Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Denny's

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Bericht door Renatesieb »

Hahahaha ongeloofelijk wat we lang over Denny's kunnen praten.........
Inderdaad is het voor iedereen anders want smaken verschillen gewoon echt......
Pepsi of Coca-Cola, Mc Donalds of Burgers King, Marlboro of Camel, ik heb ma ff vet gedrukt wat voor mij van toepassing is.
Zo zijn wij dus in amerika ook bij Subway geweest (omdat we dat kende van Nederland) nou we vonden het echt enorm smerig.........
Sorry voor alle Subway fans.......
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Renatesieb schreef: Zo zijn wij dus in amerika ook bij Subway geweest (omdat we dat kende van Nederland) nou we vonden het echt enorm smerig.........
Sorry voor alle Subway fans.......
Subway is ook niet mijn favoriete plaats...maar mag ik vragen wat je zo smerig aan vond :?:
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Das een inkoppertje ......
Ik had het kunnen verwachten....

Bij Subway kun je namelijk je eigen broodje samenstellen.
Dus tjaaaa sta je daar voor 35 bakjes waar je maar moet aanwijzen wat je op je broodje wil. Nou beetje kalkoen, sla, tomaat, augurk en ik weet niet wat nog meer. Maar in ieder geval het broodje was taai, veel te groot dus geen gezicht om te eten. de kalkoen was volgens mij 4 cm dik gesneden.... :sorry: iiieeechhh.
Al met al we hebben er niet veel gegeten.......
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Renatesieb schreef:de kalkoen was volgens mij 4 cm dik gesneden.... :sorry: iiieeechhh.
Dat is juist het geniale van Subway ;).
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik woon in Amerika, maar heb nog nooit bij Subway gegeten. Denny's en Cracker Barrel zijn voor als we met de auto onderweg zijn. Dat hoort er gewoon bij, en dan vind ik het ook lekker. Cracker Barrel omdat je er catfish bij je ontbijt kan vragen. Ja, ik weet het, Nederlanders zullen daarvan walgen, maar het is zoooo lekker.
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Catfisch :shock: :?: Sorry maar je moet me echt even uitleggen wat dat is? Ik heb namelijk echt geen idee.

Nou als ik dik gescheden vlees op mijn broodje/boterham krijg ga ik echt over mijn nek! Wij hebben zelf een supermarkt en ik weet exact hoe dik vlees ongeveer gesneden moet zijn.
En dat is heel zeker niet zo dik als hoe ze het bij Subway doen........
Zijn meer lapjes voor op de BBQ
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Renatesieb schreef:
Nou als ik dik gescheden vlees op mijn broodje/boterham krijg ga ik echt over mijn nek!
je kunt namelijk een amerikaanse boterham niet vergelijken met een nederlandse boterham.....in nederland geven ze je 2 plakjes beleg voor je geld ...en hier geven ze waar voor je geld.

de laatste keer toen ik in nederland was en toen een broodje gezond kocht....toen moest ik wel even lachen om wat voor een schamele bedoeling dat was voor je geld.
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Ja als je praat over "waar voor je geld" ok, dan moet ik je gelijk geven.
Maar mij maak je echt niet blij met van de gigantische porties hoor.
Ik moet ook zeggen dat ik net boven de 60 kilo uitkom en dan hoor je inderdaad tot het slankere soort in Ameria!
Ieder pondje gaat door het mondje is het nog altijd.
En als iedereen het lekker vind om die giga-porties naar binnen te werken.....prima hoor :doublethumb: Maar persoonlijk ga ik er echt van over mijn nek......
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Joke schreef:Ik woon in Amerika, maar heb nog nooit bij Subway gegeten. Denny's en Cracker Barrel zijn voor als we met de auto onderweg zijn. Dat hoort er gewoon bij, en dan vind ik het ook lekker. Cracker Barrel omdat je er catfish bij je ontbijt kan vragen. Ja, ik weet het, Nederlanders zullen daarvan walgen, maar het is zoooo lekker.
Nog nooit gegeten bij Cracker Barrel, we hebben hier verschillende...ook hubby is gek op Catfish, dus zal hem wel over kunnen halen....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Renatesieb schreef:Ja als je praat over "waar voor je geld" ok, dan moet ik je gelijk geven.
Ik moet ook zeggen dat ik net boven de 60 kilo uitkom en dan hoor je inderdaad tot het slankere soort in Ameria!
En als iedereen het lekker vind om die giga-porties naar binnen te werken.....prima hoor :doublethumb: Maar persoonlijk ga ik er echt van over mijn nek......
Bij Subway eet ik graag en ik bestel dan hun wrap, lekker extra groenten vragen. Overigens vind ik hun plakjes vlees helemaal niet dik en ik prefereer ook dunnere plakken. Maar die giga porties is dus, waarom wij vrijwel nooit bij Denny's eten. Ik kan me de laatste keer niet herinneren. Cracker Barrel vind ik eigenlijk ook te zware kost. Ik ben voornamelijk een gegrilde kost en salades mens.

Edit: net een heerlijke wrap van Subway met kippenborst op, mmmmmm!
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 31 mei 2007, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Subway vind ik persoonlijk ook erg lekker. Wat betreft mijn broodje bestel ik meestal een 6 inch, das voor mij om te doen.

Als wij bij Denny's eten of eigenlijk bijna bij ieder reataurant, dan laat ik altijd wel iets staan, of er gaat iets mee naar huis. Vaak zijn de porties mij ook iets te groot.
onze blog - Bouwmanfamily
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

vind subway af en toe lekker, maar is vaak zo hetzelfde. Ga liefst tussen de middag een burgertje en diet cola pakken bij een of andere hamburger toko, absoluut de mac niet trouwens :)

Voor s'avonds en ontbijt ga ik het liefst eten bij een lokaal restaurant met lokale eigenaren. Tenten als denny's voor af en toe goed te doen, maar niet te vaak.
can't wait to travel again.....
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als je man van catfish houdt, Crackerbarrel heeft ook turnip greens en breaded fried okra. Allemaal echt Southern.

Catfish is een zoetwatervis, die ze, zover ik weet, in Nederland niet kennen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De nederlandse naam voor catfish is meerval
De grootste in ned schijnt te zwemmen in een vijver in centerparks
Het is een bodemwroeter

Over denny's gesproken, wij waren daar van de week.
We werden geholpen door een tandeloze serveerster. Het was een niet rokers restaurant waar klanten gewoon rookten. het personeel deed er pas wat aan toen wij er wat van zeiden.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ja als je praat over "waar voor je geld" ok, dan moet ik je gelijk geven.
En als iedereen het lekker vind om die giga-porties naar binnen te werken.....prima hoor Maar persoonlijk ga ik er echt van over mijn nek......

De porties vind ik veel te groot. Ik zag laatst bij Oprah dat de gemiddelde porties vergeleken met de jaren 70, 75% groter zijn geworden. Raar, dat men te kampen heeft met de enorme overgewicht onder de bevolking :wink: .

Ik vind een bruinbroodje met pindakaas veel lekkerder als lunch. Dit mag dan wel zeer nederlands klinken. Maar die zware kost die amerikanen eten vol met suiker, vet en zout krijg ik domweg niet door mijn keel.
Ik heb het wel eens gedaan, maar wordt daar zo vol van dat ik na 2 uur nog niets kan doen. De laatste keer ben ik echt ziek van geworden.....
Combinatie van zwaar eten en warm weer ben ik bevangen geraakt door de hitte.
Vandaar dat mijn portie wel aan fikkie gegeven kan worden.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

yarrah schreef: Ik vind een bruinbroodje met pindakaas veel lekkerder als lunch. Dit mag dan wel zeer nederlands klinken. Maar die zware kost die amerikanen eten vol met suiker, vet en zout krijg ik domweg niet door mijn keel.
Ik heb het wel eens gedaan, maar wordt daar zo vol van dat ik na 2 uur nog niets kan doen. De laatste keer ben ik echt ziek van geworden.....
Combinatie van zwaar eten en warm weer ben ik bevangen geraakt door de hitte.
Vandaar dat mijn portie wel aan fikkie gegeven kan worden.

vrolijke groetjes,
Je zult de Amerikanen, die gezond eten ook de kost niet willen geven ;). Dit klinkt natuurlijk vreselijk generaliserend, maar het is echt over het algemeen wel een bepaald slag mensen, dat vaak bij Denny's of dergelijke ketens eet. Zoals Ned in MO beschreef, het zijn het soort mensen, dat in een niet-roken restaurant toch gaat roken.

Afgezien van het voedsel vergaat me de lust om te eten vaak al in die restaurants, als ik zie, wat mensen er naar binnen zitten te proppen. Hetzelfde geldt voor de buffet restaurants, all you can eat en bunkeren maar :stupid: .

Er zijn hier in de VS talloze restaurants, waar je lekker en gezond kunt eten voor niet zo heel veel duurder, dan Denny's. Het zou vergelijkbaar zijn met het in Nederland iedere dag bij de snackbar of het pannenkoekenhuis te gaan eten. Dan zou je in dit zinnetje "Maar die zware kost die amerikanen eten vol met suiker, vet en zout krijg ik domweg niet door mijn keel." met gemak "Amerikanen" met "Nederlanders" kunnen vervangen.

Als je op vakantie bent, kan ik me voorstellen, dat je zo af en toe een grand slam bij Denny's eet (ok, ik niet, maar anderen wel). Maar ik ken hier in mijn omgeving echt helemaal niemand, die ueberhaupt uit ontbijten gaat in het dagelijks leven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik zit op het ogenblik m'n ontbijt op kantoor te eten. Meestal is dat havermout, maar dat had ik niet meer, dus nu een bruine boterham met een pittige belegen Nederlandse kaas, allebei van Whole Foods. Daarbij een latte. Wij hebben op kantoor een soort Starbuck's. Net zo lekker en goedkoper.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Als je op vakantie bent, kan ik me voorstellen, dat je zo af en toe een grand slam bij Denny's eet (ok, ik niet, maar anderen wel). Maar ik ken hier in mijn omgeving echt helemaal niemand, die ueberhaupt uit ontbijten gaat in het dagelijks leven.
Precies, omdat ik op vakantie ben in Amerika, vind ik het leuk en handig (vlotte bediening) om bij Denny's te eten. Zou ik in Amerika wonen, reken er dan maar op dat ik gewoon thuis een boterhammetje eet. Elke dat zo'n ontbijt als de All American Slam zou niet goed voor mij zijn. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat de porties in veel US restaurants groot zijn zal niemand ontkennen, maar je bent toch niet verplicht alles op te eten? Als wij uit gaan eten nemen we meestal de helft mee naar huis, die we dan de volgende dag opwarmen. Wij zijn daarin absoluut niet uniek. Voor alleenstaanden is dat vooral handig, want dan hoeven ze niet zo vaak voor zichzelf te koken. Op die manier is uit eten goedkoper dan iedere dag voor jezelf koken.

Is het fenomeen van de "doggy bag" in Nederland al ingeburgerd?
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Loek schreef:Is het fenomeen van de "doggy bag" in Nederland al ingeburgerd?
Ik doe het zelf wel eens bij (Aziatische) restaurants waarvan ik weet dat ze ook take-out hebben. Dan weet ik in ieder geval dat ze "doggy bag" bakjes hebben. :wink:

Maar op grote schaal komt het volgens mij niet voor.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer