Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestaat er lekker supermarkt brood?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bestaat er lekker supermarkt brood?

Bericht door BigAppleLover »

(Ter info: even getwijfeld of ik onderstaande "brood"-vraag moest onderbrengen in het reeds lopende onderwerp "supermarkten", maar het leek me toch de moeite om voor deze specifieke vraag een eigen onderwerp op te starten)

Mijn vraag is eigenlijk erg simpel: is er in de bekende supermarktketens in het Westen lekker (liefst vers) brood te krijgen?

Wij zijn zelf namelijk snel uitgekeken op elke ochtend pancakes, eggs etc en willen dat dus graag gaan afwisselen met eenvoudige ontbijtjes bestaande uit lekkere boterham/broodje met kaas.
Het "kaas-uit-Nederland-meenemen" is uitgebreid aan de orde geweest, maar over lekker brood kan ik weinig anders vinden dan toevallige ervaringen van mensen met lokale bakkertjes (bijvoorbeeld in Solvang).

Ik vroeg me dus af of er ook lekker brood te krijgen is in de bekende supermarkten. En wel specifiek bij supermarkten aangezien we daar onderweg toch regelmatig boodschappen gaan doen om onze koelbox bij te vullen.
Ik meen me te herinneren dat ik bij een Albertson eens verse bagels heb gekocht, maar of ze daar ook lekker brood of broodjes hadden.......geen idee meer.

P.S. Aanstaande maandag is het zover.......dan vertrekken we naar San Francisco voor 3,5 week USA :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 29 mei 2007, 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij nemen altijd Frencebread (spelling?), lijkt net een plat stokbrood en zit meestal in een open papieren zak dit is goed te eten.
Zorg wel voor een goed mes want je moet het zelf snijden.
BigAppleLover
Amerikafan

Rob schreef:Wij nemen altijd Frencebread (spelling?), lijkt net een plat stokbrood en zit meestal in een open papieren zak dit is goed te eten.
Bedankt voor je snelle reactie!

Kan je aangeven waar ik dat frenchbread kan vinden?
1- Heeft elke grote supermarkt dat frenchbread?
2- Ligt dat dan bij het vers afgebakken brood of bij het verpakte brood?
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ik ben ook benieuwd naar goede tips.

Tijdens onze vorige vakantie haalden wij broodjes. En die smaakten altijd naar suiker. Zolang je er jam op doet gaat dat nog wel, maar als je er pindakaas op doet, en het smaakt nog steeds naar jam.... :evil:
Op een gegeven moment hebben we gevraagd of ze ook brood hadden wat niet zo naar suiker smaakte. Toen werd ons brood voor diabetici aangeraden. Maar dat smaakte ook nog naar suiker!

Wat was mijn eerste bruine boterham met jonge kaas toch heerlijk toen ik terug kwam in Nederland! :!:

Dus als iemand een tip heeft ;)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

BigAppleLover schreef:
Rob schreef:Wij nemen altijd Frencebread (spelling?), lijkt net een plat stokbrood en zit meestal in een open papieren zak dit is goed te eten.
Bedankt voor je snelle reactie!

Elke supermarkt met een bakery afdeling
Bij de bakery meestal in een rek naast de verse bagels en donuts
Bij de grote jongens zoals Albertson's, Safeway, Citymarket, Fry's vindt je het wel bij de Wal*mart moet je er op letten dat het een superstore is met een Always, bij de kleinere Wal*mart hebben ze het niet.
BigAppleLover
Amerikafan

Rob schreef:
BigAppleLover schreef: Bedankt voor je snelle reactie!

Elke supermarkt met een bakery afdeling
Bij de bakery meestal in een rek naast de verse bagels en donuts
Bij de grote jongens zoals Albertson's, Safeway, Citymarket, Fry's vindt je het wel bij de Wal*mart moet je er op letten dat het een superstore is met een Always, bij de kleinere Wal*mart hebben ze het niet.
SUPER....dit is informatie waar ik vanaf maandag dankbaar gebruik van ga maken. :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Lekker brood kan je kopen bij de winkels van Panera Bread http://www.panerabread.com/cafes/find.php
en ook in de Target.
Blijkbaar ook bij Krogers supermarkten. http://clients.mapquest.com/kroger/mqlocator?link=find
En kijk eens of je een Duitse bakker in je buurt hebt, dat is meestal ook lekker brood in verschillende variëteiten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BigAppleLover
Amerikafan

kastelke schreef:Lekker brood kan je kopen bij de winkels van Panera Bread (http://www.panerabread.com/cafes/find.php)
en ook in de Target.
Blijkbaar ook bij Krogers supermarkten. http://clients.mapquest.com/kroger/mqlocator?link=find
En kijk eens of je een Duitse bakker in je buurt hebt, dat is meestal ook lekker brood in verschillende variëteiten.
Panera Bread en Krogers.....nog nooit van gehoord. Ik ga vanavond eens op de sites kijken.

Bedankt!!!
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Vorig jaar bij de Safeway hebben wij diverse soorten brood (gewone boterhammen) gekocht maar alles is zoet.
Zelfs door het meergranenbrood zit honing.
Wij hadden iemand bij ons die niet echt een zoetekauw was, en die heeft er niet echt van genoten. :cry:
Ikzelf vond het meergranenbrood nog wel te doen maar het brood zonder granen was net stopverf als je het kauwde.
Op een gegeven moment hebben we er maar wentelteefjes van gemaakt.
Het blijft een aantal dagen redelijk "vers" waarbij je je de vraag kunt stellen wat voor conserveringsmiddelen er allemaal doorheen zitten. 8)
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

antonia schreef:Ikzelf vond het meergranenbrood nog wel te doen maar het brood zonder granen was net stopverf als je het kauwde.
Het blijft een aantal dagen redelijk "vers" waarbij je je de vraag kunt stellen wat voor conserveringsmiddelen er allemaal doorheen zitten. 8)
Vroeger had je hier in NL Bums en het brood van Japie Kingkorn dat bleef ook 14 dagen (vers) daar kan je het (fabrieks)brood in Amerika mee vergelijken, stopverfbrood dus :cry:
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

De website van Panera Bread geeft veel informatie en, belooft veel goeds.
Ze hebben op veel plaatsen ook free wi-fi.
Heb de site gebookmarked, er zit er sowieso eentje in de buurt van ons hotel in San Francisco!
BigAppleLover
Amerikafan

antonia schreef:Vorig jaar bij de Safeway hebben wij diverse soorten brood (gewone boterhammen) gekocht maar alles is zoet.
Zelfs door het meergranenbrood zit honing.
Wij hadden iemand bij ons die niet echt een zoetekauw was, en die heeft er niet echt van genoten. :cry:
Ikzelf vond het meergranenbrood nog wel te doen maar het brood zonder granen was net stopverf als je het kauwde.
Als ik het zo lees is het Safeway meergranenbrood dus een "als-er-niets-beters-is-dan-maar-dat"-brood :wink:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Goed op de verpakking lezen of er honing of suiker in zit.
We eten vaak "Homestead 100% whole grain" ook bij de safeway te krijgen. Dit vonden we het lekkerste en niet zoet. En inderdaad dagen houdbaar.
Trouwens, de magarine is zo zout als wat. Na vele merken geprobeerd te hebben zijn we uit gekomen bij "Becel" :D .

Nu we het er toch over hebben, verkopen ze er ook "Cruesli" van dr. Oetker bij safeway o.i.d.
Na jaren van frostedflakes. Heb ik besloten vanwege de suiker om daar mee te stoppen. En eet nu elke morgen braaf een bordje Cruesli.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Kijk ook eens in de Supermarkt ( Albertsons is favouriet) voor Cuban bread, lijkt een beetje op Turks brood.
Verder de meergranen broden van Natural, te vinden bij alle grote ketens zijn nog aardig te pruimen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij kochten ook elke dag vers French Bread. Dat is heerlijk vers breed stokbrood. Je kunt het inderdaad in de meeste supermarkten met een vers brood afdeling kopen. Soms was het op maar als je dan even vroeg of ze nog vers hadden, kreeg je vaak net gebakken warm brood.
Je moet het nog wel zelf snijden dus zorg dat je een goed broodmes bij je hebt.

Marjon
rozijntje
Amerikafan

Bericht door rozijntje »

Ik heb er heel lang over gedaan om lekker brood te vinden. Wij kopen nu altijd brood bij de Trader Joes. Oat Bran bread of Sprouted flourless wheat bread berry bread. Dit is niet zoet, slap maar gewoon een lekker stevig plak brood. Lekkere broodjes kun je vrijwel overal krijgen.
BigAppleLover
Amerikafan

Zo te lezen is er gelukkig wel degelijk eetbaar (tot zelfs lekker) brood te krijgen bij supermarkten.

Het french bread lijkt me in ieder geval de moeite waard en die "Homestead 100% whole grain", Nature broden en die van Trader Joes lijken me ook wel erg geschikt voor een plak Hollandse kaas :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Wij kochten ook elke dag vers French Bread. Dat is heerlijk vers breed stokbrood.
Toen ik vorig jaar enkele dagen bij Jan en Marjan in de camper verbleef, aten we dit ook 's ochtends. Heerlijk brood en een prima vervanger voor het brood hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja. French bread van Albertsons, dat was het enige eetbare brood wat wij konden vinden (en nog niet eens duur ook).
Dat sponsbrood is alleen geschikt om te toasten.

Heel enkele keer vonden we op een farmersmarkt brood, wat er een beetje op leek. Alleen zat daar een behoorlijk prijskaartje aan, zo', $ 4 twee jaar geleden.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik kocht meestal Italian bread in Krogers .Het gelijkt op ons brood alleen iets smaller van model ,is wel ongesneden ,even in de oven om het kraakvers te krijgen en het is overheerlijk .Af en toe kochten we ook French bread als afwisseling.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer