.
Er zo doorheen rijden op weg naar LV is zo zonde.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

yeehaw schrijft :
Springdale een akelig toeristisch dorp. Geef mij maar Kanab.
wat vindt je dan zo verschillend ? in feite zijn het 2 ,,éénstraatdorpen" (een beetje overdreven) met lang de hoofdstraat vooral motels, restaurans en winkeltjes.

jacques
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jta schreef:wat vindt je dan zo verschillend ? in feite zijn het 2 ,,éénstraatdorpen" (een beetje overdreven) met lang de hoofdstraat vooral motels, restaurans en winkeltjes.
Ik heb in beide plaatsen overnacht en moet zeggen dat Kanab leuker was. Meer ruimte en deed niet echt toeristisch aan vond ik. Bovendien zat ik in Kanab in een heel leuk motel, Parry Lodge, waar vroeger veel beroemdheden verbleven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Pete.Z schreef:Als je niet naar moab gaat,is een overnachting in Death Valley een absolute aanrader,ook omdat je dan meer tijd hebt voor de bekende uitzichtpunten en andere prachtige dingen daar.
Er zo doorheen rijden op weg naar LV is zo zonde.
Achteraf gezien was dat beter geweest :cry: maar dan moet ik ca. 5 hotels veranderen en omdat het via AV geboekt is betaal ik €60.00 per verandering, dat gaat me iets te veel kosten.

Als ik er helemaal uit ben neem ik alle ideeën mee en zal ik de nieuwe veranderingen aanpassen.
gr. Paula
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer